چگونه با دیگران صحبت کنیم؟

  شنبه، 29 شهریور 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه با دیگران صحبت کنیم؟
مهارت شرکت در گفتگو میتواند شما را به بهترین شکل ممکن در مسیر موفقیت یاری کند پس آن را دست کم نگیرید.

متداول ترین اشتباهاتی که افراد در مکالمه و گفتگو مرتکب می شوند و راهکارهایی برای هرکدام از آنها بپردازیم.

کلید موفقیت شما در هنگام مکالمه با دیگران چه چیزهایی هستن؟

  • فقط سعی کن خودت باشی نه کس دیگر

ویل وینباخدر سن 16 سالگی، ویل به سمت مدیر عاملی شرکت Cross Court TV، در آمد که یک سایت رسانه ای آنلاین متخصص در زمینه ی همه ی چیزهایی است که به ورزش تنیس مرتبط باشد و هم اکنون او بیش از 200، هزار دنبال کننده در رسانه های اجتماعی مختلف دارد. علاوه بر این او بازیکن تیم ملی تنیس هم هست. ویل از طریق صحبت کردن با طرفداران ورزشکار خود مطالب زیادی را آموخته است. در ابتدای راه، او سعی کرد مانند دیگران باشد، اما به سرعت متوجه شد که این روش، روش خوبی نیست چرا که یک نسخه ی تقلبی هیچ ارزشی ندارد و تنها نسخه اصل از هر چیزی می تواند گرانبها باشد. لذا او دریافت که در حال حاضر بزرگ ترین دارایی اش تنها شخصیت منحصر به فردی می باشد که از آن برخوردار است.

شما نیز تنها از طریق شخصیتتان از افراد اطراف خود جدا می شوید. اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه این اتفاق می افتد؟ از آنجا که شما تنها شخصی در جهان هستید که از وجود چنین شخصیتی بهره می برید پس تنها انسانی خواهید بود که می توانید از این کاراکتر شخصیتی به نفع خود استفاده کنید. از این که مردم ممکن است در مورد شما چه بگویند نهراسید و تنها به مسیر خود ادامه دهید و سعی کنید خودتان باشید چرا که افرادی که پشت سر شما حرف می زنند به همان پشت سر شما تعلق دارند. وقتی با شخصی صحبت می کنید، شخصیت فرد دیگری را تقلید نکنید و سعی کنید، خودتان باشید و اجازه بدهید آن فرد با تمام وجود شخصیت شما را درک نماید.

  • اجازه دهید مردم آسیب پذیر باشند

لوئیس هاوون یک ورزشکار حرفه ای پیش کسوت است که به نخستین نویسنده ی محبوب و پر فروش نیویورک تایمز تبدیل شد و مقاله ی”دانشکده ی بزرگان” را به رشته ی تحریر در آورد که به عنوان یکی از 100 پادکست برتر جهان شناخته می شود. لوئیس هاوون در اینستاگرام دارای 438،000 دنبال کننده ی فعال می باشد. لوئیس از طریق پادکست خود با صدها نفر صحبت کرده است. در ابتدا این کار برای او به هیچ وجه آسان نبود، اما آنچه که او به سرعت متوجه شد این است که همه انسان ها آسیب پذیر هستند و پیشینه و سابقه ای دارند که مخصوص به خودشان است.

شما باید همان فردی باشید که این آسیب پذیری ها را کشف می کند. چطور می توانید پیشینه و سابقه ی کسی را کشف کنید؟ ساده است. از طریق سوالاتی که مطرح می کنید و تحلیل پاسخ هایی که می شنوید.

مردم معمولا به راحتی در مورد گذشته و کارهایی که انجام داده اند صحبت می کنند اما هرگز با آن ها روبه رو نمی شوند پس تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به کند و کاو در مورد گذشته ی آنها بپردازید.

من به شما قول می دهم که وقتی کسی انقدر به شما اعتماد کرد که بتواند گذشته اش را با شما در میان بگذارد، می توانید مطمئن باشید که او ارتباط روحی عمیقی را با شما برقرار نموده است.

لذا هنگامی که با شخصی وارد مکالمه می شوید، به او اجازه دهید آسیب پذیر باشد و بتواند برای درد و دل کردن به شما اعتماد نماید. بنا به گفته ی لوئیس هاوون شما در نهایت به همان چیزی که در رویاهای خود دارید تبدیل خواهید شد.

البته این توصیه در نگاه اول ممکن است چندان منطقی به نظر نرسد اما منظور لویس این است که اجازه دهید طرف مقابل با شما احساس نزدیکی و صمیمیت کند و البته این موضوع ممکن است در افراد مختلف نیازمند استراتژی های متفاوتی باشد.

  • نشان دهید که به سخنان طرف مقابلتان اهمیت می دهید

کیسی آدامز در سن 17 سالگی به یک نویسنده و سخنران متخصص تبدیل شد. او بیش از 172،000 دنبال کننده در اینستاگرام دارد و صفحه ی اینستاگرامی تحت عنوان Instagram، Rise Of The Young را نیز راه اندازی کرده است. او از طريق پادکست خود توانسته با بسياری از کارآفرينان مختلف صحبت کند. او کاملا به مهمانان شوهایش اهمیت می دهد و این اهمیت را می توانید در سخنرانی هایش مشاهده کنید. او بارها در این باره که چگونه توانسته برند خود را داشته باشد صحبت نموده است.

وقتی با فردی صحبت می کنید، مطمئن شوید که به اندازه ی کافی به سخنانش اهمیت می دهید. هنگامی که مردم به این نتیجه برسند که برای شما اهمیت دارند طرز برخوردشان تغییر خواهد کرد و به شما بیشتر اعتماد می کنند..

اگر می خواهید کسب و کار خوبی را راه اندازی کنید، مطمئن شوید که به مشتری و همه کسانی که با آن ها ملاقات می کنید اهمیت می دهید.

آخرین گام در جهت داشتن یک گفتگوی موفق با افراد دیگر، این است که باعث شوید آن ها احساس آرامش کنند و از صحبت کردن با شما لذت ببرند.

این چنین گفت و گویی با مشتریان و همکاران و یا کارمندانتان سبب می شود که شبکه ی کاری قوی را تشکیل دهید و به سرعت در زمینه ی کاری خود موفق شوید.

متداول ترین اشتباهاتی که افراد در مکالمه و گفتگو مرتکب می شوند

  • گوش ندادن

شما مثل بیشتر آدم ها نباشید. فقط مشتاقانه منتظر نوبت حرف زدن خودتان نمانید. نفس تان را مهار کنید. یاد بگیرید که چطور واقعاً به حرف های کسانی که صحبت می کنند گوش دهید.

اگر بیش از حد سوال بپرسید، مکالمه حکم بازجویی را پیدا خواهد کرد. یا طوری به نظر خواهد رسید که خودتان حرفی برای گفتن ندارید. یک جایگزین خوب برای سوال کردن زیاد این است که سوالاتتان را با جمله ها و عباراتی از نظر خودتان ترکیب کنید.

در مکالمه با کسی که به تازگی او را ملاقات کرده اید یا وقتی که درمورد اندک موضوعات متداول صحبت کرده اید، ممکن است سکوتی مسخره بین تان حاکم شود. حتی ممکن است مضطرب شوید و ندانید که چه باید بکنید.

  • انتقال ضعیف

یکی از مهمترین مسائل در مکالمات این نیست که چه می گویید، این است که چطور آن را می گویید. ایجاد تغییر در این عادت ها تفاوت شگرفی ایجاد می کند زیرا صدا، لحن و زبان بدن شما هم بخش های مهمی از مکالمه هستند. به این موارد دقت کنید:

  • سرعتتان را پایین بیاورید. وقتی درمورد چیزی هیجانی می شوید ممکن است تندتر و تندتر حرف بزنید. سعی کنید سرعت حرف زدنتان را در این مواقع کمتر کنید تا طرف مقابل بهتر متوجه حرف هایتان شود.
  • بلند و رسا حرف بزنید. سعی کنید تن صدایتان به اندازه ای بالا باشد که اطرافیان متوجه حرف هایتان شوند.
  • واضح حرف بزنید. زیر لب زمزمه نکنید.
  • با احساس حرف بزنید. اگر با لحنی یکنواخت حرف بزنید کسی قادر نخواهد بود مدت زیادی به حرف هایتان گوش دهد. باید کاری کنید که احساساتتان در حرف زدنتان منعکس شود.
  • مکث داشته باشید. شمرده تر حرف زدن و یک مکث کوتاه بین جمله ها و فکرهای مختلف گوش دادن به حرف های شما را راحت تر می کند. اینکار باعث می شود افراد با دقت بیشتری به حرف هایتان گوش دهند.
  • زبان بدنتان را تقویت کنید. درمورد خندیدن، وضعیت قرارگیری بدن و دست ها و نکات دیگر برای تقویت زبان بدن مطالعه کنید.

  • کسل کننده بودن

لازم نیست ده دقیقه پشت سر هم درمورد ماشین جدیدتان پرگویی کنید. همیشه باید آماده باشید تا زمانیکه متوجه شدید موضوع صحبتتان باعث سر رفتن حوصله دیگران شده است، آن را تغییر دهید.

یک راه خوب برای گفتن یک حرف جالب این است که زندگی جالبی داشته باشید. و روی چیزهای مثبت متمرکز باشید. شروع به شکوه و شکایت از رئیستان یا کارتان نکنید، مردم هیچ علاقه ای به شنیدن آن ندارند. درعوض، درمورد آخرین مسافرتتان حرف بزنید، یک خاطره جالبی که برایتان در آن سفر پیش آمد را تعریف کنید یا درمورد برنامه تان برای تعطیلات بعدی صحبت کنید.

هنر صحبت کردن یک مهارت ضروری برای همه ی افراد در زمینه های مختلف در زندگی است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (234 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر) عکسی از شوهر کم سن و سال فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس