دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

چگونه از حجم باقی مانده اینترنت مودم همراه اول مطلع شویم؟ 

سه شنبه، 03 مرداد 1402
مانده اینترنت همراه اول و استعلام حجم باقی مانده اینترنت همراه اول یکی از چالش های همیشگی کاربران این اپراتور به شمار می رود. نگران نباشید در ادامه ساعدنیوز راه حلی ارائه خواهد داد تا به راحتی از مقدار باقی مانده اینترنت مودم خود مطلع شوید.

برای خرید اینترنت دو پارامتر اصلی حجم مصرفی و مدت زمان در نظر گرفته می‌شوند. هر کاربر بنا به نیاز و مصرفی که دارد این دو فاکتور را انتخاب می‌کند. در خرید اینترنت، زمان یک فاکتور مشخص است و اصولا کاربران دغدغه‌ای برای آن ندارند. اما حجم خریداری شده خیلی مشخص نیست و باید چک شود. همین مسئله موجب شده است تا کاربران همواره دغدغه اتمام حجم اینترنت خود را داشته باشند. روش‌های مختلفی برای اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم وجود دارد. نحوه اطلاع از حجم اینترنت باقی‌مانده در اپراتورهای مختلف متفاوت است. اصولا شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت خانگی، از وب سایت و اپلیکیشن اختصاصی خود جهت آگاه‌سازی مشترکان خود استفاده می‌کنند. با این حال اپراتورهای همراه و برخی از شرکت‌های ثابت، کدهای دستوری را هم در اختیار کاربران می‌گذارند تا اگر کاربر به اینترنت دسترسی نداشته باشد هم امکان اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت خود را داشته باشد. در این مطلب توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانیم متوجه شویم در سرویس‌ همراه اول حجم اینترنت باقی مانده چقدر است.

اطلاع از حجم اینترنت باقی‌مانده مودم همراه اول

برای مشاهده میزان حجم باقی مانده اینترنت همراه اول می‌توانید با مراجعه به آدرس mci.ir و کلیک روی گزینه همراه من در قسمت بالا و سمت چپ سایت، از نسخه تحت وب این شرکت استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن همراه من (My MCI) در گوشی موبایل استفاده کنید و میزان حجم و تعداد روزهای باقی مانده از سرویس اینترنت خود را ببینید. در صورتی که این برنامه را ندارید، می‌توانید از کافه بازار اقدام به دانلود رایگان آن نمایید. همچنین می‌توانید برای مشاهده از کدهای دستوری هم استفاده کنید.

برای استفاده از نسخه وب همراه من بعد از کلیک روی عبارت همراه من در سایت همراه اول، باید شماره سیم کارت مدنظر را وارد کنید و بعد از دریافت کد یکبار مصرف و وارد کردن آن و کلیک روی عبارت ورود به سایت، می‌توانید اطلاعات سرویس اینترنت خود را در یک دایره سمت چپ سایت مشاهده نمایید.

برای وارد شدن به اپلیکیشن همراه من باید شماره تلفن سیم کارت مورد نظرتان را وارد کنید. بعد از وارد کردن شماره تلفن و دریافت کد یکبار مصرف و وارد کردن آن، وارد اپلیکیشن همراه من شده و در صفحه اصلی برنامه، می‌توانید یک دایره مشاهده کنید که نمایانگر حجم کلی باقی مانده از بسته‌های فعال اینترنت شما است. با لمس کردن این دایره می‌توانید جزئیات بیشتری از سرویس اینترنت خریداری شده مثل تاریخ خرید و موعد اتمام را هم مشاهده کنید. اگر بسته اینترنت فعال نداشته باشید این دایره نمایش داده نمی‌شود و باید اقدام به خرید بسته نمایید.

در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از همراه من برای اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت خود استفاده کنید و سیم کارت روی گوشی موبایل است، می‌توانید با اجرای کدهای دستوری 1001# یا 10320# روی گوشی موبایل و دریافت پیامک از میزان حجم باقی مانده اینترنت همراه اول مطلع شوید. همچنین می‌توانید با استفاده از تلفن گویای 444 از باقی‌مانده اینترنت خودتان باخبر شوید. اما اگر سیم کارت داخل مودم است باید به مودم متصل شوید، آدرس دسترسی به تنظیمات مودم که در هر مودمی متفاوت است و پشت مودم نوشته شده (اصولا 192٫168٫1٫1 است)، را در نوار مرورگر خود وارد کرده و کلید Enter را بزنید. در صفحه باز شده، نام کاربری و رمز عبور مودم خود را وارد نموده تا به پنل تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید. اگر نام کاربری یا رمز عبور پنل مودم خود را نمی‌دانید، بهتر است به برچسب پشت مودم مراجعه نمایید. حالا از قسمت Tools به بخش USSD مراجعه کرده و کدهای دستوری 1001# یا 10320# را در کادر وارد کرده و کلید Send را بزنید. اکنون می‌توانید با دنبال کردن راهنمای کدهای دستوری، از حجم اینترنت باقی‌مانده مودم همراه اول خود مطلع شوید.

سخن پایانی

بنابراین همراه اول گسترده‌ترین و اولین اپراتور شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ایران است. همانطور که مشاهده کردید با استفاده از کد دستوری، ارسال پیامک و اپلیکیشن همراه من می‌توانید از باقیمانده اینترنت همراه خود آگاه شوید.همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
ترجمه تخصصی متن
هزینه چاپ یک کتاب