دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / کودک /

چگونه و چرا به کودک خود پستونک بدهیم؟ 

سه شنبه، 26 بهمن 1400
برای برخی از کودکان مکیدن پستانک بین وعده‌های غذایی، بسیار مسرت‌بخش است. نکات مثبت استفاده از پستانک را در این مطلب بیان میکنیم با ما همراه باشید.

نوزاد گریه می کند و مادر یا پرستار پستانک را در دهان او می گذارند. برخی از نوزادان بلافاصله پستانک نمی خورند و به نظر می رسد برخی دیگر نمی توانند آن را در دهان خود نگه دارند. در عوض آن ها را روی تشک تخت خواب می اندازند. در ادامه مطلب فواید پستوک دادن به کودک را بررسی میکنیم و به شما یاد میدهیم چگونه به کودک خود پستونک دهید.

چرا پستانک برای کودک شما خوب است؟

جنین ها هنگام زندگی در رحم مادرشان، انگشت می مکند. مکیدن به بچه ها احساس آرامش و شادی می دهد. نوزادان و کودکان ممکن است انگشت شست و یا انگشت های دیگر را بمکند و اگر پستانک در دسترس آنها باشد به مکیدن پستانک علاقمند می شوند. مکیدن به بچه ها کمک می کند تا دنیای اطراف شان را بهتر بشناسند. بعضی از بچه ها با مکیدن، احساس امنیت می کنند. مخصوصاً با قرارگیری در شرایط خاصی مثل جدایی از پدر و مادر و یا قرار گرفتن در مکان ها و یا بین افراد ناآشنا، مکیدن انگشت یا پستانک، به آرام شدن آنها کمک می کند. مکیدن انگشت یا پستانک کودکان و نوزادان را در خوابیدن کمک می کند. در ادامه فواید پستونک را بررسی میکنیم.

کودک را سرگرم می کند

اگر سعی می کنید مدت زمان بین شیر خوردن را چند دقیقه طولانی کنید پستانک می تواند آنقدر کودک شما را آرام کند تا حواس او را پرت کند. همچنین می تواند به آرام کردن نوزاد شما در هنگام خواب کمک کند و او را از درد جسمی دور کند.

کودک بهتر می خوابد

برخی از بچه ها نیاز زیادی به مکیدن دارند که با گرسنگی واقعی آن ها ارتباطی ندارد و آن ها را در شب بیدار می کنند. علاوه بر این برخی از نوزادان بزرگتر از روی عادت به تغذیه شبانه نیاز دارند. بنابراین یک پستانک ممکن است میل به مکیدن را در زمانی که به گرسنگی مرتبط نیست برطرف کند و به کودک شما اجازه می دهد در طول شب کمی طولانی تر بخوابد زیرا به اندازه کافی بزرگ شده است. همچنین می تواند یک ابزار ضروری برای از شیر گرفتن شبانه باشد.

پستانک ها ممکن است خطر SIDS را کاهش دهند

استفاده از پستانک قبل از خواب و کاهش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد راکمتر می کند.

به سفر های هوایی کمک می کند

اگر نیاز به سفر با یک نوزاد خردسال دارید می توانید از پستانک استفاده کنید زیرا او نمی تواند با خم کردن فک خود برای کاهش فشار گوش هایش را باز کند. بنابراین مکیدن پستانک می تواند ناراحتی را کاهش دهد.

چه زمانی می توان به نوزاد پستانک داد؟

متخصصان معتقدند استفاده زودهنگام از پستانک باعث به هم خوردن نظم در شیرخوردن نوزاد می شود. وقتی نوزاد خیلی زود با پستانک آشنا می شود ، به دلیل شبیه بودن پستانک به سینه مادر ممکن است به آن وابسته شود و باعث کاهش مدت زمان و دفعات شیرخوردن نوزاد از سینه مادر شود. به همین دلیل باید بعد از اینکه نوزاد به شیر خوردن از سینه مادر عادت کرد از پستانک استفاده کنید. یعنی از هفته ۴ تا ۶ بعد از تولد. اینگونه نوزاد زمان لازم برای یادگیری و تغذیه با شیر مادر را خواهد داشت.

راه حل هایی برای اینکه کودک پستانک بخورد

به خاطر فایدی که در بالا عنوان شد خیلی از والدین تمایل دارند به نوزاد خود پستانک بدهند . در ادامه به شما میگوییم چگنه کودک خود را به پستانک مکیدن عادت دهید.

صبور باشید

مدتی طول می کشد تا کودک شما به پستانک عادت کند. او ممکن است به کمی زمان نیاز داشته باشد تا این وسیله خارجی در دهانش بماند.

آن را برای سرگرمی به کودک بدهید

بدانید که چگونه یکی به شما می گوید وقتی عصبانی هستید آرام باشید و این باعث عصبانیت شما می شود. وقتی نوزادان گریه می کنند و شما پستانک را پیشنهاد می کنید این موضوع نیز به همین صورت است. در مواقعی که کودک ناراحت است از دادن آن خودداری کنید زیرا ممکن است به جای اینکه آن را به عنوان یک تسکین دهنده تصور کنند آن ها را گیج کند. زمانی که کودک آرام و خوشحال است پستانک را به او پیشنهاد دهید.

آن را با شیر خشک یا شیر مادر بپوشانید

اگر کودک شما نمی داند که با پستانک چه کاری انجام دهد آن را در کمی شیر فرو کرده تا او را وسوسه کنید تا آن را در دهانش ببرد. چه در جای خود بماند یا نه باز هم یک ترفند خوب برای نوزادانی است که نمی دانند با پستانک چه کنند.

پستانک های مختلف را امتحان کنید

از چند پستانک با اشکال، مواد و غیره مختلف استفاده کنیدتا ببینید کودک با کدام یکی راحت تر است.

چرا پستانک مدام می افتد؟

پستانک ها می توانند مشکل ساز باشند زیرا نوزادان آن ها را دوست دارند یا از آن ها متنفر هستند. اگر کودک شما در برابر پستانک مقاومت می کند سعی کنید آن را در هنگام استراحت در پایان شیر خوردن به کودک بدهید.گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی مانند بی تجربگی و نارس بودن این اتفاق برای نوزاد شما بی افتد اما جای نگرانی وجود ندارد.ممکن است شیرخوار شما با فشار محکم شیر بخورد و سینه شما را بمکد. تنها مشکلی که در اینجا وجود دارد ناتوانی در هماهنگی حرکات برای بازگرداندن آن در دهان است. این با افزایش سن و رشد حرکتی بهتر می شود.

زمان های نادرست دادن پستانک به نوزاد

در برخی موارد نیز بدون تردید، دادن پستانک به نوزادان درست نیست و لازم است شما از دادن پستانک در این زمان های خاص خودداری کنید. برخی از این زمان ها شامل موارد زیر است:

  • اگر کودک شما عفونت گوش دارد یا قبلاً چند مورد عفونت گوش داشته، لازم است پستانک را فراموش کنید.
  • به نوزادی که در افزایش وزن یا وزن گیری مناسب مشکل دارد پستانک ندهید.
  • اگر نوزاد هنوز سینه گیری را درست یاد نگرفته است.
  • اگر نوزاد شما هر مشکلی در شیر خوردن از سینۀ مادر دارد.
  • اگر سطح تولید شیر شما کافی نیست نیز هرگز به نوزادتان پستانک ندهید.

قانون استفاده از پستانک

  1. پستانکی بخرید که سوراخ های تهویه هوا بر روی بدنه آن تعبیه شده باشد.
  2. شیرین کردن پستانک با هر نوع شیرین کننده ای (قند، شکر یا عسل) ممنوع است.
  3. پستانک را مرتب تمیز کنید و برای بچه های زیر شش ماه، پستانک را هر روز بجوشانید.
  4. هرگز پستانک را با زنجیر دور گردن کودک نیندازید. این کار ممکن است موجب خفگی شود.
  5. پستانک ارتودنتیک انتخاب کنید. این نوع پستانک به فرم خاصی طراحی شده که تداخل کمتری با سیستم دندانی دارد.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل سابمیت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
سابمیت مقاله چیست؟