چگونه یک کفش اصل و استاندارد را تشخیص دهیم؟

  دوشنبه، 27 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه یک کفش اصل و استاندارد را تشخیص دهیم؟
از دیرباز یکی از مشکلات جامعه بشر حقّه‌هایی است که آدم‌ها برای فریب یکدیگر به کار می‌برند. داستان اصل و تقلبی بودن اجناس، متعلق به امروز و دیروز نیست. متأسفانه بشر خیلی زود استعداد خود برای فریب‌کاری را شناخته و از آن نهایت بهر‌ه‌برداری را کرده و می‌کند.

از دیرباز یکی از مشکلات جامعه بشر حقّه هایی است که آدم ها برای فریب یکدیگر به کار می برند. داستان اصل و تقلبی بودن اجناس، متعلق به امروز و دیروز نیست. متأسفانه بشر خیلی زود استعداد خود برای فریب کاری را شناخته و از آن نهایت بهر ه برداری را کرده و می کند. نکته دردناک این است که امروزه برخی از محصولات تقلبی و کپی آن قدر دقیق و باظرافت طراحی و تولید می شوند که این فکر به ذهن انسان خطور می کند که آیا تولیدکننده این محصول اگر با طرح و نام و برند خود محصولی تولید می کرد دیر یا زود مشتریان فراوانی پیدا نمی کرد؟ در این مقاله سعی داریم به سوال چگونه کفش اصل را تشخیص دهیم پاسخ دهیم و روش های تشخیص کفش اصل را بیاموزیم.

البته سود بالای فروش یک محصول تقلبی به جای اصل آن، به قدری وسوسه انگیز است که کشوری مثل چین نه تنها از شهرت خود به عنوان یک تولیدکننده محصولات کپی ناراحت نمی شود بلکه این کار را تا جایی ادامه می دهد که توانایی های کارگران چینی به دنیا ثابت می شود و شرکت های بزرگ برای سپردن تولیدات خود به چین متقاعد می شوند. مسئله مهم در این زمینه وسوسه قیمت ارزان است که کشوری مثل چین تنها با تکیه بر همین نقطه ضعف افراد توانست اقتصاد دنیا را در دست بگیرد. بدون شک محصولات ارزان قیمتی که در سال های ابتدایی توسط چین تولید شده و به بازار جهانی عرضه می شدند، سود چندانی نداشتند ولی نقش خود را در شناساندن کشور چین به مردم و وسوسه آن ها با قیمت های بسیار ارزان به خوبی انجام دادند.

مرحله اول: انتخاب اندازه کفش

بسیاری از افراد تصور می کنند که در هنگام خرید یک کفش نو اگر مقداری برایشان تنگ باشد مشکلی نیت و به اصطلاح جا باز می کند و به مرور اندازه پا می شود. ولی این تصور اشتباهی استبرای خرید کفش به اندازه او باید توجه کرد و کفشی را انتخاب کرد که حداقل ۱-۵/۰ سانتیمتر بین بلندترین انگشت پا و نوک کفش فاصله باشد. ودر هنگام خرید حتما با کفش یک چند قدم را در فروشگاه را بروید تا از راحت بودن آن مطمن شوید. بهترین زمان برای خرید کفش پایان روز است زیرا که پای افراد به طور طبیعی در صبح حدودا نیم سایز کوچکتر از بعدازظهر هاست.

مرحله دوم: بررسی اجزای داخلی کفش

رویه کفش

جنس رویه کفش باید ترکیبی از نایلون و چرم باشد. تا همیشه خشک و سبک باشد و تهیه مناسب داشته باشد.باید در قسمت رویه کفش پد قرار گیرد تا از پاشنه پا محافظت نماید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه چرم می توانید به مقاله ای با نام مراحل ساخت چرم در صنعت کفش مراجعه نمایید.

زیره کفش

زیره کفش باید دارای زیبایی خاصی باشد; می بایست احساس راحتی به پا القا کند; جذب بالای را دار باشد. یک زیره استاندارد همچنین باید دارای مقاومت سایشی بالایی را دارا باشد; و در هنگام کار با آن به پا آسبی نرساند. و همچنین در برابر سطوح صاف و لغزنده افراد را لیز خوردن حفظ نماید.دو نوع زیره در بازار وجود دارد; ۱٫ زیره پلی اورتان (پی یو) ۲٫ پلی وینیل کلراید (پی وی سی) که ویژگی pu سبکتر، راحتتر، قابل انعطافتر است; و در برابر سایش مقاومتر بوده و دوام آنها بیشتر است; و بعد از گذشت زمان، اصطکاک آن به صورت جزئی کاهش مییابد.پلیمر پی وی سی بسیار سخت است اما وقتی که برای زیره کفش مورداستفاده قرار می گیرد با استفاده از افزودنی هایی نرم می گردد; زیره پی وی سی معمولاً به صورت تزریق مستقیم تولید می شود; از ویژگی های زیره پی وی سی می توان به بادوام بودن و منعطف بودن و خاصیت غیر لغزندگی بودن آن اشاره کرد.

پنجه کفش مناسب

یکی دیگر از اجزای کفش که باید به آن توجه کرد پنجه کفش است. پنجه کفش باید طوری طراحی شود که به انگشتان پا فشاری وارد نشود. از خرید کفش خیلی نوک تیز پرهیز کنید زیرا انگشتان پا را تحت فشار قرار می دهد و باعث بد شکل شدن انگشتان می شود.

پاشنه کفش

پاشنه کفش معمولا از جنس چرم ساخته می شود. اصول واستاندارد پاشنه کفش برای به وجود آمدن زاویه قائمه ستون فقرات انسان با زمین و از بین بردن فشار روی کمر و ستون فقرات مقدار۲/۲cm به عبارتی ۲۲ میلیمتر است. و هرچه پاشنه پا پهن تر باشد فشار بر روی پا کمتر است.

استانداردهای سایز کفش در جهان

سایز کفش در برندها و کشورهای مختلف با اعداد متفاوتی نشان داده می شود. اگر به داخل زبانة یکی از کفش هایتان نگاه کنید ممکن است به اعدادی بر بخورید که نشان دهندة سایز کفش شما است. به طور معمول سایز کفش ها در سه استاندارد اندازه گیری می شود: سیستم انگلیسی یا Uk، سیستم امریکایی یا US، سیستم اروپایی یا EUROP. در ایران هم سایز کفش بر اساس سیستم اورپایی اندازه گیری می شود که به طور معمول عددی بین ۳۵ تا ۴۶ است. بر روی زبانه کفشتان ممکن است عدد دیگری هم دیده شود که اندازه طول کفش به سانتی متر CM است.

تعیین سایز با اندازه گیری طول کف پا

برای بدست آوردن سایز پایتان بهترین راه اندازه گیری کف پا است. پای بدون جورابتان را روی سطح صافی قرار دهید و طول پا را اندازه بگیرید، از نوک بلندترین انگشت پا تا انتهای قوزک پا. عدد بدست آمده را در جدول های سایز کفش قرار دهید و سایز کفش خود را در هر کدام از استانداردهای مورد نظر بدست آورید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (465 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (338 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (65 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (12 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند