دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / پایان نامه / نحوه نگارش پروپوزال /

چگونگی انتخاب عنوان پروپوزال  

شنبه، 19 اسفند 1396
کد خبر: 3636
ساعدنیوز: در این متن ساعدنیوز در مورد چگونگی انتخاب عنوان پروپوزال صحبت کرده و شما را برای انتخاب آن بیشتر راهنمایی خواهد کرد.

همگی دانشجویان با پروپوزال و یا طرح تحقیق آشنایی دارند به خصوص دانشجویانی که قصد ارایه رساله و یا پایان نامه را دارند باید قبل از شروع به کار تحقیقاتی خود پروپزالی ارایه دهند که داوری شده و پس از تایید شدن می توانند کار خود را آغاز کنند. پروپوزال ها همانطور که در مقاله های گذشته مورد بررسی قرار گرفت دارای بخش های مختلفی هستند که یکی از مهمترین بخش ها عنوان تحقیق می باشد. ساعدنیوز در این متن در مورد چگونگی انتخاب عنوان پروپوزال صحبت کرده و شما را برای انتخاب آن بیشتر راهنمایی خواهد کرد.

 چگونگی انتخاب عنوان پروپوزال 

یکی از مهمترین بخش های یک پروپوزال انتخاب عنوان آن است. اولین قدم در انجام یک تحقیق تایین کردن عنوان می باشد و می توان گفت که هیچ پژوهشگری بدون تایین عنوان نمی تواند پژوهش خود را آغاز کند. می توان گفت که عنوان به منزله طرح نهایی و مقصد تحقیق و پژوهش شماست و باید به دقت انتخاب شود. در ادامه در مورد چگونگی انتخاب عنوان پروپوزال صحبت خواهیم کرد.

بهتر است عنوان پروپوزال شما از نظر اندازه و تعداد کلمات مقدار مناسبی باشد. عنوان نه باید خیلی کوتاه باشد و نه خیلی بلند و باید مختصر و در عین حال جامع و واضح باشد. بهترین حالت برای عنوان پروپوزال این است که سوالی نباشد. و توصیه می شود که در ابتدای عنوان از عباراتی مانند: بررسی، مطالعه، محاسبه، تحلیل و مواردی از این دست استفاده شود. همچنین بهتر است که در عنوان، متغیرهای مستقل و متغیرهای وابسته ذکر شود که در مقاله ای دیگر این متغیر ها را بررسی خواهیم کرد.

 هنگامی که به دنبال موضوع و عنوان تحقیق هستیم باید به این موضوع توجه کنیم که تحقیق شما باید نو و جدید باشد و بتواند دانشی را به جامعی علمی اضافه کند. علاوه بر آن باید نیازهای جامعه روز علمی منطقه در نظر گرفته شود و موضوع تحقیق بر اساس آن تعیین شود . خیلی مهم است که کلا تحقیق و پژوهش شما ارزش انجام شدن داشته باشد.

از موارد دیگری که باید در نوشتن و انتخاب عنوان دقت شود این است که اهداف تحقیق را بشود در آن پیدا نمود. به بیان دیگر هدف از تحقیق در عنوان گنجاده شود. همچنین توضیه می شود که در عنوان تحقیق، قلمرو مکانی و محدوده زمانی پژوهش و تحقیقی که می خواهد انجام شود مشخص شود.

عنوان تحقیق و پروپوزال بسیار اهمیت دارد و باید با وقت و دقت زیادی تنظیم شود. در بسیاری از پروپوزال های دانشگاهی تغییر نام پروپوزال و به طبع آن پایان نامه و یا رساله پس از تصویب آن بسیار سخت خواهد بود. علاوه بر اینکه عنوان در بردارنده هویت تحقیق است و تقریبا بخش بزرگی از پروپوزال به وسیله آن سنجیده می شود.

 


4 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه