دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / کودک /

چرا بچه ها قصه های تکراری را خیلی دوست دارند؟ 

پنجشنبه، 06 شهریور 1399
خواندن یک کتاب داستان تکراری برای ۲۰۰ امین بار ممکن است شما را عصبی کند، به خصوص اینکه شما از همان ابتدا هم علاقه ای به آن نداشته باشید. اما این مساله را فراموش نکنید که برای کودک شما شنیدن یک کتاب داستان تکراری نه تنها خسته کننده نیست بلکه بسیار هیجان انگیز است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اکثریت کودکان دوست دارند شب ها قبل از خواب برایشان کتاب داستان خوانده شود یا به قصه ای که مادر یا پدر برایشان تعریف میکند گوش دهند. اما آیا اینکه کودک هرشب علاقه دارد که یک قصه تکراری بارها و بارها گفته شود و یا یک داستان تکراری را چندین بار گوش کند طبیعی است؟

کودکان دوست دارند از پایان داستان آگاه باشند. در واقع این کار به آنها احساس قدرت می دهد و از آنجایی که خودشان خواندن بلد نیستند، بهترین کار به خاطر سپردن داستان است. برای این منظور کودکان نیاز دارند تا داستان را چندین بار گوش دهند.

کودک شما بنا به دلایل شخصی به بعضی از کتاب ها علاقه دارد و شما ملزم هستید تا آن داستان ها را با دقت و توجه بیشتری برای کودک خود بخوانید. این بدین معناست که شما نباید هیچ کلمه ای را جا بیندازید و حتی نباید به این فکر کنید که از چند صفحه عبور کنید.

کودکان داستان را در ذهن خود تصویر سازی می کنند

خواندن یک کتاب داستان تکراری برای ۲۰۰ امین بار ممکن است شما را عصبی کند، به خصوص اینکه شما از همان ابتدا هم علاقه ای به آن نداشته باشید. اما این مساله را فراموش نکنید که برای کودک شما شنیدن یک کتاب داستان تکراری نه تنها خسته کننده نیست بلکه بسیار هیجان انگیز است زیرا او بارها و بارها این داستان و قصه را شنیده حال به راحتی می تواند در ذهن خود تصویر سازی نماید در عین حال میداند که قرار است چه جملات و کلمه هایی را مجددا بشنود و این همان اوج هیجانی است که از نظر شما خسته کننده و از نظر کودک بسیار جالب و هیجان انگیز است.

برای اینکه شما نیز از کتاب خواندن در کنار فرزندتان لذت ببرید یهتر است در پایان برخی جملاتی که می دانید در اثر شنیدن این داستان تکراری حفظ شده است مکث کوتاهی نمایید تا او جمله را کامل کند یا قبل از ورق زدن از او بپرسید فکر میکنی صفحه بعد چه اتفاقی برای خرگوشه میفته؟


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی