چگونه می‌توان بهترین کفش را برای دوران  بارداری انتخاب کرد؟

  سه شنبه، 15 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه می‌توان بهترین کفش را برای دوران  بارداری انتخاب کرد؟
اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای بارداری شدن هستید، بدانید که خرید کفش‌های مناسب برای این دوران نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر در هنگام خرید کفش‌های دوران بارداری با تورم پاهای خود مواجه هستید، نکات مهم زیر را در انتخاب کفش مناسب برای خود در  نظر داشته باشید.

هنگام خرید کفش مناسب بارداری، باید نکاتی را مد نظر قرار بدهید. هر لنگه کفش باید راحت باشد. کف آن باید نرم و انعطاف پذیر باشد و از پشتیبانی قوس زیادی برخوردار باشد که این ویژگی بخصوص در ماه های بعدی که مفاصل و رباط ها شل می شوند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.پاشنه کفش باید کم و بدون لغزش باشد. لازم است کفشی انتخاب کنید که سبک باشد چون آخرین چیزی که آن را در این دوران بخواهید، وزن سنگین کفش است، خودتان به اندازه کافیسنگین شده اید، مطمئنا کفش سنگین را نمی خواهید.به شما توصیه می کنیم کفشی بخرید که اندازه آن نیم سایز بزرگ تر از پای شما باشد.

قسمت جلوی کفش که انگشت های پا در آن قرار می گیرد، باید عمیق تر و فضای بیشتری داشته باشد.لازم است هنگام خرید کفش، سایز آن را نیم تا یک سایز بزرگ تر انتخاب کنید. به احتمال زیاد اندازه پاهای شما پس از زایمان نیز به سایز قبلی بازنمی گردد، بنابراین با خیال راحت می توانید کفش هایی بزرگ تر بخرید.سعی کنید از پوشیدن کفش های پاشنه بلند پرهیز و کفش هایی را انتخاب کنید که پاشنه هایی کوتاه تر دارند. کفش های پاشنه دار در بارداری باعث افزایش کمردردهای شما می شود. حداکثر اندازه پاشنه کفش نباید بیشتر از دو تا پنج سانتی متر باشد.لایه درونی کفش و به ویژه پاشنه آن، باید نرم باشد تا موقع راه رفتن جلو ضربه به پا را بگیرد.خوب است کفش های بدون بند انتخاب کنید چون در ماه های آخر بارداری که شکم شما بزرگ شده، بستن بند کفش برایتان سخت خواهد شد.جنس کفش بهتر است چرم باشد تا امکان تنفس پاها وجود داشته باشد.کفش هایی را انتخاب کنید که احتمال سر خوردن ندارند.اگر قوس کف پایتان کم شده، بهتر است با تجویز پزشک، کفش هایی را انتخاب کنید که کفی مناسب دارند. خب وقتی پاهای شما متورم شده، نباید کفش های تنگ بپوشید چون علاوه بر ایجاد درد، در گردش خون اختلال ایجاد می کند. اما در مورد چگونگی انتخاب کفش، بهترین کار توجه به علاقه خودتان است، البته کفش های انتخابی تان باید راحت و مناسب بارداری باشند. شما که نمی خواهید خدای نکرده پایتان لیز بخورد؟ پس کفش مناسب بارداری انتخاب کنید.

آیا پاهای شما متورم شده اند؟

بله! دلیل آن این است که ریلکسین هورمونی که عضلات و رباط های شمارا در دوران بارداری کشش می دهد و نرم می کند. اگر کفش بارداری مناسب نپوشید، مستعد کشیدگی رباط خواهید بود. خرید کفش بارداری مناسب به شما امکان می دهد در صورت بروز ناگهانی تورم، راحتی خود را حفظ کنید.در انتخاب کفش بارداری مناسب حتماً به این نکته توجه کنید که سایز کفش خود را بزرگ تراز سایز اصلی پا انتخاب کنید.

همیشه بعدازظهر یا عصر که پاهای شما در طول روز متورم است را برای خرید انتخاب کنید. با خرید کفش بارداری مناسب، فضای کافی برای پاهای خود و جلوگیری از هرگونه گرفتگی و تورم به وجود بیاورید. اگر احساس کردید که کمی کفش بزرگ است، پوشیدن یک جفت جوراب اضافی مناسب بودن را تضمین می کند. فراموش نکنید که اتصالات کفش را نیز بررسی کنید. یک کفش بارداری مناسب می تواند در کاهش بسیاری از دردهایی که پس از گذراندن یک روز کامل روی پاهای خود، ایجاد می شود، کمک کند.

چگونه می توان بهترین کفش را برای دوران بارداری انتخاب کرد؟

اگر شما در حال برنامه ریزی برای بارداری شدن هستید، بدانید که خرید کفش های مناسب برای این دوران نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر در هنگام خرید کفش های دوران بارداری با تورم پاهای خود مواجه هستید، نکات مهم زیر را در انتخاب کفش مناسب برای خود در نظر داشته باشید. این نکات عبارتند از:

1-پشتیبانی:

هر کفشی که شما برای دوران حاملگی خود انتخاب می کنید، باید بتواند تمام قسمت های پاهای شما را پوشش داده و به اندازه کافی از آن ها پشتیبانی کند. تغییرات ایجاد شده در پاها و افزایش وزن بدن زنان در دوران بارداری مقطعی نبوده و تا زمان زایمان ادامه خواهد داشت. این جملات به این معنی است که قوس پاهای زنان در دوران حاملگی نیاز به حمایت بیشتر داشته و پشتیبانی نامناسب از آن ها، نه تنها باعث می شود که بدن مادر باردار بیش از حد دردناک شود، بلکه منجر به آسیب جدی پاها، به دلیل وارد شدن فشار بیش از حد وزن بدن بر روی این ناحیه خواهد شد. بهترین ایده برای خرید کفش مناسب دوران بارداری این است که چند جفت کفش مختلف را امتحان کرده و کفشی را انتخاب کنید که به اندازه کافی از پاهای شما حمایت کند.

2-راحتی کفش:

آیا به عنوان یک مادر باردار قصد دارید تا در طول نه ماه دوران بارداری خود به طور منظم پیاده روی کنید یا فقط می خواهید در بستر خود دراز بکشید؟ اگر در نظر دارید که تحرک کافی داشته و از تنبلی دور بمانید، به کفش های مناسب و بسیار راحت نیاز خواهید داشت. یادتان باشد که در این دوران، همه ویژگی های کفش مانند دوخت و وزن سبک آن بر راحتی شما تاثیر می گذارد. بنابراین بهتر است در هنگام خرید کفش، فقط بید به دنبال شیک بودن آن نباشید! سعی کنید انواع مختلف کفش های راحتی را امتحان کرده و نوع کاملا راحت آن را خریداری نمایید. همچنین، اگر در فکر خرید یک کفش سبک هستید، باید کفش انتخابی شما دارای قسمت رویی بسته باشد تا عناصر محیطی مثل گرما، سرما و ضربات نتوانند آسیبی به پاهای شما وارد کنند.

3-تنفس پاهای مادر باردار:

همانطور که می دانید پاهای زنان در دوران بارداری، به علت بروز تغییرات هورمونی در بدن، دچار تغییر شکل شده و نیاز به تنفس بیشتری دارد. اگر پاها در داخل کفش بسته عرق کند، نه تنها موجب ناراحتی مادر باردار می شود، بلکه موجب بروز بوی بد در پاها خواهد شد که هیچ زن بارداری این حالت را دوست ندارد. بنابراین، زمانی که نمی خواهید عرق کرده و با بوی بد پاها مواجه شوید، پوشیدن صندل ها بهترین ایده خواهد بود. این نوع کفش ها به دلیل طراحی خاص، دارای قسمت بالایی باز بوده و تنفس کامل را برای انگشتان پای مادران باردار فراهم می کنند. البته اگر صندل انتخابی شما از مواد طبیعی مانند جیر یا چرم باشد، بسیار ایده آل تر خواهد بود، زیرا به پاهای شما اجازه می دهد تا به راحتی نفس بکشند.

4-سهولت استفاده از کفش:

همه ما می دانیم که سهولت پوشیدن کفش برای زنان باردار بسیار مهم است، زیرا این افراد نمی توانند مانند دوران معمولی به سمت جلو بدن خود خم شوند. یادتان باشد که سهولت پوشیدن کفش در دوران بارداری، مادران را در برابر سر خوردن و سقوط محافظت خواهد نمود. بنابراین اگر در دوران حاملگی خود از صندل استفاده کنید، دیگر نیازی به صرف وقت زیاد برای پوشیدن کفش نداشته و با حالت ایستاده هم می توانید آن ها را بپوشید.

5-اندازه کفش:

خانم ها در دوران معمولی زندگی خود همیشه سعی دارند که کفش مناسب خریداری کرده و بدین ترتیب راحتی کامل پاهای خود را برای مدتی طولانی فراهم کنند، اما این موضوع در مورد دوران بارداری صادق نیست! زیرا تا زمان زایمان پاهای مادران باردار به علت افزایش وزن و سایر تغییرات بیولوژیکی بدن تغییر شکل داده و در اغلب موارد، تا اندازه زیادی بزرگ می شوند. بنابراین، اگر شما مشتاق پوشیدن کفش راحتی هستید، باید به اندازه کفش انتخابی خود دقت زیادی بکنید. بهترین کفش برای دوران حاملگی زنان کفشی است که بتواند پاهای متورم مادر را به طور کامل پوشش دهد؛ برای این کار لازم است کفش انتخابی شما حداقل یک سایز بزرگ تر از اندازه فعلی پاهای شما باشد. البته اگر کفشی به طور منظم پوشیده شود، با بزرگ تر شدن تدریجی پاها جا باز خواهد کرد. با همه این توصیفات، برای کسب اطمینان کامل، همیشه خرید کفش مناسب را به بعد از ظهر بیاندازید، زیرا در این زمان اندازه پاهای شما در حداکثر اندازه خود بوده و شما را بعدا در پوشیدن کفش مناسب دچار مشکل نخواهد کرد.

نتیجه، این که زنان حامله باید کفش های راحت و مناسب را برای نه ماه دوران بارداری خود انتخاب کنند، زیرا سلامت پاها نقش بسیار حیاتی در سلامت بدن مادر و جنین داخل رحم او داشته و بر دلپذیر بودن تجربیات او در حین بارداری تاثیر می گذارد. همان طور که می دانید پوشیدن کفش مناسب، راه رفتن راحت و تنفس کامل پاها را به دنبال داشته و به اندازه کافی در تصمیم گیری مادر باردار جهت داشتن تحرک و انجام پیاده روی موثر خواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (528 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (31 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (10 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان