ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه جدول ضرب را به کودکان آموزش دهیم

  شنبه، 06 دی 1399   زمان مطالعه 11 دقیقه
چگونه جدول ضرب را به کودکان آموزش دهیم
جدول ضرب برای بسیاری از دانش آموزان بسیار دشوار است ولی همین کار مشکل را می توان با چند ترفند راحت از بین برد مثلا یادگیری جدول ضرب با آهنگ و غیره. با ساعد نیوز همراه باشید که راحتترین راه آموزش جدول ضرب را برای شما آموزش دهیم.

کمتر پیش میاید کسی از حفظ جدول ضرب خاطره ای نداشته باشد. در بسیاری از اوقات این خاطره شیرین و گاهی نیز تلخ است. جدول ضرب یکی از مفاهیم درسی است که آموزش آن از پایه سوم ابتدایی شروع می شود. برای آموزش جدول ضرب می توان با صرف وقت، استراتژی و کمی صبر خاطره شیرینی در ذهن کودک به جا گذاشت. از آنجا که جدول ضرب از مفاهیم پایه برای حل مسائل ریاضی بوده و در زندگی روزمره نیز بسیار کاربردی می باشد. کودک حتما باید آموزش ببیند.

روش های مختلف آموزش جدول ضرب

  1. آموزش جدول ضرب با استفاده از انگشتان دست
  2. آموزش جدول ضرب با بازی
  3. آموزش جدول ضرب به زبان ریاضی
  4. آموزش جدول ضرب با داستان کوتاه
  5. آموزش جدول ضرب با شعر
  6. آموزش جدول ضرب با چرتکه
  7. آموزش ضرب عدد 11

روش های آموزش جدول ضرب

روش بازی با تاس

در این متد باید معلم 20 عدد مکعب مربع که همانند تاس است تهیه کند و به طور تصادفی روی هر یک از وجه های آن ضرب ها را بنویسد.دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کرده و تعدادی از مکعب های نوشته شده از تساوی های ضرب را بین آن ها تقسیم کند.بچه ها با هر بار انداختن تاس ها و تکرار شدن این عمل به راحتی می توانند ضرب را یاد بگیرند و دانش آموزان در حین بازی تاس ها را با همدیگر عوض می کنند که این عمل تکرار بر روی یادگیری آنها تاثیر زیادی خواهد داشت.

آموزش جدول ضرب با استفاده از انگشتان دست

چنانچه در این بخش توضیح خواهیم داد یک روش دیگر برای اینکه جدول ضرب را به بچه ها یاد بدهیم استفاده از انگشتان دست است که این روش فقط برای عدد 9 قابل اجرا است.

برای نمونه اگر بخواهیم ضرب 4×9 را انجام دهیم:

هر دو دست خود را جلوی خودمان باز کرده و از سمت چپ انگشت چهارم را پایین می آوریم.

سپس انگشتان خود را هم قبل و هم بعد از انگشت خم شده می شماریم که عدد قبلی 3 و عدد بعد از انگشت خم شده 6 می شود پس جواب حاصل ضرب می شود 36.

روش دیگر مربوط به ضرب اعداد 6 تا 9 می باشد که این روش هم با انگشتان دست انجام می شود.

باز هم هر دو دست را مقابل خود بگیرید و به هر کدام از انگشتها عددی بین دو عدد 6 تا ده را در نظر بگیرید.حالا دو عددی را برای ضرب در نظر بگیرید به عنوان نمونه 6×8

در مرحله بعد انگشتهایی که به عنوان 6 و 8 انتخاب کرده اید به هم بچسبانید.

بعد انگشتهایی که به هم وصل هستند را بشمارید و همچنین اعداد پایینی آنها را.

در این نمونه در نظر گرفته شده 4 انگشت به هم متصل هستند که این عدد را در 10 ضرب میکنیم.

در ادامه انگشتهای باقی مانده که بالا هستند را بشمارید و در همدیگر ضرب کنید که چنین عبارتی به دست می آید 2×4 و حاصل برابر است با 8

در مرحله پایانی هر دو عدد بدست آمده را با هم جمع میکنیم که جواب برابر است با 48.

ضرب در عدد 11 دو قانون دارد:

1- یکی برای اعداد از 1 تا 9 قابل اجرا است به این صورت که هر عددی از 1 تا 9 در یازده ضرب شد همان عدد را دوبار بنویسید.

2- روش دیگر ضرب عدد 11 در اعداد دو رقمی می باشد که فقط برای اعداد دو رقمی کاربرد دارد به عنوان مثال حاصل ضرب 17×11 را در نظر بگیرید

برای شروع عددهای تشکیل دهنده ی عدد 17 را با فاصله کنار هم بنویسید 1-7

در گام بعدی دو عدد را با هم جمع کنید و آن را به جای خط فاصله قرار دهید.187

متد دیگری که با کمک انگشتان دست است را در نظر میگیریم برای نمونه 5×6 را در ذهن خود بیاورید برای حساب کردن آن انگشت های هر دو دست را باز نگه می داریم و می گوییم چون یکی از عددها 5 است پس انگشتان دست چپ را باز نگه می داریم ولی چون عدد بعدی یک واحد از پنج بیشتر است یکی از انگشتها را در دست راست خم میکنیم حال حاصلضرب انگشتهای تا نشده را به دست می آوریم به این صورت 4×5 که جواب میشود 20.در گام آخر به تعداد انگشتهای تا شده ده واحد به حاصل جمع بالا اضافه می کنیم چون یک انگشت تا کردیم پس داریم 20+ 10=30

یک نمونه دیگر برای به دست آوردن جواب با کمک انگشتها.حاصل 7×6 را به اینصورت به دست می آوریم.دستها را باز کنید عدد اول یعنی 6 یک واحد از 5 بیشتر است پس یکی از انگشتهای دست چپ تا می شود عدد بعدی 7 که دو واحد از پنج بیشتر است دو واحد از انگشتان دست راست تا می شود حالا چه می بینیم 4 تا انگشت از دست چپ و 3 تا انگشت از دست راست داریم که حاصل ضرب آنها می شود 3×4 برابر است با 12.حالا برای هر انگشتی که خم کرده ایم ده واحد به حاصلضرب بالا اضافه می کنیم چون سه انگشت تا شده پس 30 واحد اضافه میکنیم که پاسخ می شود 42.

یه نمونه دیگر از همین روش را انجام می دهیم.

برای بدست آوردن پاسخ 8×7 انگشتان دستها را مقابل خود باز کنید عدد هشت چون 3 واحد بیشتر از 5 است سه تا از انگشتان دست چپ را خم میکنیم.بعد عدد دوم را ببینید چون عدد 7 دو واحد از عدد پنج ببشتر است پس 2 تا از انگشتان سمت راست را تا می کنیم.گام بعدی بدست آوردن حاصلضرب انگشت های باز است که می شود 2×3 و حاصل برابر 6 است که به ازای هر انگشت تا شده ده واحد هم به حاصلضرب بالایی اضافه می کنیم.در این حاصلضرب پنج انگشت تا شده داریم پس 56=50+3×2=7×8

روش خط بازی

در این روش که بهتر است در ساعات زنگ ورزش انجام شود،معلم بچه ها را به دو گروه تقسیم کند و روی زمین خط هایی که اعداد را از 0 تا 9 نشان میدهد روبه روی هم بکشد و از هر گروه بخواهد در خانه ای بپرد و ضرب مورد نظر را بپرسد گروهی که پاسخ درست می دهد امتیاز میگیرد در غیر اینصورت امتیاز را به گروه دیگری واگذار می کند.

سوار کاری

متد دیگری که باعث میشود دانش آموزان جدول ضرب را بهتر و زودتر فرا بگیرند استفاده از سوارکاری در زنگ ورزش است. یکی از دانش آموزان را برای سوارکاری انتخاب کنید و بقیه ی بچه ها به صورت ستونی کنار هم صف بکشند بعد شخص سوارکار ضربی را بیان می کند و همه ی بچه ها باید در ذهن خود حاصل را پیدا کنند و سوارکار با دویدن دست خود را به یکی از دانش آموزی می زند که باید شخص مورد نظر سریع جواب را بگوید اگر جوابش درست بود باید سریع خود را به جایی که سوار کار ایستاده است می رساند و به همین منوال بازی ادامه پیدا می کند و این تکرار همراه با بازی این یادگیری را دو چندان می کند.

روش دایره و نخ

روش دیگری که در اینجا به آموزش آن پرداختیم روش دایره و نخ است به اینصورت که:

  • در ابتدا دایره ای را رسم کنید که شعاع آن دو متر باشد بعد عددها را از 0 تا 9 با فاصله ی مشخصی روی دایره بنویسید.
  • دو تا مربع هم در مرکز دایره رسم کنید.یکی از مربع ها برای یکان و مربع دیگر که در سمت چپ است برای دهگان در نظر گرفته می شود.
  • برای این بازی به ده نفر نیاز داریم که هر نفر روی یکی از عددها بایستد و به هر دانش آموز گردنبندی می دهیم که رویش عددی نوشته شده که بر روی آن ایستاده است.
  • در هنگام بازی دانش آموز بایستی با توجه به شماره ای که به گردن خود دارد در جای مناسب خود یکان یا دهگان قرار بگیرد. برای نمونه حاصل ضرب 4×8 می شود 24.
  • حالا دانش آموزانی که عدد 2 و 4 بر گردنشان آویزان است باید در جای خود قرار بگیرند.
  • اگر در این بازی خطایی صورت گرفت باید شخص مورد نظر را از بازی اخراج کنید و گردنبند آن را به دانش آموز دیگری بدهید.

یادگیری جدول ضرب با استفاده ازموسیقی و داستان کوتاه

روش دیگری که یادگیری ضرب را برای بچه ها خوشایند میکند استفاده از داستان کوتاه،شکل و رنگ آمیزی است.

موسیقی هم در جای خود بخشی از زندگی ما را به خود اختصاص داده که از آن نیز می توان به عنوان ابزاری برای یادگیری استفاده کرد.کودکان با کمک موسیقی می توانند مفاهیم دشواری را فرا بگیرند چون مغز با موسیقی راحتتر ارتباط برقرار میکند.

یادگیری جدول ضرب با استفاده از چرتکه

یکی دیگر از ابرازهای قدیمی برای به دست آوردن محاسبات ریاضی چرتکه است که استفاده از این وسیله قانون و روش خاص خود را دارا است و کار با این وسیله باعث میشود که هر دو نیم کره ی شما عملکرد بالایی داشته باشد و همچنین کار با آن باعث می شود جواب را سریعتر و دقیق تر بدست آورید،همچنین استفاده از این وسیله مغز را در برابر استرس و بالا بردن اعتماد بنفس یاری می دهد.اما کار با چرتکه به دوره های آموزشی خاصی نیاز دارد که در این بخش قادر به آموزش نیستیم.

نکات تکمیلی جهت آموزش اصولی جدول ضرب

برای آموزش اصولی جدول ضرب بهتر است همه ی موارد و نکاتی که در ادامه در اختیارتان قرار داده ایم را رعایت کنید:

  • در آموزش جدول ضرب از هر گونه عجله و شتابزدگی دوری کنید.
  • برای آموزش جدول ضرب باید علاقه ی کودک را بالا برده و والدین هم در این بین همکاری کامل را داشته باشند و از روش های مختلف و متنوع استفاده کنند.
  • پیش از شروع هر آموزشی دانش آموز را با دسته بندی و تعداد اعضای هر دسته آشنا کنید.
  • در آموزش چنین مفاهیم حساسی که نیاز به دقت و تمرکز بالایی می باشد از پرخاشگری، تندخویی و تنبیه کردن آن ها به شدت خودداری کنید.

ضرب عدد 9

  • انگشتان دست را در مقابل خود بگیرید.

  • برای ضرب 3*9، از سمت چپ، انگشت سوم دست خود را خم کنید. (برای ضرب 4*9، از سمت چپ، انگشت چهارم خود را خم کنید)

  • خوب اکنون قبل از انگشت خم شده، دو عدد انگشت و بعد از انگشت خم شده 7 عدد انگشت قرار دارد پس جواب ضرب 27 است.

  • این تکنیک برای ضرب عدد 9 کاربرد دارد.

ضرب عدد 11

قانون اول: برای ضرب عدد 11 در هر کدام از اعداد یک تا 9، کافیست عدد ضرب شده رو دو بار بنویسید .

به عنوان مثال : 11*9=99

قانون دوم: برای ضرب اعداد دو رقمی در 11 از این روش استفاده کنید:

  • این روش فقط برای اعداد دو رقمی کاربرد دارد.

  • به عنوان مثال ضرب عدد 11*18 رو نظر بگیرید. 1 و 8 را با فاصله ای کنار هم بنویسید. 1 –8

  • 8 و 1 را با هم جمع کنید و در جای خالی بنویسید. جواب 198

یک مثال دیگر : 11*12

1—2

2+1=3

132

ضرب اعداد 6 تا 9 با انگشتان دست:

تصویر

مرحله ی اول:

همان طور که در شکل می بینید انگشتان خودتان را مقابل خود بگیرید. در هر دست به هر کدام از انگشتان عدد 6 تا 10 رو بدید.

تصویر

مرحله ی دوم:

  • عددی رو برای ضرب انتخاب کنید. به عنوان مثال 7*8

  • نوک انگشتانی را که اعداد مورد نظر را دارند مقابل هم قرار دهید. در این مثال یعنی نوک انگشت دوم از سمت چپ که عدد 7 را دارد و نوک انگشت سوم از دست راست که عدد 8 را دارد مقابل هم قرار دهید.

تصویر

  • تعداد انگشتانی که به هم متصل شده اند و اعداد پایینی آن ها را بشمارید. خوب در این مورد مثال می شود 5 انگشت. 5 را در 10 ضرب کنید می شود 50.

تصویر

  • حالا تعداد انگشتان بالایی را در هم ضرب کنید یعنی سه انگشت در سمت چپ و دو انگشت در سمت راست. 2*3 می شود 6.

  • دو عدد حاصله را با هم جمع کنید یعنی 6+50

  • ضرب مورد نظر میشه 56.

مثال دیگر:

ضرب عدد 6*7:

خوب تعداد انگشتانی که همدیگر رو لمس می کنند می شود 3 انگشت. 4 انگشت در دست چپ و 3 انگشت در دست راست باقی می ماند. اونها رو در هم ضرب کنید می شود 12. خوب حالا 30 رو با 12 باید جمع کنید. جواب می شود 42.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (284 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (155 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (108 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (86 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (63 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (56 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (55 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (44 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (37 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (35 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مهران مدیری: بخاطر یک دختر از برادرش سیلی خوردم +ویدئو سلفی زیبا و جذاب مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها و پسر خوش چهره و چشم رنگی‌اش+عکس رونمایی کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ از تیپ و استایل متفاوتش در پشت صحنه/ کارشون واقعا سخته+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده