دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی لاله صدیق و همسرش + عکس ها و فیلم های جذاب و دیدنی 

پنجشنبه، 29 تیر 1402
لاله صدیق (زاده 27 بهمن 1355 درتهران) ورزشکار ایرانی می باشدکه دردر چند رشته از جمله اتومبیل رانی ، سوارکاری، و خلبانی فعالیت می کند.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام : لاله

نام خانوادگی : صدیق

تاریخ تولد : 1355/11/27

شهر محل تولد : تهران

رشته تخصصی : اتومبیل رانی

زندگی شخصی و خانواده لاله صدیق


لاله صدیق نام یکی از ورزشکاران ایرانی است که در رشته های مختلفی فعالیت دارد که از آن ها می توان به اتومبیل رانی، سوارکاری و خلبانی اشاره کرد. او سوابق قهرمانی گوناگونی در کارنامه خود دارد که نظیر رقابت های اتومبیل رانی رالی بانوان و سوارکاری بانوان ایران می باشد. لاله صدیق در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بعنوان نخستین زن است که به رقابت با مردان در اتومبیل رانی پرداخته است.

ازدواج و خانواده


لاله صدیق در حال حاضر ، مجرد است و هنوز اطلاعاتی درخصوص ازدواجش دردسترس نیست. او در مصاحبه ای در خصوص علت عدم ازدواجش چنین گفت:« تاکنون بیشتر اوقاتم را به درس و ورزش سپری کردم و مابقی آن را مشغول تمرین و اماده سازی بودم و دیگر برای فکر کردن به ازدواج، فرصتی نداشتم. با این وجود ترجیحا درصورت بروز چنین اتفاقی با کسی که نقش مشوق من را در این عرصه بازی کند؛ ازدواج میکنم.»لاله متولد سال 1355 در تهران و نخستین فرزند یک خانواده 6 نفری است. وی هم‌اکنون ساکن تهران و دانشجوی دکتری مهندسی محصول است. لاله سابقه تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی را نیز در سابقه علمی خود دارد.

زندگی ورزشی و اجتماعی لاله صدیق


لاله صدیق، تمرین رانندگی را از سن 13 سالگی شروع کرد و مسابقات رانندگی را تماشا میکرد. او در این رابطه می گوید:حتی در ایام تحصیل در دبیرستان هم با ماشین در روزهای پنجشنبه به مدرسه می رفتم. پس از گرفتن گواهی نامه ام، در پیست به تماشای مسابقات می پرداختم. گاهی از مسئولان می خواستم که پس از پایان مسابقه آقایان بگذارند که من با ماشینم یک دور در داخل پیست بزنم. او از سال 1376 فعالیت حرفه ای خود را در زمان شروع زمزمه های برگزاری مسابقات رالی برای اولین بار در ایران آغاز کرد. در مسابقات سرعت قهرمانی کشور به موازات رالی توانست از یکی از مراجع تقلید، مجوز بگیرد و هم زمان با آقایان مسابقه دهد و در تاریخ اتومبیلرانی، لقب نخستین زن راننده را به دست آورد. او توانست به عنوان نفر اول در نخستین تجربه مسابقات سرعت از خط پایان عبور کند.

بالاترین سرعت لاله صدیق

اظهارات لاله صدیق درباره بالاترین سرعت رانندگی اش چنین بود:بالاترین سرعت من در پیست اتومبیلرانی، 280 کیلومتر بر ساعت بود.

مصدومیت و تصادف لاله صدیق

لاله صدیق تاکنون فعالیت هایی در مسابقات کارتینگ داشته است و یک بار دچار سانحه ی تصادف در حین مسابقه کارتینگ شد و سر و ستون مهره اش اسیب دید.

لاله صدیق توانسته در خاورمیانه به عنوان نفر اول رشته اتومبیل رانی و همچنین در دنیا به عنوان نفر سوم همین رشته انتخاب شود؛ در کتاب مشهور ترین زنان جهان، نام لاله صدیق وجود دارد و جالب است بدانید که در این کتاب، تنها دو نفر ایرانی ثبت شده اند که یکی از آن ها لاله صدیق نام دارد.

فیلم سینمایی لاله بر اساس زندگینامه لاله صدیق


داریوش بازرگان( کارگردان) در سال 2008 میلادی، در قالب یک فیلم مستند به نام" Girl racer" زندگی لاله صدیق را تولید کرد. این فیلم به شرح چالش ها و موانعی برای لاله صدیق پرداخته است که به عنوان یک زن اتومبیل ران ایرانی شناخته میشود. داریوش بازرگان به مقایسه لاله صدیق با آنجلینا جولی به منظور کسب جواز برای مسابقه زنان اتومبیل ران با مردان پرداخته است.

علاوه بر این در خصوص زندگینامه لاله صدیق، یک فیلم سینمایی به نام" لاله" ساخته شده است. فیلم لاله در سینماهای ایران در سال 1400 اکران شده است. برای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دولت محمود احمدی نژاد، حاشیه های گسترده ای در راستای تولید این فیلم شکل گرفت. کارگردان و نویسنده ی فیلم سینمایی لاله، اسد الله نیک نژاد نام داشت. بازیگران برجسته ی سینما در این فیلم جنجالی شامل همایون ارشادی، نیکی کریمی، سارا امیری در نقش لاله، لیلا اوتادی و آزیتا حاجیان بودند.

حضور لاله صدیق در برنامه دورهمی


لاله صدیق در شبکه نسیم در اردیبهشت 99 به عنوان مهمان دورهمی مهران مدیری انتخاب شد که درباره حرفه اتومبیل رانی و حواشی و ماجراهای رشته ورزشی خود، موجب جلب توجه مخاطبان و بیننده ها جلب کرد.

لاله صدیق در برنامه دورهمی

ماشین مورد علاقه ی لاله صدیق


لاله صدیق علاقه بسیاری به خودروهای اسپورت موتور وسط دارد. بوگاتی ویرون به عنوان ماشین مورد علاقه ی او محسوب میشود که تا به حال سریع ترین ماشین شهری ساخته شده میباشد و سرعت آن چهارصد و هفت کیلومتر است. هیوندای سوناتا ماشین شهری او می باشد.

ماجرای تقلب و محرومیت


پس از پنجمین مسابقه سرعت قهرمانی کشور (سال 1386) در پیست استادیوم آزادی، در پایان مسابقات GT1600، وقتی که صدیق بدون بازرسی خودرو اش محل مسابقه را ترک می‌کند کارشناسان با مراجعه به پارکینگ خصوصی لاله صدیق با دو اتومبیل مشابه اما با موتورهای متفاوت روبرو می‌شوند. لاله صدیق متهم می‌شود که در مسابقات تقلب کرده‌است و سر انجام به یک سال محرومیت از مسابقات محکوم می‌شود.

افتخارات لاله صدیق


از افتخارات لاله صدیق می توان به کسب بیش از 52 کاپ قهرمانی کشوری و 8 کاپ برون مرزی اشاره کرد. او همچنین توانسته در سال 2008 به عنوان نخستین بانو، موفق به کسب گواهی نامه حضور در فرمول 3 شود. لاله صدیق در حال حاضر ، در سمت مسئول کمیته اموزش تمام رشته های زیر مجموعه اتومبیلرانی بانوان مشغول به فعالیت است و به عنوان نماینده آسیا در کمیته 12 نفره فدراسیون جهانی این رشته حضور دارد.

افتخارات لاله صدیق از زبان خودش

لاله صدیق به شرح افتخاراتش پرداخت:من با کسب 70 عنوان قهرمانی در سال 98 توانستم آخرین عنوان قهرمانی اتومبیلرانی کشور را کسب کنم.

به جرات میگویم که من جزو دو یا سه نفر اتومبیلران برتر ایران محسوب میشوم. در مسابقات فرمول سه مسابقات بحرین در سال های 2006 و 2007 حضور داشتم و توانستم در بقیه مسابقات به جز مسابقه اول، روی سکو بروم. من موفق به دریافت پنج کاپ شدم؛ من در این مسابقات بعنوان تنها خانم مسلمان، شرکت کرده بودم.

آلبوم تصاویر لاله صدیق


اینستاگرام لاله صدیق


لاله صدیق در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری lalehsedigh با مخاطبان خود در ارتباط است.

ویدئویی از اتومبیل رانی لاله صدیق



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم