چگونه عوارض خروج از کشور را بصورت آنلاین پرداخت کنیم؟+ فیلم آموزشی

  دوشنبه، 13 شهریور 1402   زمان مطالعه 2 دقیقه
چگونه عوارض خروج از کشور را بصورت آنلاین پرداخت کنیم؟+ فیلم آموزشی
هنگامی که افراد، قصد خروج از کشور را دارند، علاوه بر داشتن پاسپورت که به نوعی، مجوز خروج از کشور و شناسنامه بین المللی افراد است، باید، عوارض خروج از کشور را نیز بپردازند؛ در غیر این صورت، امکان خروج از کشور را نخواهند داشت. در ادامه ساعدنیوز به چگونگی پرداخت عوارض بصورت آنلاین خواهد پرداخت. همراه ساعدنیوز باشید.

پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور از کانال‌های گوناگون امکان پذیر شده‌است و دیگر لازم نیست مسافران در صف‌ پرداخت عوارض خروج از کشور در فرودگاه‌ها معطل شوند. پرداخت الکترونیکی عوارض این امکان را به وجود آورده تا مسافران حداقل 20 دقیقه قبل سفر بتوانند به راحتی هزینه خروج خود را بپردازند و البته شماره پیگیری دریافت کنند.

پرداخت الکترونیکی عوارض از چندیدین مسیر ورودی مانند نرم افزارهای موبایلی «بله»، کیوسک‌های اینترنتی، دستگاه‌های پایانه‌ فروش، سایت بانک ملی، نرم افزار «ایوا» که از سامانه‌های پرداخت الکترونیکی «سداد» هستند نیز امکان پذیر است. اما در نهایت تمامی این مسیرها به سداد و سامانه پرداخت الکترونیکی خدمات سازمان امور مالیاتی کشور منتهی خواهد شد و شما در اولین اقدام باید گزینه «عوارض خروج از کشور» را انتخاب کنید.

سامانه امور مالیاتی کشور

  • سپس کدملی، نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، نوع خروجی (سیاحتی، حج، عتبات عالیات هوایی، عتبات عالیات ـ زمینی و دریایی) و در صورت تمایل ایمیل خود یا مسافر را وارد کرده و آنها را تائید کنید.

سامانه امور مالیاتی کشور

  • پیامی نمایش داده می‌شود که در آن تاکید شده است: «خروج از کشور حداقل 20 دقیقه پس از پرداخت عوارض مقدور است. خروج از طریق کلیه مرزهای هوایی، دریایی و زمینی کشور مقدور است.» و شما باید این گزینه را تائید کنید تا به مرحله بعدی وارد شوید.

سامانه امور مالیاتی کشور

  • اطلاعاتی که از خود یا مسافر وارد کرده‌اید به علاوه مبلغ عوارض خروج از سفر در صفحه «تائید اطلاعات پرداخت» نمایش داده می‌شود. این فرصتی است برای شما تا بتوانید اطلاعات وارد شده را بررسی کنید و پس از اطمینان گزینه «پرداخت» را کلیک کنید.

سامانه امور مالیاتی کشور

  • بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور طبق بودجه سال 97، عوارض خروج از کشور برای هر مسافر از تمام مرزهای کشور (در سال 97) به شرح زیر است:

نوع سفر

مبلغ عوارض به ریال

عتبات عالیات

از مرزهای زمینی و دریایی کشور 125,000

از مرزهای هوایی 375,000

حج تمتع و عمره

از کلیه مرزهای کشور برای بار اول 1,100,000

برای بار دوم 1,650,000

بار سوم به بعد 2,200,000

سایر سفرهای خارجی

از کلیه مرزهای کشور برای بار اول 2,200,000

برای بار دوم 3,300,000

برای بار سوم به بعد 4,400,000

  • حالا به صفحه پرداخت الکترونیکی بانکی می‌رسیم که باید در آن اطلاعات کارت بانکی خود شامل، شماره کارت، رمز دوم، کد CVV2 ، تاریخ انقضا و کد امنیتی که نمایش داده می‌شود را حتما وارد کنید و پس از آن روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

سامانه امور مالیاتی کشور

  • پس از تکمیل فرایند خرید، جزئیات تراکنش خرید و جزئیات درخواست در صفحه‌ای جدید به شما نمایش داده می‌شود.

سامانه امور مالیاتی کشور

  • و در نهایت هم پیامکی که در آن «شماره پیگیری» و «کلمه عبور» درج شده‌است، برای شما ارسال می‌شود.

سامانه امور مالیاتی کشور

  • توجه داشته باشید که اطلاعات مسافر تا قبل از پرداخت هزینه درست وارد شده باشد چراکه بعد از آن امکان ویرایش وجود ندارد. همچنین اطلاعات پرداخت عوارض 20 دقیقه بعد در سامانه پلیس گذرنامه ثبت می‌شود و مسافر باید در فرودگاه کد عبور و شماره پیگیری که پیامک شده‌است را به افسر گذرنامه ارائه کند. گفتنی‌ست براساس تبصره ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده، افرادی که شرایط زیر را دارند از پرداخت عوارض معاف هستند:

«دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، دارندگان پروانه گذر مرزی ، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، جانبازانی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور یا دارندگان اجازه خروج دانشجویی، ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای کارنامه شغلی از وزارت کار و امور اجتماعی و بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می شوند»

  • به علاوه پرداخت عوارض خروج از کشور بدون محدودیت سنی است و خروج از کشور به هر مقصدی یک بار سفر محسوب می‌شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (518 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (112 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (22 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (14 نظر)
تیتر امروز   
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
روش جدید احیای قلب در 3 دقیقه
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!