چگونه بازی های کامپیوتری را نصب کنیم؟

  شنبه، 17 آبان 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
چگونه بازی های کامپیوتری را نصب کنیم؟
یکی از اسان ترین و از جمله پر سوال ترین مواردی که کاربران زیادی را درگیر خود کرده است، نصب بازی هاست. در این مطلب قصد داریم تا با اموزش ویدئویی و متنی، نصب یک بازی را از ابتدا تا انتها دنبال کنیم و بازی را نصب کرده و اجرا کنیم. قبل از شروع اموزش و مشاهده ی ویدئو، به نکات زیر توجه داشته باشید.

اهمیت نصب بازی روی رایانه شخصی

با رشد تکنولوژی و ورود رایانه های شخصی، شیوه زندگی آدم ها هم عوض شده است. دیگر خبری از الک دولک و بازی قایم موشک و ... نیست. کودکان امروزی با بازی های کامپیوتری سرگرم می شوند. البته کوچک شدن آپارتمان ها هم به این موضوع دامن زده است. انصافا برخی از بازی های رایانه ای به قدری جذاب هستند که حتی بزرگسالان را هم سرگرم می کنند. اصلا اگر دقت کرده باشید بازی ها برای گروه های سنی محتلف طراحی می شود و هر فردی با هر سن و سال یا هر سلیقه ای که دارد می تواند بازی دلخواه خود را پیدا کند. بازی خورها باید جدیدترین بازی های روز دنیا را روی لپ تاپ شخصی خود داشته باشند. بازی های کامپیوتری نیاز انسان رو به رشد امروزی هستند و می توانند در افزایش مهارت های فردی نیز مثمر ثمر باشند.

بازی رایانه ای می تواند اوقات فراغت را پر کند در ضمن جنبه آموزشی نیز داشته باشد. بالا بردن قدرت تصمیم گیری و سرعت عمل، تفکر خلاق، افزایش هوش و قدرت حافظه، قدرت تحلیل و مهارت حل مسئله همگی با بازی های رایانه ای پیشرفت می کند. البته در نظر داشته باشید که مدت مشخصی را به بازی با سیستم رایانه اختصاص دهید تا سلامت خود را به خطر نیندازید.

روش های نصب بازی در منزل

اگر تجربه نصب بازی های کامپیوتری را داشته باشید حتما می دانید که برای این کار از شیوه های مختلفی قابل انجام است. بازی های اندرویدی مناسب گوشی های موبایل هستند و برای نصب بازی در محیط ویندوز به نسخه مناسب ویندوز نیاز دارید. نوع سیستم مورد استفاده نیز اهمیت زیادی دارد. برخی از بازی های رایانه ای نیاز به سیستم های پیشرفته تری دارند و دارای گرافیک سنگین تری هستند. اگر بازی روی سیستم نصب نمی شود و یا در حین اجرا دائم با هنگی سیستم مواجه هستید، احتمال نامناسب بودن سیستم با حجم و گرافیک بازی وجود دارد. برای نصب بازی های کامپیوتری در منزل ۳ راه وجود دارد. در ادامه با روش های نصب بازی آشنا می شویم.

۱-نصب بازی در منزل از طریق رسانه های فیزیکی

حتما سی دی های بازی و نرم افزار را در فروشگاه های لوازم کامپیوتری دیده اید. یکی از راحت ترین شیوه نصب نرم افزار و بازی استفاده از سی دی ها و دیسک های تولیدی است. روش کار هم به این صورت است که ابتدا CD نصب را در سی دی رام می گذارید تا RUN شود. به طور کلی سی دی ها اتومات و خودکار اجرا می شوند. گاهی پیامی مربوط به اجرای برنامه روی صفحه دیده می شود که نیاز به تایید کاربر دارد. با تایید پیام سی دی شروع به اجرا می کند. دستورالعمل ها را عینا انجام دهید. با توجه به حجم بازی و سرعت سیستم چند دقیقه ای نصب بازی طول خواهد کشید. اگر سی دی به صورت خودکار اجرا نشد با استفاده از File Explorer یا Finder درایو سی دی را باز کرده و برای اجرا روی برنامه دوبار کلیک کنید.

سرویس نصب نرم افزار و بازی

۲-دانلود مستقیم بازی

بسیاری از ناشران بازی های دیجیتال را به صورت مستقیم در اختیار کاربران قرار می دهند. تنظیمات نصب بازی در منزل برای افرادی که آشنایی ندارند کمی دشوار است. لازم بدانید که اغلب این بازی ها به صورت فایل زیپ و فشرده دانلود می شوند و لازم است تا نرم افزار winrar یا نرم افزارهای مشابه را روی سیستم داشته باشید. پس از دانلود فایل بازی لازم است تا ابتدا فایل را با نرم افزار باز کنید. در این مرحله ممکن است نیاز به رمز داشته باشید. رمز را باید از همان منبعی که بازی را دانلود کرده اید، دریافت کنید. طریقه نصب در این مورد شبیه به نصب نرم افزار است و مراحل کار عینا اجرا می شود. ابتدا محل نصب را انتخاب کنید همیشه یک کپی روی دسکتاپ هم نصب می شود.

نصب ویندوز در منزل

تصویر

۳- نصب بازی در منزل از طریق فروشگاه دیجیتال

اگر نمی خواهید ریسک ویروسی شدن سیستم را بپذیرید هرگز بازی های رایگان را روی سیستم نصب نکنید. خرید سی دی اورجینال و یا خرید فایل نصب از فروشگاه های دیجیتال بسیار مطمئن تر است. در این صورت با پرداخت یک مبلغ مناسب می توانید بازی دلخواه تان را خریداری کنید. خرید از فروشگاه های دیجیتال بسیار ساده تر است ابتدا یک حساب کاربری در سایت مورد نظر ایجاد کنید و سپس سفارش خرید بازی را ثبت کنید. در ضمن حتی وقتی یک کامپیوتر جدید هم خریداری می کنید با ورود به حساب کاربری می توانید دوباره بازی های خریداری شده را روی سیستم نصب کنید. پس از پرداخت مبلغ بازی، دسترسی برای نصب بر روی سیستم فعال می شود و می توانید طبق دستورالعمل ها بازی مورد نظر را روی رایانه خانگی خود نصب کنید.

در حال حاضر امکان پرداخت بین المللی از طریق حساب های بانکی داخلی به وب سایت های خارجی وجود ندارد. اگر اقدام به نصب از طریق سایت اصلی یا فروشگاه دیجیتال را کرده اید از قبل در مورد روش های پرداخت، اطلاعات کسب کنید.

نکات نصب بازی در منزل

  • هر بازی را نمی توانید روی لپ تاپ یا کامپیوتر نصب کنید از نظر سخت افزاری باید سیستم قابلیت نصب بازی مورد نظر را داشته باشد. برای مثال برخی از بازی ها دارای گرافیک بالایی هستند و نیاز به کارت گرافیک خیلی بهتری دارید.
  • پس از نصب بازی معمولا از کاربر خواسته می شود که سیستم را ری استارت کرده و یا بازی را اجرا کند.
  • قبل از نصب حتما نرم افزارهای جانبی مورد نیاز برای اجرای بازی را نصب کنید.
  • دقت داشته باشید که فروشگاه های دیجیتال همیشه آی پی سیستم را شناسایی و کپی می کنند.

کدام نسخه از بازی های کامپیوتری را دانلود کنم ؟

نسخه CODEX – RELOADED – CPY: این نسخه دارای کرک معتبر است و بدون هیچ گونه مشکل در اجرا و نصب بازی خواهد بود. این نسخه همواره توسط گروه منتشر کننده، با اپدیت های مرتبط بروزرسانی می شوند. این نسخه از بازی کامل و سالم است و کیفیت بازی اصلی را دارد و هیچگونه حذفیاتی ندارد. این نسخه، نسخه پیشنهادی پارسی گیم به شماست. معمولا این گروه ها اسم پوشه کرک را اسم گروه خود قرار میدهند یا مانند Reloaded همان Crack میگذارند.

نسخه Full Unlocked: این نسخه بدون کرک و دست نخورده از بازی است که می توان بر روی آن کرک ریخت. همچنین به دلیل دست نخورده بودن شما می توانید از آن ها برای ریستور کردن دستی بازی های استیم و … استفاده کنید این نسخه برای دارندگان سی دی کی اشتراکی یا کسانی که بازی اوریجینال را خریداری کرده اند می تواند مناسب باشد. همچنین می توان روی این نسخه، کرک یا پچ های منتشر شده را نیز استفاده کرد.

نسخه GOG: نسخه ی GOG کاملا بی نقص و بدون نیاز به هیچگونه کرکی است. شما می توانید آن را راحت دانلود کنید و بلافاصله پس از اکسترکت کردن بازی را اجرا کنید و لذت ببرید. دلیل آن هم این است که سایت GOG به درخواست خیلی از گیمرها بازی ها را بدون قفل و DRM Free از طرف سازندگان عرضه می کند. همچنین این نسخه نصب راحتی دارد و به کسانی که دانش کامپیوتری پایینی دارند نیز پیشنهاد می شود.

نسخه BlackBox و RePack: این نسخه ی کم حجم یا فشرده شده ی بازی است و به غیر از زبان های غیر انگلیسی ، هیچ چیز دیگری نظیر: مراحل، کاراکتر ها، تکسچر ها و کات سین ها از بازی حذف نشده و حتی کیفیت آن ها کم نشده است. بازی کامل و سالم است و کیفیت بازی اصلی را دارد. این نسخه پیشنهادی برای کسانی است که حجم یا زمان محدودی برای دانلود دارند.

نسخه FitGirl و Corepacks: این نسخه ی کم حجم یا فشرده شده ی بازی است و به غیر از زبان های غیر انگلیسی ، هیچ چیز دیگری نظیر: مراحل، کاراکتر ها، تکسچر ها و کات سین ها از بازی حذف نشده و حتی کیفیت آن ها کم نشده است. بازی کامل و سالم است و کیفیت بازی اصلی را دارد. این نسخه پیشنهادی برای کسانی است که حجم یا زمان محدودی برای دانلود دارند.

نرم افزار های مورد نیاز برای نصب بازی:

  1. آخرین نسخه درایور کارت گرافیک انویدیا
  2. آخرین نسخه درایور کارت گرافیک AMD
  3. دایرکت ایکس Directx ورژن های 9، 10، 11 و 12
  4. نرم افزار ++Microsoft Visual C
  5. نرم افزار Microsoft .NET Framework
  6. نرم افزار Nvidia PhysX: در بازی هایی که ارور physxloader.dll باید از این نرم افزار استفاده کنید.
  7. نرم افزار openAL : در بازی هایی که ارور Openal32.dll باید از این نرم افزار استفاده کنید.
  8. نرم افزار XNA Framework Redistributable : ارور خاصی نداره ولی این نرم افزار جز یکی از حیاتی ترین نرم افزار ها برای اجرای بازی ها هست.

آموزش نصب بازی ها:

تمامی بازی هایی که در سایت پارسی گیم قرار میگیرند، به صورت فایل های فشرده شده Rar هستند که در فایل های حجیم برای راحتی کاربران، به صورت پارت ها در حجم های 1 گیگابایتی و بیشتر در امده است. در ابتدا باید تمامی فایل ها را دانلود کنید و سپس روی فایل ها کلیک راست کرده و گزینه Extract Here کلیک کنید تا فایل ها از حالت فشرده خارج شوند.

حالا فایل با فرمت ISO را توسط یک درایو مجازی و با استفاده از نرم افزار Daemoon Tools یا PowerISO باز کنید و یا توسط نرم افزار WinRAR استخراج کنید.

حال که به فایل iso دسترسی پیدا کردید، بر روی Setup کلیک کنید تا مراحل نصب بازی آغاز شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم پرچم گنبد حرم رضوی به رنگ سیاه درآمد+عکس
دیگران می‌خوانند   
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403 دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله ترکی صحبت کردن جالب سیدابراهیم رئیسی با لهجه ای شیرین و دلنشین در بین مردم اردبیل+ویدیو پوشش متفاوت و رسمی ابراهیم رئیسی در دوران جوانی+عکس کدام دولتمردان بزرگ جهان با سانحه هوایی درگذشتند؟+عکس کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی» آخرین دیدار سید ابراهیم رئیسی با پهلوان مازندرانی پیش از شهادت+عکس نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو عرض ارادت سرتیم حفاظت سیدابراهیم رئیسی به رهبر معظم انقلاب+عکس/ بادیگاردی که تا آخرین لحظه کنار رئیس جمهوری بود! لحظه اعلام خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی توسط المیرا شریفی‌مقدم/ رئیس جمهموری که با شهادت ماندگار شد+ویدیو تصویری جگرخراش از فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور+عکس بغض برادر شهید آل هاشم؛ امام جمعه تبریز روی آنتن زنده شبکه سه +ویدئو برف روبی مخلصانه و بدون ریای سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 مصاحبه اختصاصی ساعدنیوز با علیرضا منادی: دو سید بزرگوار در قلب مردم جای داشتند+ویدیو حضور بی نظیر و خودجوش مردم انقلابی تبریز در شام غریبان شهدای خدمت به شکل دسته های عزاداری فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 گفتگو با سردار عباسقلیزاده فرمانده سپاه عاشورا در شام غریبان شهدای خدمت/ اندوه و ناراحتی فرمانده و بغض صدایش دلگیر است+ فیلم فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم گفتگو اختصاصی ساعدنیوز با سید محمد حسن آل هاشم برادر امام جمعه شهید تبریز در شام غریبان شهدای خدمت +ویدئو میز عزای ساده و بدون تجملات شهدای خدمت در تبریز+عکس/روحشان شاد و یادشان گرامی... عزاداری شام غریبان شهدای خدمت در مصلی تبریز +ویدئو فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403 تسلیت متفاوت المیرا شریفی مقدم پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانشان+عکس تصاویری از آخرین حضور شهید رئیسی در جمع مردم، سی دقیقه پیش از شهادت +ویدئو معرفی مهمترین تکنیک ها و تمرین های افزایش خلاقیت خرید عمده لوازم آرایشی ارزان گفتگو با نماینده رهبر انقلاب در سپاه عاشورا: مردم عاشق بودند دلباخته شهید آیت الله آل هاشم بودند...+ویدئو زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان آغاز مراسم شام غریبان شهدای خدمت در تبریز+ویدئو رمزگشایی از موفقیت "تجارتخانه" در بازارهای صادراتی نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز+عکس تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم عرض ارادت مردم به مالک رحمتی استاندار محبوب و جوان تبریز در راهپیمایی خانوادگی این شهید راه خدمت+ ویدیو خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس بغض‌ها و گریه‌های خسروپناه روی آنتن زنده؛ بعدا می‌فهمیم چه کسی را از دست دادیم شهید حسین امیرعبداللهیان: زرنگی نکنید، صف را رعایت کنید، شهادت نوبت ماست +عکس بخش‌هایی از سخنان منتشرنشدۀ شهید آیت‌الله آل‌هاشم در حضور رهبر انقلاب/سلام اولسون سنه ای سرویلردن باش اولان رهبر...
تیتر امروز   
دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله
فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی
کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی»
فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403
تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم
خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس
واکنش وحید شمسایی به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانشان
پیشنهاد خاکسپاری خادم الرضا(ع) در جوار حرم امام رضا(ع) +عکس/گلستان را به آتش می کشد داغ تو ابراهیم...
شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور
زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان