چگونه میتوان عمر کفش را دوبرابر کرد؟

  دوشنبه، 27 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه میتوان عمر کفش را دوبرابر کرد؟
شاید شما هم چند جفت کفش داشته باشید که از هر کدام در جاهای مختلف استفاده میکنید. اگر از آن دسته افرادی باشید که کیفیت راحتی و زیبایی کفش برایتان مهم باشد احتمالا باید مبلغ زیادی را برای خرید کفش هزینه کرده باشید. و کفش های بی کیفیت مورد علاقه شما نیست

ترفندهای افزایش عمر کفش

برای لکه های روغن از پودر بچه استفاده کنید

چیزی روغنی روی کفش هایتان ریخته؟ به جز کفشی که از چرم جیر ساخته شده باشد، پاشیدن پودر بچه روی لکه ی روغن آن را جذب می کند و می توانید به راحتی کفشتان را دوباره تمیز کنید.

کفشتان را ضد سر خوردن کنید

با اینکه این ترفندباعث افزایش عمر کفش نمی شود، اما می تواند جلوی خجالت کشیدنتان از خوردن زمین را بگیرد. به کف کفش خود کمی سمباده بکشید تا از سر خوردنتان جلوگیری کند.

از کلکسیون لاک های ناخنتان برای ترمیم سریع کفش استفاده کنید

برای از بین بردن لکه های قسمت پلاستیکی دور کفش، از پاک کننده لاک ناخن و یک برس ناخن کمک بگیرید. ابتدا برس ناخن را در محلول آب و صابون قرار دهید و سپس سعی کنید لکه را از بین ببرید. اگر لکه همچنان باقی بود برس را در پاک کننده لاک ناخن ببرید و دوباره روی لکه بکشید. برای ترمیم قسمت های آسیب دیده روی کفش می توانید از همان رنگ لاک برای پوشاندن آن قسمت استفاده کنید.

کفش با کیفیت بخرید

کفش هایی که جنس نامرغوب دارند خیلی زود پاره می شوند . دوخت نا مناسب نیز می تواند جداشدن زود هنگام کفش را به دنبال داشته باشد. پس هنگام خرید کفش ابتدا باید به جنس و همچنین نوع دوخت کفش دقت کنید.

کفش با اندازه مناسب بخرید

کفش بزرگتر و یا کوچکتر از پا نخرید و در اندازه کفش دقت کنید زیرا کفش تنگ یا گشاد عمر کفش را کاهش می دهد.

لایه ی نازکی به تخت کفش بچسبانید

راه رفتن زیاد سبب از بین رفتن مدت کارآیی کفش می شود بنابراین برای اینکه طول عمر کفش خود را چند سال افزایش دهید و به مدت کارآیی کفش خود بیافزایید ، لایه ی نازکی از کائوچو به تخت کفش بچسبانید تا از جذب آب و لیز خوردن کفش نیز جلوگیری شود.

پاشنه پلاستیکی تهیه کنید

اگر زیاد راه می روید و یا روی پا می ایستید ، پاشنه اولین قسمت از کفش است که از بین می رود . زمان خرید کفش یک جفت ته پاشنه پلاستیکی تهیه نمایید و تا در صورت فرسوده شدن و ظاهر شدن میخ پاشنه آن را جایگزین پاشنه ی قدیمی کنید تا کفش دوام بیشتری داشته باشد .

کفش های اسپرت خود را بشویید

کفش های اسپرت خود را هر دو هفته بشویید تا بو نگیرد . شستن کفش به طول عمر آن نیز کمک می کند و باعث می شود تا کفش شما حالت نو به خود بگیرد.

از اسپری مخصوص ضدآفتاب استفاده نمایید

برای اینکه کفش شما در مقابل باران و مایعات حفظ شود و آب باران و هر نوع مایع جذب آن نشود پس از خرید کفش و سالی چهار بار در ابتدای هر فصل از اسپری مخصوص ضدآفتاب استفاده نمایید.

از تغییر شکل کفش هایتان جلوگیری کنید

از بد فرم شدن کفش هایتان با پر کردن و قرار دادن روزنامه در داخل آنها جلوگیری کنید. این کار از شل شدن و چین افتادن در قسمت مچ پاها در کفش ها جلوگیری می کند. در یکی دیگر از مطالب دنیای مد نمناک گفتیم که برای حفظ شکل و ظاهر کفش های خیس که به هنگام خشک شدن از شکل می افتند داخل آنها را پر از روزنامه کنید و چکمه ها را در حالت خوابیده قرار دهید.

روی کفش چرمتان مقداری کره بمالید

اگر کفش شما چرم است در صورت خیس شدن آن را در دمای اتاق خشک کنید و پس از خشک شدن کامل آن ، مقداری کره روی آن بمالید.

هیچ گاه کفش را بزر گتر و یا کوچکتر از پا تهیه نکنید؛ در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید، عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.پاها به عنوان قلب دوم انسان شناخته می شوند و از همین رو در صورت نبود و یا آسیب دیدگی شان مشکلات فراوانی برای انسان پیش خواهد آمد؛ محافظت از پا دارای شرایط خاصی است که استفاده از کفش یکی از آنهاست.نکته اصلی اینجاست که ما چگونه باید از کفش هایمان محافظت کنیم تا خراب نشوند و بتوانند از پای ما به خوبی مراقبت کنند؛ نکته های زیادی برای داشتن یک کفش سالم نیاز است تا رعایت کنید اما مهمترین آنها بدین گونه هستند:
1 - اولین نکته مراقبتی از کفش ها از همان مغازه شروع می شود که ابتدا باید به جنس و همچنین نوع دوخت کفش دقت بسیار زیادی داشته باشید؛ کفش هایی که از جنس های نامرغوب ساخته شده اند خیلی زود پاره می شوند و همچنین دوخت نا مناسب نیز می تواند جداشدن زود هنگام کفش را به دنبال داشته باشد.
2 - نکته دیگری که در هنگام خرید کفش باید رعایت کنید اندازه آن است؛ هیچ گاه کفش را بزر گتر و یا کوچکتر از پا تهیه نکنید؛ در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.
3 - کفش های مجلسی و غیر اسپرت خودتان را همیشه دور از گرد و خاک نگهداری کنید؛ بهترین گزینه برای این کار این است که همیشه کفش ها را درون جعبه ها مخصوصش قرار دهید و در صورت لزوم آنها را خارج کنید.

4 - کفش های ورزشی نیاز به کفی دارند چراکه از آنها بیشتر استفاده می کنید و همچنین فشار بیشتری نیز به کف پای شما وارد می شود؛ کفی هایی طبی بهترین گزینه برای کفش ها هستند که می توانید از داروخانه ها خریداری کنید؛ کفی های متفرقه که قیمت کمی دارند بیشتر به پای شما آسیب می زنند.
5 - در مورد کفش های بندی همیشه دقت داشته باشید که بندهای آن را کاملاً باز یا می بندید؛ گاهی از روی تنبلی تنها یک بار بندها را نه چندان سفت می بندید تا دیگر نیازی به بستن یا باز کردن آن نباشد؛ یا اینکار نیاز شما به فشار آوردن به کفش برای درآوردن یا به پا کردن بیشتر می شود و عمر کفش شما کاهش می یابد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (464 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (327 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (215 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (46 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (11 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (8 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به گلدان مدل عتیقه و زیرخاکی مینا مختاری روی میز ناهارخوری خانه اش+عکس/ عجب سلیقه محشری داره همسر بهرام رادان😍 (6 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند