دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی آرن داوودی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی 

دوشنبه، 13 شهریور 1402
آرن داوودی چگانی (متولد 21 تیر 1365 در اصفهان) بازیکن حرفه‌ای در پست گارد راس و ملی پوش سابق ایرانی ارمنی‌تبار است و در لیگ برتر ایران بازی کرده است.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام : آرن

نام خانوادگی : داوودی چگانی

تاریخ تولد : 1365/04/21

شهر محل تولد : اصفهان

رشته تخصصی : بسکتبال

زندگی شخصی و خانواده آرن داوودی


آرن داوودی چگانی متولد 21 تیر 1365 در اصفهان است. او از 8 سالگی بسکتبال بازی میکند.

این بازیکن ارمنی تبار در پست گارد رأس تیم ملی بسکتبال ایران بازی میکرد و در لیگ برتر بسکتبال ایران در تیم های ذوب آهن ، فولاد ماهان ، همیاری زنجان ، شیمیدر و نفت آبادان حضور داشته است.

ازدواج و خانواده


آرن داوودی متاهل است و صاحب فرزند می باشد.

زندگی ورزشی و اجتماعی آرن داوودی


دوم دبستان که بود برادرش یک فرم برای کلاس‌های آموزشی بسکتبال به او می دهد و اینگونه او وارد مدرسه بسکتبال علم و ادب می شود و با دکتر انصاری مهر و امید دادفرنیا استارت بسکتبال را می زند و تا به امروز بسکتبال بخش مهمی از زندگی او شده است. آرن داوودی می گوید : «دادفرنیا به گردن ما حق دارد و آن زمان که ما بچه بودیم و تازه بسکتبال را شروع کرده بودیم دنبال مان می‌آمد و ما را از خانه به باشگاه می‌برد و همین باعث انگیزه بیشتر در ما شده بود. در آن زمان هر چی بیشتر تلاش می‌کردیم بیشتر دیده می‌شدیم و همین باعث شد که به بسکتبال جذب شویم.»

پنجم دبستان بود که در مسابقات قهرمانی کشور در رامسر با اصفهان حضور پیدا می کند و با این که بازی‌های خوبی انجام می دهد، اما به اردوی تیم ملی دعوت نمی شود و این دعوت نشدن‌ها برای او انگیزه می شود تا تلاش خود را چندین برابر کند تا بهتر شود. در نهایت هم وقتی که رده سنی نوجوانان بود در تیم ملی جوانان بازی کرد. در واقع دو دوره همراه تیم ملی جوانان بوده است.

در لیگ برتر ایران در تیم‌های ذوب آهن، فولاد ماهان، همیاری زنجان، باشگاه بسکتبال همیاری شهرداری زنجان شیمیدر و نفت آبادان در لیگ برتر بسکتبال ایران بازی کرده‌است.

او در 22 فوریه 2019 بعد از بازی با تیم ملی ژاپن به صورت رسمی از تیم ملی ایران خداحافظی کرد ولی در پنجره شش مقدماتی جام جهانی 2023 بعد از مصدومیت حامد حدادی دوباره به تیم ملی بازگشت تا نقش کاپیتانی تیم ملی را بر عهده بگیرد و با تجربه ی مفیدش این تیم را برای رسیدن به سهمیه جام جهانی همراهی کند.

آرن داوودی و خاطره اولین بازی لیگ


اولین باری که در لیگ برتر به میدان رفتم را خیلی خوب به یاد دارم. سال 81 محسن صادق زاده مربی ذوب آهن بود و با صنام بازی داشتیم، کوارتر دوم به من گفت بلند شو گرم کن، من همه بدنم شروع کرد به لرزیدن، چون تا به حال در لیگ بازی نکرده بودم و استرس داشتم، اما به محض اینکه رفتم داخل زمین، توپ اکبر اسبقی را از نیمه دزدیم و گل زدم. حمله بعدی هم توپ دست من بود و آیدین کبیر داشت دفاعم می‌کرد که شوتم وارد سبد شد. بعد‌ها آیدین بهم گفت آنقدر رنگم سفید شده بود که او دلش سوخته و کمی از من فاصله گرفته است. به هر حالآن روز برای من یک روز خاطره انگیز شد در واقع برایم مثل روز موعد بود و باعث شد که در تیم ملی جوانان هم ماندگار شوم.

دوران مربیگری آرن داوودی


من این روز‌ها سرگرم مدرسه بسکتبالم هستم و در دوران کرونا که در خانه بودم تصمیم گرفتم با باشگاه آرارات برای برپایی مدرسه بسکتبال همکاری کنم. الان زمان خوبی داشتم و می‌توانستم سر کلاس‌ها حضور داشته باشم برای همین از این فرصت استفاده کردم و مدرسه را راه انداختیم. خدا را شکر الان 45 بازیکن عزیز داریم و با آن‌ها کار می‌کنم. 10 روز مسافرت رفته بودم دلم برای بچه‌ها تنگ شده بود. من احساس نمی‌کنم اسمم برند است بلکه احساس می‌کنم دارم کاری را انجام می‌دهم که هم برای خودم تجربه می‌شود و هم به کسانی که عشق بسکتبال دارند یک چیزی یاد می‌دهم. من عشق یاد دادن دارم و از این کار راضی هستم.

افتخارات آرن داوودی


  • مدال برنز بازی‌های آسیایی گوانگجو

  • نقره مسابقات جوانان 2002 و 2004

  • قهرمانی 2009 تیانجین

  • قهرمانی 2012 توکیو

آلبوم تصاویر آرن داوودی


اینستاگرام آرن داوودی


آرن داوودی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری arendavoudi با مخاطبان خود در ارتباط است.

ویدئویی از صحنه های زیبای بازی آرن داوودی



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی کتاب
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد