دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

چرا باید صورت خود را پاکسازی کنیم؟ 

جمعه، 03 مرداد 1399
پاکیزگی، تغذیه مناسب و آب و هوای پاک، دوستان واقعی پوست به شمار می آیند. پس برای داشتن پوستی سالم و زیبا باید همیشه آن را پاک و تمیز نگه داریم و بدرستی آن را تغذیه کنیم. یکی از حقایق اصلی در مورد پوست این می باشد که پوست شما زمانی سالم و شاداب است که کاملا تمیز باشد. روش پاکسازی و پاک کردن پوست و نوع پاک کننده آن به نوع پوست بستگی دارد.

پاکیزگی، تغذیه مناسب و آب و هوای پاک، دوستان واقعی پوست به شمار می آیند. پس برای داشتن پوستی سالم و زیبا باید همیشه آن را پاک و تمیز نگه داریم و بدرستی آن را تغذیه کنیم. یکی از حقایق اصلی در مورد پوست این می باشد که پوست شما زمانی سالم و شاداب است که کاملا تمیز باشد. روش پاکسازی و پاک کردن پوست و نوع پاک کننده آن به نوع پوست بستگی دارد.هر چه قدر پوست، چرب تر و در محیط آلوده تر باشد باید بهتر و اصولی تر پاکسازی گردد زیرا پوست های چرب آمادگی بیشتری برای ابتلا به ناراحتی های پوستی مانند جوش و لک دارند.روش های گوناگونی برای پاکسازی پوست وجود دارد که یکی از بهترین روش ها، بخور دادن پوست است.با بخور دادن منافذ پوست تا لایه های عمیق تر پاکسازی می شوند.کسانی که پوست معمولی یا چرب دارند می توانند هفته ای 1 تا 2 بار پوستشان را بخور دهند اما افرادی با پوست خشک بهتر است هر 2 هفته 1 باراز طریق بخور پوست خود را پاکسازی نمایند.به غیر از بخور روش های گوناگون زیاد دیگری برای پاکسازی وجود دارد مانند آب و یا عصاره گیاهان، کرم ها یا لوسیون های معتبر، شیر، انواع صابون های پاک کننده مناسب پوست و غیره؛ البته بخاطر داشته باشید افرادی با پوست خشک بهتر است روزی یک بار از انواع کرم های مخصوص پاکسازی، عصاره گیاهان و یا صابون های مناسب استفاده نمایند؛ این در حالی است که افراد دارنده پوست چرب می توانند روزانه 2 تا 3 بار از این محصولات استفاده کنند.برطبق نظر بهترین متخصصان پوست حتما شب ها پوست خود را کاملا تمیز نمایید زیرا شب زمان تنفس پوست می باشد؛ بنابراین، هر شب در ابتدا پوست خود را بخوبی پاک نمایید و پس از پاکسازی هرگز پوستتان را با انواع کرم و مواد چرب نپوشانید تا پوست بتواند کاملا نفس بکشد. در واقع، با انجام این کار به پوست خود مجال تنفس و دفع سموم را می دهید.

پاک کننده آرایش و پاک سازی پوست

به گفته دکتر دبرا جالیمان Debra Jaliman، متخصص پوست در NYC و نویسنده Skin Rules :بسیاری از پاک کننده ها یا کلینزرها cleansers نمی توانند کاملا آرایش را از سطح پوست پاک کنند بنابراین قبل از پاکسازی صورت باید آرایش را پاک کنید. دکتر جامیلان توصیه می کند با یک پاک کننده آرایشی چشم eye makeup remover، ریمل و آرایش چشم را پاک کرده سپس یک پد پنبه ای را با تونر toner یا آب و کمی پاک کننده صورت cleanser مرطوب کرده و برای پاکسازی باقیمانده آرایش استفاده کنید. به قسمت هایی که مواد آرایشی بیشتری رویشان جمع می شود توجه داشته باشید مثلا بالای ابروها و گوشه های بینی و دهان. زمانی که آرایش صورتتان کاملا پاک شد می توانید از پاکسازی پوست استفاده کنید.
* کلینزر یا پاک کننده cleanser :یک محصول مراقبتی برای پوست محسوب می شود که برای پاک کردن آرایش، رفع سلول های مرده پوست، چربی، میکروب ها و دیگر آلودگی های روی پوست را از بین می برد. این محصول به باز شدن منافذ پوست کمک کرده و از بروز شرایطی مانند آکنه پیشگیری می کند و با شیر پاک کن متفاوت است.
* تونر Toner یا تونیک :تونر ها محلول هایی هستند که در مرحله بعد از پاک کردن آرایش و شستشو صورت استفاده می شوند . آنها در ابتدا به عنوان یک متعادل کننده PH استفاده میشدند . زیرا بعد از شست و شو با صابون و یا سایر شوینده ها که باعث افزایش PH پوست میشدند ، برای جلوگیری از آسیب وارده از این تغییر PH تونر ها را به عنوان متعادل کننده استفاده میکردند .

پاک کننده های گران قیمت

به گفته جالیمان اگر به دنبال خرید پاک کننده های گران قیمت هستید پولتان را هدر می دهید. از آن جا که پاک کننده ها مدت زمان کوتاهی روی پوست باقی می مانند خاصیت درمانی نداشته و قطعا ارزش پرداخت هزینه بیشتر را ندارند.در واقع بسیاری از متخصصین پوست توصیه می کنند از مارک های داروخانه ای ارزان قیمت استفاده کنید. بقیه پولتان را برای خرید محصولاتی که واقعا روی پوستتان اثر گذار هستند کنار بگذارید مثل مرطوب کننده ها، ضد آفتاب ها و سرم ها.

شستشوی صورت روزی یک بار

حتی اگر شب قبل از خواب، تمام آرایش صورتتان را کاملا تمیز کرده و صورت را پاکسازی کرده اید، شستن صبح گاهی صورت با آب یا دوش گرفتن به تنهایی کافی نیست. به گفته جالیمان، در طول شب زمانی که می خوابید، باکتری ها به همراه چربی های ناخواسته روی صورتتان جمع می شوند که باید تمیزشان کنید.
اگر فرصت پاکسازی روزانه و شبانه راندارید ، اولویت با پاکسازی شبانه پوست است. پوستتان قبل از رفتن به تختخواب نیاز به تمیز کردن آلودگی، آرایش، چربی و گرد و خاکی که در طول روز رویش جمع شده، دارد. به خصوص آلودگی هوا که اثر شدیدی روی سلامت پوست دارد:تحقیقات جدید نشان می دهند آلودگی هوا حاوی ترکیبات زیادی از جمله ذرات جامد، VOC یا ترکیبات آلی فرار Volatile organic compound، دود سیگار و ازن است که باعث از دست رفتن کلاژن و مشکلات رنگدانه ای می شود.

چه وقت باید پاکسازی کنیم؟!

در پاکسازی هم مثل هر خدمت پوستی دیگر مهم ترین مساله که باید قبل از هر چیز در نظر گرفته شود، جنس پوست است. پوست های چرب نیازمند پاکسازی با فواصل کوتاه تری نسبت به دیگر پوست ها هستند. یادتان هم باشد که پاکسازی پوست خشک و پوست چرب باید با دقت بیشتری نسبت به پوست نرمال انجام شود. چون این پوست ها حساسیت بیشتری دارند. اما قانون کلی در این زمینه می گوید که ماهی یک بار پاکسازی پوست کفایت می کند. چون شما نیاز دارید به صورت ماهانه علاوه بر تمیز کردن منافذ پوستتان، لایه شاخی و مرده روی سطح پوست را هم بردارید.

پوست من چه جنسی دارد؟!

به طور کلی پوست صورت انسان به چهار نوع تقسیم می شود. شما برای اینکه بدانید پای تلفن به آرایشگرتان چه بگویید که برای پاکسازی شما آماده شود، اول باید بدانید در کدام دسته پوستی قرار می گیرید:پوست خشک، پوستی نازک است که در مواقع خاصی ممکن است فلس مانند، ترک خورده و زبر شود. این نوع از پوست به تنهایی و بدون کمک مواد آرایشی درخشندگی ندارد و به سختی روزنه ای را روی سطح آن می توان دید.

پوست چرب، پوستی صاف، صیقلی و جلا خورده است که در قسمت پیشانی، بینی و چانه برق بیشتری دارد. مقدار چربی روی پوست از حد معمول بیشتر است و وقتی صبح از خواب بیدار می شوید این چربی را با دستتان هم می توانید احساس کنید.پوست نرمال، پوستی بینابین است، یعنی نه خشک و نه چرب. این نوع پوست نرمی و رطوبت مطلوبی دارد و منافذ روی آن بزرگ نیست.

پوست مختلط، درست مانند پوست های نرمال است با این تفاوت که در قسمت تی شکل صورت (پیشانی، بینی و چانه) فعالیت غده های چربی زیاد است و پوست این منطقه، چرب است. خبر مهم هم این است که شما هر کدام از این نوعت پوست را داشته باشید، باید و باید پاکسازی را انجام دهید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه