چگونه بفهمیم چندتا حساب ایمیل داریم؟+ فیلم آموزشی

  چهارشنبه، 04 مرداد 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه بفهمیم چندتا حساب ایمیل داریم؟+ فیلم آموزشی
گاهی پیش می آید که برخی افراد چند ایمیل دارند که نمی توانند از آن ها استفاده کنند ولی این حساب ها به نام آن هاست. در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چطور تعداد ایمیل هایتان را مشخص کنید و ایمیل های قدیمی را پیدا کنید. با ما همراه باشید.

یکی از بدترین اتفاقات درمورد ایمیل، فراموش کردن آدرس آن است. در موارد بسیاری دیده می شود که شخصی یک ایمیل درست می کند اما پس از مدتی آدرس آن را فراموش می کند. در این صورت می توانید دستورالعمل هایی که مربوط به بازیابی گذر واژه و نام کاربری است را انجام دهید. اما گاهی با انجام تمام مراحل باز هم نمی توان ایمیل قبلی را پیدا کرد. در این صورت شما مجبور می شوید یک حساب جدید برای خود بسازید. شاید بارها و بارها این اتفاق افتاده باشد و حالا شما مانده اید و تعداد زیادی ایمیل بِلا استفاده. راه حل چیست ؟ برای یافتن راه حل هرگز این مطلب را از دست ندهید تا به شما آموزش دهیم چگونه بفهمید چند ایمیل دارید.

نحوه تشخیص تعداد ایمیل به نام یک نفر

اگر برای شما هم سوال است که چطور بفهمیم چند تا ایمیل داریم به روش زیر عمل کنید. برای شناسایی آدرس ایمیل خود لازم است به بخش سرویس ارائه دهنده ایمیل خود بروید و مراحل زیر را دنبال کنید.

  • یک پیام ایمیل جدید را باز کنید.

  • به دنبال نواری باشید که از From شروع می شود. این نوار آدرس ایمیل شما را دارد. اگر بیش از یک آدرس ایمیل برای ارسال تنظیم شده باشد، معمولاً هنگام نوشتن ایمیل، به عنوان گزینه های منو در نوار From ظاهر می شوند. تمام آدرس های ایمیل ذکر شده مال شماست. می توانید از هر یک از آنها استفاده کنید و بفهمید که چند ایمیل دارید.

پوستر جیمیل

روش های یافتن آدرس ایمیل فراموش شده

اگر بنا به هر دلیل آدرس ایمیل خود را فراموش کرده اید، باید بدانید که سرویس های ارائه دهنده ایمیل امکان بازیابی ایمیل های فراموش شده را برای شما فراهم کرده اند.

بازیابی ایمیل فراموش شده در سرویس جیمیل gmail

  • اولین کاری که باید انجام دهید بازدید از صفحه بازیابی حساب Google است.

  • در آنجا، آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی continue کلیک کنید. بر روی گزینه I don’t know برای گذر واژه کلیک کنید.

  • در بخش بعدی عبارت Enter your phone number or recovery email نوشته شده است. در این قسمت گوگل از شما می خواهد شماره موبایل یا آدرس ایمیل ریکاوری را که هنگام ساخت ایمیل از شما درخواست شده، وارد کنید. پس از وارد کردن یکی از موارد گزینه Next را انتخاب کنید.

  • در بخش بعد باید نام و نام خانوادگی را که برای آدرس ایمیل فراموش شده وارد کرده بودید را بنویسید. سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید.

  • اگر نام و نام خانوادگی وارد شده صحیح باشد وارد صفحه ای جدید Get a verification code می شوید. در این صفحه باید گزینه Send را کلیک کنید تا کد فعال سازی گوگل از طریق پیامک به شماره موبایل شما ارسال شود.

  • کد ارسال شده را در صفحه Enter the code وارد نمایید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.

  • با وارد کردن کد ارسالی گوگل، ایمیل فراموش شده برای شما ظاهر می شود تا به آن دسترسی پیدا کنید.

بازیابی ایمیل فراموش شده در سرویس یاهو میل Yahoo Mail

  • ابتدا از طریق Yahoo mail گزینه sign in را انتخاب کنید.

  • گزینه I cannot access my account را در صفحه ای که باز می شود انتخاب کنید.

  • در این مرحله از شما دلیل بازیابی را سوال می کند که با دو گزینه مواجه می شوید. My account may have been compromised و I have a problem with my password.

  • گزینه I have a problem with my password را انتخاب کنید و Next را بزنید.

  • در قسمت بعدی صفحه جدیدی باز می شود که از شما می خواهد آدرس ایمیل خود و کد امنیتی را وارد کنید. سپس Next را بزنید.

  • صفحه How do you want to reset your password باز می شود.

  • اگر قبل از فراموش شدن رمز، ایمیل ریکاوری معرفی کرده باشید، رمزها به ایلملتان ارسال می شوند.

  • ولی اگر ایمیل ریکاوری را وارد نکرده بودید، باید به سوالات امنیتی که هنگام ایجاد اکانت پاسخ داده اید، همان جواب ها را بدهید.

سخن پایانی

بنابراین با استفاده از روش های فوق به راحتی میتوانید به تعداد ایمیل های خود پی ببرید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (548 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (374 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (300 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (120 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (42 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود! (12 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس