دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

چگونه در شیشه ترشی و مربا را به راحتی باز کنیم؟ 

دوشنبه، 19 مهر 1400
گاهی اوقات برای باز کردن در شیشه مربا یا رب یا … به مشکل برمی‌خوریم و به راحتی باز نمی‌شوند. اینجاست که اگر چند ترفند ساده را بدانیم، دیگر لازم نیست نگران باشیم. در ادامه چندین روش برای باز کردن درب های سفت مربا ، ترشی و... پیشنهاد میشود.

باز کردن در قوطی شیشه ای بدون در بازکن برایتان سخت و عذاب آور است؟ با این ترفند مفید با همه مشکلات گذشته خود خداحافظی خواهید کرد.تصور کنید موقع ناهار یا شام شده و دلتان می خواهد همراه غذای خود ترشی بخورید. یا اصلا صبح قبل از رفتن به محل کار می خواهید کره و مربا بخورید و پر انرژی به سرکار بروید اما هر کاری که می کنید در ظرف شیشه مربا یا ترشی خیلی محکم است و باز نمی شود؛ آن قدر سفت است که یا مچ دستتان درد می گیرد یا ناخن هایتان می شکند! این جور مواقع، ممکن است آن قدر با در بطری کلنجار بروید که در اخر مایوس شوید و از خوردن ترشی و مربا انصراف دهید.

وقتی نمی توانید درب بطری های شیشه ای را باز کنید، موجی از ناامیدی در آشپزخانه به سراغتان می آید. در این قوطی ها یا بطری های شیشه ای گاهی آن قدر سفت است که با قرار دادن بطری زیر شیر آب داغ هم باز نمی شود. اصلا انگار تولیدکنندگان این کار را به صورت عمدی انجام می دهند تا ما بیشتر با محصولات آنها درگیر شویم! ولی هیچ جای نگرانی نیست. خوشبختانه ، ترفند های بسیار ساده ای برای باز کردن در بطری یا ظروف شیشه ای وجود دارد. شما می توانید ظرف چند ثانیه در هر نوع ظرف شیشه ای که دارید باز کنید.

ترفندهایی ساده برای باز کردن در ترشی و مربا

برای باز کردن در ترشی و مربا روش های زیر را به کار بگیرید:

باز کردن در ترشی و مربا با نوار چسب

تمام آنچه شما نیاز دارید نوار چسب است! ممکن است با خودتان فکر کنید که: « چطور با استفاده از نوار چسب می توانید درب یک ظرف شیشه ای را باز کنید؟ » خوب ، واقعاً ساده است! تنها کاری که باید انجام دهید این است:

  • یک تکه نوار چسب به طول حدود ۲۰ سانتی متر جدا کنید و آن را روی درب ظرف شیشه ای بچسبانید؛ به طوری که حدود سه چهارم مسیر محیط در بطری را بپوشاند. شما باید چند سانتی متر را بدون نوار بگذارید.
  • انتهای قطعه نوار را با یک دست نگه دارید. از دست دیگر استفاده کنید تا شیشه را ثابت نگه دارید و سپس به آرامی روی نوار بکشید.

این ترفند خیلی ارزان است و به هیچ وجه برای شما هزینه ای ندارد. در نهایت خواهید دید که در شیشه بدون مشکل شل می شود. از این به بعد، دیگر با ظروف شیشه ای در دار موجود در آشپزخانه مشکل نخواهید داشت!

باز کردن در ترشی و مربا با نگه داشتن در شیشه زیر آب گرم

20 ثانیه درشیشه را زیر آب گرم بگیرید اما خودِ شیشه را زیر آب گرم نگیرید. گرفتن در شیشه زیر آب گرم سبب منبسط شدن آن و باز شدن راحت درب شیشه می شود سپس درب شیشه را با یک دستمال خشک و نخی بچرخانید.

باز کردن در ترشی و مربا با زدن ضربه روی در شیشه

برای باز کردن راحت در ترشی و مربا روی درشیشه چند ضربه با ته قاشق یا وسیله ی دیگری، محکم بزنید تا هوای شیشه خارج گردد.با یک دستمال خشک و نخی درب شیشه را بچرخانید تا دست شما سُر نخورد و در راحت تر باز شود.

باز کردن در ترشی و مربا با استفاده از سشوار

گرم کردن در باعث انبساط و باز شدن پلمپ در می شود. با سشوار لبه های در را حرارت دهید تا درب شیشه منبسط شود و به راحتی باز گردد. درهای پلاستیکی را حرارت ندهید، چون ممکن است آب شوند، این روش برای باز کردن شیشه هایی که در فلزی دارند، مناسب است. حرارت دادن در شیشه ممکن است آن را تا حدی داغ کند پس در را به وسیله یک حوله یا دستکش باز کنید.

باز کردن در ترشی و مربا با خارج کردن هوای شیشه

برای باز کردن درب شیشه یک جسم تیز یا سر نازک مثل چاقو یا ته قاشق را زیر در شیشه مربا خود بیندازید و درب شیشه را محکم به بالا فشار دهید تا هوای داخل شیشه خارج شود. سپس دست خود را 90 درجه بچرخانید و به راحتی درب شیشه خود را باز کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟