ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه بهترین هارد موجود بازار را تهیه کنیم؟+ 7 نکته طلایی و بسیار مهم

  سه شنبه، 20 تیر 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه بهترین هارد موجود بازار را تهیه کنیم؟+ 7 نکته طلایی و بسیار مهم
با بالا رفتن حجم اطلاعات و نیاز روز افزون به اطلاعات شخصی ، بهترین وسیله برای در دسترس بودن اطلاعات در هر زمان و مکانی هارد اکسترنال میباشد. اگر می خواهید برای خرید هارد اکسترنال اقدام کنید پیشنهاد میکنیم که قبل از خرید حتما نکات مهم برای خرید هارد اکسترنال را مطالعه کنید تا با اطلاعات کافی محصول خود را انتخاب کنید.

در بازار ده‌ها مدل هارد دیسک در اندازه‌ها و طراحی‌هایی مختلفی عرضه شده‌اند. این تنوع انتخاب را برای بیشتر کاربران مشکل می‌کند. بسیاری در میان ویژگی‌های مهمی که باید یک هارد دیسک داشته باشد، تنها ظرفیت و قیمت آن را در نظر می‌گیرند و بعد از این که خرید خود را انجام دادند، تازه متوجه سایر مشخصات مهمی می‌شوند که از قلم افتاده‌اند. در این مقاله راهنمای خرید هارد اکسترنال خوب، به مهم‌ترین نکاتی خواهیم پرداخت که باید در هنگام خرید این لوازم جانبی به یاد داشته باشید.

1- نوع هارد اکسترنال؛ هارد اکسترنال ssd یا hdd؟

قبل از هر چیز باید بدانید که هارد اکسترنال‌ها از نظر تکنولوژی در دو نوع مختلف تولید می‌شوند که آشنایی با آن‌ها قبل از خرید ضروری است.

هارد اکسترنال SSD

در این نوع از هاردها به جای استفاده از هدها، چیپ‌های حافظه و ترانزستورها به کار گرفته شده‌اند که یک تکنولوژی غیرمکانیکی و جدید به شمار می‌رود. همین موضوع باعث شده که از نظر سرعت، قدرت، کیفیت، طول عمر و غیره بهتر از هاردهای HDD باشند. البته در عوض قیمت‌های به مراتب بالاتری هم دارند. هاردهای SSD در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارند و کمتر دچار آسیب می‌شوند؛ اما قبل از به پایان رسیدن عمر خود هیچ علائمی نشان نمی‌دهند و اگر غفلت کنید، ممکن است تمام اطلاعات خود را به یک باره از دست بدهید. هم‌چنین باید بدانید اطلاعات ذخیره شده روی هاردهای اکسترنال SSD در صورتی که برای مدت طولانی (بسته به مدل هارد بین سه ماه تا یکسال) مورد استفاده قرار نگیرند، آسیب خواهند دید.

هارد اکسترنال HDD

حافظه‌های HDD از صفحه دیسک‌ها به منظور ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند که یک تکنولوژی مکانیکی و قدیمی‌تر است. طول عمر، سرعت، کیفیت و قدرت کمتری در مقایسه با هاردهای SSD دارند. با این وجود به دلیل داشتن قیمت مناسب، بسیاری از کاربران که تنها قصد ذخیره اطلاعات خود روی هاردهای اکسترنال را دارند و سرعت و کیفیت چندان تفاوتی به حال آن‌ها نمی‌کند، همچنان هاردهای HDD را ترجیح می‌دهند. به ویژه که این هاردها قبل از تمام شدن عمر مفید خود به مرور زمان کارایی خود را از دست می‌دهند و تمام اطلاعات ذخیره شده روی آن‌ها به یک باره از دست نمی‌رود. هم‌چنین، باید بدانید که نوع هارد هم نباید به مدت طولانی بدون استفاده بماند و اگرچه کمتر از هاردهای SSD در برابر این موضوع حساس است؛ اما کنار گذاشتن آن‌ها به مدت طولانی ممکن است باعث از دست رفتن بخشی از اطلاعات ذخیره شده روی آن‌ها شود.

استفاده از هارد اکسترنال

2- ظرفیت هارد اکسترنال؛ مهم‌ترین ویژگی هارد اکسترنال خوب

قطعا شما هم اطلاع دارید که در هنگام خرید هارد اکسترنال مهم‌ترین ویژگی که باید در نظر بگیرند، همین ظرفیت است؛ اما باید این ظرفیت را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که هرچه ظرفیت هارد اکسترنال بیشتر باشد، قیمت بالاتری هم پیدا می‌کند، پس به جای رفتن به سراغ هاردهای پرظرفیت، نیاز خود را بسنجید. فراموش نکنید که این حافظه جانبی را برای حداقل چندین سال آینده مورد استفاده قرار خواهید داد، پس نیاز خود را در طی این سال‌ها در نظر بگیرید.

3- قابلیت جابه‌جایی هارد خارجی

باید بدانید که هاردهای اکسترنال براساس کاربرد هم به دو نوع متفاوت تقسیم بندی می‌شوند. نوع اول که همان هاردهای معمولی و قابل حمل هستند که با ابعاد کوچکی تولید می‌شوند. داخل این هاردها درایوهای 2.5 اینچی قرار داده می‌شوند. این نوع از هاردها برای تامین انرژی خود از همان کابل USB استفاده می‌کنند که به منظور اتصال آن‌ها به دستگاه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع دوم این هاردها در ابعاد بزرگتری و به صورت رومیزی تولید می‌شوند. این هاردها که به نام هاردهای آرشیوی هم معروف هستند، با داشتن درایوهای 3.5 اینچی برای ذخیره سازی اطلاعات کاربرد دارند و حمل آن‌ها کار راحتی نیست. به علاوه، ناگفته نماند که این هاردهای آرشیوی به صورت مستقیم به منبع برق متصل می‌شوند تا انرژی موردنیاز خود را تامین کنند.

جالب است بدانید که روش‌های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال هم وجود دارد و با کمک آن‌ها می‌توانید هاردهای قدیمی خود را بازیابی کنید. البته این روش‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند

هارد اکسترنال

4- سرعت انتقال داده؛ از ویژگی‌ های یک هارد اکسترنال خوب

از دیگر موارد مهمی که باید در راهنمای خرید هارد اکسترنال خوب به آن اشاره کنیم، سرعت انتقال داده است. فراموش نکنید که حتی اگر ظرفیت هارد خارجی شما خیلی عالی باشد؛ اما نتواند در مدت زمان مناسب فایل‌ها را انتقال دهد، مشکل ساز خواهد شد. به ویژه که امکان اتصال این هاردها به گوشی، تبلت، تلویزیون و غیره وجود دارد. به طور کلی هاردهای SSD سرعت انتقال بالایی در حدود 300 MB/s دارند. سرعت هاردهای HHD هم در مدل‌های معمولی به صورت تقریبی 5400 دور بر دقیقه است و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

در نظر داشته باشید که علاوه بر سرعت تکنولوژی هارد اکسترنال، نوع پورت دستگاه هم روی سرعت انتقال داده آن اثر می‌گذارد. معمولا هاردهای اکسترنال از طریق درگاه‌های USB به سایر دستگاه‌ها متصل شده و به انتقال اطلاعات می‌پردازند. اگر این درگاه‌ها در کامپیوتر یا هارد شما همخوانی نداشته باشند، حتی در صورت بالا بودن سرعت تکنولوژی نباید انتظار بالا بودن سرعت انتقال داده را در میان داشته باشید. درگاه‌های USB 2.0 قدیمی‌ترند و با کم‌ترین سرعت یعنی حداکثر 6 مگابیت بر ثانیه داده‌ها را انتقال می‌دهند. درگاه‌های USB 3.0 و USB 3.1 جدیدتر هستند و سرعت انتقال بالاتری دارند. این درگاه‌ها تا 10 گیگابیت بر ثانیه می‌توانند داده‌ها را جابه‌جا کنند؛ اما باز هم به پای درگاه‌های تاندربولت 3 نمی‌رسند که تا 40 گیگا بیت بر ثانیه اطلاعات را منتقل می‌کنند. پس حتما در کنار سرعت هارد، به درگاه‌های آن و کامپیوتر خود، هم توجه داشته باشید. به علاوه، تنها از مبدل و کابل هاردهای استاندارد استفاده کنید.

5- رمز گذاری اطلاعات؛ مشخصات هارد اکسترنال خوب

با این که اطلاعات خود را می‌توانید به صورت نرم افزاری و با کمک برنامه‌های مخصوص در همه هاردهای اکسترنال رمز گذاری کنید؛ اما تنها برخی از هاردهای اکسترنال این امکان را فراهم می‌کنند که به صورت سخت افزاری روی اطلاعات خود رمز بگذارید یا از حسگرهای اثرانگشت یا سایر گزینه‌های امنیتی برای محافظت هرچه بیشتر از اطلاعات خود استفاده کنید. پس اگر می‌خواهید اطلاعات بسیار مهمی را روی هارد خود ذخیره کنید، می‌توانید به فکر خرید هارد اکسترنال با این قابلیت باشید.

6- مقاومت در برابر ضربه و آب؛ ویژگی لازم برای خرید هارد اکسترنال خوب

اگر از آن دسته کاربران هستید که هارد را همراه خود به هرکجا می‌برید و از آن در مکان‌های مختلف استفاده می‌کنید، بد نیست برای مقاوم بودن آن در برابر ضربه و آب هم هزینه‌ای را در نظر بگیرید. از این لحاظ هم بد نیست بدانید که هاردهای SSD مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارند؛ در مقابل هاردهای HDD باید با محافظ و کیف هارد اکسترنال پوشش داده شوند تا بتوانند در هنگام ضربه کمتر آسیب ببینند.

7- گارانتی؛ تضمین هارد اکسترنال خوب

روی هاردهای اکسترنال اطلاعات ارزشمند و شخصی ذخیره می‌شوند که حفظ آن‌ها برای بیشتر افراد اهمیت بسیاری دارد. بنابراین، در راهنمای خرید هارد اکسترنال خوب یادآوری می‌کنیم که هارد خود را از برندهای معتبر تهیه کنید. برندهایی که تضمین کیفیت یا گارانتی داشته باشد و در مواقع ضروری بتوانید با کمک پشتیبانی شرکت مربوطه آن اطلاعات خود را بازیابی کنید یا حتی در صورت مشکل دار بودن دستگاه خود را تعویض کنید.

بهترین هارد اکسترنال برای بازی

انتخاب بهترین هارد اکسترنال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گیمرهایی است که به دنبال فضایی برای ذخیره اطلاعات اضافی بازی‌های خود هستند. به ویژه که این هاردها می‌توانند روی سرعت و عملکرد گیمرها تاثیر زیادی بگذارند. اگر شما هم یک گیمر هستید، توصیه می‌کنیم که حتما هاردهای SSD را به این منظور انتخاب کنید. این هاردها سرعت بالاتری دارند و کمک می‌کنند تا از بازی کردن نهایت لذت را ببرید. اگر هم به دنبال خرید بهترین هارد اکسترنال برای PS4 هستید، باید دقت داشته باشید که دستگاه شما حتما از USB 3.0 پشتیبانی کند.

سخن پایانی

بنابراین در این مقاله به7 نکته‌ای که باید در هنگام خرید هارد اکسترنال در نظر بگیرید، اشاره کردیم. این نکات شامل: نوع هارد اکسترنال، ظرفیت، سرعت، گارانتی، قابلیت رمزگذاری، مقاومت در برابر ضربه و آب و غیره می‌شوند. در آخر برای تکمیل مقاله راهنمای خرید هارد اکسترنال خوب یادآور می‌شویم که هاردهای اکسترنال برای حفظ اطلاعات مهم، شخصی یا کاری شما کاربرد دارند، پس آن‌ها را تنها از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید که تمام محصولات خود را از نظر کیفیت تضمین می‌کنند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (180 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (88 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (84 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (37 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (34 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (32 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (32 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (31 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (28 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شباهت بی حد و اندازه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی به مادرش+عکس رونمایی از یک عکس نایاب و تاریخی از خلاقیت مردم دوران قاجار برای حمل جنازه/ بیچاره مُرده تا دفن بشه چی به سرش میومد!+عکس عکس تاریخی از یک دبیرستان پسرانه در تهران 90 سال پیش/ چه قوانین جالبی برای امتحان گرفتن داشتند! کولاک ژست های جذاب و جدید علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی در صنعت مدلینگ/ چه استایل تابستونی خفنی+ویدیو (ویدئو)سکانس فراموش نشدنی از پشت صحنه در حاشیه/ترکیب جواد رضویان و مهران مدیری یعنی بمب خنده نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس نگاهی به لباس عروس و دسته گل با کلاس سوگل طهماسبی بازیگر سریال فاصله ها/ باز هم عکس عروس خانوم بدون حضور آقای داماد+عکس خلافیت منحصربفرد مادر باحوصله ایرانی برای خوراندن تخم مرغ به فرزند بد غذایش/ مادر نمونه سال+ عکس ویدئوی جذاب از همراهی جواد عزتی و الناز حبیبی در اکران تمساح خونی! شوکه کننده ترین سکانس برنامه "صداتو"/ افشاگری عجیب جوان خوش چهره و خوش صدای برنامه صداتو درباره ترانه معروف "تنهاترین عاشق" (ویدئو) شادترین لحظه برنامه "صداتو" با آهنگ محلی جنوبی / داور معروف دیگه نتونست جلو خودشو بگیره اومد وسط عکسی جنجالی از دوران جوانی مریم امیر جلالی / ماشالا خانوم بازیگر مثل قالی کرمان می مونه! (عکس) استوری جدید یوسف تیموری با پدرش/ شباهت عجیب وی به پدرش جلب توجه کرد!/چه میز غذای شیک و رنگارنگی! زهره فکور صبور، ستایش دلنوازان: مرگ آرومو خیلی دوس دارم و بدم میاد تو بستر مریضی بمیرم! +ویدئو خلاقیت بامزه و خنده دار یک پسربچه برای رای آوردن در انتخابات شورای مدرسه/ با این وعده شیرین حتما رای میاری😂+عکس (فیلم) لحظه وحشتناک ظاهر شدن یک فروچاله بزرگ در استرالیا! / خوب شد آدم اون دور و بر نبود (فیلم) تیدا سگ زنده یاب "سگی که قبل تر در حادثه متروپل کمک بسیاری کرده بود" برای یافتن کودک 4ساله مفقود شده در علفزارها! (عکس) جشن دندونی ساده و صمیمی سام نوه اکبر عبدی در خانه شان/ماشالا چه خونه لاکچری دارن، دیوارکوبهای نقره شون فقط! رونمایی از استایل شیک دامادی علی دایی در تالار/ مهریه عجیب همسر اردبیلی ابرستاره فوتبال ایران چیست؟+عکس استایل شیک و امروزی هادی کاظمی در جشن تولد همسرش سمانه پاکدل/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس (ویدئو) سکانس فوق خنده دار برنامه "شب آهنگی"/ بازم حامد آهنگی یک استعداد گوگولی و خوش انرژی دیگه رو کشف کرد، خدا حفظشون کنه (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) لحظه مواجه شدن یک معلم با هدیه غافلگیرکننده ای که مدرسه برایش تدارک دیده/ شما هم همچین هدیه ای میگرفتین اینقدر ذوق میکردین؟ ویدیویی از وحشتناکترین حادثه ای که ممکن است برای کودک شماهم بیفتد!/ برای هر مادر دارای کودک 1 تا 3 سال دیدن این ویدیو اجباری است! نحوه ساخت سرم پوست خانگی ضد چروک برای انواع پوست (چرب، خشک، مختلط و...) همسر سابق مهدی قائدی، ستاره معصومی، در کنار خواهرش که انگار دوقلوهای همسانند/ اینقدر شباهت طبیعیه واقعا؟ (تصاویر) پنت هاوس فوق لوکس کریم باقری/ نگاهی به خونه و زندگی پر زرق و برق فوتبالیست محبوب کشورمان (عکس) نگاهی به خونه زندگی شیک و مجلل علی دایی/ فقط تراس دلباز خونه شون! (عکس) نگاهی به خونه و زندگی شیک و طلایی مادر مهدی قائدی، فوتبالیست خوب کشورمان/ چه مادر خوش خنده ای داره، برادرش هم که کپی خودشه زیبایی خاص نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در 7 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ ستاره سادات قطبی با گلدان های زیاد/ آدم اینجا باشه که پیر نمیشه +عکس صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا+ عکس حضور چهره های فوتبالی در منزل امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 عکسی از اولین روز مادر شدن همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها/ چه بچه ناز و دلبری داره ماشاءالله فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
تیتر امروز   
از اهتزاز پرچم ایران در کالیفرنیای امریکا تا بازداشت لیدر سپاهان در حواشی داغ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...