ساعدنیوز
ساعدنیوز

چرا انگشت و ناخن بعضی ها زیبا تر به نظر میرسند؟

  دوشنبه، 30 تیر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چرا انگشت و ناخن بعضی ها زیبا تر به نظر میرسند؟
یادتان باشد اینکه ناخن‌ها کوتاه باشند یا بلند، چندان مهم نیست؛ نکته مهم این است که آنها به خوبی کوتاه شده باشند و شکلی مناسب به آنها داده شود، همیشه ناخن‌های سالم و براق بهترین تکمیل‌کننده یک آرایش ساده ملایم خواهند بود.

یادتان باشد اینکه ناخن ها کوتاه باشند یا بلند، چندان مهم نیست؛ نکته مهم این است که آنها به خوبی کوتاه شده باشند و شکلی مناسب به آنها داده شود، همیشه ناخن های سالم و براق بهترین تکمیل کننده یک آرایش ساده ملایم خواهند بود.

چه سوهانی را انتخاب کنید

برای ناخن های طبیعی از سوهان دانه ریز و ظریف استفاده کنید ولی برای ناخن های مصنوعی سوهان زمخت لازم است. همچنین بهتر است سوهانی را انتخاب کنید که دو سطح زبری متفاوت دارد تا از تنوع بیشتری برخوردار باشد چرا که شکل دادن به ناخن ها نیاز به زبری بیشتری نسبت به تمیزکاری نهایی دارد. یادتان باشد استفاده نادرست از سوهان اثر سوء بر ناخن دارد و موجب تضعیف بیشتر آن می شود.سوهان باید تنها در یک جهت حرکت داده شود. حرکت باید از کنار به وسط باشد. سطح سوهان باید در زیر لبه ناخن و با زاویه کمی نسبت به آن قرار داشته باشد. در پایان با استفاده از انگشت مطمئن می شویم که لبه ناخن کاملا صاف و عاری از زوائد است. اما مهم تر از این جزئیات این است که ناخن های شما هم اندازه باشند.

از یک جهت سوهان بزنید

همیشه ناخن های تان را تنها از یک جهت سوهان بزنید، از کناره ها به سمت مرکز بروید. دوباره سوهان را به جلو و عقب نکشید (این یک اشتباه بسیار متداول است) این کار باعث ترک برداشتن و شکستگی ناخن می شود. مراقب باشید سوهان را در کنار لبه های ناخن زیاد عمیق به کار نبرید، چرا که دیواره ناخن ضعیف می شود. از لبه ها به سمت مرکز به آرامی سوهان را حرکت دهید تا به شکل دلخواه برسید.

همیشه چسب همراه تان باشد

بسیار ناراحت کننده خواهد بود که ناخن شما بعد از مدت طولانی که صرف به دست آوردن شکل و اندازه دلخواه آن شده بشکند. هر نوع شکستن ناخن در صورتی که سریعا به ترمیم آن توسط چسب مخصوص اقدام کنید اصلاح پذیر خواهد بود. ناخن های شکسته را در صورتی که هنوز قابل استفاده هستند جمع کنید و فراموش نکنید که قبل از شروع به کار لاک ناخن خود را پاک كنيد. چسب ناخن در تمامي فروشگاه های لوازم آرایشی یافت می شود. بهتر است برای مواقع اضطراری این چسب را همراه خود داشته باشید و مراقب باشید دستان تان به چسب آلوده نشود.

ارتفاع ناخن ها باید همیشه بلندتر از پهنای آنها باشد

اگر می خواهید انگشت های تان بلندتر و لاغرتر به نظر برسند، باید با شکل دادن به ناخن ها توهم بلند بودن را به وجود بیاورید مثلا ناخن های مربعی شکل یا گرد (که پهنای آنها از ارتفاع شان بیشتر است) کاری می کنند که انگشت ها کوتاه و چاق جلوه کنند و اگر انگشت های کوتاهی دارید نباید سراغ این مدل ها بروید. البته اشتباه نکنید لازم نیست حتما برای این کار ناخن های تان را بلند کنید، ناخن های کوتاه هم می توانند چنین کارکردی داشته باشند فقط باید دقت کنید که قد ناخن های شما فقط کمی بلندتر از پهن ترین قسمت آن باشد که کاملا بستگی به شکل ناخن های تان دارد. اگر به شکل دقت کنید، می بینید با کمی ارتفاع دادن به ناخن ها و دادن شکل مستطیلی به آن چقدر فرم انگشت متفاوت به نظر می رسد.

حفاظت از کوتیکول ها

کوتیکول ها قطعه های نازک پوستی هستند که از ماتریکس ناخن محافظت می کنند. برش و حذف آن ها می تواند ماتریکس ناخن یا بستر ناخن را در معرض آلودگی قرار دهد و باعث ایجاد عفونت شود.

در عوض، مرطوب نگه داشتن کوتیکول ها را فراموش نکنید.

دقت در مانیکور

برخی سالن های ناخن، منبع عفونت های ناخن هستند. برش و حذف کوتیکول ها با ابزار آلوده می تواند که اجازه دهد باکتری ها به تخت ناخن وارد شوند و آن ها را تضعیف کنند.ابزار های شخصی خود را به سالن ناخن ببرید و از شهرت سالن اطمینان حاصل کنید. اگر جایی صدمه دید، از تکنسین بخواهید که دست نگهدارد. مانیکور نباید دردناک باشد.

اجتناب از لاک پاک کن های سخت

لاک پاک کن استون میتواند ناخن ها را خشک و تضعیف کند. اجتناب از استفاده از آن و بکار بردن روش های دیگر بدون استون می تواند به سلامت ناخن کمک کند.اگر استون تنها گزینه باشد، از قرار دادن ناخن ها درون استون اجتناب کنید و در عوض، با لاک پاک کن آن ها را مالش دهید، سپس دست ها را کاملا شسته و مرطوب کنید.

اگر انگشت های کوتاه و پهنی دارید، کمی ناخن های تان را بلند کنید

باید بدانید که هرقدر ناخن های تان بلندتر باشند انگشت های تان باریک تر جلوه می کنند بنابراین اگر دوست دارید انگشت هایی کشیده داشته باشید باید کمی ناخن ها را بلند کنید، البته برای بلندی ناخن ها هم محدودیتی وجود دارد، ناخن های خیلی بلند نه تنها زیبا نیستند بلکه در انجام کارهای روزمره شما هم اختلالاتی به وجود می آورند پس تنها به چند میلی متر بلند کردن قناعت کنید.

نکات مـهم برای مراقب از ناخن ها

1- از رژیم غـذایی متـعــادل کــه شــامــل مقادیر فراوان از میوه ها و سبزیجات تازه، حبوبات و گوشت لخم میباشد اســتفاده کنید.

2- هــنـگـام انـجام وظـایف خـانه به ویــژه شستن ظرفها از دستکش استفاده کنید.

3- ناخن را با برس ویژه تمیز کنید مخصوصا پس از کار با مواد کثیف.

4- برای سوهان کشیدن ناخنهایتان از سوهانهای نرم و ظریف استفاده کرده و هـیچگاه ناخنها را در دو جهت سوهان نکشید. ناخن هـا را تنها از سـمـت گوشـه به سمت مرکز ناخن در یک جهت سوهان بکشید.

5- از ناخنها استفاده ابزاری نکنید مثلا از آنها برای بیرون آوردن منگنه استفاده نکنید.

6- ناخنها را خشک و تمیز نگاه دارید این کار کمک می کند تا باکتریها و قارچها روی ناخنها تجمع پیدا نکنند.

7- اگر ناخنهای پایتان ضخیم بوده و کوتاه کردن آنها دشوار است آنها را بمدت 5 الی 10 دقیقه درون مخلوط آب و نمک گرم(یک قاشق چای خوری نمک در نیم لیتر آب) فرو ببرید. این کار باعث نرم شدن آنها میگردد.

8- ناخنها را برای دارا بودن حداکثر استحکام بـاید بـطور مستقیم کوتاه کرده و اندکی در گوشه ها گرد شوند.

9- هیچگاه کوتیکول ناخن را جدا نسازید چون این کار باعث ایجاد عفونت میگردد.

10- از جویدن ناخنها خودداری کنید.

11- صـابون و مواد شوینده قوی سبب خشکی و ترک برداشتن ناخنها می گردند. بـرای شستن دستها از صابونهای ملایم استفاده کنید.

12- بیش از یکبار در هفته از لاک برها استفـاده نـکنـیـد زیـرا آنـها بـاعـث خشـکی ناخن میگردند. در صورت استفاده از آنها از لاک برهای فاقد استون استفاده کنید.

13- پیش از باغبانی ناخنهای خود را در صابون فرو ببرید این کار سبب می شود کثـافـات به زیر ناخنها نفوذ نکنند.

14- پس از سوهان کشیدن ناخن هـا، آنهـا را برای چنـد دقیـقه درون آب گرم صابون دار ماساژ دهید تا چربی ناخنها گرفته شود.

15- یک تا سه ماه از سال به ناخنهای خود استراحت دهید و هیچ گـونه لاک و یـا نـاخـن مصنوعی بکار نبرید تا ناخنها مجددا سلامتی خود را بازیابند.

16- آب و مایعات فراوان بنوشید.

17- برای داشتن ناخنهای سلامت مصرف روزانه 2.5 میـلی گـرم بـیوتـیـن (غیـر از زنـان باردار) و غذاهای حاوی بیوتین مانند تخم مرغ و جگر بسیار مفید میباشد.

18- هر روز دستان و ناخن های خود را با مواد مرطوب کننده مرطوب کنید. همــچنین از غذاهای سرشار از سولفور و سیلیکون مانند گل کلم و ماهی استفتده کنید.

19- آب هویج تازه بنوشید چون سرشار از کلسیم و فسفر بوده و در استحکام ناخنـهـا بسیار مفید میباشد.

20- براق کننده لب برای نرم کردن ناخنها بسیار موثر میباشد.

21- از لاک بر پیش از لاک زدن نیز استفاده کنید زیرا با زدودن چربی ناخن آن را برای قرار گرفتن بهتر لاک آماده میسازد.

22- بـرای زدودن لکهای ایجاد شده توسط گرد و غبار و باکتریها و یا لاکها مـی تـوانـیـد از مـخلوط 10 قسـمت آب و یـک قسـمت سفـید کنــنده خانگی استفاده کرده و لکها را پاک کنید.

23- پس از لاک زدن حتما از براق کننده لاک(برق ناخن) استفاده کنید زیرا باعث می شود ناخن ها در برابر شکنندگی مقاوم تر شوند. همچـنین بـراق کنـنـده را بـدون لاک نـیــز به ناخنهای خود بزید زیرا با این کار رطوبت ناخنها حفظ میگردد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (80 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (39 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ماجرای مفقود شدن کارگر شهرداری؛ جستجو ادامه دارد خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...