چرا انگشت و ناخن بعضی ها زیبا تر به نظر میرسند؟

  دوشنبه، 30 تیر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چرا انگشت و ناخن بعضی ها زیبا تر به نظر میرسند؟
یادتان باشد اینکه ناخن‌ها کوتاه باشند یا بلند، چندان مهم نیست؛ نکته مهم این است که آنها به خوبی کوتاه شده باشند و شکلی مناسب به آنها داده شود، همیشه ناخن‌های سالم و براق بهترین تکمیل‌کننده یک آرایش ساده ملایم خواهند بود.

یادتان باشد اینکه ناخن ها کوتاه باشند یا بلند، چندان مهم نیست؛ نکته مهم این است که آنها به خوبی کوتاه شده باشند و شکلی مناسب به آنها داده شود، همیشه ناخن های سالم و براق بهترین تکمیل کننده یک آرایش ساده ملایم خواهند بود.

چه سوهانی را انتخاب کنید

برای ناخن های طبیعی از سوهان دانه ریز و ظریف استفاده کنید ولی برای ناخن های مصنوعی سوهان زمخت لازم است. همچنین بهتر است سوهانی را انتخاب کنید که دو سطح زبری متفاوت دارد تا از تنوع بیشتری برخوردار باشد چرا که شکل دادن به ناخن ها نیاز به زبری بیشتری نسبت به تمیزکاری نهایی دارد. یادتان باشد استفاده نادرست از سوهان اثر سوء بر ناخن دارد و موجب تضعیف بیشتر آن می شود.سوهان باید تنها در یک جهت حرکت داده شود. حرکت باید از کنار به وسط باشد. سطح سوهان باید در زیر لبه ناخن و با زاویه کمی نسبت به آن قرار داشته باشد. در پایان با استفاده از انگشت مطمئن می شویم که لبه ناخن کاملا صاف و عاری از زوائد است. اما مهم تر از این جزئیات این است که ناخن های شما هم اندازه باشند.

از یک جهت سوهان بزنید

همیشه ناخن های تان را تنها از یک جهت سوهان بزنید، از کناره ها به سمت مرکز بروید. دوباره سوهان را به جلو و عقب نکشید (این یک اشتباه بسیار متداول است) این کار باعث ترک برداشتن و شکستگی ناخن می شود. مراقب باشید سوهان را در کنار لبه های ناخن زیاد عمیق به کار نبرید، چرا که دیواره ناخن ضعیف می شود. از لبه ها به سمت مرکز به آرامی سوهان را حرکت دهید تا به شکل دلخواه برسید.

همیشه چسب همراه تان باشد

بسیار ناراحت کننده خواهد بود که ناخن شما بعد از مدت طولانی که صرف به دست آوردن شکل و اندازه دلخواه آن شده بشکند. هر نوع شکستن ناخن در صورتی که سریعا به ترمیم آن توسط چسب مخصوص اقدام کنید اصلاح پذیر خواهد بود. ناخن های شکسته را در صورتی که هنوز قابل استفاده هستند جمع کنید و فراموش نکنید که قبل از شروع به کار لاک ناخن خود را پاک كنيد. چسب ناخن در تمامي فروشگاه های لوازم آرایشی یافت می شود. بهتر است برای مواقع اضطراری این چسب را همراه خود داشته باشید و مراقب باشید دستان تان به چسب آلوده نشود.

ارتفاع ناخن ها باید همیشه بلندتر از پهنای آنها باشد

اگر می خواهید انگشت های تان بلندتر و لاغرتر به نظر برسند، باید با شکل دادن به ناخن ها توهم بلند بودن را به وجود بیاورید مثلا ناخن های مربعی شکل یا گرد (که پهنای آنها از ارتفاع شان بیشتر است) کاری می کنند که انگشت ها کوتاه و چاق جلوه کنند و اگر انگشت های کوتاهی دارید نباید سراغ این مدل ها بروید. البته اشتباه نکنید لازم نیست حتما برای این کار ناخن های تان را بلند کنید، ناخن های کوتاه هم می توانند چنین کارکردی داشته باشند فقط باید دقت کنید که قد ناخن های شما فقط کمی بلندتر از پهن ترین قسمت آن باشد که کاملا بستگی به شکل ناخن های تان دارد. اگر به شکل دقت کنید، می بینید با کمی ارتفاع دادن به ناخن ها و دادن شکل مستطیلی به آن چقدر فرم انگشت متفاوت به نظر می رسد.

حفاظت از کوتیکول ها

کوتیکول ها قطعه های نازک پوستی هستند که از ماتریکس ناخن محافظت می کنند. برش و حذف آن ها می تواند ماتریکس ناخن یا بستر ناخن را در معرض آلودگی قرار دهد و باعث ایجاد عفونت شود.

در عوض، مرطوب نگه داشتن کوتیکول ها را فراموش نکنید.

دقت در مانیکور

برخی سالن های ناخن، منبع عفونت های ناخن هستند. برش و حذف کوتیکول ها با ابزار آلوده می تواند که اجازه دهد باکتری ها به تخت ناخن وارد شوند و آن ها را تضعیف کنند.ابزار های شخصی خود را به سالن ناخن ببرید و از شهرت سالن اطمینان حاصل کنید. اگر جایی صدمه دید، از تکنسین بخواهید که دست نگهدارد. مانیکور نباید دردناک باشد.

اجتناب از لاک پاک کن های سخت

لاک پاک کن استون میتواند ناخن ها را خشک و تضعیف کند. اجتناب از استفاده از آن و بکار بردن روش های دیگر بدون استون می تواند به سلامت ناخن کمک کند.اگر استون تنها گزینه باشد، از قرار دادن ناخن ها درون استون اجتناب کنید و در عوض، با لاک پاک کن آن ها را مالش دهید، سپس دست ها را کاملا شسته و مرطوب کنید.

اگر انگشت های کوتاه و پهنی دارید، کمی ناخن های تان را بلند کنید

باید بدانید که هرقدر ناخن های تان بلندتر باشند انگشت های تان باریک تر جلوه می کنند بنابراین اگر دوست دارید انگشت هایی کشیده داشته باشید باید کمی ناخن ها را بلند کنید، البته برای بلندی ناخن ها هم محدودیتی وجود دارد، ناخن های خیلی بلند نه تنها زیبا نیستند بلکه در انجام کارهای روزمره شما هم اختلالاتی به وجود می آورند پس تنها به چند میلی متر بلند کردن قناعت کنید.

نکات مـهم برای مراقب از ناخن ها

1- از رژیم غـذایی متـعــادل کــه شــامــل مقادیر فراوان از میوه ها و سبزیجات تازه، حبوبات و گوشت لخم میباشد اســتفاده کنید.

2- هــنـگـام انـجام وظـایف خـانه به ویــژه شستن ظرفها از دستکش استفاده کنید.

3- ناخن را با برس ویژه تمیز کنید مخصوصا پس از کار با مواد کثیف.

4- برای سوهان کشیدن ناخنهایتان از سوهانهای نرم و ظریف استفاده کرده و هـیچگاه ناخنها را در دو جهت سوهان نکشید. ناخن هـا را تنها از سـمـت گوشـه به سمت مرکز ناخن در یک جهت سوهان بکشید.

5- از ناخنها استفاده ابزاری نکنید مثلا از آنها برای بیرون آوردن منگنه استفاده نکنید.

6- ناخنها را خشک و تمیز نگاه دارید این کار کمک می کند تا باکتریها و قارچها روی ناخنها تجمع پیدا نکنند.

7- اگر ناخنهای پایتان ضخیم بوده و کوتاه کردن آنها دشوار است آنها را بمدت 5 الی 10 دقیقه درون مخلوط آب و نمک گرم(یک قاشق چای خوری نمک در نیم لیتر آب) فرو ببرید. این کار باعث نرم شدن آنها میگردد.

8- ناخنها را برای دارا بودن حداکثر استحکام بـاید بـطور مستقیم کوتاه کرده و اندکی در گوشه ها گرد شوند.

9- هیچگاه کوتیکول ناخن را جدا نسازید چون این کار باعث ایجاد عفونت میگردد.

10- از جویدن ناخنها خودداری کنید.

11- صـابون و مواد شوینده قوی سبب خشکی و ترک برداشتن ناخنها می گردند. بـرای شستن دستها از صابونهای ملایم استفاده کنید.

12- بیش از یکبار در هفته از لاک برها استفـاده نـکنـیـد زیـرا آنـها بـاعـث خشـکی ناخن میگردند. در صورت استفاده از آنها از لاک برهای فاقد استون استفاده کنید.

13- پیش از باغبانی ناخنهای خود را در صابون فرو ببرید این کار سبب می شود کثـافـات به زیر ناخنها نفوذ نکنند.

14- پس از سوهان کشیدن ناخن هـا، آنهـا را برای چنـد دقیـقه درون آب گرم صابون دار ماساژ دهید تا چربی ناخنها گرفته شود.

15- یک تا سه ماه از سال به ناخنهای خود استراحت دهید و هیچ گـونه لاک و یـا نـاخـن مصنوعی بکار نبرید تا ناخنها مجددا سلامتی خود را بازیابند.

16- آب و مایعات فراوان بنوشید.

17- برای داشتن ناخنهای سلامت مصرف روزانه 2.5 میـلی گـرم بـیوتـیـن (غیـر از زنـان باردار) و غذاهای حاوی بیوتین مانند تخم مرغ و جگر بسیار مفید میباشد.

18- هر روز دستان و ناخن های خود را با مواد مرطوب کننده مرطوب کنید. همــچنین از غذاهای سرشار از سولفور و سیلیکون مانند گل کلم و ماهی استفتده کنید.

19- آب هویج تازه بنوشید چون سرشار از کلسیم و فسفر بوده و در استحکام ناخنـهـا بسیار مفید میباشد.

20- براق کننده لب برای نرم کردن ناخنها بسیار موثر میباشد.

21- از لاک بر پیش از لاک زدن نیز استفاده کنید زیرا با زدودن چربی ناخن آن را برای قرار گرفتن بهتر لاک آماده میسازد.

22- بـرای زدودن لکهای ایجاد شده توسط گرد و غبار و باکتریها و یا لاکها مـی تـوانـیـد از مـخلوط 10 قسـمت آب و یـک قسـمت سفـید کنــنده خانگی استفاده کرده و لکها را پاک کنید.

23- پس از لاک زدن حتما از براق کننده لاک(برق ناخن) استفاده کنید زیرا باعث می شود ناخن ها در برابر شکنندگی مقاوم تر شوند. همچـنین بـراق کنـنـده را بـدون لاک نـیــز به ناخنهای خود بزید زیرا با این کار رطوبت ناخنها حفظ میگردد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (385 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (61 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (44 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (16 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس