بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی محمود احمدی نژاد و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی

  دوشنبه، 13 شهریور 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و اجتماعی محمود احمدی نژاد و همسرش + فیلم و عکس های جذاب و دیدنی
محمود احمدی‌نژاد (زاده 6 آبان 1335) سیاستمدار ایرانی است که از سال 1384 تا 1392 ششمین رئیس‌جمهور ایران بود. وی همچنین از سال 1372 تا 1376 اولین استاندار اردبیل و از سال 1382 تا 1384 شهردار تهران بود. او هم‌اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانش‌یار دانشگاه علم و صنعت ایران است.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی سیاسی و اجتماعی

مسئولیت فعلی

اینستاگرام

آلبوم تصاویر

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : محمود

نام خانوادگی : احمدی نژاد

متولد : 1335/08/06

تحصیلات : دکترا در رشته مهندسی و برنامه‌ریزی حمل و نقل ترافیک

سمت فعلی : عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانش‌یار دانشگاه علم و صنعت

محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد

زندگی شخصی و خانواده


محمود احمدی‌نژاد در 6 آبان سال 1335 در بخش آرادان از توابع گرمسار در استان سمنان به دنیا آمد. به گفته وی پدرش آهنگر بود و هفت فرزند داشت. محمود احمدی‌نژاد، که چهارمین فرزند خانواده‌است، به همراه خانواده در سن یک‌سالگی به تهران آمده و ساکن تهران شدند. در تصاویری که از صفحه آخر شناسنامه محمود احمدی‌نژاد منتشر شده، توضیحاتی در مورد تغییر نام خانوادگی وی دیده می‌شود.

داوود احمدی‌نژاد برادر او نیز در مصاحبه خود با روزنامه شرق اعلام داشت که نام خانوادگی آن‌ها صباغیان بوده‌است. خود او نیز در مصاحبه‌اش در مقابل سؤال اردشیر احمدی دربارهٔ نام خانوادگی خود اظهار کرد که صبّاغیان نام فامیلی آن‌ها بوده‌است. دلیل انتخاب صبّاغیان را هم بخاطر شغل پدربزرگ خود عنوان نمود.

پروین احمدی‌نژاد، خواهر بزرگتر او در سومین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران انتخاب گردید. برادر بزرگتر او داوود احمدی‌نژاد (1328–1396) در دولت نهم به مدت کوتاهی بازرس ویژه ریاست‌جمهوری بود.

تحصیلات محمود احمدی نژاد


وی دوران تحصیل خود را تا مقطع پایانی متوسطه در مدرسه‌های تهران از جمله مدرسه سعدی و مدرسه دانشمند پشت سر گذاشت و با کسب رتبه 132 از کنکور سراسری در سال 1354 در رشته مهندسی راه و ساختمان دانشگاه علم و صنعت ایران دوره تحصیلات عالی را شروع کرد. در سال 1365، پس از فارغ‌التحصیل شدن در مقطع لیسانس در همان سال (پس از 11 سال)، در مقطع کارشناسی ارشد همان دانشگاه پذیرفته شد و در سال 1368 نیز به عضویت در هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت ایران درآمد. در سال 1376 و هم‌زمان با داشتن سمت استانداری اردبیل و مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی مدرک تحصیلی دکترا در رشته مهندسی و برنامه‌ریزی حمل و نقل ترافیک را به دست آورد. وی طی تدریس در این دانشگاه، پژوهش‌های علمی، راهنمایی چند پایان‌نامه کارشناسی ارشد در زمینه‌های مختلف مهندسی حمل و نقل را، بر عهده داشته‌است. احمدی‌نژاد در دوران دانشجویی عضو انجمن اسلامی و تیم فوتبال دانشگاه علم و صنعت ایران بود.

اعظم اسلادات فرحی همسر محمود احمدی نزاد

همسر محمود احمدی نژاد


احمدی‌نژاد در سال 1359 با اعظم السادات فراحی ازدواج کرد.

فرزندان محمود احمدی نژاد


محمود احمدی نژاد دو پسر و یک دختر دارد؛ و هم چنین او پنج نوه نیز دارد.

داماد و عروس محمود احمدی نژاد


مهدی خورشیدی آزاد داماد او و طیبه رحیم مشایی، دختر اسفندیار رحیم مشایی، عروس اوست.

زندگی سیاسی و اجتماعی محمود احمدی نژاد


محمود احمدی‌نژاد (زادهٔ 6 آبان 1335) سیاستمدار ایرانی است که از سال 1384 تا 1392 ششمین رئیس‌جمهور ایران بود. وی همچنین از سال 1372 تا 1376 اولین استاندار اردبیل و از سال 1382 تا 1384 شهردار تهران بود. او هم‌اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانش‌یار دانشگاه علم و صنعت ایران است.

استانداری اردبیل

احمدی‌نژاد در سال 1372، در دولت دوم اکبر هاشمی رفسنجانی در شرایطی که به عنوان مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی فعالیت می‌کرد به سمت استانداری استان تازه تأسیس اردبیل برگزیده شد و تا پایان کار دولت دوم رفسنجانی (سال 1376) این سمت را بر عهده داشت. برخی اقدامات و دست‌آوردهای او در زمان استانداری به شرح زیر است:

  • راه‌اندازی تشکیلات اداری استان

  • انتخاب به عنوان استاندار نمونه کشور در سه سال متوالی

  • استانداری برتر در زمینه فعالیت عمرانی

  • بازسازی 7500 واحد مسکونی تخریب شده در جریان زلزله اردبیل در طول 7 ماه

محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد

شهرداری تهران

احمدی‌نژاد در 13 اردیبهشت 1382 و به دنبال پیروزی فهرست آبادگران در انتخابات دوم شورای اسلامی شهر تهران با 12 رای به عنوان شهردار این شهر توسط این شورا انتخاب شد.

محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد

ریاست جمهوری

حکم ریاست جمهوری او در روز 12 مرداد از سوی رهبر جمهوری اسلامی امضاء شد و او 14 مرداد، در محل مجلس شورای اسلامی سوگند خورد. در این دو مراسم برای اولین بار رئیس‌جمهور اسبق و نیز رئیس مجلس خبرگان رهبری و دو تن از رقبای انتخاباتی او حضور نداشتند. محسن رضایی رقیب دیگر او هم اعلام کرد برای احترام به رهبری در مراسم شرکت می‌کند.

دور اول آغاز ریاست جمهوری احمدی‌نژاد در تاریخ 25 مرداد 1384 متن کامل برنامهٔ دولت خود را اعلام کرد. او دولت خود را «دولت مهرورزی» یا «دولت مهر» نامید.

دور دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد برنامه‌های اقتصادی خود را بر اساس آنچه اقتصاد اسلامی و اقتصاد عدالت محور خوانده بود، پایه‌ریزی کرد و با شعار امتداد مهر و آوردن پول نفت بر سر سفره‌های مردم نظر مردم را به خود جلب کرد و اجرای طرح‌های طرح تحول اقتصادی، احداث بنگاه‌های زود بازده، طرح مسکن مهر، طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و صندوق مهر را در اولویت کاری در هشت سال مدیریت خود قرار داد.

احمدی نژاد در انتخابات

احمدی نژاد در انتخابات

احمدی نژاد در انتخابات

عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام

احمدی‌نژاد در 13 مرداد 1392 توسط حکم رهبر ایران به عنوان یک شخص حقیقی به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد. وی جانشین حسن روحانی شد که به عنوان یازدهمین رئیس‌جمهور ایران از طرف مردم انتخاب شد.

محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد ئ ابراهیم رئیسی

محمود احمدی نژاد

دور سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری (1400)

احمدی‌نژاد فعالیت‌های انتخاباتی خود را ماه‌ها قبل از انتخابات 1400 شروع کرد.

او در تاریخ 22 اردیبهشت 1400 به صورت رسمی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 1400 ثبت نام کرد. او گفت که «اگر رد صلاحیت شوم انتخابات را تأیید نمی‌کنم و رای نمی‌دهم.» در نهایت محمود احمدی‌نژاد برای سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شد. او پس از رد صلاحیت اعلام کرد که رای نمی‌دهد و از هیچ نامزدی هم حمایت نخواهد کرد و انتخابات را تحریم کرد.

محمود احمدی نژاد در حال ثبت نام کردن برای ریاست جمهوری

محمود احمدی نژاد در حال ثبت نام کردن برای ریاست جمهوری

مسئولیت فعلی


محمود احمدی نژاد هم‌اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانش‌یار دانشگاه علم و صنعت ایران است.

محمود احمدی نژاد

اینستاگرام محمود احمدی نژاد


محمود احمدی نژاد در اینستاگرام از طریق صفحه خود با نام کاربری drahmadinejad.ir با مخاطبان خود در ارتباط است.

صفحه اینستاگرام محمود احمدی نژاد

آلبوم تصاویر محمود احمدی نژاد


محمود احمدی نژاد در حال اقامه نماز

محمود احمدی نژاد در کنار هاشمی رفسنجانی

محمود احمدی نژاد در کنار هاشمی رفسنجانی

محمود احمدی نژاد در لباس کردی

محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد و همسرش

محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد در حضور رهبر

محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد در کنار رهبر

محمود احمدی نژاد

تصویری قدیمی از محمود احمدی نژاد

فیلمی از سخرانی محمود احمدی نژاد در حضور رهبری



1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (52 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان