دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی در تبریز برگزار شد 

سه شنبه، 28 شهریور 1402
کد خبر: 356774
مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت استاد شهریار توسط نمایندگی انجمن روابط‌عمومی ایران در استان آذربایجان شرقی و همراهی بنیاد ایران‌شناسی، با حضور جمعی از شاعران، پژوهشگران عرصه ادبیات و دوستداران این شاعر ملی در تبریز برگزار شد.

به گزارش ساعدنیوز، در این مراسم سیدهادی بهجت تبریزی (فرزند استاد شهریار)، باقر صدری نیا (عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی جمهوری اسلامی ایران)، رحمان مشتاق مهر (استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان)، محمد طاهری خسروشاهی (رییس بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی و رییس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تبریز) و محمد عزیزی راد (مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان شرقی) درباره جایگاه استاد شهریار در شعر و ادب پارسی سخنرانی کردند.

سپس در ادامه برنامه، پیام تصویری یلدا ابتهاج (دختر استاد هوشنگ ابتهاج) از کلن آلمان برای حاضران پخش شد و ایشان از رفاقت 40 ساله سایه و شهریار سخن گفت.

در بخش پایانی مراسم از مقام علمی و ادبی استاد ابوالفضل علی محمدی (محقق و نویسنده) تجلیل بعمل آمد، ناگفته نماند ایشان بیش از بیست جلد تالیف و تحقیق در زمینه شهریارشناسی و ادبیات ترکی و فارسی و یکصد و پنجاه مقاله در نشریات معتبر علمی و ادبی دارد.


پسندیدم 5 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه چاپ یک کتاب
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍