دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / زبان / GRE /

چگونه نمرات آزمون GRE را به دانشگاه ارائه کنم؟ 

دوشنبه، 13 مرداد 1399
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

آزمون بین المللی GRE، همچون آزمون آیلتس، تافل و جی مت، یکی از معروف ترین آزمون هایی است که مخاطبان حضور در دانشگاه ها و موسسات آموزشی بین المللی در سراسر جهان به خصوص در شمال آمریکا، در آن شرکت می کنند.

این آزمون برای آن دسته از علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های کانادا و ایالات متحده آمریکا که برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اپلای می کنند، به عنوان یکی از نیازمندی های ضروری پذیرش مطرح شده و بر خلاف آزمون آیلتس و تافل، نمره مجموع (OVERALL) ندارد و هر ۳ بخش (SKILL) دارای نمره مخصوص به خود است.

اکنون ورژن GRE Revised در دسترس است و امتحان به صورت اینترنتی برگزار می شود. یعنی در ساعت مشخصی سیستم باز و در ساعت مشخصی به اتمام می رسد. تصحیح بخش های سه گانه نیز توسط رایانه انجام می شود و عامل انسانی به جز در بخش تصحیح مقالات (analytical writing) وجود ندارد.

در ایران، سالانه ده ها هزار نفر در سراسر کشور در تهران و مراکز استان ها حضور پیدا کرده و در این آزمون شرکت می کنند. هر داوطلب مجاز است که هر ۲۱ روز یک بار، در آزمون شرکت کند. اما مجموع شرکت در آزمون وی، نباید بیش از ۵ بار در ۳۶۵ روز سال شود.

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می بایست از نظر زبانی، در سطح خوبی برای تحصیل باشند. اکثر متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را متقاضیان تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان تشکیل می دهند و به همین خاطر، زبان انگلیسی، مهم ترین زبان تحصیل در دانشگاه های سراسر جهان است. برخی از دانشگاه ها به خصوص دانشگاه های آمریکای شمالی، برای تعیین سطح زبان آکادمیک متقاضیان، علاوه بر مدارک زبانی متداول، مدارک دیگری هم از متقاضیان درخواست می کنند که نمونه مقاله علمی و مدرک GRE از آن جمله است.

متقاضیانی که زبان اصلی آن ها انگلیسی نباشد و در دانشگاه انگلیسی زبان تحصیل نکرده باشند، باید مدرکی دال بر آشنایی آن ها به زبان انگلیسی در سطح معیارهایی که دانشگاه هدف مشخص می کند، ارائه نماید. در واقع (English language proficiency) داوطلبان باید توسط واحد پذیرش (admission office) احراز شود. مدرک احراز صلاحیت زبان انگلیسی، از طریق مدارکی چون IELTS–TOEFL صورت می پذیرد.

اکثرا دانشگاه های کانادا و آمریکای شمالی و برخی از دانشگاه های اقیانوسیه و حتی اروپا که دوره دکترای اقتصاد و MBA را برگزار می کنند، از داوطلبان برای ارسال مدارک و اپلای، مدرک GRE-GMAT را درخواست می کنند و برای متقاضیان تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی در آسیا و اروپا، مدرک GRE-GMAT الزامی ندارد. یعنی شما برای تحصیل در چین، سنگاپور، فنلاند، کره جنوبی و حتی اتریش و اسپانیا، نیازی به ارائه مدرک جی آر ایی ندارید.

نکته مهم درباره آزمون آن است که به صورت اینترنتی همچون تافل برگزار می شود و همه کارها با رایانه انجام می گیرد. لذا شما باید مهارت های رایانه ای خود مثل تایپ سریع و همچنین انتقال مطلب و انتخاب گزینه درست با کمک موس را سریع انجام دهید.

با توجه به اینکه در بخش رایتینگ، ادیتور مربوطه امکان تصحیح لغت را مانند MISCROSOFT OFFICE WORD نمی دهد، لذا سعی کنید املا لغات انگلیسی را که قبلا با کمک ادیتور ورد انجام می دادید، به درستی تمرین کنید.

برای آمادگی در آزمون جی آر ایی باید روی کلمات و درک مطلب و حل حداقل ۱۰۰۰ مساله ریاضی اقدام کنید تا به برنامه، اشراف اطلاعاتی داشته باشید.

اکنون در ۱۰۰۰ مرکز در ۱۶۰ کشور دنیا به خصوص ایران، این آزمون به صورت هفتگی برگزار می شود. برای مسافران دانشگاه های آمریکای شمالی به خصوص برای مقطع دکترا، این آزمون یک ضرورت به نظر می رسد.

اگر شما قصد تحصیل در دانشگاه های آسیایی و اروپایی با بورس در مقطع دکترا را دارید، در اختیار داشتن این مدرک معتبر بین المللی می تواند شانس شما را برای قبولی افزایش دهد. گر چه نه شرط لازم برای ادمیشن است و نه شرط کافی.

چگونه نمرات آزمون GRE را به دانشگاه ارائه کنم؟

هنگام گزارش نمرات آزمون در محل برگزاری آزمون، می توانید دانشگاه مورد نظر خود را اعلام کنید. شما می توانید نمرات خود را به حداکثر ۴ موسسه آموزش عالی به رایگان معرفی کنید. در صورت تمایل به ارائه نمرات به بیش از این تعداد، باید هزینه پرداخت کنید.

شیوه پرداخت هزینه شرکت در آزمون GRE

پرداخت هزینه های مربوطه و ثبت نام رسمی خواهید بود. صورت حساب را می توانید از دو طریق پرداخت کنید.

با کارت های اعتباری یا کارت هدیه ویزا/ مستر بپردازید. (نیازی نیست که الزاما ویزا کارت/ مسترکارتی که از آن برای پرداخت استفاده می کنید به نام خود شما باشد. تمامی مراحل ثبت نام برای درخواست وقت شرکت در آزمون را تا مرحله پرداخت طی کنید. برای ثبت نام می بایست، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، پست الکترونیک و رمز عبور را وارد کنید و یک حساب کاربری به نام خود باز کنید.

اگر کارت اعتباری ندارید، می بایست از شرکت های پرداخت الکترونیک در کشور استفاده کنید.

با توضیحاتی که در بالا ارائه شد، راهنمای خوبی برای علاقمندان به شرکت در آزمون GRE در دسترس است. همان طور که عرض شد، از طریق پروفایل خود در این سایت، می توانید هم روز آزمون، هم کشور و شهر برگزاری آزمون را تغییر دهید و هم هر وقت علاقمند بودید، درخواست ارسال کارنامه به کشور و دانشگاه خاص را انجام دهید.

  برچسب ها: GRE آزمون GRE

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)