چگونه با استفاده از مایکروسافت word بروشور طراحی کنیم؟+ فیلم آموزشی

  پنجشنبه، 16 شهریور 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه با استفاده از مایکروسافت word بروشور طراحی کنیم؟+ فیلم آموزشی
بروشورها ابزارهای بازاریابی کارآمدی هستند که تقریباً از سوی همه شرکت‌ها استفاده می‌شوند. ایجاد بروشور تنها چند دقیقه زمان می‌برد و می‌توان این کار را مستقیماً در ورد از صفر انجام داد و یا از یک قالب آماده ورد بدین منظور استفاده کرد. در این مقاله روش طراحی بروشور در ورد را توضیح خواهیم داد. تا انتهای مقاله همراه ساعدنیوز باشید.

عموما بروشور‌ها یک برگه چند صفحه‌ای هستند که محتوای آن تصاویر و متن‌های مختلف پیرامون یک موضوع خاص است. در بیشتر بروشور‌ها صفحات مختلف تا می‌خورند تا جلوه جالب‌تری به آن بدهند؛ به همین دلیل طراحی بروشور برای تنظیم کردن صفحات پشت هم به صورتی که بعد از چاپ جلوه خود را حفظ کنند خیلی کار ساده‌ای نیست. در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم به چگونگی طراحی بروشور با استفاده از مایکروسافت ورد بپردازیم. البته شاید فکر کنید که ورد ابزار مناسبی برای طراحی بروشور نیست و بهتر است از فتوشاپ استفاده کرد؛ شکی در این موضوع نیست اما در این مطلب می‌خواهیم روشی ساده برای طراحی بروشور را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی بروشور با استفاده از یک الگو در مایکروسافت ورد

ساده‌ترین روش برای طراحی بروشور در همه نسخه‌های مایکروسافت ورد این استفاده از یک الگوی آماده است که به طور پیش فرض ستون‌ها و مکان‌های مورد نظر برای تصاویر و متن‌ها در آن طراحی شده‌اند. بعد از انتخاب یک الگوی آماده تنها کاری که باید انجام دهید درج تصاویر مد نظر خودتان است.

  • گام اول: ابتدا File و سپس New را در مایکروسافت ورد انتخاب کنید.

طراحی بروشور با استفاده از یک الگو در مایکروسافت ورد

  • گام دوم: از بخش جستجو Brochure را تایپ کرده و به صورت آنلاین به دنبال الگو‌های آماده بگردید.

طراحی بروشور با استفاده از یک الگو در مایکروسافت ورد

  • گام سوم: از بین گزینه‌های موجود موردی که نظرتان را جلب کرده را انتخاب کنید و سپس گزینه دانلود را بزنید. بعد از پایان دانلود به صورت خودکار الگوی مد نظرتان در مایکروسافت ورد اجرا می‌شود.

از این جا به بعد می‌توانید مطلب و تصاویری که مد نظرتان هست را به جای متون آماده‌ الگو درج کنید. برای تغییر ساده تصاویر بدون این که مشکلی برای طراحی الگو پیش بیاید، می‌توانید روی آن کلیک راست کرده و سپس گزینه Change Picture را بزنید. در نهایت با انتخاب عکس مد نظر خود می‌توانید تصویر بروشور را تغییر دهید.

طراحی بروشور بدون استفاده از الگو‌های آماده

با این که توصیه می‌کنیم از الگو‌های آماده که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره کردیم استفاده کنید، اما با استفاده از مایکروسافت ورد قادرید به طور کامل خودتان بروشوری که می‌خواهید را طراحی نمایید. در ادامه به توضیح چگونگی طراحی بروشور بدون استفاده از الگوهای آماده در مایکروسافت ورد خواهیم پرداخت.

  • گام اول: ابتدا به تب Layout در مایکروسافت ورد رفته و سپس Columns را بزنید تا بتوانید تعداد ستون‌های مد نظر خود را مشخص کنید. اگر می‌خواهید بروشورتان سه بار تا بخورد 3 ستون و در صورتی که می‌خواهید دو بار تا بخورد 2 ستون را انتخاب نمایید.

طراحی بروشور بدون استفاده از الگو‌های آماده

  • گام دوم: اگر می‌خواهید جهت پرونده خود را تغییر دهید باید از بخش Orientation در تب Layout اقدام کنید. به صورت پیش فرض جهت پرونده Portrait یا عمودی است.

طراحی بروشور بدون استفاده از الگو‌های آماده

  • گام سوم: برای این که مطمئن شوید می‌توانید از همه بخش‌های صفحه استفاده کنید می‌توانید مقدار حاشیه‌ها را به صورت دستی مشخص نمایید. برای این کار از تب Page Layout به Margins رفته و گزینه Custom Margins را انتخاب کنید. در پنجره جدید باز شده همه مقادیر Top و Bottom و Left‌ و Right را به 0.1 تغییر دهید تا قادر به استفاده از تمام صفحه باشید.

  • گام چهارم: حالا زمان آن رسیده که Column Break به پرونده خود اضافه کنید. با اضافه کردن این ویژگی مطمئن می‌شوید که ادامه محتویات یک ستون در ستون بعدی نمایش داده خواهد شد. برای این کار مطمئن شوید که در تب Layout قرار دارید. گزینه Breaks را انتخاب کرده و در نهایت از منوی نمایش داده شده گزینه Column را بزنید.

طراحی بروشور بدون استفاده از الگو‌های آماده

  • گام پنجم: متن خود را به پرونده اضافه کنید. از تب Home قادرید فونت، اندازه و رنگ فونت را انتخاب کنید.

  • گام ششم: برای اضافه کردن تصویر به بروشور خود کافیست روی محلی که می‌خواهید تصویر به آن اضافه شود کلیک کنید و سپس گزینه Insert > Pictures را بزنید. حالا عکس مد نظر خود را از حافظه کامپیوتر پیدا کرده و به بروشور خود اضافه کنید.

  • گام هفتم: شما می‌توانید بروشور طراحی شده‌تان را به صورت الگو در کامپیوتر ذخیره کنید تا دفعات بعد بتوانید به سادگی از الگوی شخصی سازی شده خودتان بهره‌مند شوید. برای این کار کافیست به File > Save As رفته و فرمت نهایی را Word Template با پسوند dotx انتخاب کنید.

سخن پایانی

بنابراین زمانی که طرح‌بندی آماده شد، تنها کار باقیمانده درج تصاویر و متن است. برای اضافه کردن تصاویر، یک گزینه را از گروه Illustrations انتخاب کرده و سپس گرافیک مورد نظر خود را به بروشور اضافه کنید. پس از پایان این مرحله، بروشورتان آماده چاپ و توزیع خواهد بود. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (509 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (102 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (38 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (9 نظر)
تیتر امروز   
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
جدیدترین عکس المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و همسر جوان و قد‌بلندش/ ماشالله چقدر به هم میان این دو نفر! چه حلقه‌های شیک و قشنگی👌
(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
سفیر اسبق ایران در لیبی: شاید زمینه بهتری برای بهبود روابط ایران و مصر فراهم شود
پشت پرده بحران کمبود دارو / پزشکیان برای عبور از بحران کمبود دارو چه راهی دارد؟
وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان واریز می شود+جزئیات
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!