دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی و زندگی شخصی و ورزشی شهربانو دامغانی نژاد و همسرش + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی 

سه شنبه، 31 مرداد 1402
شهربانو دامغانی‌نژاد، (زادهٔ 16 آبان 1376 شهرری) یکی از اعضای تیم ملی تکواندو زنان ایران است. او دانش‌آموخته رشته معماری داخلی است که در 4 رشته جودو، بسکتبال، کشتی و تکواندو سابقه فعالیت و قهرمانی دارد.

فهرست مطالب

خلاصه بیوگرافی


نام : شهربانو

نام خانوادگی : دامغانی نژاد

تاریخ تولد : 1376/08/16

شهر محل تولد : شهر ری

رشته تخصصی : تکواندو

زندگی شخصی و خانواده شهربانو دامغانی نژاد


شهربانو دامغانی نژاد متولد آذر 1376 در شهر ری ، ورزشکار تکواندوکار با 183 ساتی متر قد است.

تحصیلکرده رشته معماری داخلی می باشد که تجربه قهرمانی در سه رشته جودو ، کشتی و تکواندو را دارد و هدف اش را کسب مدال طلا در المپیک عنوان می کند.

ازدواج و خانواده


شهربانو دامغانی نژاد فعلا ازدواج نکرده و مجرد است.

شهربانو دامغانی نژاد و پدر


پدرش غلامرضا دامغانی نژاد جانباز 35 درصد شیمیایی اعصاب و روان می باشد که در عملیات جزیره مجنون سال 1364 به فیض ایثارگری نائل آمده است.

شهربانو دامغانی نژاد و مزاحمت خیابانی


یکبار در مشهد داشتم به سمت حرم می رفتم که یک آقایی به من تیکه انداخت من هم در رژیم بودم و تمرینات سختی داشتم و اصلا اعصاب نداشتم. به او گفتم با من بودی ؟ گفت بله با تو بودم ، من هم برگشتم و یک آپ دولیو چاگی (ضربه دورانی پا به جلو) به او زدم و خیلی ریلکس از کنارش رد شدم.

زندگی ورزشی و اجتماعی شهربانو دامغانی نژاد


دامغانی‌نژاد در سال 1385 در رشته شنا، فعالیت ورزشی خود را آغاز کرد و سپس در رشته بسکتبال، توانست در رقابت‌های نونهالان کشور به عنوان قهرمانی برسد و بعد از این قهرمانی، به رشته‌های رزمی گرایش پیدا کرد. او کارش را در سال 1392 در رشته جودو آغاز کرد که توانست با قهرمانی در مسابقات‌های کشور، به تیم ملی جودو زنان ایران هم دعوت شود.

دامغانی‌نژاد بعد از موفقیت در رشته جودو، به سراغ فعالیت در رشته کشتی زنان که در ابتدا با نام گراپلینگ شناخته می‌شد، رفت و توانست در اولین دوره مسابقات کشتی گراپلینگ که زیرنظر فدراسیون جهانی کشتی به میزبانی کشور ترکیه برگزار شد، موفق به کسب مدال برنز شود. در این مسابقات، نمایندگانی از کشورهای آمریکا، روسیه، ایتالیا، هند، ترکیه و مجارستان حضور داشتند.

حجاب اسلامی برای حضور در رشته گراپلینگ برای شرکت در مسابقات المپیک پذیرفته نبود و همین مسئله باعث شد تا شهربانو دامغانی‌نژاد به سراغ رشته تکواندو برود. او در سال 1395، فعالیت رسمی خود در رشته تکواندو را آغاز کرد و موفق شد در اولین تجربه حضور در مسابقات لیگ برتر تکواندو زنان ایران، به مدال طلا دست پیدا کند و عنوان فنی‌ترین تکواندوکار رقابت‌ها را از آن خود کرد.

شهربانو دامغانی‌نژاد در ادامه فعالیت در رشته تکواندو، در مسابقات باشگاهی با بزرگانی همچون اکرم خدابنده کاپیتان تیم ملی تکواندو زنان ایران رقابت داشت و توانست عملکرد درخشانی را از خود در رقابت‌های لیگ برتر تکواندو زنان ایران به جای بگذارد.

مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان برگزار شد و برترین‌ها در این رقابت‌ها مشخص شدند. در این رقابت‌ها که در خانه تکواندو برگزار شد، برترین‌های اوزان مختلف با هم رقابت کردند که در پایان برترین‌ها مشخص شدند. شهربانو دامغانی‌نژاد در وزن هفتم توانست بالاتر از کیمیا همتی قرار گیرد و به تیم ملی تکواندو زنان ایران دعوت شد.

دامغانی‌نژاد که پای ثابت اردوهای تیم ملی تکواندو زنان ایران بود، در آستانه رقابت‌های سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی تکواندو جام فجر تغییر وزن داد و در وزن هشتم (73+ کیلوگرم) در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد و موفق به کسب مدال طلا شد.

شهربانو دامغانی نژاد و پشنهاد مدلینگ و بازیگری


این ورزشکار که حاشیه های جنجالی در فضای مجازی بخاطر نوع پوشش خود دارد می گوید پیشنهادات زیادی برای عرصه مدلینگ و بازیگری دارد.

او از شهاب حسینی و هدیه تهرانی بعنوان پارتنرهایی هنری نام می برد که دوست دارد کنارشان بازیگری را تجربه کند.

الگو شهربانو دامغانی نژاد


در بین ورزشکاران داخلی هادی ساعی را دوست دارم و الگوی بسیاری خوبی برایم است و در بین ورزشکاران خارجی هم کریستیانو رونالدو را دوست دارم.

آرزو شهربانو دامغانی نژاد


آرزو دارم همیشه اولین باشم ، برای همین دوست دارم اولین مدال طلای المپیک و گرندپری را کسب کنم و اولین خانم لژیونر در تکواندو باشم.

افتخارات شهربانو دامغانی نژاد


  • مدال طلا رقابت‌های تکواندو ارتش‌های جهان بزرگسالان (2022-تهران)

  • مدال طلا تورنمنت آزاد تکواندو (2020-باکو)

  • مدال نقره تورنمنت جام بین‌المللی فجر (2017-تهران)

آلبوم تصاویر شهربانو دامغانی نژاد


اینستاگرام شهربانو دامغانی نژاد


شهربانو دامغانی نژاد در اینستاگرام از طریق پیج خود با نام کاربری shahrbanoofficial با مخاطبان خود در ارتباط است.

ویدئویی از درگیری لفظی جنجالی خداداد عزیزی و فیروز کریمی



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 29 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم