دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

چگونه آخرین وضعیت سند ملک را به صورت آنلاین استعلام بگیریم؟+ فیلم آموزشی 

چهارشنبه، 25 مرداد 1402
سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی، سامانه ای است که امکان استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی و استعلام سند مالکیت با بارکد را برای استعلام کنندگان فراهم کرده است. این سامانه، بخشی از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده که از طریق قسمت قابل دسترس می باشد. در ادامه ساعدنیوز چگونگی استعلام آخرین وضعیت سند ملک را به صورت آنلاین ارائه خواهد داد.

رشد سرسام‌آور قیمت ملک در سال‌های اخیر، کلاهبرداری‌ها در این حوزه را نیز بیش از پیش افزایش یافته است. از همین رو قبل از خرید یک واحد مسکونی، تجاری یا اداری بایستی آخرین وضعیت سند ملک را استعلام گرفت تا جلوی هرگونه سوء استفاده گرفته شود. امکان استعلام آنلاین سند ملک مهیا شده که با روش آن در ادامه آشنا می‌شویم. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این امکان را در اختیار مردم قرار داده تا پیش از خرید ملک، استعلام آخرین وضعیت سند آن را به صورت آنلاین دریافت کنند. بدین منظور بایستی به سامانه «ثبت من» یا همان درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی این سازمان مراجعه کنید.

  • این درگاه خدمات متنوعی را در حوزه‌های «املاک و کاداستر»، «اسناد رسمی»، «ازدواج و طلاق»، «اجرای اسناد رسمی»، «ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری»، «مالکیت معنوی» و… در اختیار مراجعین قرار می‌دهد.

  • برای استفاده از این خدمات ابتدا بایستی عضو شوید از همین رو گزینه «ورود» را از قسمت بالا سمت چپ صفحه انتخاب کنید و روی گزینه «ایجاد حساب کاربری» بزنید.

  • برای ثبت نام بایستی کد ملی، تاریخ تولد و شماره موبایلتان را وارد و گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنید.

  • سپس کد تاییدیه‌ای برایتان پیامک شده و با درج آن، به صورت موفقیت آمیز وارده درگاه یکپارچه ثبت من خواهید شد.

استعلام آنلاین اصالت سند ملک

اگر قصد بررسی اصالت سند ملک را دارید، گزینه «املاک و کلاستر» را انتخاب کنید. در صفحه جدید روی «تصدیق اصالت سند» بزنید.

  • حال در صفحه جدید بایستی استان، واحد ثبتی ملک، کد ملی مالک، نوع سند و شماره دفتر املاک الکترونیکی را وارد و گزینه بررسی را بزنید تا اصالت سند برایتان محرز شود.

  • در بخش اسناد رسمی نیز گزینه «تصدیق اصالت سند» در دسترس است که برای تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی است. اما «پیگیری استعلام الکترونیک ملک» نیز در این بخش وجود دارد.

  • در این صفحه نیاز به درج شناسه یکتای استعلام 18 رقمی بوده که البته این خدمت مربوط به تصدیق اصالت استعلام‌های صادره از سوی دفاتر اسناد رسمی است.

  • این کد استعلام، همان کد رهگیری است که هنگام انجام کارهای ثبت سند، به فرد ارائه می‌شود.

سخن پایانی

بنابراین از آنجایی که معاملات مربوط به ملک بسیار حساس می باشد، لزوم وجود سامانه ای برای استعلام سند ملک احساس می شد. خوشبختانه سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه های مختلفی را از جمله سامانه پیگیری سند ملک با کمک شناسه یکتای 18 رقمی استعلام ملک، راه اندازی نموده است. افرادی که به هر دلیلی قصد استعلام سند ملک خود را دارند، می توانند از طریق روش توضیح داده شده در مقاله به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنند و مراحل مربوط به پیگیری سند ملک خود را انجام دهند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
شیطنت بامزه نبات دختر کپی برابر اصل مامان سپیده در مطب دکتر در بلژیک+ویدیو/ شلوغ کردنش هم دوست داشتنیه😍
ترجمه تخصصی کتاب
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
ترجمه تخصصی متن
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی