چرا ال سی دی گوشی آیفون و اندروید بصورت ناگهانی لق میشود؟+ راه حل های قطعی

  دوشنبه، 19 تیر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چرا ال سی دی گوشی آیفون و اندروید بصورت ناگهانی لق میشود؟+ راه حل های قطعی
یکی از مشکلاتی برخی از کاربران گوشی های هوشمند با آن مواجه میشوند بلند شدن ال سی دی گوشی است. در این حالت ال سی دی شل شده و از بدنه دستگاه فاصله میگیرد. فاصله گرفتن بسته به میزان آسیب وارد شده به نمایشگر میتواند در حدی باشد که بخش های داخلی زیر نمایشگر کاملا قابل دیده شدن باشند. در ادامه ساعدنیوز به دلایل لق شدن ال سی دی گوشی خواهد پرداخت.

به صورت کلی یک مشکل وجود دارد! بلند شدن صفحه نمایش از روی گوشی!

حال کاربران این مشکل را با عناوین مختلف مانند شل شدن صفحه، لق شدن ال سی دی یا حتی باد کردن ال سی دی می شناسند. شاید تمام این عبارات برای توصیف یک ال سی دی بلند شده از روی گوشی درست باشد اما تفاوت ادبیات آن ها، دلیل مشکل و نوع مسئله را متفاوت نمی کند. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به بررسی مشکلات مربوط به صفحه نمایش گوشی و کنده شدن یا حتی فاصله گرفتن آن از بدنه گوشی بپردازیم. اگر به هر دلیلی فکر میکنید گوشیتان مثل یک تکه کیک باد کرده است و می توانید از کناره های صفحه نمایش گرد و غبارهای لبه گوشی را مشاهده کنید، راه حل مسئله پیش آمده در این مقاله به صورت مفید بیان شده است.

بلند شدن ال سی دی گوشی

اصلی ترین دلیل بلند شدن ال سی دی گوشی چیست؟

بلند شدن ال سی دی گوشی می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که قطعا همه ی آن ها جنبه سخت افزاری خواهند داشت. البته که مشکلات نرم افزاری از عوامل مهم ایجاد یک مشکل سخت افزاری است! شاید این جمله کمی گیج کننده باشد اما در ادامه منظورمان را متوجه خواهید شد.

خراب شدن باتری گوشی، مهم ترین دلیل لق شدن ال سی دی آیفون و اندروید

نصب برنامه های مشکوک، نگه داشتن گوشی در فضای گرم، عدم استفاده از شارژر اصلی اندروید یا آیفون و موارد دیگر همگی از عوامل مهمی هستند که تاثیر مخرب روی باتری گوشی دارند و عمر باتری را کاهش می دهند. به مرور زمان باتری گوشی باد می کند که همین مورد یکی از اصلی ترین نشانه های خرابی باتری است.

تصور کنید شما چند سر رسید را روی میز مرتب میچینید. سطح میز و سر رسید کاملا صاف است اما فرض کنید که زیر یکی از سر رسید ها یک خودکار قرار بدهید. در این صورت سر رسید کاملا صاف و مرتب روی میز نمی ماند. با توجه به این مثال به خوبی می توان متوجه شد که باتری باد کرده گوشی، فضای متفاوت تری را در اختیار می گیرد و در نهایت باعث وارد شدن فشار به صفحه نمایش گوشی می شود. زمانی که فشار وارد شده به صفحه نمایش زیاد باشد، قطعا فاصله ای بین بدنه گوشی و صفحه نمایش موبایل ایجاد خواهد شد.

خراب شدن باتری گوشی

حل مشکل بلند شدن ال سی دی گوشی اندروید و آیفون

معمولا بلند شدن نمایشگر در گوشی هایی که باتری آن ها قابلیت جدا شدن را ندارد مشکل سازتر خواهد بود. به طور کلی برای حل این مشکل باید هر چه زودتر برای تعویض باتری گوشی اقدام کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر به تازگی برای تعمیر باتری گوشی، به یک متخصص مراجعه کرده اید و باتری گوشیتان را عوض کرده اید، این مشکل از همین قسمت آب می خورد.

تعویض باتری گوشی اندروید و آیفون و عدم خرید باتری اورجینال

باتری های تقلبی، خیلی زودتر از باتری های اصلی و اورجینال خراب می شوند و زمانی که باتری تقلبی به مرور باد کند، به نمایشگر گوشی فشار وارد می شود و در صورت عدم رسیدگی به این مشکل، حتی احتمال ترک خوردن یا شکستن ال سی دی گوشی وجود دارد. یکی از دلایلی که به شدت توصیه می شود که تا جای امکان از مراکز معتبر خرید کنید و گوشی هوشمند را جهت تعمیر به متخصصین معتبر بسپارید، همین مورد است. در حال حاضر استفاده از انواع لوازم جانبی تقلبی و خرید و فروش آن در بازار بسیار رواج پیدا کرده است. این احتمال وجود دارد که یک لوازم جانبی تقلبی را به جای لوازم جانبی اصل به شما بفروشند! از این رو تاکید همیشگی ما بر این است که تجهیزات جانبی را تنها از مراکز معتبر بخرید.

تعویض باتری گوشی

تعویض صفحه نمایش گوشی، اصلی ترین دلیل لق شدن صفحه آیفون

مشکل لق شدن صفحه آیفون بسیار رایج است و دلیل آن نیز چیزی به جز استفاده از چسب نامرغوب نیست! اگر گوشی هوشمند خود را به یک تعمیرکار سپرده اید و حس می کنید در حاضر صفحه آیفون لق شده است، به احتمال زیاد در زمان جمع کردن گوشی، از چسب دور لبه های صفحه نمایش استفاده نشده است. بله درست متوجه شدید. قطعات گوشی های هوشمند بعد از تعمیر باید درست به همان شکلی که بوده اند، چیده شوند اما این سهل انگاری و اهمال کاری از سمت برخی از تعمیرکاران مشکلات عجیب و البته پر هزینه ای را ایجاد می کند. یک نوار چسبی اطراف صفحه نمایش گوشی های آیفون وجود دارد که تا حدودی گوشی های این برند را در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم می سازد. در صورتی که بعد از تعمیر این چسب به خوبی سرجایش قرار نگیرید، به مرور زمان ذرات آب و گرد، از لبه های صفحه نمایش وارد بدنه گوشی می شوند و بعد از مدت کوتاهی شاهد لق شدن صفحه آیفون هستید. این مشکل در آیفون 6 رایج تر است.

بلند شدن ال سی دی گوشی به دلیل ضربه خوردن صفحه گوشی اندروید و آیفون

یکی دیگر از عواملی که در نهایت بلند شدن ال سی دی گوشی را به دنبال خواهد داشت، ضربه خوردن صفحه گوشی سامسونگ، هواوی، آیفون و دیگر برندها است. به صورت کلی زمانی که تنها قسمتی از صفحه نمایش گوشی، جدا شده باشد و فاصله ای بین گوشی و صفحه نمایش ایجاد شده باشد، این احتمال وجود دارد که وارد شدن ضربه به صفحه گوشی باعث این مسئله شده است. پیشنهاد می شود برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی، از یک قاب مقاوم استفاده کنید که به خوبی لبه های گوشی را بپوشاند. در صفحه ی خرید گارد موبایل، انواع محافظ های مناسب برای تمامی گوشی های هوشمند را مشاهده خواهید کرد که با تخفیف ویژه به فروش می رسند. در صورتی که مشکلات دیگر مانند ظاهر شدن خط عمودی یا افقی روی LCD گوشی، رنگی شدن صفحه نمایش موبایل، لق شدن ال سی دی و موارد به صورت همزمان با بلند شدن ال سی دی گوشی ایجاد شد، اطمینان حاصل کنید که همه چیز به همان ضربه وارد شده مربوط است.

سخن پایانی

بنابراین کلی اگر بخواهیم یک راه حل برای این مشکل بگوییم، تعویض باتری گوشی در اولین اولویت قرار می گیرد. اگر باتری موبایل شما خراب شده است، در اولین فرصت برای تعویض آن اقدام کنید. نکته ی مهمی که در این قسمت وجود دارد، این است که اصلا به هیچ عنوان سمت اجناس تقلبی نروید. نکته نهایی این است که در صورت لق شدن صفحه نمایش، علاوه بر اینکه باید از سلامت باتری مطمئن شوید، همچنین از یک متخصص بخواهید تا چسب لبه های صفحه نمایش را بررسی کند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) چه کسی بعد از رئیسی مسئولیت ها در دولت را برعهده می گیرد؟ /اصل مهم قانون اساسی درباره فقدان رئیس جمهور (1 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم پرچم گنبد حرم رضوی به رنگ سیاه درآمد+عکس
دیگران می‌خوانند   
شهید آیت الله آل هاشم: عزاداری مردم داغدار مقابل بیت امام جمعه تبریز در سوگ چهار سرباز ولایت+ ویدئو زندگینامه سیاسی سید ابراهیم رئیسی در یک نگاه تصویری از «نماز شب» شهید آیت الله رئیسی در هواپیما /شهادت پایان راه خدمت... آخرین قاب دونفره سیدابراهیم رئیسی و مالک رحمتی استاندار دهه شصتی تبریز ساعاتی قبل از شهادت+عکس زندگی شخصی و خصوصی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید سانحه هوایی+ فیلم بالگرد برخورد کرده با کوه نگاهی به مدرک دکترای شهید راه خدمت، سیدابراهیم رئیسی +عکس واکنش احمد ایراندوست به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی+عکس همسر ابراهیم رئیسی: فرزندانم به خاطر کاندیداتوری پدرشان خیلی گریه کردند/ خود من چند روز در بیمارستان بستری شدم! پیام‌های تسلیت باشگاه‌های لیگ برتری در پی شهادت رئیس جمهور+ عکس واکنش محیا دهقانی بازیگر سریال پایتخت به شهادت رئیس جمهور/ رئیس جمهور ایران درگذشت حضور پدر آیت الله شهید سیدمحمدعلی آل‌هاشم در میان مردم داغدار تبریز+ ویدئو/پدر به استقبال پسر می‌رود... استوری اینستاگرامی محیا دهقانی با شنیدن خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی+عکس ویدئویی دردناک از انتقال پیکر شهدای خدمت+ویدئو/مرد میدان ها نمیرد پشت میز... نگاهی به خانه پدری سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان در مشهد+ویدیو بیانیه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت شهید مالک رحمتی (استاندار تبریز): بزرگترین سرمایه من که فرزند یک کارگرم دعای خیری است که مردم و پدر و مادرم خواهند کرد تا سرباز کوچکی باشم برای جامعه... واکنش حامد سلطانی مجری داغ دیده به شهادت رئیسی جمهور و هیئت همراه/ انا لله و انا الیه راجعون +عکس شعرخوانی همراه با بغض حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه فقید کشورمان درباره شهادت +ویدیو/ دیدار به قیامت! واکنش باشگاه تراکتور به شهادت سید ابراهیمی رئیسی و هیئت همراه/ تسلیت به ملت شریف کشورمان +عکس ذوق و خوشحالی سیدابراهیم رئیسی از تفال به قرآن در نهاد ریاست جمهوری در زمان تحویل گرفتن دفتر کارش از حسن روحانی+ویدیو/ نکند خبری از شهادت بود... زندگی شخصی و خصوصی حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه از تولد تا شهادت+ فیلم بالگرد سقوط کرده و لحظه قطع امید از زنده ماندنشان پیام حسن روحانی در پی شهادت رئیس جمهور/ صفحه تلخی در کتاب انقلاب رقم خورد پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس چهره محزون و روحانی سیدابراهیم رئیسی و سردار سلیمانی هنگام غبارروبی حرم امام رضا+عکس هنگامی که در حرم اعلام می شود امروز روز کشیک خادمی شهید آیت الله رئیسی است استاندار آذربایجان شرقی که بود؟/ جوان ترین استاندار دولت سیزدهم لحظه اهدا نشان خادمی سردار سلیمانی توسط سید ابراهیم رئیسی+ویدیو/ و رئیس جمهوری که به یار شهیدش پیوست صحبت های پدر آیت الله آل هاشم، امام جمعه شهید تبریز درباره وصیتش+ویدیو/ نماز میت منو این پسرم بخواند چون عادل است! سانحه های هوایی بی پایان برای مسئولین/ این بار وزیر ورزش و سقوط بالگرد +فیلم پرچم گنبد حرم رضوی به رنگ سیاه درآمد+عکس نشان خادمی امام رضا، درجه پُرافتخار سیدابراهیم رئیسی+عکس ماجرای امام رضا (ع) و شهید رئیسی/3 سال پیش در تولد امام رضا (ع) رئیس جمهور شد و حالا در همان شب به شهادت رسید... تواضع و فروتنی سیدابراهیم رئیسی در مراسم دریافت حکم ریاست جمهوری شان از دست رهبر معظم انقلاب+عکس/ و 4 سالی که به انتها نرسید... فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر روایت تلخ و قابل تامل سید ابراهیم رئیسی از یتیم شدنش در 5 سالگی و چشیدن طعم فقر+ویدئو زندگی شخصی و خصوصی رئیس جمهور شهید/ سید ابراهیم رئیسی از تولد تا شهادت+ فیلم محل سانحه و آخرین تصویر قبل از سوار شدن به بالگرد هیات دولت تشکیل جلسه فوری داد / بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه صحبت های جالب و شنیدنی دختر ابراهیم رئیسی درباره موضوع دیوار کشیدن پدرشان در جامعه+ویدیو صندلیِ خالیِ رئیس‌جمهور در جلسۀ فوق‌العادۀ هیئت دولت +عکس صحبت های قابل تامل دختر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان درباره حقوق ماهانه پدرش+ویدیو
تیتر امروز   
زندگی شخصی و خصوصی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید سانحه هوایی+ فیلم بالگرد برخورد کرده با کوه
همسر ابراهیم رئیسی: فرزندانم به خاطر کاندیداتوری پدرشان خیلی گریه کردند/ خود من چند روز در بیمارستان بستری شدم!
پیام‌های تسلیت باشگاه‌های لیگ برتری در پی شهادت رئیس جمهور+ عکس
بیانیه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
زندگی شخصی و خصوصی حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه از تولد تا شهادت+ فیلم بالگرد سقوط کرده و لحظه قطع امید از زنده ماندنشان
پیام حسن روحانی در پی شهادت رئیس جمهور/ صفحه تلخی در کتاب انقلاب رقم خورد
استاندار آذربایجان شرقی که بود؟/ جوان ترین استاندار دولت سیزدهم
زندگی شخصی و خصوصی رئیس جمهور شهید/ سید ابراهیم رئیسی از تولد تا شهادت+ فیلم محل سانحه و آخرین تصویر قبل از سوار شدن به بالگرد
هیات دولت تشکیل جلسه فوری داد / بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه
چه کسی بعد از رئیسی مسئولیت ها در دولت را برعهده می گیرد؟ /اصل مهم قانون اساسی درباره فقدان رئیس جمهور
انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ...
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403