بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی محمد صلاح و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی

  دوشنبه، 23 مرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی محمد صلاح و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی
محمد صلاح حامد محروس غالی (زادهٔ 15 ژوئن 1992 در بسیون) بازیکن فوتبال اهل مصر است که برای باشگاه لیورپول بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی فوتبال مصر است.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی ورزشی و اجتماعی

افتخارات

تصاویر

اینستاگرام

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : محمد

نام خانوادگی : صلاح

تاریخ تولد : 15 ژوئن 1992

شهر محل تولد : بسیون ،مصر

رشته تخصصی : فوتبال

محمد صلاح

محمد صلاح

زندگی شخصی و خانواده محمد صلاح


محمد صلاح حامد محروس غالی (عربی: محمد صلاح حامد محروس غالی؛ زادهٔ 15 ژوئن 1992) بازیکن فوتبال اهل مصر است که برای باشگاه لیورپول بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی فوتبال مصر است.

وی یک فرزند دختر به نام مکه دارد که در سال 2014 متولد شده‌است. صلاح مسلمان است و معمولاً پس از گل زدن سجده می‌کند. تعدادی از هواداران لیورپول شعاری برای وی بر وزن تک‌آهنگ Good Enough ساخته‌اند که در آن خوانده می‌شود اگر او به گل زدن ادامه دهد من نیز مسلمان خواهم شد.

به او توسط هوادارانش و مطبوعات لقب فرعون، و جدیدتر لقب پادشاه مصری توسط هواداران لیورپول داده شده‌است.

ازدواج و خانواده


محمد صلاح در سال 2013 با مگگی دختر مسلمان مصری ازدواج کرد، این زوج در سال 2014 در بیمارستان وستمینستر لندن صاحب یک دختر بنام مکه شدند،در سال 2020 آن ها صاحب فرزند دختری دیگر به نام کایان شدند. او عروسی بزرگی در روستای نجریج، محل تولد خود در مصر برگزار کرد. خانواده صلاح از تمام مردم روستا برای شرکت در عروسی دعوت کرده بودند.

  محمد صلاح در کنار همسر و فرزندان

محمد صلاح در کنار دخترش

محمد صلاح در کنار همسر و دخترش

زندگی ورزشی و اجتماعی محمد صلاح


فوتبال را از زمان مدرسه شروع کرد و در 14 سالگی عضو تیم المقاولون مصر شد، مسیر 4 ساعته برای رسیدن به باشگاه و گاهی تغییر 5 اتوبوس هیچوقت او را نا امید نکرد.در ابتدا مدافع چپ تیم جوانان باشگاه بود تا اینکه مهارت وی در گلزنی با پای چپ ثابت کرد جایگاه او در نوک حمله است.

محمد صلاح

محمد صلاح

محمد صلاح

باشگاه فوتبال بازل دومین مقصد اوست. در آوریل سال 2012، او با قراردادی چهار ساله، رسماً به عنوان بازیکن جدید باشگاه بازل سوئیس معرفی شد. در ژوئن، نخستین بازی‌اش و در اوت نخستین حضور رسمی خود به عنوان بازیکن بازل را تجربه کرد. او یک هفته پس از نخستین حضور در لیگ، نخستین گلش در تیم تازه‌اش را زد.

محمد صلاح

در ژانویه 2014، انتقال صلاح به چلسی با مبلغی نزدیک به 11 میلیون پوند انجام شد. این انتقال، او را به نخستین بازیکن مصری تاریخ باشگاه فوتبال چلسی تبدیل کرد. در فوریهٔ همان سال، صلاح در پیروزی تیمش مقابل نیوکاسل، نخستین حضورش در لیگ برتر را تجربه کرد. نخستین گلش نیز در شهرآورد لندن، در برابر آرسنال به ثبت رسید.او در بازی‌های زیادی برای چلسی به میدان نرفت و برخی رسانه‌ها حضورش در این تیم را ناموفق می‌دانند.

محمد صلاح

محمد صلاح

در روزهای پایانی نقل و انتقالات زمستانی 2015، صلاح به‌طور قرضی راهی فیورنتینا شد. با وجود اینکه فیورنتینا می‌خواست قراردادش را دائمی کند، این بازیکن قبول نکرد.

محمد صلاح با وجود پیشنهاد از فیورنتینا به رم پیوست. او اعلام کرد از این انتقال خوشحال است و رم را یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های بزرگ جهان دانست.

محمد صلاح

محمد صلاح که دیگر در رسانه‌ها از او با عنوان «ستارهٔ مصری» یاد می‌شد، با انتقالی 45 میلیون یورویی به باشگاه فوتبال لیورپول پیوست. با عدم موفقیت در گل‌زنی در بازی‌های ابتدایی یورگن کلوپ سرمربی لیورپول به علت جذب بازیکن برگشت خورده دیگر تیم لیگ برتری یعنی چلسی مورد هجمه انتقادات قرار گرفت اما صلاح به سرعت توانایی‌های خود را اثبات کرد و در پایان فصل اول با 36 گل زده بالاتر از لیونل مسی و هری کین بهترین گل‌زن لیگ‌های برتر اروپا شد. محمد صلاح یکی از مهره‌های تأثیرگذار لیورپول در کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 19–2018 و لیگ برتر انگلستان در فصل 20–2019 بود.

محمد صلاح

محمد صلاح و مشکل سربازی


او که در 22 سالگی به سربازی نرفته بود از طرف نیروهای مسلح مصر در زمان بازی در تیم چلسی به خدمت سربازی فراخوانده شد، اما او مثل برخی از بازیکنان ایرانی پایان خدمت خود را جعل نکرد و به کشورش بازگشت.

محمد صلاح پس از دیدار با وزیر وقت کشور، ابراهیم مهلب وزیر آموزش عالی و شاکی فریب مدیر ملی مصر از خدمت سربازی معاف شد.

محمد صلاح و خدمت به روستای محل تولدش


صلاح خدمات زیادی برای روستای محل تولدش کرده است.

او در آن باشگاه بدنسازی و زمین فوتبال راه انداخته است و جایزه ویلای لوکسی که یک تاجر مصری به خاطر گل پیروزی بخش صلاح و صعود تیم مصر به جام جهانی 2018 را رد کرد و از این تاجر خواست به جای آن به روستای نجریج کمک نقدی کند.

او علاوه بر این مبلغ 200 هزار پوند هم به بنیاد خیریه مصری کمک کرده، کاری که از سوی عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری و خالد عبدالعزیز، وزیر ورزش و جوانان مصر مورد تقدیر قرار گرفت.

محمد صلاح

محمد صلاح

محمد صلاح بهترین استعداد آفریقا


صلاح از سال 2011 لباس تیم ملی کشورش مصر را به تن کرد، او ابتدا عضو جوانان بود و در المپیک 2012 حضور داشت و همین سال به عنوان بهترین استعداد جوان آفریقا انتخاب شد.

محمد صلاح و سجده شکر بعد از گل زنی


صلاح که مسلمان است بعد از هر گل زدن سجده شکر می کند هواداران لیورپول شعاری برای وی بر وزن تک‌ آهنگ Good Enough ساخته‌ اند که در آن خوانده می‌ شود اگر او به گل زدن ادامه دهد من نیز مسلمان خواهم شد.

وی توسط هوادارانش و مطبوعات لقب فرعون و جدیدتر لقب پادشاه مصری توسط هواداران لیورپول داده شده‌ است.

افتخارات محمد صلاح


بازل

  • سوپر لیگ فوتبال سوئیس: 13–2012

    لیورپول

  • لیگ قهرمانان اروپا نایب قهرمان: 2017–2018 ،2021–2022

  • لیگ قهرمانان اروپا قهرمان:2018–2019

  • سوپر جام اروپا قهرمان :2019

  • کفش طلای لیگ برتر فوتبال انگلستان:2021–22, 2017–18، 2018–19

  • بهترین بازیکن سال باشگاه لیورپول: 18–2017

    مصر

  • جام ملت‌های آفریقا نایب قهرمان: 2017 و 2021

  • بازیکن فوتبال سال آفریقا 2018

آلبوم تصاویر محمد صلاح


محمد صلاح

محمد صلاح

محمد صلاح

محمد صلاح

محمد صلاح

محمد صلاح

محمد صلاح

محمد صلاح

محمد صلاح

محمد صلاح

محمد صلاح

محمد صلاح

اینستاگرام محمد صلاح


محمد صلاح در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری mosalah با مخاطبان خود در ارتباط است.

صفحه اینستاگرام محمد صلاح

ویدئویی از گل های فراموش نشدنی محمد صلاح



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (183 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (157 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (119 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (74 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (36 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (33 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (12 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید «بیا بریم کوه» از رضا ملک زاده+فیلم/ پاشو دنیا رو جمع کن بریم دریا کنار...
فال روزانه امروز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 8 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 8 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 8 تیر 1403+فیلم
زاکانی از انتخابات انصراف داد
درخواست کمک مالی از محمود احمدی نژاد در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی و پاسخ وی
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد
نامه نامزد انصرافی به خانواده شهید رئیسی/ خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم
یخ مشارکت در این دوره از انتخابات آب می‌شود
مردی که در زندگی خود یک زن هم از نزدیک ندید +عکس