دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی فریدون زندی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی 

سه شنبه، 28 شهریور 1402
فریدون زندی (زاده 6 اردیبهشت 1358) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران که دارای ملیت ایرانی-آلمانی است.پدر وی ایرانی و متولد ملایر بوده. زندی از اواخر سال 2004 و پس از درخواست مقامات فدراسیون فوتبال ایران به تیم ملی فوتبال ایران پیوست. او پیش از این، در تیم ملی فوتبال زیر 21 سال آلمان بازی کرده بود.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام : فریدون

نام خانوادگی : زندی

تاریخ تولد : 1358/02/06

شهر محل تولد : امدن، آلمان غربی

رشته تخصصی : فوتبال

زندگی شخصی و خانواده فریدون زندی


فریدون زندی متولد ششم اردیبهشت 1358 در امدن، آلمان یکی از بازیکنان فوتبال ایرانی - آلمانی است. او از پدری ایرانی و مادر آلمانی متولد شد.

او یک برادر به نام کوروش نیز دارد که سه سال از خودش بزرگتر است که او نیز در امدن آلمان به دنیا آمده و دکترای ورزش دارد در ابتدا فوتبالیست بوده و سپس به ورزش بسکتبال روی آورده است.

به گفته ی خودش خانواده ی او بسیار حامی وی بودند تا در تیم ملی ایران فوتبال بازی کند.

ازدواج و خانواده


فریدون زندی بیش از ده سال است که ازدواج کرده و زندگی متاهلی دارد همسرش آرزو شایانفر می باشد. این زوج صاحب یک فرزند می باشند.

فریدون زندی و ایران


فریدون‌ زندی‌ از کودکی‌ با ایران‌ بیگانه‌نبود. در خانواده‌ او، همیشه‌ از ایران‌ صحبت‌ بود و نقش‌ پدر و مادرش تا حد زیادی‌ در این‌ روند موثربود.

وی عاشق خورشت قیمه و لوبیا پلو هست. مادرش هم این دو نوع غذا را خیلی خوب درست می کند. او وقتی به ایران می آید غذاهای تک و شماره یک ایرانی را در رستوران های تهران می خورد.

او اعتقاد دارد که ایرانی ها خیلی خوب و مهربان هستند. آنها به یکدیگر تعهد دارند و مدام سعی دارند به کسی که احتیاج دارد کمک کنند. در ایران همه به فکر خانواده و دوستانشان هستند، درست برعکس آلمانی ها !! وی فکر می کند مردم سرزمین پدری اش با تمام دنیا فرق داشته و به آن افتخار می کند.

زندگی ورزشی و اجتماعی فریدون زندی


فریدون زندی فوتبال را در آلمان و از کودکی شروع کرد او در تیم ملی زیر 21 سال آلمان بازی می کرد، او عضو تیم فرایبورگ آلمان بود. او به تیم لوبک پیوست گو اینکه فریدون زندی نتوانست همراه با لوبک به بوندسلیگا صعود کند ولی درخشش او موجب شد تا کورت یارا و اولاف مارشال او را از لوبک به جمع بازیکنان کایزرسلاترن بیاورند و شماره 10 را به تن او کنند. سرانجام بازی های درخشان زندی در بوندس لیگا مورد توجه سرمربی تیم ملی ایران قرار گرفت ، برانکو که در آلمان او را دیده بود و بازی های او را پسندیده بود به تیم ملی دعوت کرد.

و با این که احتمال بازی کردن در تیم ملی آلمان برای او فراهم بود، او تیم ملی ایران را برای ادامه فوتبال خود انتخاب نمود.

اولین باری که فریدن به ایران آمد قبل از بازی با بحرین (بازی های مقدماتی 2006) بود.فریدون اولین گلش را برای ایران در یک بازی دوستانه به ثمر رساند . پرچم ایران روی پیراهنش را بوسید تا نشان دهد به سرزمین پدری خود عشق می ورزد.

اولین بازی ملی خود را در مقابل تیم ملی بحرین انجام داد. اولین گل ملی خود را در برابر آذربایجان به ثمر رساند.

زندی در سال 1388 به باشگاه استیل آذین پیوست و دو فصل برای این تیم توپ زد. پس از سقوط این تیم به دسته یک، او از این تیم جدا شد و به استقلال پیوست. شروع فصل برای وی با مصدومیت همراه بود ولی در تاریخ 30 مهر 1390 اولین بازی خود برای استقلال را در برابر ذوب آهن انجام داد. زندی فصل بعد را نیز با استقلال شروع کرد ولی پس از پایان هفته دهم از این تیم جدا شد و در تاریخ 1 اکتبر 2012 (10 مهر 1391) رسما به تیم الاهلی قطر رفت. فریدون زندی در تاریخ 6 مهر 1392 در دیدار تیم الاهلی قطر و المعیذر دچار مصدومیت فوق العاده شدیدی شد، به طوری که پای او با ضربه بازیکن تیم المعیذر به دو نیم شد و صحنه بسیار دلخراشی را رقم زد.

او در شبکه اجتماعی خود نوشت:

فکر می کنم دیگر وقتش رسیده که خداحافظی ام از فوتبال را اعلام کنم.سخت ترین تصمیمی که در زندگی ام گرفتم.بعد از مصدومیت طولانی و سختی که داشتم تصمیم گرفتم از ورزشی که عاشقش هستم کنار بروم و می خواهم از خانواده ام،دوستانم،باشگاه ها و طرفدارانم تشکر کنم. برای حمایت شان در این سال ها، لحظه های خوب و بد داشتم که از هیچ کدام پشیمان نیستم.

افتخارات فریدون زندی


دستیار

  • قهرمانی بوندسلیگا3 به همراه دینامو درسدن

بازیکن

  • قهرمانی در جام حذفی به همراهاستقلال تهران

آلبوم تصاویر فریدون زندی


اینستاگرام فریدون زندی


فریدون زندی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری ferydondo با مخاطبان خود در ارتباط است.

ویدئویی از گفتگوی عادل فردوسی پور با فریدون زندی



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 13 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
رونمایی از ماشین رولز رویس خارق العاده و پر ابهت رونالدو با فریم کرم رنگ و در هایی که برعکس باز میشن 😍/ عشق و حال لاکچری به سبک رونالدو و جورجینا + ویدیو
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(تصاویر)تغییر چهره بازیگران زی زی گولو بعد از 30 سال/خاطره انگیز ترین سریال های دهه ی 70 ها یادش بخیر
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
(عکس) لباس خوشرنگ الناز شاکردوست و هوتن شکیبا در یک مراسم بخصوص/ همینجور اتفاقی چه ستی هم کردن باهم👌