تصوری اشتباه درباره کفش!

  پنجشنبه، 20 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
تصوری اشتباه درباره کفش!
تصوری اشتباه درباره کفش ممکن است تاکنون با این تفکر که کفش به مرور زمان جا باز می کند خرید کرده باشید، اما از همین لحظه این تفکر اشتباه را از ذهن خود پاک کنید و به دنبال یافتن کفشی متناسب و اندازه پای خود باشید

فرم پاهای افراد بر اساس انگشتان پا متفاوت است به همین خاطر صرفا با تکیه بر سایز نباید اقدام به خرید کفش کرد.مناسب بودن یک کفش صرفا به این نیست که سایز عددی آن با پای فرد بخواند بلکه باید در انتخاب کفش به فرم پا توجه کرد چه بسا که برخی از کفش ها با وجود اینکه از نظر سایز مشکلی ندارند اما از نظر فرم با پای فرد همخوانی نداشته باشند و باعث بروز مشکلات شوند.
فرم پاهای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است لذا باید قالب کفش با آن همخوانی داشته باشد و صرفا در نظر گرفتن سایز طولی پا کار درستی نیست ضمن اینکه برخلاف ادعای بسیاری از فروشندگان کفش جا باز نمی کند.
فرم پا در سراسر دنیا به سه دسته تقسیم می شود که باید به آن توجه کرد. دسته نخست کسانی هستند که انگشت شصت پای آن ها بزرگتر است و بقیه انگشت ها به ترتیب کوچک می شوند اما دسته دوم کسانی هستند که انگشت دوم و سوم پاهایشان بزرگتر است. دسته سوم کسانی هستند که انگشت های یکسانی دارند و تمام سرانگشتان به یک اندازه هستند.

تصوری اشتباه درباره کفش

ممکن است تاکنون با این تفکر که کفش به مرور زمان جا باز می کند خرید کرده باشید، اما از همین لحظه این تفکر اشتباه را از ذهن خود پاک کنید و به دنبال یافتن کفشی متناسب و اندازه پای خود باشید. تحقیقاتی که از سوی کارشناسان در این زمینه انجام شده است نشان داده گاهی اوقات افراد با خرید کفش های تنگ آسیبی جبران ناپذیر به پاهایشان می زنند، زیرا به جای راحتی برای قلب دومشان ناراحتی هایی چون انحراف استخوان انگشتان، قارچ های پوستی و در نهایت مشکلات مفصلی را به جان خریده اند. از این رو هنگام انتخاب کفش اجازه ندهید فروشنده با این نظر که کفش جا باز می کند برای شما گزینه هایی را مشخص کند که اصلا مناسب پاهایتان نیست.

البته لازم به یادآوری است که نباید کوچک بودن کفش را باخشک بودن (نو بودن) اشتباه گرفت، چون در این حالت کفش اندازه پاست و هنگام پوشیدن آن فقط کمی احساس خشکی می کنید، نه این که به طور کلی کفش برای پایتان کوچک باشد. این در حالی است که به توصیه کارشناسان ارتوپدی بهترین راهکار برای انتخاب کفش مناسب این است که هنگام انتخاب ابتدا برای پای بزرگ تر کفش انتخاب کنید، چون اکثر سایز پای چپ و راست یکی نبوده و ممکن است کمی متفاوت باشند. بنابراین باید برای پای بزرگ تر کفش بگیرید تا مشکلی ایجاد نشود. البته فراموش نکنید اگر این سایز برای پای دیگر شما کمی بزرگ بود می توان مشکل را با یک کفی نازک برطرف کرد. همچنین کارشناسان توصیه می کنند بهترین زمان برای خرید کفش بعدازظهر است، چون با توجه به سیستم بیولوژیک بدن، اندازه یا سایز واقعی پای شما در این زمان مشخص خواهد شد و خبری از ورم یا پف در پاهایتان نیست.

چرم، بهترین گزینه

همان طور که می دانیم یکی از قدیمی ترین مواد اولیه تهیه کفش که بشر به عنوان بادوام ترین ماده برای خود انتخاب کرده است پوست یا همان چرم حیوانات مختلف است به طوری که با توجه به دوام و مقاومت این ماده در برابر عوامل مختلف از گذشته های دور تاکنون همراه ما بوده است. البته باتوجه به رشد جمعیت و همچنین تغییر سبک زندگی، این ماده کم کم جای خود را به برخی از مصنوعات دیگر داده است به طوری که باتوجه به افزایش قیمت چرم برای تولید محصولات مختلف، گروه بیشتری از تولیدکنندگان به فکر استفاده مواد مصنوعی مثل پلاستیک یا پارچه و برزنت افتاده اند.

این در حالی است که با توجه به خواص مختلف چرم که تنها به دوام و مقاومت آن ختم نمی شود، این ماده همواره به عنوان بهترین گزینه برای تولید کفش مرغوب مطرح است چون پاها در کفشی که از چرم طبیعی با شرایط استاندارد تولید شده باشد، نه بوی نامطبوع می گیر د و نه عرق می کند و از همه مهم تر باتوجه به انعطاف پذیر بودن چرم طبیعی فشار اضافی به پاها وارد نمی شود. بنابراین بهترین گزینه برای خرید کفش برای مصارف عمومی می تواند کفش هایی باشد که از چرم طبیعی تولید شده، نه از انواع چرم مصنوعی یا پارچه. چون در این صورت حفظ بهداشت پا یا غیرممکن است یا بسیار دشوار.

سایر نکاتی که باید بدانید

  • برای خرید کفش بهتر است اواخر بعدازظهر یا غروب اقدام کنید، چون پاها به طور طبیعی در طول روز کمی ورم می کنند و به همین دلیل شاید دقیقا همان کفشی که صبح برایتان اندازه بودi، غروب کمی تنگ به نظر برسد.
  • ضخامت جورابی که برای امتحان کردن کفش می برید، نباید با چیزی که بعدا استفاده می کنید، خیلی متفاوت باشد.
  • اندازه پاها در برخی افراد دقیقا یکی نیست؛ در چنین مواردی باید پای بزرگ تر ملاک باشد.
  • کفش های با جلوی گرد یا مربعی ازلحاظ فضای پنجه در مقایسه با مدل های باریک یا نوک تیز بهترند؛ مشکلاتی نظیر بانیون و انگشت چکشی، درصورتی که فضای پنجه کفش تنگ و فشرده باشد و انگشت ها کاملا کیپ بمانند، وخیم تر خواهند شد، اما کفش های طبی با سایز مناسب از فضای آزاد کافی در قسمت پنجه برخوردارند و در جهت کمک به کاهش علائم عمل می کنند.
  • پشت پا نباید هنگام راه رفتن از کفش بیرون بزند یا زیادی به دیواره عقبی کفش ساییده شود؛ برای آزمایش حتما کمی داخل مغازه قدم بزنید، چون تشخیص این مورد در حالت نشسته کار خیلی سختی است.
  • سایزبندی هر برندی متفاوت باشد؛ پس، از روی راحتی تصمیم بگیرید، نه از روی سایزی که اغلب می پوشید!
  • کفش طبی باید از همان اول راحت باشد؛ پس، خودتان را گول نزنید که اگر تنگ و ناراحت بود، حتما بعدا به اندازه کافی جا باز می کند!

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (452 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (297 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (212 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر) تصویری از خانه ابدی مادر الناز حبیبی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
کشف 400 کیلو شیشه در پایتخت
(16+) حیرت دنیا از تولد نوزاد عجیب‌الخلقه‌ای که به جای پا دُم دارد! + عکس / اگه دلشو نداری نبین!
9 عضو بی استفاده بدن انسان کدامند؟/ اعضایی که بود و نبودشان فرقی در حال ما ندارد
کمربندها را ببندید! ترامپ در حال پیشروی است!
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه: هزینه‌فرصت عدم‌الحاق به اف ای تی اف، عظیم است!
پزشکیان باید استعفا دهد!
عادل فردوسی‌پور: به زودی برمی‌گردم و گزارش می‌کنم!
پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان
استفاده از کیسه برنج؛ شگردی جدید برای سرقت گوشی
دانلود آهنگ جدید "دلبر شیرین" آرون افشار +فیلم/ جان ای جان ای جان دیوانه شدم من ...
دانلود آهنگ جدید "شوک" رهام هادیان/ از وقتی فهمیدی وابستتم صدو هشتاد درجه عوض شدی+فیلم
بیوگرافی و زندگی شخصی مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران+ تصاویر و مشخصات افراد خانواده اش
کدام استان‌ها در انتخابات بیشتر مشارکت داشته‌اند؟
رفع یک بلای آسمانی از سر پرسپولیس با صادر شدن ویزای مرد اسپانیایی / گاریدو مسافر تهران شد
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!