چگونه برای فیلم زیرنویس خودکار بسازیم؟+ فیلم آموزشی

  سه شنبه، 10 مرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه برای فیلم زیرنویس خودکار بسازیم؟+ فیلم آموزشی
از آن‌جایی که مردم مختلف کشورهای دنیا مایل به ارتباط برقرار کردن با با دیگران می‌باشند صنعت فیلم سازی یکی از راه‌های بسیار مناسبی است که می‌تواند این ارتباط را برای آن‌ها برقرار سازد. اما شاید فهمیدن زبان فیلم برای هر کسی مقدور نباشد پس برای رفع این مشکل، ساخت زیرنویس بهترین گزینه است که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

بشری که روی کره خاکی زندگی می‌کند و به بیش از 200 زبان زنده دنیا صحبت می‌کند در هر کشور یا منطقه با منطقه ی دیگر یا با کشورهای دیگر دارای یکسری تفاوت های بسیار بنیادین است. مسلما صنعت فیلم سازی و ضبط در حال حاضر در کشورهای زیادی به وجود آمده و پیشرفت های بسیار بزرگی نیز تاکنون داشته است. همانطور که می‌دانید صنعت محبوب فیلم‌سازی امروز دیگر در تمام کشورهای دنیا رواج پیدا کرده است و پیشرفت های بسیار بزرگی نیز تاکنون کسب کرده است.

از آن‌جایی که مردم مختلف کشورهای دنیا مایل به ارتباط برقرار کردن با با دیگران می‌باشند صنعت فیلم سازی یکی از راه‌های بسیار مناسبی است که می‌تواند این ارتباط را برای آن‌ها برقرار سازد. همان طور که می‌دانید تقریبا بیش از 80 درصد ساکنین کره زمین تنها به زبان مادری خود مسلط هستند و به هنگام تماشای فیلم های خارجی نمی‌توانند زبان آن ها را متوجه شوند. در این کره خاکی تنها 20 درصد از افراد قادرند تا علاوه بر زبان مادری خود به یک زبان دیگر که غالبا زبان بین المللی و یا همان انگلیسی است صحبت کنند.

ما تمامی این دلایل را برای شما ذکر کردیم تا بتوانید متوجه میزان بالای اهمیت زیرنویس فیلم ها، مستند ها و سریال ها و حتی محتواهای فیلمی موجود در پلتفرم هایی مانند یوتیوب و یا سایر آن‌ها شوید. پس با توجه به اهمیت این مسئله ما تصمیم گرفتیم در این مقاله با شما در خصوص روش‌های ساخت زیرنویس خودکار برای فیلم ها صحبت کنیم.

زیر نویس خودکار با یوتیوب

یوتیوب یکی از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب و پرطرفدار است که در سال های گذشته طرفداران بسیاری را به سمت خودش جذب کرده است. این شبکه به قدری شهرت دارد که اگر به تازگی یک گوشی خریده باشید متوجه می‌شوید که یکی از برنامه های بومی و اصلی آن اپلیکیشن یوتیوب است. در این اپلیکیشن می‌توانید از قابلیت ساخت زیرنویس آن به صورت کاملا رایگان استفاده کنید. این قابلیت توسط خود گوگل ایجاد شده است و به علت بین المللی بودن زبان انگلیسی بر روی ساختار جملات آن بر روی انتشار مطالب به زبان انگلیسی بیشتر کار شده است.

زیر نویس خودکار با یوتیوب

هر فایل ویدئویی که قرار است در یوتیوب آپلود شود ابتدا زیر نظر متخصصین و ربات های مربوط به این کار بررسی می‌گردد و پس از تایید آن ها در یوتیوب بارگذاری می‌شود. اما مراحل کار به چه شکلی است؟ پس از ورود به برنامه و زدن گزینه upload video می‌توانید فایلی را که می‌خواهید آن را آپلود کنید در قسمت مربوطه قرار دهید. فراموش نکنید که پس از آپلود ویدئو به صورت درجا زیرنویس روی آن قرار نمی‌گیرد و بایستی کمی صبر کنید. پس از گذشت یک مدت زمان، می‌توانید به قسمت subtitles closed caption مراجعه کنید و فایل را همراه با زیرنویس آن مشاهده کنید. زیرنویسی که از این طریق ایجاد می‌شود به احتمال بسیار زیاد دارای خطاهایی نیز می‌باشد، اما با توجه به اینکه این زیرنویس در مدت زمان کوتاه و همچنین به شکل رایگان طراحی شده و در اختیار ما قرار گرفته است این خطاها قابل چشم پوشی هستند. گاهی اوقات می‌خواهیم فایل زیرنویس را دانلود کرده و اصلاحاتی را روی آن انجام دهیم. این اصلاحات را به طریقه زیر می‌توانید به اجرا درآورید. در صفحه اصلی حساب کاربری خود در یوتیوب به گزینه transcriptions مراجعه کنید. در این صفحه ویدئوهای خودتان را خواهید دید، ویدئویی که فایل زیرنویسش را لازم دارید انتخاب کنید و گزینه other features را بزنید. در گام بعدی گزینه translation & transcriptions کلیک کنید. در صفحه باز شده در قسمت راست روی یکی از زبان های مورد نظر خودتان کلیک کرده و پس از آن می‌توانید فایل زیرنویس نمایش داده شده را مشاهده، دانلود و یا ویرایش کنید. فراموش نکنید که فرمت زیرنویس نیز بسیار مهم است. تقریبا 95 درصد از فیلم ها با فرمت SRT همخوانی دارند و به همین دلیل هم این فرمت از نظر 95 درصد افراد بسیار محبوب و کاربردی است.

زیرنویس خودکار با برنامه Aegisub

برنامه دیگری که قادر به ساخت زیرنویس برای فیلم ها می‌باشد برنامه قابل حمل aegisub است. این برنامه نسبت به دیگر برنامه های ساخت زیرنویس کمی پیچیده تر و البته ماهرانه و تخصصی تر است. در این نرم افزار می‌توانید کارهای مختلفی همچون تغییر رنگ، فونت، اندازه و موقعیت مکانی زیرنویس ها را انجام دهید. برای انجام تغییراتی که گفته شد از گزینه style manager استفاده کنید.

زیرنویس خودکار با برنامه Aegisub

سخن پایانی

بنابراین دانستن انواع روش های ساخت زیرنویس خودکار برای فیلم ها و سریال ها می‌تواند یکی از راه‌های بسیار ساده و حتی جذاب برای شما باشد که به وسیله آن بتوانید ویدئوهای مخصوص به خودتان را در سایت، یوتیوب و...آپلود کرده و با قرار دادن زیرنویس آن را به میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا معرفی کنید. در این مقاله ما به طور مختصر برای شما به آموزش روش های ساخت زیرنویس خودکار در دو برنامه یوتیوب و aegisub پرداختیم. حال بعد از مطالعه این مطالب شما دیگر با توجه به مهارت و دانشی که در این زمینه دارید می‌توانید از یکی از این روش ها استفاده نمایید و به زیرنویس مورد نظر خود دست پیدا کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (344 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (246 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (122 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (107 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (89 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (71 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (53 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (46 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (40 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (36 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (31 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (29 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (25 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (22 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
کیفرخواست رائفی‌پور صادر شد؛ تحقیقات ادامه دارد
اقدام عجیب و خبرساز پدر حسن یزدانی در آستانه المپیک پاریس همه را حیرت زده کرد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت