دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

راز های طلایی برای زیبایی و جذابیت صورت بدون آرایش کردن 

پنجشنبه، 06 مرداد 1401
آیا تنها راه زیبا شدن رو این می دانید که جلوی آینه بایستید و آرایش کنید؟ اگر این باور شماست باید بگم درسته که آرایش کردن باعث زیباتر شدن می شود و اصلا آرایش می کنیم که زیبا شویم؛ اما آرایش تنها راه زیبایی نیست.

بچه ها همه دارای پوستی صاف، لبخندی زیبا و هر کدام به نوبه خود جذابیت هایی دارند. اینکه ما در بزرگسالی جذابیت های کودکی خود را نداریم، شاید مهم ترین علت آن به نحوه مراقبت از پوست، رژیم غذایی، عادات و سبک زندگی ماست. که زیبایی ما را تحت تاثیر قرار داده. پس برای اینکه به سلامتیمان و زیبایمان کمک کنیم، به نکاتی که در ادامه خواهم گفت توجه کنید. این نکات به ما می آموزد چطور بدون آرایش زیبا باشیم و زیبا بمانیم.

انواع روش های زیبایی بدون آرایش

در این بخش چند راهکار ساده را به شما معرفی می کنیم که بدون آرایش هم زیبا باشید.

  • ورزش کنیم: داشتن فعالیت بدنی منظم و همیشگی هم برای سلامت روح مفید است و هم جسم؛ سعی کنید حداقل ۳ بار در هفته ورزش کنید؛ یوگا، شنا، آیروبیک، پیاده روی و … ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و شروع کنید.
  • ابروهای خود را زیبا کنید: ابروها در صورت بدون آرایش بودن بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار می گیرند. پس باید حالت ابروهایتان را متناسب کنید. اگر نیاز است کمی با حنا یا رنگ ابرو، آن را جلوه دهید. هنگام انتخاب رنگ مناسب حتماً باید به تناسب پوست خود دقت داشته باشید که رنگ ابرو برای پوست شما مناسب باشد. اگر ابروهای ضخیمی ندارید، بهتر است که روزانه روغن کرچک و ویتامین آ به ابروهای خود بزنید تا آنها را پرپشت تر کنید. بعد از چند هفته می توانید تغییرات قابل ملاحظه ای را در ابروهایتان مشاهده کنید.

  • به چشمان خود اهمیت دهید: باید سعی کنید که چشمان خود را درشت نشان دهید. پس برای این کار می توانید موهای ان را با فرمژه فر کنید. سپس کمی ژل مخصوص به مژه بزنید و همچنین می توانید اکستنشن مژه انجام دهید تا لکه ها و تیرگی های زیر چشم را از بین ببرید. اول از همه باید رژیم غذایی خود را تصحیح کنید. این سیاهی زیر چشم به دلیل کمبود آهن و ویتامین ب در بدن است. جگر و گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی از این دو ماده می باشد. از کرم چشم برای روشن سازی زیر آن استفاده کنید که حاوی کمپرس سرد با نعناع یا چای سبز نیز کارآمد خواهد بود.

  • دندان های خود را سفید کنید: یک لبخند زیبا می تواند امتیاز شما را تا حد زیادی بالا ببرد. بنابراین با زیباسازی آن ها به جذابیت خود اضافه کنید و از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید. از مصرف بیش از حد قهوه پرهیز کنید . به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از خمیر دندان نیز می تواند به دندان های شما آسیب بزند. اگر دندان های شما در حالت طبیعی و سالم رنگ تیره و یا زردی دارند، حتماً باید از سفیدکننده های دندان پزشکی استفاده کنید.
  • لب های خود را فراموش نکنید: تقویت کردن ، رطوبت رسانی و لایه برداری منظم به اندازه، برای لب های شما اهمیت بسیار زیادی دارد. از بالم های لب استفاده کنید و در صورت دسترسی نداشتن به آن ها روغن زیتون و روغن های طبیعی را جایگزین کنید. یک بار در هفته لب های خود را با خمیر دندان نرم یا انگشتتان ماساژ دهید. همچنین آن ها را مرطوب کنید و از لایه برداری لب با استفاده از شکر استفاده کنید.
  • از موهای خود مراقبت کنید: رنگ موهای زشت یا موهای خشک و شکننده اثر منفی روی زیبایی بدون آرایش شما دارد و حتماً از استایل ساده اما شیک مو استفاده کنید. رنگ های طبیعی تر به کار بگیرید یا اصلا موهای خود را رنگ نکنید و به دنبال ظاهر کاملاً طبیعی باشید. می توانید انتهای موی خود را کمی فر کنید و حالت دهید. از محصولاتی استفاده کنید که موی شما را در برابر گرمای سشوار، گرمای آفتاب و یا اتوی مو محفوظ نگه می دارد . بیش از حد از محصولات داغ و حالت دهنده مو استفاده نکنید. روغن زیتون براقیت زیادی به موهای شما می دهد. همچنین با شوره، خشکی و دیگر مشکلات مبارزه می کند. ازعصاره های گیاهی جوشانده شده مثل بلوط برای موهای مشکی یا خرمایی و بابونه برای موهای بلوند استفاده کنید تا موهای براق تری داشته باشید.

  • عطر و رایحه مناسب انتخاب کنید:از عطر و رایحه ای ملایم با خط بو استفاده کنید تا در طول روز روی لباستان بماند و حس خوشایندی را برای شما به وجود بیاورد. هرچه خودتا را دوست داشته باشید و سرشار از حس لذت، از بیرون هم زیبا و دل نشین به نظر خواهید رسید.
  • ضدآفتاب بزنید: اشعات مضر خورشید تأثیرات زیادی روی پوست شما می گذارند و باعث ایجاد چین و چروک ها می گردند و پیری زود رس را موجب می شوند. همچنین عاملی برای سرطان های پوستی می باشند ، به همین دلیل باید از ضد آفتاب با اس پی اف بالا استفاده کنید تا از پوست خود مراقبت کرده باشید.
  • روی پوست خود تمرکز کنید: بسیاری از زیباشناسان بر سلامت پوست تأکید زیادی دارند و تاکید دارند که بیش از 2 بار در روز صورت خود را نشویید. بهتر است که این کار را قبل از خواب انجام دهید و همچنین صبح ها نیز می توانید با استفاده از شیر یا لوسیون صورت خود را بشویید. مهم ترین نکته این است که با پوست خود خشن رفتار نکنید . از محصولات آرایشی ملایم استفاده کنید.ماسک های صورت مثل ماسک رس سفید را فراموش نکنید. ماسک های تقویتی را یک بار در هفته استفاده کنید. اگر پوست حساسی ندارید، می توانید با اسکراب های مختلف لایه برداری را انجام دهید.

  • ماساژ صورت: امروز علم هم می پذیرد که ماساژ صورت موجب می شود پوست بهتر و جوان تری داشته باشیم. چینی ها سال ها از این راز برای داشتن پوستی جوان استفاده می کنند. ماساژ صورت، پوست را محکم و درخشان می کند، استرس را کاهش می دهد، موجب از بین رفتن چروک های ریز و جوان شدن پوست می شود.بهتر است در کنار ماساژ خود از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل استفاده کنید تا پوستتان علاوه بر ماساژ مرطوب هم بشود

  • از کرم BB استفاده نمایید: BB کرم ترکیبی از کرم ضدآفتاب، مرطوب کننده و یک کرم پایه است که نقش بسیار موثری در افزایش زیبایی صورت دارد. این کرم ها علاوه بر محافظت از پوست باعث می شوند تا ظاهری صاف و یکدست داشته و نیازی به آرایش نباشد.
  • به اندازه کافی بخوابید: با یک مثال ساده این موضوع را توضیح می دهم. همانطور که گوشی موبایل شما برای کار کردن نیاز به شارژ شدن دارد. بدن شما هم برای درست کار کردن نیاز به شارژ شدن دارد و این شارژ شدن یعنی خواب خوب و باکیفیت؛ بدن در خواب خودش را ترمیم می کند. در خواب پوست کلاژن های جدید تولید می کند و خودش را بازسازی می کند. خواب خوب باعث می شود شما چشمان زیباتری داشته باشید. پف و سیاهی زیر چشم ها را کاهش می دهد. این را بدانید هیچ آدمی با چشم های خسته و قرمز زیبا به نظر نمی رسد.
  • اعتماد به نفستان را بیشتر کنید: خودتان را دوست داشته باشید و عشق بورزید و برای تحسین زیبایی خود به آرایش عادت نکنید. برای کشف زیبایی واقعی و طبیعی خود تلاش کنید تا اعتماد به نفستان افزایش یابد.
  • به رژیم غذایی خود بیشتر دقت کنید: مطالعات نشان می دهد که زیبایی پوست رابطه تنگاتنگی با مواد غذایی مورد استفاده ما دارد. ماهی، روغن سبزیجات و دانه های گیاهی و آجیل های طبیعی برای پوست مناسب هستند زیرا منبع غنی از اسید چرب ، ویتامین و کاروتن می باشند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و محصولات لبنی نیز می توانند کلید زیبایی پوست شما باشند.
  • از اسکراب استفاده کنید: لایه برداری یا اسکراب پوست را حتما برای مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید. در روی پوست هر روز سلول هایی می میرند و سلول های تازه و سالم جایگزین آن ها می شوند. اگر این سلول های مرده روی پوست بمانند ممکن است موجب جوش سر سیاه و گرفتگی منافذ پوست شوند. بنابراین سعی کنید حداکثر هفته ای ۲ بار پوست خود را ترجیحاً با مواد طبیعی مانند شکر، و پودر قهوه لایه برداری کنید. اینکار موجب روشن تر شدن و نرم تر شدن پوستتان می شود. بعلاوه اسکراب پوست باعث جلوگیری از ایجاد جوش نیز می شود.

  • رنگ مخصوص خود را انتخاب کنید: حتماً باید رنگ مناسب لباس های خود را بدانید که در زیبا به نظر رسیدن پوست شما و پوشاندن عیب ها موثر است. پوست بدون فونداسیون و کرم پودر و پنکیک، رنگ پریده به نظر می رسد. به همین دلیل نباید این رنگ پریدگی را با رنگ های لباس بیش از حد تیره افزایش دهید و همچنین رنگ های سرد نیز ممکن است کار را بدتر کند. سفید نیز گزینه مناسبی نمی باشد. بهترین گزینه استفاده از رنگ های ملایم روشن مثل آبی یا هلویی می باشد ، البته باید رنگی را انتخاب کنید که به پوست شما بیاید و از علم رنگ شناسی کمک بگیرید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!