چگونه در آزمون GRE ثبت نام کنیم؟

  چهارشنبه، 08 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه در آزمون GRE  ثبت نام کنیم؟
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

زمون(Graduate Record Examination) GRE ، یکی از امتحانات زبان است که نمره آن معیار سنجش زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه های جهان به هنگام ارزیابی مدارک پذیرش دانشجویان می باشد. نمره این آزمون جز مدارک الزامی برای ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس (Master) و دکترا (Phd) در تمامی دانشگاه های ایالات متحده آمریکا بوده و کسب نتیجه خوب در این آزمون می تواند به عنوان وجه تمایز شما از دیگر داوطلبین باشد.

افرادی که دارای هر یک از مدارک تافل یا آیلتس هستند، با شرکت در آزمون GRE General شایستگی خود را برای ورود به مقطع فوق لیسانس و دکترا برای دانشگاه روشن می سازند، عدم درخواست دانشگاه برای ارائه مدرک GRE توسط دانشجو در موارد بسیار نادری پیش آمده است. در مورد دانشگاه های کانادا و اروپا، داشتن این مدرک جز مدارک الزامی برای اخذ پذیرش در تمام دانشگاه ها نیست و ممکن است برخی دانشگاه ها مدارک دیگری را از شما درخواست کنند.

چگونه ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در آزمون GRE، می بایست از طریق سایت رسمی این آزمون به نشانی ETS.ORG اقدام کنید. در سایت ETS یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. توجه نمایید در صورتی که سابقا برای آزمون تافل در ETS اکانت داشته اید، می توانید با مشخصات همان اکانت وارد شوید اما پس از ورود باید پروفایل امتحان GRE را تکمیل کنید. پس از انتخاب مرکز و تاریخ آزمون خود به صفحه پرداخت با مسترکارت یا ویزا کارت خواهید رسید و بعد از پرداخت، ثبت نام شما نهایی خواهد شد. اگر به قسمت GRE در ایندکس این پرتال مراجعه کنید، صفحه زیر برای شما به نمایش در می آید.

کلیه موارد مربوط به ثبت نام، پرداخت هزینه های ارزی و هم چنین مشاهده کارنامه و حتی درخواست صدور کارنامه جدید و حتی تغییر روز برگزاری آزمون را می بایست از طریق پروفایل شخصی که در این سایت ایجاد می کنید، انجام دهید.

بسیاری از دانشگاه های جهان جهت پذیرش در سطوح تحصیلات تکمیلی ( فوق لیسانس و دکتری) نتایج آزمون GRE را مطالبه می نمایند،زیرا GRE یک آزمون توان سنجی و ارزیابی از میزان آمادگی داوطلبین برای شرکت در دوره تحصیلات تکمیلی است و هر دانشگاهی با توجه به رشته های تحصیلی و میزان متقاضیان خود در هر رشته تحصیلی، شرایط مختص خود را اعلام می نماید.

برخی دانشگاه ها فقط شرکت در آزمون GRE را مطالبه می کنند و امتیازی را تعیین نمی نمایند. برخی دیگر فقط نتایخ برخی از بخش های آزمون را مطالبه می نمایند. یعنی ممکن است فقط نمره Quantitative و یا Verbal و یا هر دو و یا همه بخش های آن را مطالبه نمایند.

تصویر

هزینه، زمان و نحوه ثبت نام آزمون GRE General

هزینه ثبت نام آزمون GRE General برابر با 205 دلار آمریکا می باشد اما در صورتی که بخواهید به صورت Late (یعنی به طور معمول از یک هفته تا چهار روز مانده به آزمون) ثبت نام کنید، هزینه ی آن 230 دلار خواهد بود.
این آزمون به طور تقریبی هر هفته در شهرهای مختلف در داخل کشور برگزار می شود و شما می توانید جهت آگاهی از مراکز، زمان ها و ظرفیت های باز به بخش مربوطه در وب سایت ETS و یا به صفحه "رزرو ثبت نام آزمون GRE" در وب سایت تهران پرداخت مراجعه نمایید.
جهت شرکت در این آزمون، ابتدا می بایست در سایت ETS یک حساب کاربری ایجاد کنید. توجه نمایید در صورتی که سابقا برای آزمون تافل در ETS اکانت داشته اید، می توانید با مشخصات همان اکانت وارد شوید اما پس از ورود باید پروفایل امتحان GRE را تکمیل کنید. پس از انتخاب مرکز و تاریخ آزمون خود به صفحه پرداخت با مسترکارت یا ویزا کارت خواهید رسید و بعد از پرداخت، ثبت نام شما نهایی خواهد شد.

چطور برای بخش های مختلف آزمون GRE آماده شویم؟

بخش وربال:

آزمون GRE در ۱۱ آگوست ۲۰۱۱ تغییر کرد و در نسخه جدید آن (که Revised نام دارد) تاثیر دامنه لغت کمتر شده است. اما یک سوء تفاهمی برای بسیاری از زبان آموزان پیش آمد و آن این بود که خوب پس دیگر در ورژن Revised GRE نیازی نیست خیلی هم لغت بخوانیم. این فکر کاملاً اشتباه است.

درست است که نیازی نیست به اندازه قبل لغت خوانده شود (مثلا مطالعه کتاب ۳۵۰۰ برای Revised GRE غیر منطقی است) اما هنوز باید دامنه لغت خوبی داشته باشید تا بتوانید نمره خوبی بگیرید. با توجه به اینکه در نسخه Revised آزمون GRE توانایی درک مطلب نقشی کلیدی دارد، یکی دیگر از کارهایی که هر متقاضی شرکت در آزمون GRE باید انجام دهد داشتن یک برنامه Reading منظم است.

مثلا روزی نیم ساعت مطالعه یک مجله در سطح آزمون GRE (اگر در طی مدتی مناسب انجام شود) می تواند توانایی شما در بخش های وربال و رایتینگ آزمون GRE را دگرگون کند. من در کلاسهای جی آر ای مجلاتی مثل The Economist و The Christian Science Monitor را برای این کار به زبان آموزان پیشنهاد می کنم.

بخش کوانت:

همانطور که قبلاً هم گفتم، دانشجویان ایرانی اغلب در بخش کوانت مشکل خاصی ندارند. اگر پایه ریاضیات شما چندان خوب نیست، بد نیست با یک برنامه ریزی مخصوص کوانت، روی دانش ریاضیات خود کار کنید. مطالعه کتابی مثل کتاب “The Official Guide to the GRE Revised General Test” می تواند شروع خوبی باشد.

اگر هم سطح زبانتان خوب است می توانید با مطالعه سریع همین کتاب اول دیدی نسبت به این بخش و فرمول های ریاضیاتی مورد نیاز پیدا کنید. بعد از آن کتاب های مختلفی وجود دارند که من با توجه به سطح هر زبان آموز کتابی خاص را به او معرفی می کنم تا هم جلوی هرگونه اتلاف وقتی گرفته شود و هم از گرفتن نمره عالی در این بخش از آزمون GRE مطمئن شویم.

بخش رایتینگ:

همانطور که گفتم، صرف دانستن تعداد زیادی لغت باعث نمی شود بتوانید رایتینگ خوبی بنویسید. بنابراین برای این بخش باید اول با تکنیک های رایتینگ آزمون GRE آشنا شده و بعد خیلی بنویسید. مطالعه نمونه های نوشته شده رایتینگ هم می تواند در گرفتن نمره بالا بسیار موثر باشد.

یکی دیگر از راه های تقویت مهارت رایتینگ جی آر ای این است که نوشته های خودتان را به شخصی بدهید تا برایتان اصلاح کرده و به شما در نوشتن رایتینگهای قوی تر کمک کند. راهنمایی های یک فرد با تجربه می تواند نمره رایتینگ شما را تا حد زیادی بالا ببرد. آشنایی با استدلال های مورد توجه در آزمون GRE و ویژگی های بارز رایتینگ های قوی و مواردی که برای افرادی که رایتینگ های آزمون GRE را ارزیابی می کنند مهم هستند همگی در کسب نمره بالا بسیار تاثیر گذارند.

برچسب ها: GRE آزمون GRE

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (701 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان