دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

چگونه از مدارس غیردولتی بدون دردسر شکایت کنیم؟ 

جمعه، 10 شهریور 1402
با این جمله مواجه شده‌اید که مدرسه خانه دوم انسان‌ها محسوب می‌شود. در واقع هر آدمی که قصد تحصیل داشته باشد، باید دوران تحصیلی خود را از مدرسه آغاز کند. با توجه به این که از دوران کمتر از ده سالگی وارد مدرسه می‌شویم، می‌توان این مراکز را بخشی از دوران حساس و مهم زندگی خود به حساب آوریم. حال اگر مشکلی در مدرسه دیدید میتوانید از آن شکایت کنید.
فهرست []

شهریه مدارس غیرانتفاعی توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود و مدارس غیردولتی موظف هستند طبق مبلغ شهریه تصویب شده جهت دریافت شهریه خود در هر پایه تحصیلی اقدام نمایند. در صورتی که والدین دانش آموزان شاهد دریافت مبلغ بیشتری از میزان شهریه اعلام شده باشند، می توانند درخواست شکایت خود را به صورت غیر حضوری و از طریق سایت شکایت از مدارس غیردولتی ثبت کنند تا بعد از بررسی های لازم معمولا پس از 10 روز پاسخ خود را دریافت نمایند.

بنابراین، برای اینکه اولیاء دانش آموزان بتوانند درخواست شکایت مدارس غیردولتی را به درستی ثبت نموده، می توانند به صورت کامل اطلاعات لازم در خصوص نحوه شکایت از مدارس غیرانتفاعی را کسب کنند تا بتوانند روند بررسی شکایت را سریعتر انجام دهند. به همین منظور جهت آشنایی شما با نحوه شکایت از مدارس غیردولتی در ادامه این مقاله به توضیحاتی به صورت مختصر پرداخته ایم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر تا آخر این مقاله با همراه باشید.

اولیا می‌توانند مسائل مربوط به دانش آموزان در مدارس غیردولتی را در این سامانه ثبت و پیگیری نمایند. پس از ورود، گزینه ای به نام سامانه پاسخگویی به شکایات اضافه شده که شرایط شکایت کردن در آن به تفصیل شرح داده شده است. سه مرحله برای تعیین شکایت وجود دارد که به ترتیب عبارتند از: پذیرفتن شرایط، مشخصات شاکی و مشخصات شخص مورد شکایت.

در این سامانه تاکید شده که در حین شکایت از پراکنده گویی و کلی گویی پرهیز شود و توصیه ما هم به شما اینست که مستقیما سراغ اصل مطلب شکایت خود بروید چرا که احتمالا تعداد این شکایات، لااقل در این روزها، بسیار بیشتر از مواقع عادی است. ضمنا در قوانین سامانه آمده است که از کسی که پرونده‌اش در حال بررسی است نمی‌توان دوباره شکایت کرد و یا اعتراض به رای صادر شده دادگاه و درخواست تجدیدنظر از طریق این سامانه امکان پذیر نیست.

آنطور که در سایت گفته شده شکایات ظرف 48 ساعت رسیدگی و تا یک هفته پیگیری خواهند شد و البته در صورت نیاز زمان بیشتر، به متشاکی موضوع اطلاع داده خواهد شد.

در مرحله دو باید مشخصات خود را وارد کنید، نکته اینجاست که دانش آموزان هم در رده متشاکیان وجود دارند و لزوما والدین نیستند که می‌توانند به این سامانه شکایت تنظیم کنند. حتما به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به مرحله بعد نیاز به کد دانش آموزی خود یا فرزندتان دارید و بهتر است آن را از دفاتر اداری مدرسه تهیه کنید. بعد از وارد کردن مشخصات اولیه‌ دیگری چون کدملی، نام و نشان، شماره تماس و دیگر موارد، به مرحله سوم راه پیدا می‌کنید.

در گام سوم باید نوع شکایت را از بین این موارد تعیین کنید: مدارس غیردولتی، مراکز غیردولتی، مدارس هیات امنایی و مدارس اموزش از راه دور. نبودن گزینه مدارس دولتی در این مقطع جای تعجب دارد و در نهایت با وارد کردن استان و شهر و متن شکایت خود، می‌توانید ضمائمی هم در قالب عکس و پی دی اف (با حجمی کمتر از 1 مگابایت) برای تایید نهایی شکواییه خود بفرستید.


سخن پایانی

بنابراین این سامانه اینترنتی شاید شروعی باشد برای رسیدگی به انواع شکایات و مشکلاتی که در مدارس پیش می‌آید و تا به امروز پیگیری آنها مراحل پیچیده و سختی داشت. راه اندازی این قبیل سامانه‌ها گام نزدیکی به دولت الکترونیکی شدن است و می‌تواند راهگشای برخی از مشکلات حاضر در سیستم آموزشی کشور باشد. همچنین میتوانید برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر به بخش آموزش عمومی ساعدنیوز مراجعه نمایید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 31 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی کتاب
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
خوشگذرانی مایه‌داریِ زهرا گونش و همسر ثروتمندش در قایق تفریحی وسط دریا+ عکس/ تعطیلات آخر هفته خانوم والیبالیست