چه دلایلی برای خرید کفش طبی وجود دارد؟

  پنجشنبه، 20 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چه دلایلی برای خرید کفش طبی وجود دارد؟
برآورد شده است که در طول عمرمان، معادل پنج برابر دور زمین از پاهایمان استفاده می‌کنیم. با این حال به ندرت به پاها و کفشی که می‌پوشیم توجه می‌کنیم و بیشتر به زیبایی شناسی می‌پردازیم.

برآورد شده است که در طول عمرمان، معادل پنج برابر دور زمین از پاهایمان استفاده می کنیم. با این حال به ندرت به پاها و کفشی که می پوشیم توجه می کنیم و بیشتر به زیبایی شناسی می پردازیم.در واقع ممکن است کفش ها بخش مهمی از پوشش فرد نباشند، اما هیچ لباس دیگری هم به اندازه کفش در جابجایی فرد نقشی ندارد و مسئولیت کارهای مکانیکی حیاتی مانند انتقال وزن بدن را انجام نمی دهد.
کفش نا مناسب به غیر از آسیب لحظه ای به پا ممکن است مشکلاتی را برای پاها، زانوها، باسن و کمر نیز ایجاد کند.علاوه بر این، زمین خوردن هایی که می تواند در میانسالی عواقب وخیم داشته باشد، در هنگام استفاده از کفش نامناسب بیشتر رخ می دهد.

کفش خوب:

ویژگی های زیادی برای یک کفش خوب وجود دارد. به طور معمول، قیمت یک عامل نیست، زیرا یک کفش خوب ممکن است ارزان تر از یک کفش نامناسب باشد، و مارک های معروف تضمین کیفیت کفش نیستند. ویژگیهای کفش خوب به شرح زیر است:

1. قابل تنظیم باشد

باید یک بند قابل تنظیم داشته باشد که اجازه می دهد بسته به نیاز فرد تنظیم شود.

2. محکم باشد

پاشنه کفش باید نرم و محکم باشد که از حرکت پاشنه به صورت عمودی یا افقی جلوگیری کند.

3. فضای کافی داشته باشد

در جلوی کفش باید برای انگشتان پا فضای کافی (هم در عرض و هم در عمق) وجود داشته باشد. در طول راه رفتن طبیعی، پای شما از هر طرف پهن می شود و تا یک سانتی متر بزرگ تر می شود. بنابراین، شما باید کفشی را انتخاب کنید که از بلندترین انگشت پایتان و عرض انگشت شصتتان بلندتر باشد.

4. ماکسیمم پاشنه 2.5 سانتی متر باشد

پاشنه کفش نباید بیش از 2.5 سانتی متر باشد. در غیر این صورت، پاشنه و مچ پا بی ثبات تر و در نتیجه مستعد پیچ خوردگی و درد پا می شود.

شمار مبتلایان به مشکلات پا بیش از پیش در حال افزایش است؛ می پرسید چرا؟ خب، چون کفش نامناسب می پوشیم! از شایع ترین عوارض پوشیدن مداوم کفش نامناسب می توان به کالوس و بانیون اشاره کرد؛ کالوس یعنی وقتی قسمتی از پوست کف پا براثر سایش یا فشار به حالتی سفت و ضخیم درمی آید و بانیون یا همان هالوکس والگوس هم یعنی بیرون زدگی مفصل شست پا. در چنین مواردی به کفش طبی نیاز است، کفشی که به عارضه ایجادشده دامن نزند. گاهی حتی افراد براثر برخی ورزش ها به عارضه ای به اسم فاشیای پلانتار دچار می شوند و متعاقبا به کفش طبی نیاز پیدا می کنند؛ فاشیای پلانتار عارضه دردناکی است که درنتیجه آسیب به رباط اتصال دهنده استخوان پاشنه به پنجه ها بروز می کند. برای صافی کف پا هم معمولا کفش طبی تجویز می شود. دیابتی ها نیز گاهی شاید، بنا به صلاحدید پزشک، به کفش سفارشی ساز یا کفشی با عمق اضافه نیاز پیدا کنند؛ مبتلایان به آرتروز و سایر ناهنجاری های پا هم همین طور.

چه دلایلی برای خرید کفش طبی وجود دارد؟

توصیه پزشک به پوشیدن کفش طبی

وقتی حرف از کفش طبی می شود، معمولا یاد پیری و سالخوردگی می افتیم، درحالی که کفش طبی صرفا برای سن بالاها نیست و ممکن است در هر سنی برای کمک به اصلاح مشکلات پا و کاهش درد تجویز شود.

کمک به گام برداشتن درست

وقتی کفش نامناسب می پوشیم، مدل گام برداشتن مان هم تحت تأثیر قرار می گیرد، اما کفش های طبی به گونه ای طراحی می شوند که نحوه گام برداشتن مان را تاحدامکان از حالت طبیعی و نرمال خارج نکنند.

کمک به کاهش علائم برخی مشکلات پا

هیچ پادردی بی علت نیست! شاید پادردی که عاجزمان کرده، ناشی از مشکلات رایجی چون هالوکس والگوس یا خارپاشنه باشد، مشکلاتی که درصورت پوشیدن کفش نامناسب بدتر خواهند شد، اما کفش های طبی به گونه ای کاملا فیت پا طراحی می شوند که به چنین مشکلاتی دامن نزنند.

کمک به کاهش دردهای سیاتیکی

دردهای سیاتیکی می توانند دلایل مختلفی داشته باشند؛ در برخی موارد، بسته به دلیل ایجاد درد، شاید که کفش های طبی با کمک به اصلاح تراز پاها در کاهش فشار وارده به عصب سیاتیک و تخفیف درد مؤثر واقع شوند.

خیلی ارزان تر از جراحی

کفش طبی استاندارد ارزان نیست، اما خرید کفش طبی از جراحی خیلی ارزان تر درمی آید! البته که گاهی راه گریزی از جراحی نیست و کفش طبی جواب نمی دهد، اما درصورتی که پزشک به پوشیدن کفش طبی صلاح ببیند، حداقل می توانید امیدوار باشید که عارضه موجود، اگر هم رفع نشد، بدتر نمی شود. گاهی با روی آوردن به کفش های طبی می توان از درمان های تهاجمی و جراحی های گران در آینده نجات پیدا کرد یا زمان درمان های سنگینی چون جراحی را به تعویض انداخت.

عواقب کفش های نامناسب:

درد پا، اختلالات پا مانند نوروپاتی و تغییر شکل پا، نه فقط در ظاهر بلکه بر روی کیفیت زندگی تاثیر می گذارد، و تاثیرات واقعا جدی دارد.پوشیدن کفش های مناسب برای رسیدن به یک تصویر واقعی از زندگی سالم، به ویژه برای بزرگسالان مسن تر، مهم است.درد پا و مشکلات پا مربوط به کفش های بد می تواند منجر به افتادن، کاهش تحرک و کیفیت پایین زندگی شود.با این حال، در نهایت، عواقب این کفش های نامناسب ممکن است با توانایی فرد برای مستقل شدن در سال های طلایی اش تداخل داشته باشد و توانایی مستقل ماندن در لیست اهداف در بسیاری از بزرگسالان است.

اتفاقاتی که ممکن است پس از پوشیدن کفش های نامناسب یرای پاهایتان اتفاق بیفتد:چه شما پیاده روی کنید، بدوید، یا به طور مرتب کار کنید، کفش هایتان بدنتان را بر روی زمین قرار می دهد.در حقیقت کفش نامناسب دلیل عمده مشکلات پا است.به همین دلیل، گرفتن کفش های مناسب، ستون کارهای ما است، و دلیلش این است کهنسبت به کفش ها که در کمد خود ذخیره می کنیم، بسیار احساساتی هستیم!

پوشیدن کفش مسطح بدون هیچ قوس پشتیبانی می توانند نواری را بر روی کف پای شما بگذارند که از استخوان پاشنه تان به پاهایتان منتقل می شود.برای جلوگیری از خار پاشنه, اطمینان حاصل کنید که زمانی را که از دمپایی ها استفاده میکنید را محدود کنید, یا در برخی پروژه های با کیفیت سرمایه گذاری کنید که به شما کمک زیادی می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (453 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (287 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (123 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) تصویری از خانه ابدی مادر الناز حبیبی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (5 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (4 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
پیام تبریک رئیس قوه قضاییه به رئیس جمهور منتخب
جلیلی پیروزی پزشکیان را تبریک گفت
پیام تبریک قالیباف به پزشکیان: مجلس از هیچ حمایتی از دولت فروگذار نخواهد کرد
پیام رهبرانقلاب: حرکت بزرگ ملت ایران درخشان و فراموش نشدنی است
کشف 400 کیلو شیشه در پایتخت
(16+) حیرت دنیا از تولد نوزاد عجیب‌الخلقه‌ای که به جای پا دُم دارد! + عکس / اگه دلشو نداری نبین!
9 عضو بی استفاده بدن انسان کدامند؟/ اعضایی که بود و نبودشان فرقی در حال ما ندارد
کمربندها را ببندید! ترامپ در حال پیشروی است!
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه: هزینه‌فرصت عدم‌الحاق به اف ای تی اف، عظیم است!
پزشکیان باید استعفا دهد!
عادل فردوسی‌پور: به زودی برمی‌گردم و گزارش می‌کنم!
پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان
استفاده از کیسه برنج؛ شگردی جدید برای سرقت گوشی
دانلود آهنگ جدید "دلبر شیرین" آرون افشار +فیلم/ جان ای جان ای جان دیوانه شدم من ...
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!