دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی سعید عبدولی و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی 

یکشنبه، 29 مرداد 1402
سعید عبدُوَلی (زاده ی 13 آبان 1368 در اندیمشک) کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایرانی است که مدال برنز بازی‌های المپیک 2016 ریو و مدال طلای مسابقات قهرمانی کشتی جهان 2011 و بازی‌های آسیایی 2010 را کسب کرده‌است.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام : سعید

نام خانوادگی : عبدولی

تاریخ تولد : 1368/08/13

شهر محل تولد : اندیمشک

رشته تخصصی : کشتی

زندگی شخصی و خانواده سعید عبدولی


کشتی گیر سعید عبدولی در 13 آبان 1368 در اندیمشک خوزستان متولد شده است. دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه اندیمشک است.

در یک خانواده پرجمعیت بدنیا آمده و پنج برادر و سه خواهر دارد، همه برادرانش و حتی پدرش از کشتی گیران معروفی هستند و می گوید کشتی ورزش خانوادگی ماست.

ازدواج و خانواده


سعید عبدولی در سال 1387 و در سن 19 سالگی ازدواج کرده است و زندگی موفقی را دارد، می گوید در شهر ما رسم است که خیلی زود ازدواج می کنیم.

سعید عبدولی صاحب دو فرزند دختر و یک فرزند پسر می باشد.

زندگی ورزشی و اجتماعی سعید عبدولی


سعید عبدولی فعالیت خود در کشتی را از 12 سالگی با اصرار پدرش شروع کرد. او در ابتدا به این رشته ورزشی تمایل نداشت ولی کم کم علاقه مند شد تا اینکه در سن 16 سالگی به تیم ملی نوجوانان دعوت شد.

عبدولی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم ماتیژوانک از لهستان را در دو تایم با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. این کشتی‌گیر خوزستانی در دور سوم مقابل فرانک اشتبلر از آلمان در دو تایم با نتیجه یک بر صفر و به پیروزی دست یافت. عبدولی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل دارخان بایاخمیتوف از قزاقستان در دو تایم با نتایج مشابه یک بر صفر صاحب برتری شد و با حضور در جمع چهار کشتی‌گیر برتر سهمیه ورودی المپیک لندن را به‌دست آورد. عبدولی در مرحله نیمه نهایی توانست کیم هیون-وو از کره جنوبی را شکست دهد و به فینال مسابقات راه یابد. عبدولی در این مبارزه موفق شد در دو تایم با نتایج یک بر صفر و 2 بر صفر مانوچار تسخادایا از گرجستان را شکست دهد و به عنوان قهرمانی و مدال طلای این دوره از رقابتها دست یافت.

سعید عبدولی در مسابقات قهرمانی آسیا شی آندر سال 2019 پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر از سد ماخات یریژیپوف قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. عبدولی در دیدار فینال به مصاف سینگ هارپریت از هند رفت و با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید.

او در مسابقات قهرمانمی جهان 2019 سعید عبدولی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر پتر نواک از جمهوری چک را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم در مصاف با عدلان آکبف دارندهٔ مدال برنز اروپا از کشور روسیه با حساب 2 بر یک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد که در این مرحله با نتیجهٔ 8 بر 5 مقابل رفیق حسینوف از آذربایجان شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. در دیدار رده‌بندی سعید عبدولی برابر یوری شکریوبا از اوکراین با نتیجهٔ 7 بر صفر به پیروزی رسید و صاحب نشان برنز جهان شد.

بعد از حق کشی محرز داوران در مسابقه سعید عبدولی با حریف کره‌ای در بازی‌های آسیایی اینچئون که در نهایت منجر به باخت نماینده ایران و عدم دستیابی وی به مدال طلا گردید، کمیته ملی المپیک طی نامه‌ای به کمیته بین‌المللی بازی جوانمردانه خواستار بررسی این موضوع گردید.

این شورا بعد از بازبینی فیلم این مبارزه و بررسی رأی داور مسابقات با توجه به این که سعید عبدولی به رغم ناداوری به احترام تماشاگران و نفس برگزاری بازی‌های ورزشی در اقدامی جوانمردانه اقدام به ادامه مسابقه تا پایان وقت قانونی کرد از وی تشکر شده و نماینده ایران را شایسته دریافت دیپلم جهانی بازی جوانمردانه دانست.

سعید عبدولی و بازی های کامپیوتری


عاشق بازی های کامپیوتری هستم حتی ایکس باکس و پلی استیشن 4 هم دارم اما چون بازی هایش خیلی گران است، به خاطر مشکلات مالی توان خریدش را ندارم.

سعید عبدولی و آشپزی


در کارهای خانه کمک می کنم. هم ظرف می شورم و هم غذا می پزم. خیلی از غذاهایی که بقیه بلد نیستند، من درست می کنم. استاد درست کردن کباب کوبیده و غذاهای محلی هستم. مثل آب خوردن برنج درست می کنم. اصلا به آشپزی علاقه دارم.

افتخارات سعید عبدولی


  • مدال برنز المپیک - ریو 2016 در وزن 75 کیلوگرم

  • مدال طلا قهرمانی کشتی جهان - استانبول 2011 در وزن 66 کیلوگرم

  • مدال برنز قهرمانی کشتی جهان - پاریس 2017 در وزن 75 کیلوگرم

  • مدال برنز قهرمانی کشتی جهان - نورسلطان 2019 در وزن 82 کیلوگرم

  • مدال طلا بازی های آسیایی - گوانگ ژو 2010 در وزن 66 کیلوگرم

  • مدال برنز بازی های آسیایی - اینچئون 2014 در وزن 71 کیلوگرم

  • مدال طلا قهرمانی کشتی آسیا - شی آن 2019 در وزن 82 کیلوگرم

  • مدال برنز قهرمانی کشتی آسیا - آستانا 2014 در وزن 75 کیلوگرم

  • مدال برنز قهرمانی کشتی آسیا - پانایا 2009 در وزن 66 کیلوگرم

آلبوم تصاویر سعید عبدولی


اینستاگرام سعید عبدولی


سعید عبدولی در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری saeid__abdvali با مخاطبان خود در ارتباط است.

ویدئویی از کشتی دیدنی سعید عبدولی (ایران) با آکیف (روسیه)



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ترجمه تخصصی متن
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم