چگونه ال سی دی اصل را از فیک بدون شبهه تشخیص دهیم؟+ فیلم آموزشی

  چهارشنبه، 21 تیر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه ال سی دی اصل را از فیک بدون شبهه تشخیص دهیم؟+ فیلم آموزشی
در اثر ضربه خوردن یا افتادن گوشی از دست ممکن است که تاچ و ال سی دی روی گوشی آسیب ببینند و نیاز به تعمیر داشته باشند. از طرف دیگر ال سی دی گوشی های جدید که هم بزرگ هستند و هم کیفیت تصویر بالایی دارند یکی از قطعات بسیار گران قیمت گوشی به حساب می آید. در این مطلب قصد داریم تفاوت تاچ و ال سی دی اصلی و فیک گوشی های موبایل را مورد بررسی قرار می دهیم.

یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از کاربران پیش می آید، شکستن ال سی دی گوشی است. اگر LCD گوشی شما شکسته باشد، باید آن را تعویض کنید؛ در غیر این صورت نمی توانید از گوشی خود استفاده کنید. یکی از دغدغه هایی که کاربران با آن روبر هستند، وجود ال سی دی های فیک در بازار است! در صورتی که کاربران هزینه ال سی دی اصلی را پرداخت می کنند، اما برخی از تعمیر کاران ال سی دی فیک روی موبایل قرار می دهند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ال سی دی اصلی و فیک بپردازیم و همچنین راه کار هایی برای شناسایی اصلی و تقلبی آن را بررسی کنیم.

صفحه نمایش اورجینال گوشی چیست؟

صفحه نمایش یا LCD اورجینال گوشی که تحت عنوان OEM شناخته می شود، صفحه نمایش هایی است که توسط سازنده گوشی تایید می شوند. در واقع این دسته از صفحه نمایش ها توانسته اند تاییدیه سازنده گوشی را بگیرند و کاربران با خیالی آسوده می توانند از آن استفاده کنند. البته باید توجه داشته باشید که این دسته از LCD نسبت به صفحه نمایش های دیگری بسیار گران تر هستند و هنگامی که قصد تعویض ال سی دی گوشی خود را داشته باشید، ممکن است به استفاده از جنس های کپی هم رضایت دهید.

صفحه نمایش های‌کپی (High Copy) چیست؟

یکی دیگر از صفحه نمایش هایی که در بازار وجود دارند و از کیفیت متوسطی برخوردارند، صفحه نمایش های‌کپی است. این دسته از صفحه نمایش ها با نام های دیگری نظیر صفح نمایش درجه یک، چینی، کپی و... هم شناخته می شوند. این صفحه نمایش ها توسط شرکت سازنده گوشی تولید نشده اند و مورد تایید آن ها هم نیستند. بسیاری از شرکت های چینی در حال تولید صفحه نمایش های‌کپی هستند که در ایران هم به وفور یافت می شود. تنها مزیت صفحه نمایش های‌کپی نسبت به صفحه نمایش های اورجینال ارزان بودن آن است که هزینه تعویض صفحه نمایش گوشی را تا حد زیادی کاهش می دهد. پس اگر به دنبال صفحه نمایشی هستید که کیفیت بالایی داشته باشد، بهتر است از صفحه نمایش اورجینال استفاده کنید! زیرا صفحه نمایش های‌کپی ممکن است شما را اذیت کند. این صفحه نمایش ها به سادگی می شکنند. حتی در صورتی که از گلس گوشی استفاده کنید، باز هم این مدل از ال سی دی ها، حساس و شکننده هستند.

ال سی دی گوشی

تفاوت صفحه نمایش اورجینال و های ‌کپی چیست؟

اگر بخواهیم غیر از مواردی که در بالا ذکر کردیم تفاوت های دیگر صفحه نمایش اورجینال و های‌کپی را معرفی کنیم، می توان به 3 مورد زیر اشاره کرد:

1-کیفیت نمایش محتوای صفحه گوشی

اولین و مهم ترین موردی که می توان به آن اشاره کرد، کیفیت نمایش محتوای صفحه گوشی است. در صفحه نمایش اورجینال محتوای گوشی با کیفیت بالاتری نمایش داده می شود و این در حالی است که کیفیت صفحه نمایش های‌کپی بسیار پایین تر از آن است. گاهی اوقات صفحه نمایش های‌کپی نمی تواند رنگ ها را به درستی تفکیک کند و با توجه به این که چندین ساعت از روز را در حال استفاده از موبایل هستید، اذیت خواهید شد.

2-روشنایی صفحه موبایل

یکی از مهم ترین ویژگی های صفحه نمایش اورجینال قابلیت استفاده در زیر نور خورشید است! متاسفانه ال سی دی های‌کپی در زیر نور مستقیم آفتاب ضعف دارد و تقریبا امکان استفاده از آن را نخواهید داشت. با توجه به این که کاربران همیشه در فضای بسته از گوشی استفاده نمی کنند، بهتر است از صفحه نمایش اورجینال استفاده کنند.

3-پایداری و کارکرد برای کاربران

یکی دیگر از تفاوت های اساسی صفحه نمایش های اورجینال و کپی دوام و پایداری آن است. کاربران همیشه دوست دارند که بهترین قطعات را استفاده کنند اما گاهی اوقات با توجه به تفاوت قیمت زیاد بین صفحه نمایش اورجینال و های‌کپی، استفاده از LCD کپی را ترجیح می دهند. باید توجه داشته باشید که این دسته از صفحه نمایش ها در شرایط مشابه عمر کمتری دارند و به همین دلیل بهتر است از صفحه نمایش اورجینال استفاده کنید. البته استفاده از قاب گوشی کمک زیادی به افزایش عمر هر دو نوع ال سی دی می کند و بهتر است از آن استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده انواع قاب و گارد، به صفحه خرید قاب گوشی مراجعه کنید.

تعمیر ال سی دی گوشی

چگونه صفحه نمایش اورجینال و های‌کپی را از هم تشخیص دهیم؟

برای تعویض ال سی دی گوشی نیاز به پیچ گوشتی لپ تاپ یا موبایل دارید تا بتوانید آن را تعویض کنید. البته تنها یک پیچ گوشتی لپ تاپ نمی تواند به شما کمک کند؛ بلکه باید تخصص آن را هم داشته باشید. سه راه کار اصلی برای تشخیص صفحه نمایش اورجینال و فیک وجود دارد:

مقایسه کیفیت نمایش محتوای گوشی خود و یک گوشی بدون تعمیر در شرایط مشابه

اگر بتوانید یک گوشی که صفحه نمایش آن تعویض نشده است را در کنار گوشی خود قرار دهید، به راحتی متوجه تفاوت کیفیت نمایش آن ها خواهید شد. این روش ساده ترین راه برای تشخیص صفحه نمایش اورجینال و های کپی است.

بررسی پد های روی کابل های ال سی دی

اگر پد های روی کابل ال سی دی را بررسی کنید، متوجه نرمی آن در صفحه نمایش اورجینال می شوید! این در حالی است که در صفحه نمایش های‌کپی یا پدی روی آن وجود ندارد یا اگر هم قرار گرفته باشد، بسیار زبر است. اگر در هنگام تعویض ال سی دی گوشی خود در کنار تعمیر کار باشد، به راحتی می توانید متوجه این موضوع شوید.

وجود لوگوی هک شده در صفحه نمایش اورجینال

یکی از موارد مهم که با استفاده از آن می توان اورجینال بودن ال سی دی گوشی را تشخیص داد، لوگوی هک شده بر روی آن است. به عنوان مثال در کنار صفحه نمایش های اورجینال اپل، لوگوی آن هک شده است اما روی ال سی های‌کپی خبری از لوگوی اپل نیست.

سخن پایانی

بنابراین در این مقاله به بررسی صفحه نمایش اورجینال و های‌کپی پرداختیم تا بتوانید انتخاب بهتری در تعویض صفحه نمایش گوشی خود داشته باشید. در صورتی که شما هم تجربه خرید ناخواسته ال سی دی کپی را داشتید، نظرتان خود را با ما درمیان بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (189 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (101 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (99 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (83 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (38 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (27 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (15 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه سه شنبه 2 مرداد 1403
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
کیفرخواست رائفی‌پور صادر شد؛ تحقیقات ادامه دارد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت