چگونه بوی بد عرق را مهار کنیم؟

  سه شنبه، 15 خرداد 1397 ID  کد خبر 7835
چگونه بوی بد عرق را مهار کنیم؟
ساعد نیوز: عرق کردن آن هم در فصول گرم سال امری عادی تلقی می شود اما فرد را همیشه درگیر می کند. راه های خانگی برای کاهش میزان عرق و رفع بوی بد آن وجود دارد. در این مقاله باراه های ساده ی خانگی

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از  الو دکتر: 

جوش شیرین

جوش شیرین رفع کننده بوی بد طبیعی است. باعث کشتن باکتری که باعث بوی بدن می شود، می گردد. از آن می توان به طور مستمر در زیر بغل خود استفاده کنید. چند بار استفاده از جوش شیرین می تواند باعث تحریک پوست برای افراد با پوست حساس شود.

شما می توانید با استفاده و ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین به راحتی دئودورانت تهیه کنید.

سرکه سیب

ACV دارای خواص ضد باکتریایی می باشد و طیف های شگفت انگیز از استفاده مانند دیابت، کاهش وزن ، شوره سر، عفونت قارچی، پوست، پاکسازی پوست و درمان مو را داراست. ACV با کاهش PH پوست، باکتری بوی عرق زیر بغل را کاهش می دهد.

گلاب

گلاب یک درمان بسیار آرامش بخش برای حذف بوی عرق زیر بغل است. با استفاده از آب گل رز زیر بغل خود را از بوی بد دور کنید و یک اثر دراز مدت از عطر گل را در طول روز داشته باشید. می توانید به گلاب آب اضافه کنید و در صورت دلخواه کمی جوش شیرین هم اضافه کنید و به صورت اسپری بعد از هر بار حمام کردن استفاده نمایید.

رژیم غذایی مناسب

از مصرف غذاهایی مثل نوشیدنی‌های کافئین‌دار، مشروبات الکلی، سیر، پیاز و خوراکی‌های پرادویه که عرق تان را بدبو می‌کنند، پرهیز کنید.

زیرا اکثر این غذاها سیستم اعصاب مرکزی را تحریک کرده و همچنین دمای بدن‌تان را افزایش داده و بدن بیشتر عرق می‌کند.

آب اکسیژنه

پروکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه یک مادّه ضدعفونی کننده است که با از بین بردن باکتری های عامل عرق، تعریق را کاهش می دهد.

برای استفاده از آب اکسیژنه برای جلوگیری از تعرق، کافی است یک قاشق آب اکسیژنه را با نصف لیوان آب ترکیب کنید. سپس هر زمان که لازم بود از آن بر روی زیر بغل استفاده کنید.

پوست درخت بلوط

پوست درخت بلوط یکی از موثرترین مواد در جلوگیری از تعریق زیاد است. این محصول را می توانید به راحتی از عطاری ها تهیه کنید.

یک لیتر آب جوش را با ۵ قاشق سوپخوری پوست درخت بلوط مخلوط کنید. بعد از آن که این ترکیب جوشید، بگذارید ۲ ساعت بماند و سپس از این تونیک موثر بر روی زیر بغل استفاده کنید.

شیوه دیگر استفاده ار این دم کرده این است که آن را در کیسه های کوچکی بریزید و در فریزر بگذارید و بعد از آن که یخ زد آن را به آرامی بر روی زیر بغل بگذارید.

سنگ زاج

سنگ زاج یک سنگ معدنی است که خاصیت ضد تعریق دارد. این سنگ مانع از ایجاد بو و لکه بر روی لباس می شود و محصولی کاملاً طبیعی است.

این سنگ معدنی برای تعرق زیاد بسیار مناسب است زیرا خواص ضد باکتری و ضدعفونی دارد، به یکنواخت شدن پوست کمک می کند و از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می کند. یکی دیگر از ویژگی های آن این است که هیچ لکی بر روی زیر بغل باقی نمی گذارد زیرا مواد شیمیایی ندارد.

رزماری

رزماری نه تنها در پخت و پز استفاده می شود، بلکه می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها به کار گرفته شود. با توجه به تحقیقات دانشگاه مریلند به نظر می رسد روغن رزماری دارای خواص ضد میکروبی است ( توانایی کشتن برخی باکتری ها و قارچ در لوله های آزمایش را داشته است) و همچنین مانند یک دئودورانت برای حفظ کردن بدن از بوی بد مفید می باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (224 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (136 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW