چگونه می‌توانیم یک CLEAN BOOT در سیستم‌عامل ویندوز انجام دهیم؟

  دوشنبه، 06 مرداد 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
چگونه می‌توانیم یک CLEAN BOOT در سیستم‌عامل ویندوز انجام دهیم؟
در واقع این حالت به زمانی از boot اطلاق می شود که شما برای عیب یابی و رفع مشکل خود وارد ورحله عیب یابی در ویندوز می شوید برای مثال زمانی که سیستم عامل شما به هر علت به صورت عادی اجرا نمی شود و یا شما با error های مختلفی رو به رو می شوید که قادر به تمیز دادن آنها نسبت به یکدیگر نخواهید بود شما می بایست یک بوت تمیز یا به اصطلاح Clean Boot ایجاد کنید.

چگونه Clean Boot را در ویندوز ۷,۸,۱۰ انجام دهیم؟

  • ابتدا Run را با زدن دکمه ترکیبی Windows + R باز کنید.
  • سپس گزینه msconfig را در Run تایپ کنید.
  • در تب General و در قسمت Selective Startup تیک گزینه Load Startup Items را بردارید.

تصویر

  • سپس در تب Services تیک Hide All Microsoft Services را روشن کرده و سپس دکمه Disable all را بزنید.

تصویر

  • در پایان دکمه Apply/OK را بزنید و در اخر سیستم عامل خود را یکبار ریستارت کنید.
  • تبریک! شما موفق شدید سیستم خود را در حالت Clean Boot بالا بیاورید.

لازم به ذکر است بعد از انجام این مراحل و انجام عیب یابی های خود می بایست تنظیمات را به حالت اولیه باز گردانید.

سیستم عامل ها همانند هر فناوری دیگری به تدریج تکامل پیدا کرده و پیشرفت کرده اند. این پیشرفت ها باعث شده است تا سیستم عامل ها برای اجرای درست تر و هرچه بهتر کارهای خود به حجم قابل ملاحظه ای از پردازه ها و سرویس ها نیازمند باشند. سیستم عامل ها در این نقطه با یکدیگر نقشه مشترک دارند و در نتیجه به سخت افزارها و تجهیزات قدرتمندی نیاز دارند.

اما اگر سیستم عامل ها روی سخت افزارهای نه چندان به روزی استفاده شوند ممکن است خیلی روان اجرا نشوند. از طرفی در زمان راه اندازی ویندوز اجرای همزمان پردازه ها و سرویس ها ممکن است سرعت سیستم عامل را کاهش داده یا باعث کرش شدن ویندوز شوند.

چگونه می توانیم این مشکل را حل کرده و سرعت بوت شدن سیستم عامل ها (ویندوز ۱۰) را بهبود بخشیم؟

سیستم عامل های مدرن صدها پردازه و سرویس را به خدمت می گیرند تا بهترین تجربه کاربری را برای مصرف کنندگان رقم بزنند. اما زمانی که برنامه یا سرویس جدیدی نصب می کنید، این بسته های نرم افزاری جدید ممکن است سرویس های خاص خود را روی سیستم عامل نصب کنند که همین مسئله در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد اختلال شود.

در بیشتر موارد سرعت کامپیوترها به همین دلیل کاهش پیدا می کند. گزینه Safe Mode راهکاری است که اجازه می دهد سیستم عامل را به شکلی راه اندازی کنید که تنها سرویس های و پردازه های حیاتی را اجرا کنید. اما مشکلی که روش فوق دارد در عدم اجرای سرویس هایی است که ممکن است سیستم عامل به آن ها احتیاج داشته باشد.

در نتیجه این گزینه بیشتر زمانی استفاده می شود که باید سیستم عامل به لحاظ مباحث امنیتی ارزیابی شود. به جای راهکار فوق که چندان جالب نیست، راهکار Clean Boot پیش روی شما قرار دارد که اجازه می دهد به شکل موقت سرویس های نه چندان مهم را غیر فعال کرده و در ادامه تک به تک سرویس ها را فعال کنید تا سرویس های مشکل آفرین را پیدا کنید.

قبل از آن که راهکارهایی که در ادامه مشاهده می کنید را آزمایش کنید، پیشنهاد می کنیم از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده یا از ویژگی System Restore Point استفاده کنید تا اگر مشکلی رخ داد شرایط را به حالت اولیه بازگردانید. دقت کنید این روش ها روی کامپیوترهای متصل به شبکه در یک سازمان ممکن است قابل اجرا نباشند، زیرا در محیط های اداری مدیران شبکه ها دسترسی به ابزارهای فوق را غیر فعال کرده اند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (575 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (547 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (270 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (236 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) سکانس خنده دار و فراموش نشدنی از سریال "لحظه گرگ و میش"! + فیلم/ آبروی سروش رفت😂 (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 15 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 15 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 15 تیر 1403 + فیلم
پزشکی قانونی پس از 5 سال نظر داد: مرد همسرکش، جنون دارد
فال ابجد روزانه جمعه 15 تیر 1403
نام واقعی الهام حمیدی که اصلش زیباتر است/ خانم بازیگر یک عمر اشتباه خودش را معرفی کرد
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...