دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / نرم افزار /

چگونه یک حساب کاربری را هنگام ورود به ویندوز 10 مخفی کنیم 

سه شنبه، 21 خرداد 1398
ساعد نیوز: اگر چندین حساب کاربری در ویندوز 10 دارید که نمی خواهید در صفحه ورود به محیط ویندوز توسط کاربران دیگر نمایش داده شود ، می توانید با استفاده از آموزشی که در ادامه قرار میدهم حساب های کاربری خاص را در صفحه ورود ویندوز 10 با یک هک ساده رجیستری مخفی کنید .

روش کار ساده می باشد و نیاز به نرم افزار جانبی خاصی نیست . قبل از اینکه اینکار را انجام بدهید باید نام حساب کاربری که میخواهید پنهان کنید را بدانید.

 نکنه مهم : رجیستری یکی از مهم ترین بخش های سیستم عامل می باشد که در صورت پاک شدن یا ویرایش یک فایل به صورت نا صحیح ممکن است سیستم عامل بالا نیاید . پس قبل از شروع کار حتما دقت کنید تا با مشکل مواجه نشوید .  
توجه: شما فقط می توانید حساب های محلی ویندوز را مخفی کنید، نه حساب های مایکروسافت را. با این حال، اگر واقعا می خواهید یک حساب مایکروسافت را پنهان کنید و آن را حذف نکنید، می توانید ویندوز 10 مایکروسافت را به یک حساب Local بازگردانید.
 

نکته خیلی خیلی مهم : اگر برای تست می خواهید از این آموزش استفاده کنید ابتدا یک حساب کاربری بسازید و این تمرین را بر روی حساب جدید انجام بدهید تا در صورتیکه مشکلی بوجود آمد بتوانید از حساب اصلی استفاده کنید .

پیدا کردن نام کاربری با استفاده از Accounts Manager

1. کلید های ترکیبی “Windows + R” را همزمان بفشارید تا پنجره Run نمایش داده شود .  سپس دستور netplwiz را تایپ کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .

 
 

2.در پنجره بعدی شما تمام حساب های کاربری که روی سیستم شما فعال هستند را مشاهده می کنید . بر روی حساب کاربری که میخواهید پنهان شود ابتدا کلیک کرده و سپس گزینه ““Properties”” را انتخاب کنید . 

 
 

3. در این قسمت نام دقیق حساب کاربری را مشاهده می کنید . این نام در کادر “User name” با رنگ قرمز مشخص شده است .

 
 

روش دوم برای پیدا کردن عنوان حساب کاربری 

4. کلید های ترکیبی “Windows + R” را همزمان بفشارید تا پنجره Run نمایش داده شود .  سپس دستور lusrmgr.msc را تایپ کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .

 
 

5. بر روی پوشه “Users” دابل کلیک کنید . تمام حساب های کاربری در این قسمت وجود دارد . 

 
 

 

مخفی کردن حساب کاربری خاص هنگام ورود به ویندوز 10

6. کلید های ترکیبی “Windows + R” را همزمان بفشارید تا پنجره Run نمایش داده شود .  سپس دستور regedit را تایپ کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .

 
 

7. وارد مسیر زیر شوید .  
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

وسط صفحه کلیک راست کرده ابتدا گزینه “New” و سپس “Key” را انتخاب کنید . کلید ساخته شده باید در پوشه “Winlogon” ابتدا ایجاد شود .اسم فایل را برابر با SpecialAccounts قرار بدهید . 

 
 
 

8. یکبار دیگر بر روی پوشه “SpecialAccounts” کلیک کنید .  وسط صفحه کلیک راست کرده ابتدا گزینه “New” و سپس “Key” را انتخاب کنید .اسم فایل را برابر با UserList قرار بدهید . 

 
 
 

9. بر روی پوشه UserList که ساخته اید کلیک کنید . وسط صفحه کلیک راست کرده و به ترتیب New > DWORD (32-bit) را انتخاب کنید تا یک فایل ایجاد شود . سپس باید نام حساب کاربری که در اول بدست آورده بودیم را برای این فایل تایپ کنیم .

 
 
 

10. بر روی فایل ساخته شده دابل کلیک کرده و مقدار Value را برابر با صفر قرار بدهید .

 
 

11. با انتخاب منوی File > Exit از برنامه خارج شوید .

 
 

12. حالا اگر Sign out کنید متوجه می شوید حساب کاربری پیش فرض فقط فعال است . حالا برای ورود هم نام کاربری هم رمز عبوری که قبلا ایجاد کرده بودید را وارد کنید .

 
 

اگر بخواهید نام حساب کاربری از دوباره فعال شود ابتدا باید مقدار Value را به عدد 1 تغییر داده و هر دو فایل ایجاد شده را حذف کنید .  توجه داشته باشید که اگر یک حساب کاربری را با استفاده از این هک رجیستری پنهان کنید، حتی قادر به استفاده از منوی Switch User در منوی Start برای دسترسی به آن حساب کاربری نخواهید بود، و حساب نیز از پیام محاوره ای UAC مخفی خواهد شد ، حتی از برنامه تنظیمات.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب