چگونه دردسرهای خانه تکانی دم عید را کمتر کنیم؟

  یکشنبه، 03 بهمن 1400 ID  کد خبر 189152
چگونه دردسرهای خانه تکانی دم عید را کمتر کنیم؟
ساعدنیوز: کم کم داریم به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و مادران خانه دار و حتی خانم های شاغل به لحظاتی حساس در سال می رسند. لحظات و روزهایی که اگر به خوبی پیش برود بسیار دلچسب و لذت بخش خواهد بود و حس خیلی خوبی را ایجاد خواهد کرد.
تصویر

این نوع نظافت معمولا سالی یکبار انجام می شود

کم کم داریم به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و مادران خانه دار و حتی خانم های شاغل به لحظاتی حساس در سال می رسند. لحظات و روزهایی که اگر به خوبی پیش برود بسیار دلچسب و لذت بخش خواهد بود و حس خیلی خوبی را ایجاد خواهد کرد.

احتمالا تعدادی از شما حدس زده اید در چه مورد صحبت می کنیم. بله درست است. خانه تکانی دم عید!

تا زمانی که بچه ندارید احتمالا دردسر خانه تکانی شما نیز کمتر است، اما با ورود اولین فرزند به کانون گرم خانواده شما، دیگر نمی توانید انتظار داشته باشید که همانند سالهای بدون بچه، اقدام به نظافت منزلتان کنید. بچه ها در عین حالی که بسیار شیرین هستند و خانه را پر از رونق و نشاط می کنند، اما با بهانه گیری ها و یا بازی های خود و اینکه مدام در میان دست و بال شما هستند، ممکن است کار خانه تکانی را برای شما سخت کنند.

اینجاست که برای یک خانه تکانی عالی باید بصورت دقیق برنامه ریزی داشته باشید. البته تمیز کاری های روزانه و عادی معمولا زحمتی ندارند، اما مواردی که به صورت سالانه تمیز می شود، معمولا بیشتر وقت می برند و نیاز به برنامه ریزی دقیق برای هر چه بهتر انجام شدن دارند.

امروز در کنار شما هستیم تا راهنمایی کوچکی برای هر چه بهتر و سریعتر انجام دادن کارتان داشته باشیم. پس با ما همراه باشید:

تصویر

قالیشویی از رسوم همیشگی عید نوروز

در سالهایی که منازل حیاط داشتند، معمولا فرش ها در حیاط شسته می شدند و روی پشت بام یا دیوارها پهن می شدند تا خشک شوند. اما امروزه که زندگی آپارتمانی رواج پیدا کرده امکان این کار عملا وجود ندارد و شما مجبور هستید که فرش های منزلتان را به شرکت های قالیشویی بسپارید.

البته یافتن یک قالیشویی خوب و مورد اعتماد را در اولیت کار خود قرار دهید تا خدای نکرده فرش های منزلتان دچار آسیب نگردد.

به قیمت قالیشویی ها توجه کنید

معمولا در قالیشویی انواع فرش ها بصورت تخصصی و با قیمتهای مختلف شسته می شود. قیمت شستن فرش ها با توجه به جنس و متراژ آن و نرخ شرکت قالیشویی که فرشتان را به آنها سپرده اید، بستگی دارد. از متری 10 هزار تومان برای فرشهای ماشینی شروع شده و تا متری 100 هزار تومان برای فرشهای ابریشمی و لوکس ممکن است متغیر باشد.

به این نکته توجه ویژه کنید که اگر فرش های دستباف و یا گران قیمت دارید حتما آنها را به یک قالیشویی خوب و مجاز که مورد تایید اتحادیه قالیشویی نیز باشد بسپارید و درخواست کنید که قبل از شستشو کارشناسان قالیشویی در محل شما حاضر شوند و درباره روند شستشوی فرش شما را مطلع سازند.

برای شستن فرش های خود ضمانت بگیرید

در این میان قالیشویی هایی که به شما ضمانت شستشو و تضمین جبران خسارت نیز می دهند در اولیت هستند. باید این ضمانت را به صورت کتبی که توسط قالیشویی تایید شده باشد، هنگام تحویل فرش دریافت کنید.

کیفیت قالیشویی ها معمولا با توجه به کاری که برای دیگران انجام داده اند مشخص می شود .شما می توانید از طریق همسایه ها یا فامیل و آشنایان با قالیشویی هایی که کیفیت شستشوی خوب و مطمئن دارند آشنا شوید.

پس از انتخاب قالیشویی مد نظر با آنها تماس بگیرید و درباره قیمت و مدت زمان شستشوی فرش سوال کنید. چون الان در روزهای پایانی سال هستیم، سر قالیشویی ها شلوغ می باشد و بهتر است کار شستشو را به روزهای نزدیک عید واگذار نکنید و حتی الامکان فرش خود را در اواسط بهمن تا اوایل اسفند بشویید.

شماره تماس قالیشویی هم معمولا در وبسایت آنها موجود می باشد و یا از طریق سایت های نیازمندی نیز می توانید شماره تماس آنها را بدست آورده و جهت شستن فرش تماس بگیرید. تعدادی از قالیشویی ها علاوه بر سفارش تلفنی، برای راحتی کار شما فرم های سفارش آنلاین را نیز در وبسایت خود قرار داده اند که با پر کردن فرمها اطلاعات برای کارشناسان قالیشویی ارسال شده و آنها در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

قالیشویی در منزل یک راه ساده اما مشکل

ممکن است شمایی که خواننده این مطلب هستید، بریتان مقدور نباشد که فرش های خود را به قالیشویی بسپارید و بخواهید خودتان در منزل اقدام به تمیزکاری قالی ها کنید و یا دارای منزلی باشید که حیاط دارد و یا مانند خیلی از هموطنان بخواهید فرش های خود را در پشت بام بشویید. با ما در خبرگزاری ساعدنیوز همراه شوید تا یک راه حل آسان برای شستن فرش در منزل به شما یاد بدهیم.

ابتدا برای شستن فرش ها داخل منزل ساده ترین راه استفاده از شامپو فرش می باشد. به این ترتیب که یک تشت را با مخلوط معینی از شامپو فرش و آب که دستورالعمل آن بر روی بسته بندی شامپو فرش درج شده است، پر کنید و با یک ابر یا فرچه نرم کف حاصل را روی فرش بمالید و سپس با یک پارچه خشک و تمیز، کف ها را جمع کنید. سعی کنید این کار را با حوصله و دقت انجام دهید. پس از این کار می توانید با باز کردن پنجره ها روند خشک شدن فرش را سریعتر کنید. استفاده از پنکه نیز گزینه خوبی برای این کار است.

موکت ها را نیز بشویید

بسیاری از افراد در هنگامی که اقدام به شستن قالی ها می کنند، شستن موکت ها را فراموش می کنند. شستن موکت سالی یکبار کافیست به همین دلیل حتما شستن موکت را نیز در برنامه سالانه خانه تکانی خود داشته باشید. شرکت های قالیشویی معمولا کار شستشوی موکت نیز انجام می دهند که می توانید از آنها کمک بگیرید و یا خودتان در منزل اقدام به شستن آنها کنید.

تصویر

شستن پرده ها، واجب تر از نان شب!

شاید تیتر این قسمت برایتان کمی عجیب باشد اما اگر در شهر پر از دودی مثل تهران یا شهرهای بزرگ صنعتی زندگی می کنید، حتما شستن چند ماه یکبار پرده ها را تجربه کرده اید و دیگر برایتان عجیب به نظر نمی رسد.

برای پرده ها راحت ترین راه سپردن آنها به خشکشویی است که علاوه بر شستن بسیار با کیفیت پرده ها، آنها را به خوبی اتو کرده و تحویل شما می دهند. اگر پرده های شما از جنس مخمل یا از جنس خاصی است که احتمال آسیب پذیری دارد، می توانید آنها را به خشکشویی بسپارید. در غیر این صورت به روش زیر پرده ها را در منزل تمیز کنید:

ابتدا پرده را خوب بتکانید یا بوسیله برس مخصوص جارو برقی، خوب جارو بکشید تا گرد و خاک موجود بر روی آن جمع آوری شود. با توجه به حجم پرده و میزان حجم ماشین لباسشویی، پرده ها را داخل ماشین لباس شویی بشویید و سپس خشک کرده و اتو بکشید. همچنین می توانید بوسیله یک وان بزرگ که تا نیمه با مخلوط ماده شوینده و آب پر شده است، اقدام به شستن دستی پرده ها در منزل کنید. فراموش نکنید که در شیوه شستن دستی حتما وان را چند بار با آب تمیز پر کنید و پرده ها را خوب آبکشی نمایید تا ماده شوینده بر روی آن باقی نماند.

پس از شستن پرده ها آنها را خشک کنید. پرده ها اگر طرح خاصی دارند، ابتدا اتو کرده و سپس آویزان کنید. بسیاری از پرده ها پس از شستشو و در حالی که مقداری نم دارند را می توان سر جایشان آویزان کرد که پس از خشک شدن کاملا صاف می شود و نیازی به کشیدن اتو نخواهد بود.

تصویر

شستن مبل و راهکارها

مبل امروز جزو یکی از وسایلی است که تقریبا در هر خانه ای یافت می شود و جزئی از زندگی ما شده است. با توجه به استفاده زیاد از مبل، شستشوی منظم آنها کاری ضروری است. به نظر می رسد با توجه به میزان استفاده از مبل شستن آنها سالی دو الی سه بار ضرورت داشته باشد.

در خانه تکانی نوروز نیز باید تمیزی کردن مبل ها جزو اولویت های اصلی شما باشد. خوشبختانه امروزه شرکت های معتبر قالیشویی، کار مبل شویی نیز انجام می دهند و جالبتر اینکه این کار در منزل و با دستگاه های پیشرفته و بدون کوچک ترین کثیف کاری انجام می شود. شما می توانید هنگامی که قالی های خود را برای شستشو می دهید هماهنگ کنید تا مبل های منزلتان را نیز تمیز کنند.

اگر خودتان مصمم هستید که مبل های منزلتان را تمیز کنید، مناسب ترین ماده همان شامپو فرش می باشد. قبل از شستشوی مبل ها اگر لکه ای بر روی آن بود حتما برطرف کنید و سپس کار مبل شویی را آغاز نمایید. توجه داشته باشید که قبل از شروع تمیزکاری مبل ها، ابتدا کمی از ماده شوینده را به پارچه های زیر مبل بزنید و با اسفنج روی آن بکشید. اگر رنگ پارچه بر روی اسفنج درآمد به هیچ وجه خودتان مبل را تمیز نکنید و این کار را به شرکت های مبل شویی خبره بسپارید.

تمیز کردن دیوار ها و نقش آن در خانه تکانی

سعی کنید چند ماه قبل از عید دیوار های منزل را خوب بررسی کنید. اگر خیلی کثیف بود رنگ بزنید یا از کاغذ دیواری های قابل شستشو استفاده کنید. اگر امکان رنگ کردن دیوارها را ندارید، کافیست برای دیوارهایی با رنگ روغن در یک سطل، آب و مایع ظرفشویی یا پور لباسشویی را مخلوط کنید و با اسکاچ نرم به دیوار بکشید و بلافاصله بوسیله یک دستمال خشک کنید. .به یاد داشته باشید، آب سطل را زود به زود عوض کنید تا آب کثیف بر روی دیوار ها لکه به جا نگذارد.

یک پیشنهاد ویژه برای خانه تکانی ارزانتر عید

ما در این مطلب سعی کردیم راه کارهایی ساده برای عبور راحت شما از گردنه سخت خانه تکانی سالانه معرفی کنیم و به شما یادآور شویم که برای خدمات قالیشویی و مبل شویی حتما به دنیال یک قالیشویی خوب و معتبر باشید. پیشنهاد ما به شما قالیشویی بنفشه تهران است که با بیش از 10 سال تجربه خدمات قالیشویی، مبل شویی و رفو گری فرش توانسته رضایت مندی بالایی در میان شهروندان تهرانی ایجاد نماید.

تصویر

قالیشویی بنفشه برای تمام خدمات خود ضمانتنامه کتبی ارائه می کند و هر گونه آسیب وارده به فرش یا مبل شما را بطور کامل جبران خواهد نمود. ضمنا فراموش نکنید که قالیشویی بنفشه برای سفارشاتی که از طریق سایت این قالیشویی و بصورت آنلاین ثبت شوند 10 درصد تخفیف ویژه در نظر گرفته است.

قالیشویی بنفشه خدمات متنوعی همچون قالیشویی در تهران، قالیشویی در اسلامشهر، قالیشویی در پرند و قالیشویی در رباط کریم را با بهترین کیفیت ممکن ارائه می دهد. برای سفارش خدمات قالیشویی و مبل شویی در تهران کافیست با شماره: ۴۴۸۶۴۱۰۰ -021 و برای شهرهای اسلامشهر، پرند و رباط کریم با شماره: ۵۶۹۵۳۰۰۷ -021 و ۵۶۹۵۳۰۰۸ -021 تماس حاصل نمایید.

برای سفارش آنلاین نیز وارد سایت قالیشویی بنفشه به آدرس: banafshehcarpet.com شوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (3 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر) آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت (1 نظر) جزئیات تماس تلفنی آیت الله آل هاشم با رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور بعد از سقوط بالگرد+فیلم (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن {ویدئو} اینجوری گرفتگی سینک ظرفشویی رو باز کن | ساخت چاه باز کن خونگی با جوش شیرین استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود بهترین راه برای پاک کردن نخود فرنگی و فریز کردن آن گریه و بی تابی هیأت دولت در مراسم استقبال از پیکر شهدای خدمت/ خوش آمدی سید شهید+ویدیو (ویدئو) حضور یک زن ترکیه ای در محل حادثه بالگرد رئیس جمهور/ این زن بعد از ساعتها عبور از جنگل های ارسباران به بالگرد رسید! ویدئو منتشر نشده از حضور آیت‌الله آل‌هاشم در یگان‌های ارتش/ از درختکاری تا کلنگ زنی ویدیویی از ورود پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان به فرودگاه مهرآباد در تهران اظهارات نیما نکیسا درباره رفتار سیدابراهیم رئیسی با ورزشکاران+ویدیو/ پاداش و جایزه های بچه ها رو سریع پرداخت میکردند
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی
واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه
تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهید رئیسی به پیشنهاد دختر شهید سلیمانی
موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد