چگونه در اینستاگرام آنفالو کنیم ولی بلاک نشویم؟

  پنجشنبه، 11 خرداد 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه در اینستاگرام آنفالو کنیم ولی بلاک نشویم؟
بدون شک میتوان اینستاگرام را؛ به عنوان پر مخاطب ترین برنامه شبکه اجتماعی نه تنها در ایران، بلکه در جهان نام برد. این شبکه اجتماعی فارغ از بحث سرگرمی افراد در طی روز، امروزه به یکی از بسترهای فوق العاده قوی در خصوص گسترش کسب و کار و افزایش درآمد در سرتاسر دنیا تبدیل شده است. در ادامه ساعدنیوز به نحوه ی آنفالو کردن بدون بلاک شدن خواهد پرداخت.

امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام بین مردم جهان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. هدف این شبکه بیشتر انتشار عکس‌ها و ویدیوهای جذاب و سرگرم‌کننده است؛ در نتیجه در اینستاگرام فضای فعال‌تری نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی را مشاهده می‌کنیم. برنامه اینستاگرام نیز مانند سایر برنامه‌های این حوزه شامل مجموعه قوانینی است که کاربران باید آن‌ها را رعایت کنند تا بتوانند عضو پایدار این شبکه اجتماعی شوند. اگر فردی بخواهد فعالیت پایدار داشته و در کنار آن یکی از کاربران محبوب اینستاگرام محسوب شود، باید حتما قوانین اینستاگرام را رعایت کند.

به عنوان یک کاربر اینستاگرام می‌بایست حتما قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید تا بتوانید میزان تعامل بالایی داشته باشید و از مسدود شدن پیج یا حذف آن پیشگیری نمایید. امکان دارد که شما برای گشتن در اینستاگرام وقت آزاد زیادی داشته باشید و پیج‌ها و پست‌های زیادی را در روز ببینید یا دارای کسب و کاری در اینستاگرام باشید و بنابر دلایلی پیج شما با مشکل مواجه گردد و ممکن است این موضوع برای شما بسیار آزار دهنده باشد اما تمام این قوانین و محدودیت‌ها به خاطر امنیت خود شما خواهد بود، یعنی اینستاگرام این قابلیت را دارد که هرزنامه‌ها را به خوبی تشخیص دهد و این خود به معنی برقراری امنیت برای حساب شما خواهد بود.

طبیعی به نظر می‌رسد که وقتی اینستاگرام روز به روز بر تعداد کاربرانش اضافه می‌شود، بسیاری از قوانین قدیمی‌تر دستخوش تغییر شوند یا بسیاری از قوانین جدید برای کاربران این شبکه اجتماعی به مرور وضع گردد. در این محتوا سعی بر آن داریم که درباره فالو و آنفالو کردن در اینستاگرام صحبت کنیم و راهکارهایی را ارائه دهیم که هنگام استفاده از اینستاگرام، اگر این راهکارها را استفاده کنیم با مشکلات کمتری روبرو خواهیم بود.

پوستر اینستاگرام

انواع محدودیت های حال حاضر در اینستاگرام

در این قسمت به صورت تیتروار به محدودیت‌هایی که در حال حاضر در استفاده از اینستاگرام وجود دارد می‌پردازیم تا با دانستن آن‌‌ها بتوانید عملکرد بهتری در این شبکه اجتماعی داشته باشید و به هنگام فعالیت به میران کمتری دچار مشکل شوید:

  • محدودیت فالوو کردن سایر کاربران اینستاگرام: شما به عنوان یک کاربر instagram در بازه زمانی یک ساعت تنها اجازه فالو کردن 10 نفر کاربر دیگر را در شبکه اینستاگرام خواهید داشت (در روز حدود 200 نفر). به این معنا که اگر شما در بازه زمانی کوتاهی تعداد زیادی از سایر کاربران اینستاگرام را فالوو کنید، حساب کاربری شما تا 24 ساعت توسط شبکه اینستاگرام برای فالوو کردن مسدود خواهد شد. البته این اعداد بسته به برخی از فاکتورها ممکن است متغیر باشند.

  • محدودیت لایک کردن پست‌های مختلف کاربران اینستاگرام: شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام در بازه زمانی یک‌ساعته تنها اجازه لایک کردن 300 پست از کاربران مختلف این اپلیکیشن را دارید (در روز حدود 7000 پست).

  • محدودیت کامنت گذاشتن برای پست‌های مختلف شبکه اینستاگرام: در بازه زمانی 24 ساعته، شما امکان ثبت حدود 500 کامنت را خواهید داشت.

  • محدودیت به کار بردن هشتگ در پست‌های مختلف شبکه اینستاگرام: شما به عنوان یک کاربر شبکه اجتماعی اینستاگرام، برای انتشار یک پست تنها مجاز به استفاده از 30 هشتگ در پست خود خواهیدبود. اگر در پست خود از بیش از 30 هشتگ استفاده کنید، پست شما منتشر خواهد شد، ولی هیچ یک از هشتگ‌ها در پست منتشر شده شما دیده نخواهد شد یا به عبارتی هشتگ‌ها در پست شما درج نخواهد شد و پست بدون هشتگ منتشر می‌شود.

  • محدودیت تعداد کلمات متن (کپشن) پست اینستاگرام: معمولا در حدود 2200 کاراکتر اجازه دارید که هنگام انتشار یک پست در اینستاگرام، در قسمت کپشن، چیزی بنویسید.

  • محدودیت تعداد کاراکترهای Biography کاربران اینستاگرام: یک کاربر شبکه اینستاگرام تنها مجاز به استفاده از 150 کاراکتر در قسمت بیو صفحه خودش است.

  • محدودیت آنفالو کردن سایر افراد (اکانت‌ها) در اینستاگرام: موضوع اصلی که در ادامه محتوا به آن خواهیم پرداخت، همین محدودیت اینستاگرام است که اگر به قوانین آن توجه نداشته باشید با ریپورت اینستاگرام مواجه خواهید شد.

محدودیت های آنفالو کردن در اینستاگرام چیست؟

یکی از مهمترین نکاتی که لازم است در ابتدای مسیر خود برای موفقیت در محیط اینستاگرام بدانید، این است که چه محدودیت‌هایی برای آنفالو کردن توسط مدیران اینستاگرام در نظر گرفته شده‌است. سایر ویژگی‌های ضروری اینستاگرام مانند لایک‌کردن، گذاشتن نظر و دنبال‌کردن (فالو کردن)، آنفالو‌ کردن (عدم دنبال کردن) هم محدودیت دارد. اما متأسفانه، هیچ اظهارنظر رسمی درباره قوانین و محدودیت‌ها از سوی اپلیکیشن اینستاگرام وجود ندارد که تعداد مجاز هر اقدام را نشان دهد ولی مسئله مهم این است که این محدودیت‌ها وجود دارند و اعمال می‌شوند.

چگونه در اینستاگرام آنفالو کنیم که بلاک نشویم؟

در این قسمت لازم است برخی از نکات را که پیش‌تر عنوان کردیم، مجدد یادآوری کنیم. در بخشی از مطالب قبل اشاره داشتیم که ساز و کار مشخصی برای برخی از محدودیت‌هایی که اینستاگرام ایجاد می‌کند وجود ندارد و بر اساس مطالعات میدانی برخی از بایدها و نبایدها در نظر گرفته می‌شوند. این نکته به این دلیل یادآوری شد که بدانید راه کارهایی که در این بخش ارائه می‌شوند را نمی‌توان صد در صدی قلمداد کرد. نکته‌ی دیگری که نیاز است آن را مجدد مورد توجه قرار دهیم این است که بر اساس تعداد فالوورها یا طول عمر یک اکانت اینستاگرام، نمی‌توان فرمول یکسانی برای همه‌ی افراد ارائه داد، پس مقتضی است که این نکته را نیز مد نظر خودتان قرار دهید.

بسیار خوب، بعد از یادآوری‌های بالا که به نظر ضروری می‌رسیدند، به سراغ این نکته می‌رویم که چگونه در اپلیکیشن اینستاگرام آنفالو کنیم که تنبیه نشویم و اصطلاحا اینستاگرام ما را بلاک نکند. اولین نکته‌ای که بسیار معقول به نظر می‌رسد این است که به جهت اطمینان داشتن از این که مشکلی برای اکانت شما پیش نمی‌آید، یک فاصله منطقی از اعدادی که در ادامه متن بیان می‌شوند، داشته باشید.

مطالعات میدانی که انجام شده‌اند، بر این قائل هستند که حدودا بین 50 تا 100 آنفالو در روز، مشکلی برای اکانت اینستاگرامی مورد نظر شما به وجود نخواهد آورد (البته باز هم بستگی به تعداد فالوورها و طول عمر اکانت و … دارد). البته جالب است بدانید که برخی از ربات ها که کار تحقیقاتی بر روی این موضوع انجام داده‌‍اند، مدت زمانی که لازم است بین هر آنفالو کردن تا آنفالو کردن بعدی، فاصله زمانی انداخته شود را نیز تخمین زده‌اند که چون اعداد گوناگونی بدست آمده‌است، از ذکر یک عدد ویژه پرهیز می‌کنیم. اما بهتر است که بین هر آنفالو کردن‌تان، فاصله زمانی را خودتان در نظر بگیرید تا ریسک کار به کمترین میزان ممکن برسد.

بهترین روش برای آنفالو کردن افراد در اینستاگرام (اگر این کار را به صورت دستی انجام می‌دهید) استفاده از افزایش مرحله به مرحله تعداد اقدامات است. به عنوان مثال: برای هفته اول سعی کنید فقط 50 نفر را در روز آنفالو کنید. در هفته دوم تعداد را به 100 نفر در روز افزایش دهید و همینطور پیش روید.

این روش کارساز خواهد بود اما مشکل این است که اگر کاربر به فواصل زمانی توجه نکند، حساب اینستاگرامش خیلی زود بلاک می‌شود. بنابراین این روش می‌تواند بسیار وقت گیر باشد به خصوص برای کسانی که می‌خواهند هزاران نفر را آنفالو کنند. اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید تعداد زیادی از افراد را سریع و ایمن در اینستاگرام آنفالو کنید.

چگونه هزاران نفر را خیلی سریع در اینستاگرام آنفالو کنیم؟

حتما شما هم بر این باور هستید که فرآیند آنفالو کردن در اینستاگرام اصلا کار پیچیده ای نیست اما مسئله اینجاست که اگر تعداد افرادی که میخواهیم آنفالو کنیم زیاد باشند، ممکن است خطری برای اکانت خود ما داشته باشد. در قسمت قبلی موضوع را به‌گونه‌ای توضیح دادیم که یک فرد بخواهد کار را به صورت شخصی و دستی انجام دهد که اشاره شد نقطه‌ی ضعف آن زمان بر بودنش است.

اخیرا برخی از برنامه نویس‌ها، ربات هایی را تولید کرده اند که ظاهرا با رعایت نکات ایمنی مربوطه، اقدام به آنفالو کردن تعداد زیادی از افراد می‌کنند و مدعی هستند که اشکالی هم برای اکانت شخصی که از این ربات استفاده می‌کند، پیش نخواهد آمد. از آنجایی که مسلما استفاده از هر رباتی ممکن است ریسک‌های مربوط به خودش را داشته باشد، لذا در این محتوا به معرفی این اپلیکیشن‌ها (ربات‌ها) نمی‌پردازیم اما اعلام می‌کنیم که با سرچ‌های ساده در موتورهای جستجو، می‌توانید به برخی از این ربات‌ها دست پیدا کنید و با در نظر گرفتن ریسک‌های ممکن که ممکن است جبران ناپذیر نیز باشد استفاده کنید. تیم همیار آکادمی به هیچ عنوان این روش و برنامه‌ها را برای استفاده به شما پیشنهاد نمی‌کند.

سخن پایانی

بنابراین امروزه الگوریتم های اینستاگرام بیش از پیش در حال بروزرسانی هستند و برنامه‌نویس‌ها شبانه‌روز در تلاشند که اساس کار ربات‌ها و روش‌های مخرب را محدود کنند. در نتیجه اصلا تلاش نکنید که اینستاگرام را دور بزنید و یا تلاش کنید با الگوریتم‌های آن بجنگید. تبعات این کار بسیار سنگین خواهد بود و هزینه‌های بسیار سنگینی را به شما تحمیل می‌کند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (208 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (157 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (96 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (26 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (24 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....