دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی مایکل شوماخر و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی 

شنبه، 31 تیر 1402
مایکل شوماخر (زاده 3 ژانویه 1969) راننده ی بازنشسته مسابقات فرمول یک اهل و ساکن آلمان است.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام : مایکل

نام خانوادگی : شوماخر

تاریخ تولد : 3 ژانویه 1969

شهر محل تولد : هورت ،آلمان

رشته تخصصی : اتومبیلرانی

زندگی شخصی و خانواده مایکل شوماخر


مایکل شوماخر در 3 ژانویه 1969 از مادر و پدری به نام‌های الیزابت و رالف زاده شد. وی در 4 سالگی صاحب یک اتومبیل پدالی شد و پدرش برای افزایش سرعت آن موتوری بر آن نصب کرد و او در اولین حادثه زندگی خود به تیر چراغ برق برخورد. یک سال بعد پدرش یک اتومبیل مجهز دست دوم برای او خرید و او توانست در 6 سالگی نخستین قهرمانی خود را به دست آورد. حضور مایکل در مسابقه‌های اتومبیل‌رانی محلی باعث شد خانواده شوماخر دوستان زیادی پیدا کنند. یکی از این دوستان یورگن دیلک بود که یک ماشین جدید به میشائیل هدیه کرد.

مایکل شوماخر توانایی خود را در چندین درس نظیر ریاضیات و زبان انگلیسی و ورزش‌هایی مانند جودو و فوتبال به اثبات رساند.

برادرش رالف شش سال از او کوچک‌تر است و همانند او راننده فرمول یک.

ازدواج و خانواده


وی در اوت 1995 با کورینا بِچ ازدواج کرد(کورینا پیش از آن همسر هاینتز هارولد فرنتزن بود). اولین فرزندش جینا-ماریا نام گرفت که در 20 فوریه 1997 به دنیا آمد. فرزند دوم میشائیل، میک ، نیز در 22 مارس 1999 زاده شد. میشائیل و کارینا به همراه دو فرزندشان هم‌اکنون در سوئیس در نزدیکی دریاچه ژنو زندگی می‌کنند. شوماخر به‌شدت حامی زندگی خصوصی خود است و هر کاری می‌کند تا خانواده‌اش را از کانون توجه دور نگه دارد.

زندگی ورزشی و اجتماعی مایکل شوماخر


وقتی به سن 11 سالگی رسید بر سر دوراهی ماند که جودو را انتخاب کند یا اتومبیل‌رانی را، که او جودو را انتخاب کرد و در مسابقه‌های جودو به مقام سومی رسید و راه رفته را بازگشت. او در سن پانزده و شانزده سالگی به ترتیب به مقام قهرمانی آلمان و نایب‌قهرمانی جوانان جهان دست یافت.

مایکل بیشتر وقت خود را صرف اتومبیل‌رانی می‌کرد، ولی به مدرسه نیز می‌رفت. میشائیل پس از اتمام دوران مدرسه در گاراژی در نزدیکی محل سکونتش کار خود را آغاز کرد. کار در گاراژ باعث شد تا او از عملکرد اتومبیل اطلاعات بیشتری کسب کند. او پس از یک سال محل کار خود را تغییر داد و به گاراژ ویلی رفت. در این گاراژ ماشین‌های تندرو تعمیر می‌شدند. او با کار در این محل دوره مکانیکی خود را تکمیل کرد.

در 1991 شوماخر اولین مسابقه فرمول یک خود را در پیست بلژیک و در تیم جوردن-فورد به انجام رساند. در آن سال جانشین برتراند گاشوت (او به خاطر پاشیدن اسپری نوعی گاز اشک‌آور در صورت یک راننده تاکسی در لندن زندانی شده بود) شد.

و پس از یک مسابقه به تیم بنتون-فورد منتقل شد و در مجموع 4 امتیاز در جدول رانندگان کسب کرد.

در 1992 قهرمان گرندپری بلژیک شد و در جدول کلی رانندگان در پایان فصل در رده چهارم قرار گرفت. سال 1994 سالی غم‌بار برای مایکل بود. در این سال دو دوست و همکار خود را به نام‌های رولند راتزنبرگرو آیرتون سنا را در پیست انزو دینو فرراری ایمولا سن‌مارینو از دست داد؛ و همچنین در این سال حادثه‌ای برای کارل وندلینگر در موناکو رخ داد که سالی پر از اندوه را برای او رقم زد.

در 1994 اولین قهرمانی جهان خود را با تیم بنتون رنو و فلاوی بریاتوره کسب کرد و در مسابقه پایانی دامون هیل نزدیکترین رقیبش را شکست داد و به این عنوان نائل شد.

در 1995 دومین عنوان قهرمانی جهان خود را با بنتون به دست آورد! او با همراهی هم تیمی‌اش جانی هربرت، بنتون را به اولین عنوان سازندگان مسابقه‌های قهرمانی نایل کرد.

در 1996 به فراری ملحق شد و در آن فصل به مقام سوم جهان رسید در 1997 به مقام دوم جهان دست یافت ولی بعد از درگیری با ژاک ویلنوو قهرمان آن سال در مسابقه پایانی، از رده‌بندی خارج شد. در 1998 مقام قهرمانی را به میکا هاکینن در پیست سوزوکا واگذار کرد.

ویدئو تصادف مایکل شوماخر در سنگاپور


مایکل شوماخر و امور خیریه


شوماخر در سال 2005 در برنامه نیکوکاری شبکه تلویزیونی زد د اف آلمان مبلغ 10 میلیون دلار را به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه و سونامی اقیانوس هند (2004) اهدا کرد. میزان کمک او از هر ورزشکاری، اغلب تیم‌های ورزشی و بیشتر شرکت‌های جهانی بیشتر بود. او با ترتیب دادن چند بازی فوتبال دوستانه به همراه دیگر رانندگان فرمول یک نیز مبالغی را برای اهداف خیرخواهانه جمع‌آوری کرده‌است.شوماخر یکی از سفیران ویژه یونسکو است که 3 میلیون دلار هم به این تشکیلات اهدا کرده‌است.

مایکل شوماخر و سانحه مغزی


شوماخر صبح یکشنبه 29 دسامبر 2013 در حالی که به همراه پسرش در کوه‌های آلپ فرانسه اسکی می‌کرد، دچار سانحه شد و سرش به صخره اصابت کرد. به گفته پزشکان، او با سرعت بالا با یک صخره برخورد کرده، به هوا پرتاب شده و دوباره روی صخره فرود آمده‌است. شوماخر در زمان وقوع سانحه از کلاه ایمنی استفاده می‌کرده‌ است و به گفته پزشکان اگر کلاه ایمنی بر سر نمی‌داشت، در جا کشته می‌شد. پزشکان با انجام عمل جراحی و همچنین مراقبت‌های پزشکی به وضعیت وی رسیدگی کردند. چندی بعد پزشکان اعلام کردند که روند بازیابی هوشیاری شوماخر آغاز شده‌است. او اکنون برای بازیابی هوشیاری‌اش دارو مصرف می‌کند. در 4 آوریل 2014 پزشکان اعلام کردند که شوماخر برای دقایقی از کما خارج شده‌است و به هوش آمده‌است.

در 16 ژوئن 2014 وی از حالت کما خارج و از بیمارستان گرنوبل مرخص شد. خانواده شوماخر گفتند که ادامه درمان دور از چشم عموم انجام خواهد شد.چند روز پس از ترخیص شوماخر از بیمارستان، پرونده پزشکی وی از بیمارستان ربوده شد و سارقان اعلام کردند که قصد فروش آن را به رسانه‌ها دارند. آن‌ها برای فروش آن مبلغ 50 میلیون یورو تعیین کردند.

افتخارات مایکل شوماخر


قهرمان فرمول 3 آلمان

اولین قهرمانی مسابقات فرمول 1 در تیم بنتون

دومین قهرمانی مسابقات فرمول 1 با تیم بنتون

پنج قهرمانی پی در پی با تیم فراری _ 2000-2004

دریافت جایزه میلنیوم به پاس سالها خدمات ارزنده و الهام بخش برای مردم آلمان_14 نوامبر 2014

آلبوم تصاویر مایکل شوماخر


اینستاگرام مایکل شوماخر


مایکل شوماخر در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری با مخاطبان خود در ارتباط است.

ویدئویی از رانندگی حرفه ای شوماخر در سقف تونل



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویدیو/ مکالمۀ انگلیسی خنده‌دار بعبعی با فامیل‌دور/ ایرج طهماسب چقدر ریلکس خوابیده
ترجمه تخصصی کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویدئو/ خانه‌ای دلباز در محله‌ای سرسبز و زیبا/ میرزا کوچک‌خان جنگلی یا رشتی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(عکس) رابطه ی خواهر برادری ایده آل علیرضا جهانبخش و خواهر زیبا روی او / چقدر شبیه هم هستن !؟
ویراستاری تخصصی مقاله