چگونه در اکسل به آسانی لیست کشویی ایجاد کنیم؟+ فیلم آموزشی

  دوشنبه، 29 خرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه در اکسل به آسانی لیست کشویی ایجاد کنیم؟+ فیلم آموزشی
ایجاد لیست کشویی در اکسل به شما در منسجم‌تر کردن اطلاعات وارد شده و همچنین دوری از اشتباه کمک می‌کند و اکسل نیز در دل خود این امکان را گنجانده است. بنابراین اگر می‌خواهید از اکسل استفاده کنید می‌توانید اطلاعات خود را در لیست کشویی دسته‌بندی کنید. در ادامه ساعدنیوز نحوه ی ایجاد لیست کشویی را ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

ایجاد لیست کشویی در اکسل به شما در منسجم‌تر کردن اطلاعات وارد شده و همچنین دوری از اشتباه کمک می‌کند و اکسل نیز در دل خود این امکان را گنجانده است. بنابراین اگر می‌خواهید از اکسل استفاده کنید می‌توانید اطلاعات خود را در لیست کشویی دسته‌بندی کنید. از لیست کشویی در سلول استفاده کنید وقتی که می‌خواهید گزینه‌های متعددی برای هر کدام در نظر بگیرید. مثلا می‌توانید لیستی حاوی بله، خیر یا زن، مرد ایجاد کنید یا هر گزینه‌ی دیگری. ما به شما نحوه اضافه کردن لیست کشویی به صفحات گسترده اکسل را نشان خواهیم داد.

چگونه یک لیست کشویی در اکسل ایجاد کنیم؟

ایجاد لیست کشویی در اکسل آسان است اما در عمل کمی مبهم به نظر می‌رسد. در اینجا خلاصه‌وار ایجاد یک لیست کشویی شخصی‌ساز را مرور می‌کنیم:

  • یک برد اسم‌دار ایجاد کنید: در ایجا لازم است فهرستی که می‌خواهیم در لیست استفاده کنیم را ایجاد کنیم.

  • اعتبار داده‌ها را وارد کنید: این یک مرحله نه‌چندان واضح است. شما سلول را برای لیست کشویی باز می‌کنید.

  • برای تایید اطلاعات یک اسم برد اضافه کنید: در نهایت شما همه را کنار هم قرار می‌دهید و منابع لیست کشویی را تعریف می‌کنید.

  • برای تایید اطلاعات پیام ورودی تنظیم کنید: این مرحله اختیاری‌ست و به شما اجازه می‌دهد تا برای راهنمایی کاربران اکسل خود یک پنجره پیام اضافه کنید.

ایجاد یک برد اسم‌دار

یک راه اضافه کردن موارد به لیست کشویی استفاده از Data Validation است که می‌توانید فهرست خود را در یک صفحه اضافه کرده و طیف وسیع گزینه‌های مدنظر را به یک سلول اضافه کنید. ما قصد داریم یک لیست کشویی که حاوی انواع مختلف مواد غذایی در Sheet2 است ایجاد کنیم. هر یک از موارد را در یک سلول جداگانه یا در یک ستون یا یک ردیف وارد کنید. موارد را انتخاب کنید، نامی را برای طیف وسیعی از سلول‌های انتخاب شده در جعبه نام وارد کنید و Enter را فشار دهید.

ایجاد یک برد اسم‌دار

افزودن Data Validation

  • به صفحه‌ای که می‌خواهید لیست کشویی اضافه کنید بروید. روی برگه Data کلیک کنید و سپس Data Validation را در قسمت Tools Data انتخاب کنید.

افزودن Data Validation

  • مطمئن شوید که برگه تنظیمات در Data Validation فعال است.

اضافه کردن اسم برای Data Validation

سپس فهرست را از لیست کشویی مجاز انتخاب کنید. برای نمونه اسم غذا را در لیست قرار می‌دهیم. به این صورت متن را در کادر قرار دهید =Food غذا یا هر اسمی که می‌خواهید را جاگذاری کرده و تایید را بزنید.

اضافه کردن اسم برای Data Validation

تنظیم پیام راهنما برای Data Validation

اگر می‌خواهید برای سلول خود یک پیام ورودی ایجاد کنید باید به Input Message بروید. گزینه نمایش پیام ورودی برای سلول انتخابی را بررسی کرده و عنوان و پیام را پر کنید. همچنین می‌توانید از Error Alert برای انتخاب سلول اشتباه نیز استفاده کنید. پس از وارد کردن اطلاعات اشتباه Error Alert ظاهر می‌شود. کادر Show Error alert after invalid data is entered را تیک بزنید و یک Style انتخاب کرده و عنوان و پیام خطا را پر کنید و سپس روی OK کلیک کنید.

تنظیم پیام راهنما برای Data Validation

وقتی یک سلول حاوی لیست کشویی را انتخاب کنید، فلش پایین برای انتخاب یک گزینه در سمت راست سلول نمایش داده می‌شود. اما زمانی نه به نمایش در خواهد آمد که سلول را انتخاب کنید. در این مقاله راهی برای نمایش همیشگی آن آموزش می‌دهیم. اگر لیست شما حاوی بیش از 8 مورد باشد یک نوار پیمایش کنار لیست اضافه می‌شود.

گزینه‌های پیشرفته لیست کشویی

حالا که یک لیست کشویی اولیه دارید به سراغ گزینه‌های پیشرفته‌تر می‌رویم.

حذف یا ویراش Named Range

اگر نیاز است اسم برد را تغییر دهید یا به کل حذف کنید باید از مدیریت نام اقدام کنید. روی برگه Formulas کلیک کرده و سپس بر روی Name Manager در قسمت Names Defined Names کلیک کنید.

حذف یا ویراش Named Range

  • برای تغییر اسم یک سلول در Name Manager، یک اسم در فهرست انتخاب و پس روی دکمه cell range کلیک کنید. سپس سلول را انتخاب کرد و بر روی گزینه cell range کلیک کنید و بعد اسم جدید را وارد کنید. سپس برای ذخیره اسم جدید بر روی علامت سبز کلیک کنید.

حذف یا ویراش Named Range

شما همچنین می‌توانید یک نام را با انتخاب آن در لیست، و کلیک بر روی ویرایش در جعبه ویرایش نام و کلیک بر روی OK تغییر دهید. برای حذف یک نام، نام را در لیست انتخاب کرده و روی Delete کلیک کنید.

ایجاد فهرست کشویی تابع

فهرست کشویی تابع یکی از ویژگی‌هایی است که فهرست کشویی اولیه را تغییر می‌دهد. مثلا اگر ما پیتزا را انتخاب کنیم در مثال بالا، پس لیست فهرست‌ کشویی ثانویه می‌تواند انواع پیتزا را شامل شود. اکنون ما قصد داریم سه لیست دیگر ایجاد کنیم و آنها را نام ببریم. یک لیست برای هر یک از گزینه‌ها در لیست کشویی اصلی خود وارد کنید. یکی از لیست را انتخاب کرده، و یک نام برای آن وارد کنید و Enter را فشار دهید. این روش را برای باقی هم انجام دهید. اسامی لیست‌های دیگر باید با گزینه‌های موجود در لیست کشویی اصلی مطابقت داشته باشند. برای نمونه همانطور که در ادامه می‌بینید یکی از اسامی سه لیست اضافه شده‌ی ما کوکی است و شامل انواع کوکی می‌شود.

ایجاد فهرست کشویی تابع

  • قبل از ایجاد فهرست کشویی تابع، شما باید یک مورد را در لیست کشویی اصلی انتخاب کنید. مهم نیست کدام گزینه را انتخاب کنید سپس سلول مورد نظر خود را که می‌خواهید لیست کشویی تابع را اضافه کنید را انتخاب کنید.

ایجاد فهرست کشویی تابع

  • روی برگه Data کلیک کنید و سپس Data Validation را در قسمت Tools Data کلیک کنید. فهرست را در لیست کشویی مجاز انتخاب کنید. متن زیر را در کادر Source وارد کنید. $B$2 را با ارجاع به سلول حاوی لیست اصلی‌تان جاگذاری کنید. علامت دلار را در سلول مرجع قرار دهید. این سلول مرجع را مشخص می‌کند و نشان می‌دهد که حتی با کپی و جابجایی سلول هم تغییر نمی‌کند.

  • * =INDIRECT($B$2)

  • تابع INDIRECT با یک رشته متن مشخص برمی‌گردد. در این نمونه، ، متن از گزینه لیست کشویی اصلی در سلول B2 انتخاب شده است. به عنوان مثال، اگر چینی را از لیست کشویی اصلی انتخاب کنید، کد =INDIRECT($B$2) به چینی ارجاع داده می‌شود. در نتیجه، لیست کشویی دوم شامل موارد چینی است. روی OK کلیک کنید.

ایجاد فهرست کشویی تابع

  • در مثال زیر فهرست موجود در لیست کشویی مورد علاقه بسته به آنچه که در لیست کشویی Favorite Food انتخاب شده است، تغییر می‌کند.

ایجاد فهرست کشویی تابع

حذف یک لیست کشویی

برای حذف لیست کشویی در اکسل ، مراحل زیر را اجرا کنید.

  • سلول را با لیست کشویی انتخاب کنید.

حذف یک لیست کشویی

  • در زبانه Data ، در گروه Data Tools ، بر روی Data Validation کلیک کنید.

حذف یک لیست کشویی

  • کادر گفتگوی "Data Validation" ظاهر می شود.

  • روی Clear All کلیک کنید.

حذف یک لیست کشویی

توجه: برای حذف سایر لیستهای کشویی با همان تنظیمات ، قبل از کلیک بر روی Clear All ، "Apply these changes to all other cells with the same settings را بررسی کنید.

  • روی OK کلیک کنید.

سخن پایانی

بنابراین در مطالب فوق به آموزش ساخت لیست کشویی در اکسل پرداختیم. امیدوارم برایتان مفید واقع شده باشد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (365 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (264 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (139 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (129 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (114 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (100 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (61 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (49 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (42 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (34 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (32 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (30 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 5 مرداد 1403
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....