دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

چگونه بفهمیم کسی در اکانت تلگرام ما است؟+ آموزش تصویری و فیلم 

جمعه، 29 اردیبهشت 1402
اگرچه تلگرام امن است و ادعا می‌کند که از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند، اما از هکر‌ها در امان نیست. و هر لحظه احتمال هک شدن برای اکانت شما نیز وجود دارد. پس برای حفظ ماندن حریم شخصی تان لازم است بعضی مواقع ایمن بودن اکانت خود را چک کنید که در ادامه ساعدنیوز چگونه بررسی کردن اینکه هک شدیم یا نه را ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

تلگرام را حالا شاید بتوان بخشی از زندگی روزمره هر فردی بخصوص در ایران دانست. این اپلیکیشن پیام رسان آنچنان جای خود را در بین کاربران باز کرده است که حال به صورت روزانه میلیون ها نفر تنها در ایران از این اپلیکیشن برای فرستادن و دریافت پیام ها و فایل ها استفاده می کنند. همین موضوع خود دلیلی است که افرادی به دنبال سوء استفاده از این اپلیکیشن باشند تا بتوانند به خصوصی ترین اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. امروز در ساعدنیوز به شما روشی را برای قطع دسترسی هر شخصی به اکانت تلگرامی شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. هک کردن و دسترسی به دیتا ها و سرور های تلگرام مطمئنا با توجه به امنیت بالای این اپلیکیشن پیام رسان اگر نگوییم برای یک شخص غیر ممکن است حداقل کار راحتی نخواهد بود ولی مشکل از جایی نشات می گیرد که از طریق دسترسی چند دقیقه ای یا چند ثانیه ای به گوشی یا هر اکانت تلگرامی شما به راحتی میتوان برای مدت ها به تمام مطالبی که شما دریافت می کنید یا می فرستید دسترسی داشت.

هک تلگرام

پس استفاده از لغت هک برای تلگرام کاملا نادرست است و شاید اسم این عمل را بی‌احتیاطی نامید. حال برای اینکه از این موضوع سوء استفاده نشود و ما مشخص نکنیم از چه طرقی می‌توان به یک اکانت دسترسی داشت از آن عبور می‌کنیم ولی به شما روش‌های قطع دسترسی اقرادی که به اکانت شما دسترسی دارند را آموزش می‌دهیم. مراحل:

  • به قسمت تنظیمات یا SETTING تلگرام بروید: بعد از اینکه تلگرام را باز کردید سه خط بالا سمت چپ را بزنید و سپس از پنجره باز شده تب Settings را زده تا وارد بخش تنظیمات تلگرام خود شوید.

  • به قسمت PRIVACY AND SECURITY بروید: در قسمت تنظیمات تلگرام خود به قسمت privacy and security رفته و بر روی آن بزنید تا وارد صفحه جدیدی شوید.

  • به قسمت ACTIVE SESSIONS بروید: پس از اینکه به قسمت privacy and security مراجعه کردید در این مرحله و در قسمت security گزینه Active Sessionsرا پیدا کرده و بر روی آن بزنید.

  • دیوایس‌های مورد نظر را حذف کنید: در این قسمت و پس وارد شدن به قسمت Active Sessions شما در ابتدا current session را مشاهده می‌کنید که مربوط به همان اکانت گوشی شما می‌باشد ولی در قسمت پایین تر و در زیر نوشته قرمز رنگ تمام دیوایس‌ها و کامپیوتر هایی که به این اکانت شما دسترسی دارند را مشاهده می‌کنید. در این قسمت در جلوی و زیر هر گزینه IP آن دستگاه یا کامپیوتر هایی که به اکانت شما دسترسی دارند را مشاهده می‌کنید (طبیعی است اگر هیچ موردی مشاهده نمی‌کنید پس هیچ IP یا دستگاهی به اکانت تلگرام شما شما دسترسی ندارد) و همچنین سایر اطلاعات و نام کشور. علاوه بر آن شما می‌توانید در هر قسمت مشاهده کنید هر کدام از این دستگاه‌ها در چه تاریخ و زمانی برای آخرین بار به اکانت تلگرام شما دسترسی داشته‌اند. در تصویر در باکس سبز رنگ دستگاه فعلی خود که با آن به تلگرام متصل هستید را مشاهده می‌کنید و در باکس قرمز رنگ تمام دستگاه هایی که از طریق کامپیوتر، تبلت، و … به دستگاه شما دسترسی دارند.

جلوگیری از هک تلگرام

  • ممکن است اکانت دیگری که به تلگرام ما متصل شده یک هکر باشد، ما فرض را بر اینکه یکی از اکانت ها فرد ناشناس می باشد گذاشته و نسبت به قطع دسترسی فرد دیگر می پردازیم .

  • روی گزینه ی قرمز رنگ Terminate all other sessions کلیک کنید. نکته: این گزینه دسترسی تمامی کسانی که به غیر از خودمان به این اکانت متصل شده اند را قطع میکند.

  • بهتر است جهت افزایش امنیت تلگرام هر چند وقت یکبار قسمت Active sessions را چک کنید.

سخن پایانی

بنابراین در بیشتر مواقع، هکر احتمالا یکی از نزدیکان شماست. وضعیت در مورد برنامه‌های جاسوسی این است که همه چیز در تلفن شما به خطر افتاده است. بنابراین، نه تنها اطلاعات تلگرام، بلکه سایرین اطلاعات شما نیز مستعد افشا شدن هستند. یک راه حل سریع این است که گوشی خود را برای برنامه‌های عجیب و غریب بررسی کنید. امیدوارم از محتوای فوق نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که همواره نگران امنیت اکانت تلگرام خود هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب