چگونه بهترین موس گیمینگ بازار را بخریم؟+ 7 نکته بسیار مهم

  دوشنبه، 26 تیر 1402   زمان مطالعه 13 دقیقه
چگونه بهترین موس گیمینگ بازار را بخریم؟+ 7 نکته بسیار مهم
اگر بازی‌های ویدیویی را روی پی سی تجربه می‌کنید، داشتن یک موس خوب از نان شب برای‌تان واجب‌تر است. این سوال برای‌تان پیش آمده است که چه انتخابی کنید که هم از نظر بودجه مناسب‌تان باشد و هم بتوانید بهترین کارایی را از خریدتان تجربه کنید؟ برای پاسخ دادن به این سوال ما تصمیم گرفته‌ایم راهنمای خرید موس گیمینگ را برای شما تهیه کنیم. همراه ما باشید.

تمام گیمرهای حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که داشتن یک موس مناسب برای یک بازیکن چقدر واجب است. با یک موس خوب می‌توانید به راحتی نتیجه بازی را به نفع خود تغییر دهید؛ اما در مقابل اگر ماوس مناسبی را برای خود انتخاب نکنید، هرچه قدر هم سرعت و تمرکز خود را بالا ببرید، باز هم از دشمن و رقیب‌تان عقب می‌مانید. احتمالا بعد از اینکه از اهمیت ماوس گیمنگ اطلاع پیدا کردید، در ذهن شما این سوالات مطرح خواهد شد که یک موس مناسب برای بازی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ برای خرید بهترین موس گیمینگ باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟ و غیره. برای رسیدن به پاسخ این سوالات در این مقاله با ساعدنیوز همراه باشید.

مهم‌ترین نکات برای خرید موس مخصوص بازی

موس‌های گیمینگ قیمت‌های بالایی دارند و شاید در نگاه اول خرید آن‌ها توجیه شده به نظر نرسد؛ با این وجود اغراق نیست اگر بگوییم که خرید یک ماوس مخصوص بازی برای یک گیمر از واجبات به شمار می‌رود. اگر شما هم یک پی سی گیمر هستید، توصیه می‌کنیم یک اتاق بازی مجهز برای خود آماده کنید.

1. نوع موس گیمینگ خود را مشخص کنید

موس‌های گیمینگ در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که اگر حرفه‌ای نباشید شاید متوجه تفاوتی میان آن‌ها نشوید. در صورتی که تفاوت‌های کوچکی بین آن‌ها وجود دارد که می‌تواند در نتیجه بازی شما اثرات زیادی بگذارد. پس بهتر است حتما با انواع این موس‌ها آشنا باشید و با توجه به نیاز و علاقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

موس‌ گیمینگ FPS

اگر به بازی‌های شوتری که از نمای اول شخص اجرا می‌شوند، مثل: Call of Duty ،Rainbow Six ،Battlefield ، Quake و غیره علاقه دارید، به شما توصیه می‌کنیم یک موس گیمینگ FPS بخرید. در کنار این موس‌ها دکمه‌ای تحت عنوان Sniper قرار گرفته است که اگر دست خود را روی موس قرار دهید، این دکمه را با انگشت شست خود لمس خواهید کرد.

این دکمه به ظاهر کوچک نقش مهمی را در روند بازی اجرا می‌کند. با کمک آن می‌توانید درست بزنگاه DPI موس را کاهش دهید تا با نهایت دقت هدف‌گیری و تیراندازی کنید. تفاوتی ندارد که بازی شوتر اول شخص شما تک نفره است یا گروهی و رقابتی؛ در هر حال وجود این دکمه می‌تواند شما را پیروز میدان کند.

موس‌ گیمینگ FPS

موس مخصوص MMO

اگر به جای بازی‌های شوتری به سبک‌های MMO علاقه‌ دارید، قطعا این موس‌ها می‌توانند گزینه بهتری برای شما باشند. در بازی‌های MMO مانند: World of Warcraft،Final Fantasy XIV وStar Wars: The Old Republic که سرعت عمل بالا حرف اول را می‌زند، داشتن یک موس تخصصی می‌تواند نتیجه را زمین تا آسمان تغییر دهد. دکمه‌های زیادی در کنار موس گیمینگ MMO قرار داده می‌شود. با وجود این دکمه‌ها می‌توانید به جای چند بار کلیک کردن روی صفحه کلید یا موس، تنها با فشردن یک دکمه کار را تمام کنید. به این ترتیب سرعت عمل بسیار بالایی پیدا می‌کنید و می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن دشمن را از پا در‌آورید. در برخی از این لوازم جانبی عملکرد و نقش دکمه‌ها از قبل تعیین شده و ثابت هستند؛ اما با خرید بهترین موس گیمینگ MMO می‌توانید هر کدام از دکمه‌ها را شخصی سازی کنید. یعنی شما نقش و عملکرد دکمه‌ها را براساس نیاز خود تعریف کنید.

موس غیرتخصصی

اگر به طور کلی عاشق بازی کردن هستید و تمام سبک‌های گیم مثل: شوتر، اکشن، mmo، Real-Time و غیره را دوست دارید، موس‌های همه کاره برای شما ساخته شده‌اند. این موس‌ها با اینکه ویژگی‌های یک موس گیمینگ را دارند؛ اما طراحی خاص یا ویژگی‌ منحصر به فردی ندارند و می‌توان از آن‌ها برای تمام بازی‌ها استفاده کرد. به علاوه، بهتر است بدانید که بیشتر موس‌های موجود در بازار از این نوع هستند. بعد از اینکه میزان تخصصی بودن موس مخصوص بازی خود را انتخاب کردید، باید مشخصات دیگر این موس‌ها را هم تعیین کنید. در ادامه به تفاوت میان این مشخصات می‌پردازیم.

موس مخصوص MMO

2. موس‌های سیم دار را به موس‌های بی سیم ترجیح دهید

زمانی که تصمیم به خرید یک موس مخصوص به بازی می‌گیرید، احتمالا چندین مدل بی سیم یا با سیم به شما معرفی می‌شود. در نگاه اول شاید موس‌های بی سیم را به دلیل استفاده راحت‌تر انتخاب کنید؛ اما به نظر ما بهتر است موس‌های سیم دار را در اولویت قرار دهید. برای دانستن دلیل این موضوع باید با عملکرد موس‌های بی سیم آشنا شوید. موس‌های بی سیم در دو نوع بلوتوثی یا دانگل دار در بازار وجود دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

موس‌های بلوتوثی

موس‌های بلوتوثی از طریق امواج با سیستم شما ارتباط برقرار می‌کنند. عملکرد این موس‌ها در ظاهر بسیار عالی است؛ اما نه برای گیمرهایی که هر ثانیه از بازی برای‌شان اهمیت فوق العاده‌ای دارد. اگر در کنار موس بلوتوثی خود از هندزفری‌های بلوتوثی، اسپیکرهای خانگی و غیره استفاده کنید، احتمال ایجاد تداخل در امواج بلوتوثی و قطع اتصال موقت موس با سیستم بسیار زیاد است. به این معنی که ممکن است درست در هنگام حمله یا دفاع اتصال موس شما قطع شده و چند ثانیه طول بکشد تا دوباره این اتصال برقرار شود.

موس‌های دانگلی

نوع دیگر موس‌های بی سیم به کمک دانگل‌های بلوتوثی به سیستم متصل می‌شوند. این دانگل‌ها شکلی شبیه به فلش مموری‌ها دارند و باید در یکی از پورت‌های USB سیستم قرار بگیرند. در این موس‌ها مشکل تداخل امواج بلوتوثی بسیار کمتر است. هم‌چنین این موس‌ها سرعت بالاتری هم دارند، با این وجود تاخیر در ارسال فرمان هم‌چنان در این مدل‌ها هم دیده می‌شود. شاید برای یک کاربر معمولی اصلا این تاخیر قابل لمس نباشد؛ اما قطعا برای یک گیمر بسیار مهم است که بلافاصله پس از کلیک روی موس فرمان شلیک و غیره اجرا شود و حتی در حد میلی ثانیه هم با تاخیر همراه نباشد. از دیگر معایب موس‌های بی سیم، باتری خور بودن آن‌ها است. به دلیل حذف سیم در این لوازم، باید برای تامین انرژی موس از باتری‌ها استفاده کرد که طول عمر مشخصی دارند. به علاوه وجود این باتری‌ها باعث افزایش وزن موس‌ها هم خواهد شد. در آخر باید بگوییم بهترین موس گیمینگ موجود در بازار می‌توانند از نوع بی‌سیم هم باشند. در طراحی این موس‌ها بازه فرکانسی با دقت بسیار زیادی انتخاب می‌شود تا احتمال اختلال امواجی به حداقل برسد. هم‌چنین برای افزایش سرعت و کاهش تاخیر هم تدابیری اندیشیده شده است. پس اگر قصد خرید موس سیم دار را دارید، به انعطاف بالای سیم آن توجه کنید که در هنگام استفاده مانع از سرعت بالا یا حرکات شما نشود. اگر هم یک موس سیم دار را ترجیح می‌دهید، به وزن، تکنولوژی‌های به کار رفته و طول عمر باتری آن دقت کنید.

3. تفاوت میان موس‌های لیزری و نوری را بدانید

یکی دیگر از سردرگمی‌هایی که احتمالا در هنگام انتخاب بهترین موس گیمینگ گریبان شما را می‌گیرد، انتخاب میان موس‌های لیزری یا نوری است، چرا که هر دو عملکرد قابل قبولی دارند. به ویژه اگر یک گیمر معمولی باشید، تفاوت چندانی میان این دو احساس نخواهید کرد. با این وجود بهتر است بدانید که بیشتر گیمرهای حرفه‌ای استفاده از موس‌های نوری را به دلیل دقت بالاتر ترجیح می‌دهند. در مقابل موس‌های لیزری روی هر سطحی به سرعت و بسیار روان عمل می‌کنند و می‌توان گفت که سرعت بالاتری دارند.

4. به طراحی و ارگونومی موس اهمیت دهید

دنیای بازی‌های ویدیویی آن‌قدر جذاب است که وقتی مشغول آن‌ها می‌شوید، بعید است زمان را از دست ندهید. احتمالا ساعت‌ها بازی می‌کنید. پس ماوسی را انتخاب کنید که در دست گرفتن آن راحت باشد و در طولانی مدت باعث ایجاد احساس درد و خستگی در دستان شما نشود. طراحی این وسیله باید با اندازه دستان شما همخوانی داشته باشد. توصیه می‌شود که موسی را انتخاب کنید که با 60 تا 70 درصد از دست خود بتوانید آن را پوشش دهید.

5. به تنظیمات قابل تغییر موس توجه بیشتری داشته باشید

اگر قصد خرید بهترین موس گیمینگ را دارید و قیمت آن برای شما اهمیتی ندارد، حتما یک موس با قابلیت شخصی‌سازی را انتخاب کنید. این موس‌ها اجازه می‌دهند که شما براساس نیاز خود آن‌ها را از نو مونتاژ کنید. از محل قرارگیری دست، انگشت‌ها و دکمه‌ها گرفته تا سرعت عملکرد و میزان DPI را با توجه به سبک بازی و راحتی خود تنظیم کنید. در برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر حتی می‌توانید با اضافه کردن یا کم کردن قطعات مخصوص داخلی وزن موس خود را هم تغییر دهید. در مقابل، موس‌های ساده گیمینگ از پیش طراحی و برنامه‌ریزی شده‌اند و نمی‌توانید تغییری در عملکرد یا طراحی آن‌ها اعمال کنید. به همان اندازه قیمت‌های مناسب‌تری هم دارند.

6. دکمه ماکرو را فراموش نکنید

تصور کنید که در صحنه‌های مختلف بازی نیاز دارید که برای پرش همزمان دکمه‌های control+ x+shift را فشار دهید. مسلم است که تکرار این کار زمان شما را می‌کشد. دکمه‌های ماکرو در موس‌های گیمینگ به همین منظور طراحی شده‌اند که بتوانید با یکبار فشردن آن‌ها چندین دستورالعمل را به صورت همزمان اعمال کنید. در واقع شما می‌توانید دکمه ماکرو ماوس خود را به گونه‌ای تعریف کنید که با یکبار فشردن آن، به جای کلیک روی چندین دکمه پرش خود را انجام دهید. بهترین موس گیمینگ باید حداقل یک دکمه ماکرو داشته باشد.

7. قابلیت DPI موس را جدی بگیرید

میزان DPI یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های موس گیمینگ به شمار می‌رود و میزان دقت آن را نشان می‌دهد. هر چقدر DPI یک ماوس بیشتر باشد، یک اینچ مربع را به واحدهای کوچکتری تقسیم می‌کند. به این معنی که با کوچکترین حرکت موس، جابه‌جایی بیشتری در صفحه نمایش دیده می‌شود.‌

در هنگام بازی بسته به موقعیت و سبک گیم، ممکن است گاهی DPI بالا به شما کمک کند تا عملکرد سریع‌تری داشته باشید. در مقابل در مواقعی مثل شلیک، DPI بالا ممکن است روی دقت هدف‌گیری شما اثر منفی بگذارد. در برخی از ماوس‌های گیمینگ این قابلیت به صورت پیش فرض روی چند حالت مشخص تعریف شده است و می‌توانید با فشردن دکمۀ مخصوصی بین این حالت‌ها جابه‌جا شوید. در موس‌های پیشرفته‌تر؛ اما دکمه‌های ویژه‌ای برای تنظیم دقیق‌تر این قابلیت قرار داده می‌شود که می‌توانید به کمک آن خیلی سریع و دقیق مقدار DPI را تنظیم کنید. تا اینجای مقاله با مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید موس مخصوص بازی در نظر داشته باشید، آشنا شدید. در ادامه شما را با 5 مدل از بهترین موس گیمینگ موجود در بازار ایران آشنا می‌کنیم.

1- ماوس گیمینگ با سیم شیائومی مدل MWGM01

اولین موسی که قصد معرفی آن به شما را داریم، از نوع همه‌کاره و باسیم است. موس گیمینگ شیائومی مدل MWGM01 طراحی ارگونومی و متناسب با ساختار دست دارد. این موس 8 دکمه قابل برنامه‌ریزی دارد که در سمت چپ، سمت راست و روی ماوس قرار داده شده‌اند. شما می‌توانید با کمک این دکمه‌ها دسترسی سریعی به تیراندازی برای بازی‌های FPS، حرکت به عقب و جلو، تنظیم dpi و غیره را داشته باشید. از دیگر مشخصات این موس گیمینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی ارگونومی و متناسب با ساختار دست

  • مجهز به 8 وزنه برای تنظیم وزن کلی موس و مرکز ثقل آن

  • دارای هشت کلید برنامه پذیر

  • دارای نوار ضدلغزش

  • وزن 139 گرم

  • از نوع سیم‌دار با سیمی به طول 1.8 متر

  • مجهز به سنسور نوری با دقت 7200DPI

  • سرعت ردیابی 150ips و شتاب 30G

  • مجهز به 5 حالت مختلف جلوه‌های نور رنگی RGB

 ماوس گیمینگ با سیم شیائومی مدل MWGM01

2- ماوس گیمینگ با سیم پورودو مدل PDX311-BK

طراحی ارگونومی و در دسترس بودن تمام دکمه‌ها از بارزترین مشخصات موس گیمینگ پورودو مدل PDX311-BK به شمار میآید. این موس به همراه یک سیم طراحی شده است تا کمترین تاخیر را در ارسال فرمان‌ها داشته باشد. روی موس گیمینگ پورودو می‌توانید 7 کلید قابل برنامه‌ریزی پیدا کنید که با استفاده از نرم افزار مخصوصی می‌توان آن‌ها را شخصی‌سازی کرد. از دیگر مشخصات برجسته این موس طول عمر بالای آن است. شما می‌توانید تا 3 میلیون بار روی این موس کلیک کنید و از داشتن‌اش لذت ببرید. دیگر مشخصات موس گیمینگ پورودو عبارتند از:

  • دارای وزن 124 گرمی

  • دارای سیم اتصال 1.5 متری از نوع USB

  • قابلیت ایجاد 6 نور RGB

  • مجهز به 7 کلید قابل برنامه‌ریزی

  • دارای DPI بین 800 تا 6400

  • سرعت ردیابی 28 IPS

  • قابلیت تنظیم حساسیت به وسیله دکمه اختصاصی

  • مجهز به حسگر نوری

3- موس گیمینگ شیائومی مدل XMYXSB01MW

یکی دیگر از بهترین موس گیمینگ های موجود در بازار که می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای نه چندان زیاد آن را داشته باشید، موس گیمینگ شیائومی مدل XMYXSB01MW است. زمانی که به طراحی خاص این ماوس گیمینگ دقت می‌کنید، دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی آن را مشاهده خواهید کرد. ویژگی بارز موس گیمینگ مدل XMYXSB01MW قابلیت استفاده به صورت بی سیم و سیم دار است. به این معنی که می‌توانید هم با استفاده از اتصال دانگل بلوتوث به سیستم خود از آن به عنوان یک ماوس بلوتوثی استفاده کنید و هم با کمک یک کابل Micro USB با طول 0.6 متر یک ماوس سیم‌دار داشته باشید. ویژگی‌های دیگر این موس شیائومی عبارتند از:

  • قابلیت تنظیم DPI بین 50 DPI تا 7200 DPI

  • دارای وزن 139 گرمی

  • مجهز به نورپردازی RGB با قابلیت شخصی سازی

  • دارای 6 دکمه قابل برنامه ریزی

  • مجهز به حسگر نوری با دقت بالا

4-موس گیمینگ با سیم تسکو TSCO GM 2023 Mouse

بهترین موس گیمینگ دیگری که قصد معرفی آن را داریم، از برند تسکو مدل TSCO GM 2023 Mouse است. طراحی ارگونومی و لاکچری در رنگ‌های مختلف اولین ویژگی است که با دیدن این موس به چشم می‌آید. این ماوس با دارا بودن سیمی از نوع USB و با کابل 1.8 متری در کنار آزادی عملی که به گیمر می‌دهد، تاخیر ارسال فرمان را هم از بین می‌برد. در قسمت جلو این موس نورپردازی RGB دیده می‌شود که قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی دارد. به علاوه 8 کلید کنترلی و قابل تنظیم روی این موس دیده می‌شود که یکی از آن‌ها به منظور شخصی سازی DPI در نظر گرفته شده است. با کمک این کلید می‌توانید میزان دقت موس را در 6 سطح از 1200 تا 7200 DPI تنظیم کنید. ویژگی‌های دیگر این موس گیمینگ عبارتند از:

  • با وزن 143 گرمی

  • دارای 8 کلید با قابلیت برنامه‌ریزی

  • مجهز به حسگر نوری

  • قابلیت تنظیم DPI در محدوده 1200 تا 7200

  • دارای طول عمری معادل با 5 میلیون بار کلیک

  • مجهز به نورپردازی RGB

5- ست گیمینگ پورودو مدل PDX213

به عنوان آخرین محصول تصمیم گرفتیم که یک پیشنهاد مقرون به صرفه و حرفه‌ای را معرفی کنیم. ست کامل گیمینگ پورودو مدل PDX213 که شامل کیبورد، موس، هدفون و موس پد گیمینگ است، با قیمتی استثنایی برای گیمرها یک پیشنهاد ردنشدنی محسوب می‌شود. در واقع با خرید این ست می‌توانید با یک تیر چهار نشان بزنید. کیبورد گیمینگ این ست دارای کلیدهای بلند و مجهز به نورپردازی RGB است. موس گیمینگ این ست هم از نوع سیم دار با طول 1.5 متر، با 7 دکمه قابل برنامه‌ریزی و 7 رنگ متفاوت، میزان دقت 800-3400 DPI ، حسگر نوری و وزنی معادل با 129 گرم طراحی شده است و می‌تواند هر گیمری را راضی نگه دارد.

هدست گیمینگ این ست پورودو، صدایی با کیفیت بسیار بالا و هیجان انگیز توسط درایورهای بزرگ 40 میلی‌متری با امپدانس 32 اهم به شما هدیه می‌دهد. در طراحی این هدفون حتی نورپردازی هم دیده می‌شود.

ماوس پد گیمینگ ست پورودو در ابعاد 250x350x3 میلی‌متر طراحی شده است و با روکش کامل صافی که دارد، ماوس را کاملا روان و دقیق روی خود حرکت می‌دهد. شایان ذکر است که تمام اجزای این ست ارگونومی و خاص طراحی شده‌اند و پس از ساعت‌ها استفاده هم هیچ‌گونه خستگی در عضلات دست یا گوش شما ایجاد نمی‌کنند.

سخن پایانی

بنابراین موس‌های مخصوص بازی براساس سبک گیم‌ها در انواع بسیاری مختلفی چون: موس FPS، موس مخصوص MMO و موس معمولی به بازار عرضه شده‌اند. در هنگام خرید بهترین موس گیمینگ موجود در بازار باید بعد از مشخص کردن نیاز خود، به بی‌سیم یا با سیم بودن، نوری یا لیزری بودن، میزان DPI، چگونگی طراحی و ساختار و مشخصات قابل تنظیم موس توجه داشته باشید. ما در این مقاله 5 مدل از این موس‌ها را به شما معرفی کردیم که می‌توانید برای خرید به مشخصات آن‌ها در مقاله نگاهی داشته باشید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (178 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (98 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (97 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (78 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (66 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (37 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (23 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (24 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه سه شنبه 2 مرداد 1403
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
کیفرخواست رائفی‌پور صادر شد؛ تحقیقات ادامه دارد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت