بزرگترین کلکسیون خودرو با ۷هزار مدل مختلف!

  سه شنبه، 04 مرداد 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
بزرگترین کلکسیون خودرو با ۷هزار مدل مختلف!
ساعدنیوز: چندین کلکسیون خصوصی ماشین باورنکردنی در سرتاسر جهان وجود دارد، اما از بین همه آنها کدام‌یک از همه چشمگیرتر است؟

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از بیتوته، سخت است اگر بخواهیم بر سر این بحث کنیم که مجموعه ای شامل ۷۰۰ خودرو که ارزش آن ۴ میلیارد پوند است در صدر این فهرست قرار ندارد. کلکسیونی متعلق به سلطان برونئی (Brunei کشوری در جنوب شرقی آسیا) که نامش حسن البلقیه است.

تصویر

برخی منابع ثروت بلقیه را حدود ۲۰ میلیارد پوند تخمین می زنند. او سلطان کشور برونئی و همچنین، نخست وزیر، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه و وزیر دارایی این کشور است. حسن البلقیه خود را در مقام مسئول پلیس و مذهب کشور نیز منصوب کرده است.

به طور خلاصه، در برونئیِ نفت خیز هیچ اتفاقی بدون اطلاع بلقیه یا سایر اعضای خانواده او رخ نمی دهد.

تصویر

آن طور که تخمین زده می شود این سلطان و خانواده بزرگش در دهه ۱۹۹۰، مالک حدود ۷ هزار خودرو بودند. این موضوع مربوط به زمانی است که شاهزاده جفری، برادر ماشین دوستِ سلطان، وزیر دارایی بود، تا اینکه در سال ۱۹۹۷ تمام پول ها را خرج کرد.

تصویر

تصویر

هیچ کس نمی داند مجموعه تمام این ماشین ها کجا نگهداری می شوند، اما بعضی از آنها در کاخ یک میلیارد پوندی سلطان هستند. مشخص است که ماشین های زیادی در این فهرست وجود دارند، اما از این میان می توان به حدود ۶۰۰ رولز رویس (شامل رولز رویس طلایی که در عکس مربوط به جشن عروسی دختر سلطان مشاهده می شود)، ۴۵۰ فراری و ۳۸۰ دستگاه بنتلی اشاره کرد.

تصویر

او به جای یک خودرو از هر مدل، چندین نمونه از آن را سفارش می داد. به عنوان نمونه، وقتی نوبت به ابرخودروی فراری اف۴۰ (Ferrari F40) رسید، سلطان ۱۱ دستگاه از آن سفارش داد. او این خودروها را با فرمان سمت راست و رنگ هایی که در بروشور نمی توان یافت می خواست.

زمانی که مک لارن ابرخودروی نمادین اف۱ (McLaren F1) خود را به بازار عرضه کرد، سلطان ۱۰ دستگاه از آن خرید.

تصویر

تصویر

زمانی که استون مارتین در سال ۱۹۹۷ تنها سه نسخه از خودرویی به نام وی۸ ونتیج سری دو (V8 Vantage Special Series II) ساخت، سلطان هر سه تا را خریداری کرد. و وقتی بنتلی هنوز شاسی بلند نمی ساخت، سلطان آن را سفارش داد و این شرکت لوکس انگلیسی یکی برایش ساخت؛ با نام Dominator (به معنیی حاکم).

تصویر

با این همه پولی که از نفت به دست می آمد و با کنترل کامل بر آن، سلطان می توانست هروقت اراده می کند به هر تولیدکننده ای در دنیا زنگ بزند و مدل سفارشی خودش را بخواهد.

اما بعد از آن روزهای مدهوش کننده، اوضاع دیگر آنقدرها هم گلگون به نظر نمی رسد. هنگام شروع بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۷، گروه سرمایه گذاری جفری با ۱۰ میلیارد دلار سقوط کرد.

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

گزارش شده است که شاهزاده جفری در سال ۲۰۰۰ شروع به بازگرداندن دارایی های خود ازجمله بیش از ۵۰۰ ملک در برونئی و خارج از کشور، حدود ۲ هزار اتومبیل، ۱۰۰ نقاشی، پنج قایق تفریحی و ۹ هواپیمای کلاس جهانی کرد.

طبق اسناد دادگاه، این شاهزاده ۷۸ میلیون دلار در شرکت ایتالیایی پینین فارینا برای فراری، ۴۷۵ میلیون دلار در رولز رویس و ۹۰۰ میلیون دلار در جواهرسازی بریتانییایی اسپری هزینه کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که قسمت عمده این کلکسیون در حال حاضر در گاراژهای مرطوب برونئی در حال پوسیدن هستند.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
سامی
2 سال پیش

به‌نظر‌من‌پادشاه‌برواین‌‌واین‌همه‌سروت.دار‌وماشین‌وباید‌فقیر‌رو‌فرا‌‌کمک‌بکنن‌سواب‌داره
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان