دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / بعد از بارداری /

 چه عواملی باعث سردرد بعد از زایمان می شود؟ 

چهارشنبه، 12 آذر 1399
در صورت مراقبت از خود در دوره پس از زایمان، بیشتر موارد سردرد های پس از زایمان از بین می روند. اگر علائم شدیدی را تجربه کردید، مشورت با پزشکتان را به تاخیر نیاندازید. همچنین اگر در هنگام شیردهی، دچار سردرد شدید و مکرر هستید، بهتر است در مورد آن با پزشکتان صحبت کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، سردرد پس از زایمان شکایت شایعی است که در روزهای اولیه پس از زایمان و اوج مشغله مادر که نیاز به نگهداری از نوزاد خود دارد ، میتواند بسیار ناتوان کننده باشد. این شکایت اغلب از نوع سردرد های اولیه بوده و برخلاف تصور بیماران ،معمولا" به عللی غیر مرتبط با بیهوشی است . با توجه به این مساله ،باید با نگرش جامعی به ارزیابی این مادران پرداخت و ابتدا علل خطرناکتر ، مهمتر و شایعتر سردرد را بررسی کرد.

سردردهای اولیه بسیار شایع تر از موارد ثانویه بوده(20 برابر) و به تنهایی مسئول دو مورد از هر سه مورد سردرد پس از زایمان هستند. در شرح حال اغلب تاریخچه ای از سردرد گاهگاهی قبل از حاملگی وجود دارد اما به دلیل تخفیف علائم آنها طی حاملگی شاید این علامت را به یاد نیاورند و یا ذکر نکنند. مهم ترین این نوع سردردها شامل سردرد میگرن، سردرد تنشی، سردردهای خوشه ای می شوند.

سردردهای ثانویه نیز به مواردی چون سردردهای ناشی از علل اسکلتی-عضلانی، سردرد به علت فشار خون بالا و سندرم لکوانسفالوپاتی برگشت پذیر خلفی، سردردهای ناشی از سکته مغزی، سردرد شیردهی، سردرد ناشی از مصرف اندانسترون،سردرد ناشی از قطع مصرف روزانه چای و قهوه، سردرد ناشی از موارد کمتر شایع و مننژیت تقسیم می شوند.

چه عواملی باعث سردرد بعد از زایمان می شود؟

اگر دچار سردرد های پس از زایمان می شوید، اطلاع از دلایل مختلف آن ها می تواند به درک دلیل وقوع آن ها کمک کند.
سردرد های اولیه ممکن است به دلایل مختلفی از جمله خواب ناکافی، استرس، کمبود آب، تغییرات هورمونی، که قبلا به عنوان میگرن یا سابقه فامیلی شناخته می شد و تغییر سطح هورمون منجر به کاهش وزن پس از زایمان و دیگر عوامل محیطی شوند.

دوره ی پس از زایمان، زمانی است که خانم ها با خواب و غذای کم سپری می کنند. اما بدیهی است که در این دوران، مراقبت از کودک، باعث می شود زنان با استرس زیادی مقابله کنند. اما آیا این عوامل می توانند در سردرد شما نقش داشته باشند؟ اگر چنین است، بنابراین مهم است که نه تنها در طی زایمان بلکه پس از آن سبک زندگی سالمی پیش رو بگیرید. اکنون که می دانید چه چیزی باعث سردرد اولیه می شود، بیایید در مورد عواملی که باعث سردرد های ثانویه در زنان پس از زایمان می شود یاد بگیریم.

در صورت بروز هر کدام از علائم زیر، فورا با پزشک خود تماس بگیرید:

۱- اگر سردرد هایتان شدید است
۲- اگر به مرور زمان شدت می یابند
۳- اگر به مرور زمان تغییر کند و جای دیگر سرتان درد بگیرد
۴- اگر پس از تمرینات و ورزش رخ دهد
۵- اگر شما را از خوابتان بیدار کند
۶- اگر همراه با تب، حالت تهوع، استفراغ، خشکی گردن، تغییر در بینایی، مشکلات شناختی باشد

کار های که می توانید برای جلوگیری از سردرد های اولیه بعد از زایمان انجام دهید

از آن جا که سردرد های ثانویه به دلیل سردرد های پزشکی ایجاد می شود، نمی توانید در مورد آن کار زیادی انجام دهید. با این حال اگر سردرد های اولیه را تجربه کردید، دنبال کردن نکاتی که در زیر ذکر شده است می تواند به جلوگیری از بروز آن ها کمک کند:

به مقدار کافی آب خوردن (هیدراته ماندن)
اطمینان حاصل کنید که آب زیادی می نوشید تا در طول روز هیدراته باشید.

خوردن غذاهای سالم
در طول روز وعده های غذایی کوچکتری بخورید. مطمئن شوید تا به هیچ قیمتی از صبحانه تان نگذرید.

انجام مدیتیشن یا یوگا
با مدیتیشن و یوگا، سطح استرس خودتان را کاهش دهید. اگر به آرامش داشتن شما کمک کند، کمی پیاده روی کنید یا کتاب بخوانید.

خوابیدن به اندازه ی کافی
اگر ساعات طولانی نمی شود، هر زمان که می توانید ،کوتاه چرت بزنید. اگر نیاز به استراحت دارید از همسر یا خانواده تان بخواهید تا مراقب کودک باشند.

در صورت مراقبت از خود در دوره پس از زایمان، بیشتر موارد سردرد های پس از زایمان از بین می روند. اگر علائم شدیدی را تجربه کردید، مشورت با پزشکتان را به تاخیر نیاندازید. همچنین اگر در هنگام شیردهی، دچار سردرد شدید و مکرر هستید، بهتر است در مورد آن با پزشکتان صحبت کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه