دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

چند راهکار برای رشد سریع ناخن 

دوشنبه، 19 اسفند 1398
آیا ناخن هایتان فاقد زیبایی طبیعی هستند؟ آیا رشد ناخن هایتان از حد متوسط کندتر است؟ چگونه باعث افزایش رشد ناخن ها شویم؟ همانطور که می دانیم، همه خواهان این هستند که  ناخن هایشان  به سرعت رشد کنند، زیرا باعث زیبایی دستهایشان می شود

ناخن زیبایی را به دست های شما اضافه می کنند، علاوه بر این رشد ناخن وضعیت سلامتی شما را نشان می دهد. رشد سریع ناخن بیشتر در بین کودکان قبل از بلوغ و زنان باردار دیده می شود. ناخن ها مانند مو از پروتئین کراتین ساخته شده اند و هر ماه حدود 0.2 سانتیمتر رشد می کنند اما گاهی اوقات به دلایل تغییرات هورمونی بدن، مشکلات بهداشتی، شیمی درمانی، داروها و کمبود مواد مغذی رشد آن ها کندتر می شود.

ناخن هایتان را باید تمیز و خشک نگه دارید با این کار از رشد قارچ ها، باکتری ها و دیگر موجودات زنده در زیر ناخن ها جلوگیری می شود. اگر با مواد شیمیایی نظافت می کنید یا ظرف می شویید، از دستکش های لاستیکی که لایه پنبه ای دارند استفاده کنید و از اینکه ناخن های خود را به مدت طولانی در مایعات نگه دارید، اجتناب کنید. استفاده از مرطوب کننده زمانی که از لوسیون دست استفاده می کنید، ناخن ها و کوتیکول های ناخن را هم با این لوسیون مالش دهید. کوتاه کردن و سوهان کشیدن منظم از یک قیچی مانیکور تیز یا قیچی استفاده کنید.

ناخن ها را به صورت صاف کوتاه کنید و سر ناخن ها را گرد کنید. توصیه می شود که ناخن های خود را زمانی که نرم و ملایم هستند کوتاه کرده و سوهان بکشید. داشتن یک رژیم غذایی متعادل مصرف مقدار زیادی پروتئین به داشتن ناخن هایی سالم و قوی کمک می کند. زیرا ناخن ها از پروتئین ساخته شده اند. گوشت مرغ، گوشت گاو و گوشت بره، ماهی، اسفناج و سایر سبزیجات منبع غنی از پروتئین هستند.

اگر می خواهید ناخن های سالم و زیبا و همچنین ناخن های سفت و محکم داشته باشید می توانید از روش های خانگی برای تقویت و رشد سریع ناخن ها با مواد طبیعی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که هر یک از روش ها در افراد مختلف نتایج متفاوتی دارد.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت و رشد سریع ناخن می باشد، روغن زیتون حاوی ویتامین E می باشد که ناخن های شما را تقویت کرده و آن ها را مرطوب نگه می دارد. علاوه بر این گردش خون را بهبود بخشیده و ناخن های آسیب دیده را ترمیم می کند. روغن زیتون را گرم کنید و قبل از رفتن به رختخواب آن را به ناخن ها بمالید، به آرامی به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. در روشی دیگر ناخن های خود را به مدت 15 تا 30 دقیقه در روغن زیتون گرم فرو کنید تا رشد ناخن را تقویت کند. از این روش ها هر روز استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای داشتن ناخن های سالم و زیبا مفید است. روغن نارگیل حاوی مواد مغذی مهمی است که برای حفظ رطوبت، تقویت و همچنین درمان عفونت های کوتیکول و قارچ ناخن مفید می باشد. شب ها قبل از خواب ناخن ها و دست ها را با روغن نارگیل ماساژ دهید. در روشی دیگر 1/4 فنجان روغن نارگیل ارگانیک، 1/4 فنجان عسل و 4 قطره اسانس رزماری را با هم ترکیب کنید، و حدوو 20 ثانیه گرم کنید و سپس ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در آن بگذارید. این روش ها را هر شب تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

وازلین

وازلین می تواند باعث تقویت ناخن های دست و پا شده و ناخن های شما را سفت و محکم کند. دست ها را با آب و صابون بشویید مقداری وازلین را بر روی ناخن ها و کل دست ماساژ دهید، بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند و سپس با آب و صابون بشویید.

اب پرتقال

آب پرتقال یکی دیگر از مواد طبیعی که می تواند باعث تقویت و رشد سریع ناخن شود. آب پرتقال دارای ویتامین C و اسید فولیک است که برای رشد ناخن ضروری هستند. ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در آب پرتقال تازه فرو کنید و سپس آنها را با آب گرم بشویید و کرم مرطوب کننده بر روی آن ها بمالید. این روش را یک بار در روز انجام دهید تا نتایج دلخواه را به دست آورید.

سیر

اگر سیر را بر روی ناخن های خود بمالید می تواند باعث رشد سریع ناخن شود. یک حبه سیر تازه را بر روی ناخن های خود ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت بر روی ناخن بماند، سپس ناخن ها را با آب بشویید و لیموترش تازه را بر روی ناخن ها بمالید.

گیاه دم اسب

گیاه شناسان یونانی می گویند که گیاه دم اسب یک گیاه موثر برای رشد ناخن ها می باشد، گیاه دم اسب یک منبع کلسیم، سیلیس و سایر مواد معدنی مفید برای تقویت ناخن می باشد. 3/4 قاشق چای خوری گیاه دم اسب را به 2 فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس ناخن های خود را ب مدت 20 دقیقه در این محلول فر وکنید. این روش را حداقل چهار بار در هفته تکرار کنید.

حنا

حنا می تواند باعث تقویت و رشد ناخن ها شود. مقداری پودر حنا را در آب خیس کنید و بگذارید یک روز بماند، با استفاده از چوب پنبه حنا را بر روی ناخن ها بمالید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه بماند سپس بشویید و بر روی ناخن ها کرم مرطوب کننده بمالید. ممکن است حنا با تغییر رنگ ناخن ها شود اما باعث تقویت و رسد سریع ناخن ها هم می شود.

شیر

شیر به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به تقویت و رشد سریع ناخن کمک کند. مقداری شیر را گرم کنید و ناخن ها را برای 10 دقیقه در آن فرو کنید سپس با آب گرم بشویید این کار رنگ ناخن ها را روشن تر کرده و آن ها را تقویت می کند.

بهترین ویتامین ها برای رشد ناخن

ویتامین B9

ویتامین B9 یا اسید فولیک ویتامین B9 یا اسید فولیک برای رشد سلول ها و همچنین رشد ناخن لازم و ضروری می باشد. غذاهایی مانند تخم مرغ، سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت ها، و مرکبات سرشار از اسید فولیک هستند. یک فرد برای اینکه ناخن های سالمی داشته باشد باید به مقدار 400 تا 500 میلی گرم، اسید فولیک مصرف کند.

رشد ناخن و ویتامین C

ویتامین C برای تولید کلاژن و کمک به استحکام ناخن ها حیاتی می باشد. کمبود ویتامین C باعث شکنندگی و کند شدن رشد ناخن می شود. این ویتامین در مرکباتی مانند لیمو ترش، پرتقال و لیمو، زغال اخته، توت فرنگی، گوجه فرنگی و سبزیجات دارای برگ سبز یافت می شود.

ویتامین H ( بیوتین)

این ویتامین به رشد مو، پوست و ناخن ها کمک می کند. این ویتامین را به شکل مکمل یا از طریق غذا میتوان به دست آورد. بیوتین در غذاهایی مانند ماهی قزل آلا، آووکادو و موز یافت می شود.

ویتامین A برای رشد ناخن

این ویتامین برای شرکت در ساخت بافت ها، دندان ها، ناخن ها و استخوان ها بسیار اهمیت دارد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که باعث سم زدایی بدن می شود. ویتامین A در غذاهایی مانند اسفناج، گریپ فروت، سیب زمینی شیرین و سیب یافت می شود. ویتامین های غیر گیاهی و گوشتی مانند جگر، شیر و تخم مرغ هم دارای ویتامین A بسیاری هستند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌