اصول استفاده ی هشتگ در اینستاگرام چیست؟+ مزایای آن

  پنجشنبه، 11 خرداد 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
اصول استفاده ی هشتگ در اینستاگرام چیست؟+ مزایای آن
یکی از روش‌هایی که میزان بازدید از پست‌ها و استوری‌ها را در اینستاگرام افزایش می‌دهد، استفاده از هشتگ است. استفاده صحیح و اصولی از هشتگ باعث افزایش بازدید خواهد شد و همچنین عدم استفاده درست از هشتگ نیز می‌تواند تا حد زیادی به پیج شما ضرر بزند در ادامه ساعدنیوز به اصول استفاده از هشتگ در اینستاگرام خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

اینستاگرام یکی از پلتفرم هایی است که از قابلیت هشتگ گذاری پشتیبانی می کند. به منظور استفاده از هشتگ لازم است ابتدا بدانید هشتگ اینستاگرام چیست و نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام چگونه است؟ در این مطلب از میزبان فا مگ به آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام پرداخته ایم.

هشتگ اینستاگرام چیست؟

هشتگ ها ابزارهای فوق العاده قدرتمند در رسانه های اجتماعی هستند و یکی از مهم ترین عناصر ارتباط در دنیای دیجیتال به شمار می روند. می توان گفت هشتگ برچسبی برای دسته بندی موضاعات در سطح جهانی است. به عبارت دیگر هشتگ یک راه برای طبقه بندی و گروه بندی مطالب مشابه در کنار هم بشمار می رود. هشتگ در شبکه های اجتماعی مختلف کاربرد دارد و به کاربران کمک می کند تا از طریق سرچ پست مورد نظر را راحت تر پیدا کنند. به طور مثال با زدن روی هشتگ ایجاد شده به صفحه ای منتقل می شوید که می توانید سایر پست های مرتبط با هشتگ مورد نظر را مشاهده نمایید. برای استفاده از هشتگ از علامت # (Number Sign) قبل از کلمه مورد نظر استفاده می شود. با این کار کلمه تبدیل به هشتگ می شود. هشتگ گذاری در اینستاگرام یکی از موثرترین روش های بازاریابی و افزایش فالوور محسوب می گردد. باید برای افزایش بازخورد پیجتان از هشتگ استفاده کنید. در واقع هشتگ گذاری به بیشتر دیده شدن پیج شما کمک می کند.

هشتگ عبارت است از واژه ای که قبل از آن علامت # قرار می گیرد. وقتی کاربری روی یک هشتگ کلیک می کند به صفحه ای منتقل می شود که تمام موضوعات دارای آن هشتگ در آن صفحه قرار دارند.

در نامگذاری هشتگ ها اگر فاصله بین کلمات قرار گیرد دیگر کلمه بعدی جزء عبارت تگ شده محسوب نمی گردد. در زبان انگلیسی می توان کلمات را به راحتی به یکدیگر چسباند. اما در زبان فارسی با استفاده از علامت (_) Underline به اینستاگرام اعلام می کنیم که منظورمان یک عبارت واحد است.

انواع هشتگ در اینستاگرام

به طور کلی از سه دسته هشتگ می توان در شبکه های اجتماعی استفاده نمود:

هشتگ توضیح: جهت طبقه بندی موضوعات و یا انتقال حس محتوای پست شده به مخاطب استفاده می گردد.

هشتگ برند: شرکت های مختلف برای معرفی برند خود از هشتگ نام برندشان استفاده می کنند. این هشتگ به صورت ثابت روی تمام پست ها ثبت می شود و معرف کسب و کار است.

هشتگ کمپین (مدت دار): در مدت های کوتاه و مشخص در یک مسابقه یا یک رویداد، طراحی و استفاده می شوند و پس از مدت زمان معینی به پایان می رسند.

دسته بندی هشتگ های اینستاگرام

  • Branded Hashtags: می‌توان گفت اکثر هشتگ های اینستاگرام و در حدود 75 درصد از آنها، از این دسته محسوب می‌شوند. این هشتگ ها شامل نام فرد، محصول و یا تبلیغ می‌باشد. مزیت فوق العاده ای این هشتگ ها دارند، نمایش آمار صحیح به مخاطبان است. به عنوان مثال، شما می‌توانید وضعیت محصول و یا تبلیغ خود را با هشتگ مرتبط با آن سرچ کنید. یا اینکه می‌توانید برای تحلیل کردن محبوبیت برند خود، آن را با استفاده از ابزارهای تحلیل شبکه اجتماعی بررسی کنید. در این صورت، شما می‌توانید از مشتریان و مخاطبان خود بخواهید زمانی که از محصول و یا خدمات شما استفاده می‌کنند، از آن عکس و یا فیلم تهیه کرده و آن را با هشتگ در شبکه‌های اجتماعی اعم از اینستاگرام به اشتراک بگذارند. در این شرایط، شما می‌توانید بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها را انتخاب کرده و در صفحه خودتان به اشتراک بگذارید.

  • Community Hashtags: هشتگ هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، هشتگ های عمومی هستند و در واقع، هدف از این هشتگ ها تبلیغ خدمات و یا بازاریابی برند نمی‌باشد. تمامی افراد می‌توانند از هشتگ های مختلف و متنوع در پست‌ها و استوری های اینستاگرامشان استفاده کنند. در واقع، هشتگ هایی که افراد مختلف تنها به منظور دریافت فالوور برای پیجشان استفاده می‌کنند، از هشتگ های عمومی هستند. هدف این افراد معرفی برند و یا خدمات خاصی نمی‌باشد و تنها می‌خواهند برای پیچ شخصی خود مخاطب جذب کنند.

هشتگ های اجتماعی

تکنیک های هشنگ گذاری در اینستاگرام بسیار مهم می باشد هشتگ های اجتماعی می توانند افرادی که شبیه یک دیگر هستند را به هم متصل کنند اما جالبه بدانید 9 نوع مختلف برای هشتگ های اجتماعی وجود دارد؛

sweater#: مشخص کننده محصولات و خدمات

#travelphotograoher : مشخص کننده جایگاه فعالیت شما در یک صنعت خاص است.

#bakersofinstagram : این نوع هشتگ ، هشتگ های مرتبط با جوامع گوناگون اینستاگرامی و حوزه فعالیت های آن هاست

#whiteday : هشتگ های مخصوص به فصل یا رویداد های خاص

#sydneysweets : مشخص کننده یک سری از مکان های خاص

#tuesdaytip : هشتگ های روزانه معمول

#becreative : هشتگ های حاوی عبارت های مرتبط با شغل

#ootd: هشتگ های حاوی عبارت های مختصر که منظور خواصی را به دنبال دارند.

#اموجی : هشتگ هایی حاوی اموجی و تصاویر گویا

مزایای استفاده از هشتگ در اینستاگرام

  • هشتگ ها یک روش جستجوی گسترده را پیرامون موضوع خاصی برای ما فراهم می کنند.

  • با استفاده از هشتگ ها می توان یک موضوع خاص را به سرعت در میان کاربران جستجو کرد.

  • هشتگ گذاری در اینستاگرام برای پیج های تجاری کاربردی خواهد بود زیرا استفاده از هشتگ به بیشتر دیده شدن برندها کمک شایانی می کند.

  • مطالبی که با هشتگ منتشر می شوند در سرچ ها نمایش داده می شوند.

کاربرد هشتگ در اینستاگرام

  • طبقه بندی مطالب در یک اکانت مشخص

  • کمک به اینستاگرام برای تشخیص بهتر محتوای شما

  • کمک به یافتن مطلبی که در اینستاگرام جستجو می شود.

  • انتقال پیام و بار احساسی مطلب منتشر شده به مخاطبین

نکات استفاده از هشتگ اینستاگرام

  • بهتر است قبل از انتخاب هشتگ مناسب آن را در اینستاگرام جستجو نمایید. (بدین ترتیب هشتگ های مشابه دیگری که اینستاگرام به شما پیشنهاد می کند را مشاهده و از ایده های دیگران استفاده کنید.)

  • دقت داشته باشید در استفاده از هشتگ نمی توان از فاصله یا (Space) استفاده نمود. به منظور جداسازی کلمات در هشتگ های فارسی می توان از آندرلاین (_) و در هشتگ های انگلیسی از حروف بزرگ استفاده نمود.

  • در هشتگ ها می توان از اعداد استفاده نمود. کاراکترهای خاص نظیر @ # $ % * ؟ ! : و… در هشتگ پشتیبانی نمی شوند.

  • اگر بخواهید محتوای تولید شده خود را در یک دسته بندی در اینستاگرام جای دهید می توانید از هشتگ استفاده کنید.

  • توصیه می کنیم هشتگ های پرکاربرد و خاص را با هم ترکیب نمایید.

  • هشتگ ها برای تمامی رویدادها و اتفاقات مهم قابل استفاده هستند.

  • از تعداد زیادی هشتگ در هر پست استفاده نکنید. (زیرا نشان دهنده این است که شما در تلاش برای تبلیغ صفحه خود هستید. همچنین ممکن است اینستاگرام پست های شما را به عنوان اسپم بشناسد.)

  • هشتگ ربایی نکنید. ( استفاده از هشتگ ترند شده دیگران هشتگ ربایی محسوب می گردد.)

  • استراتژی هشتگ داشته باشید. (برای هشتگ گذاری از هر کلمه ای استفاده نکنید.)

  • ترجیحا بهتر است هشتگ های ایجاد شده تا حد امکان کوتاه باشند.

  • سعی کنید از هشتگ های مرتبط با موضوع پست استفاده نمایید.

  • از هشتگ های دارای معنا و مفهوم استفاده کنید.

نحوه صحیح گذاشتن هشتگ در اینستاگرام

برای اینکه تصاویر هشتگ گذاری شده شما در اینستاگرام در جستجوها ، در نتایج اولیه به نمایش در آیند باید به چند نکته توجه داشته باشید :

  • در صورتی که در ابتدای کلمه علامت # را قرار ندهید ، هشتگ شما مورد بررسی قرار نمی گیرد .

  • از استفاده از هشتگ های بدون معنی اجتناب کنید .

  • سعی کنید هشتگ شما با متن نوشته شده شما هماهنگ باشد هر چه این هماهنگی بیشتر باشد در نتایج جستجو بهتر پیدا خواهید شد . مثلا در طراحی وب سایت ارزان می توانید از هشتگ webdesign# استفاده کنید .

  • هشتگ می تواند در هر جای متن ارسالی شما استفاده شود ولی سعی کنید بیشتر از 2 هشتگ در یک متن استفاده نکنید .

هشتگ برای اینستاگرام

هر آنچه لازم است در مورد هشتگ اینستاگرام بدانید

چگونه زیر پست هشتگ بگذاریم؟

برای این کار کافیست در مرحله وارد کردن کپشن برای پست مورد نظر در انتهای کار با بکار بردن کلماتی که موضوع پست را مشخص می نماید برای پست هشتگ بگذارید.

چگونه هشتگ اختصاصی بسازیم؟

برای انجام این کار کافیست نام برند خود را با علامت # بدون هیچ فاصله ای به کپشن اضافه نمایید.

موارد استفاده از هشتگ‌ها کدامند؟

بیشتر شبکه‌های اجتماعی برای یک هدف خاص، یعنی دسته‌بندی کردن پُست‌ها از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند. با این حال، هر شبکه‌ای قلق خاصی برای استفاده از آن‌ها دارد که در ادامه در مورد چند مورد از محبو‌ب‌ترین آن‌ها توضیح می‌دهیم:

  • توییتر (Twitter): این شبکه‌ی اجتماعی به نوعی بنیان‌گذار استفاده از هشتگ است و کاربران در اغلب پست‌های خود از هشتگ استفاده می‌کنند. شما در قسمت سمت چپ صفحه‌ی توییتر خود می‌توانید هشتگ‌هایی که این روزها در میان کاربران محبوب هستند یا به اصطلاح ترند (Trend) شده‌اند را مشاهده کنید.

  • تلگرام (Telegram): پیام رسان تلگرام نیز از هشتگ پشتیبانی می‌کند. تلگرام برخلاف توییتر و اینستاگرام، جستجوی دقیقی برای هشتگ‌ها تعبیه نکرده است، اما با کلیک بر روی هشتگ‌ها می‌توانید پست‌های کانال‌ها یا گروه‌هایی که در آن‌ها عضو هستید و از این هشتگ استفاده کرده‌اند را مشاهده کنید.

  • فیسبوک (Facebook): کلیک کردن روی یک هشتگ در این شبکه‌ی اجتماعی شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که می‌توانید در آنجا پست‌های عمومی که در آن‌ها از این هشتگ استفاده شده است را مشاهده کنید. البته شما قادر به مشاهده‌ی پست‌هایی نیستید که در صفحات Private یا خصوصی به اشتراک گذاشته می‌شوند. همچنین می‌توانید موضوعات محبوب را در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه مشاهده کنید.

  • اینستاگرام (Instagram): هشتگ‌ها در اینستاگرام زمانی به کار می‌روند که شما بخواهید دیگر عکس‌های مشابه با موضوع عکس خود را مشاهده کنید. فقط کافیست در توضیح عکس خود از هشتگ مرتبط استفاده کنید تا عکس شما در کنار دیگر عکس‌هایی با همان هشتگ نشان داده شود. اگر صفحه‌ی شخصی در اینستاگرام Private یا خصوصی باشند دیگران نمی‌توانند عکس‌های او را در صفحه‌ی مربوط به هشتگ مشاهده کنند.

  • گوگل پلاس (+Google): این شبکه‌ی اجتماعی نیز از هشتگ‌ها مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند اما یک تفاوت عمده با دیگران دارد. گوگل پلاس اگر فکر کند که هشتگی محبوب است و به پست شما مرتبط است، خودش آن را به پست شما اضافه خواهد کرد.

  • تامبلر (Tumblr): زمانی که بخواهید پستی را در این شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک بگذارید متوجه خواهید شد که ناحیه‌ای در پایین ایجاد می‌شود و از شما می‌خواهد که در آن Tag قرار دهید. زمانی که شروع به تایپ کردن تگ‌ها کنید، تامبلر به طور خودکار یک هشتگ در جلوی آن قرار خواهد داد.

  • لینکدین (Linkedin): شبکه اجتماعی لینکدین که مدتی بود استفاده از هشتگ را غیرفعال کرده بود، در سال 2017 با ارائه رابط کاربری جدید دوباره به کاربران اجازه استفاده از هشتگ را داد. البته در لینکدین خبری از هشتگ‌های محبوب و ترند شده نیست و صرفاً با کلیک بر روی هشتگ‌ها می‌توانید پست‌های مرتبط با آن‌ها را مشاهده کنید.

  • پینترست (Pinterest): نکته‌ای که در استفاده از هشتگ در این شبکه‌ی اجتماعی باید به یاد داشته باشید این است که هشتگ‌ها تنها در بخش توضیحات قابل کلیک کردن هستند. همچنین هشتگ‌ها در پینترست قابل جستجو نیستند بنابراین برای پیدا کردن محتوای مورد نظر خود باید کلمات کلیدی مرتبط با آن را جستجو کنید.

  • یوتیوب (YouTube): هشتگ‌ها در این شبکه‌ی اجتماعی معمولاً در قسمت نظرات یا Comment و در قسمت توضیحات ویدئو استفاده می‌شوند. زمانی که شما روی یک هشتگ کلیک کنید به صفحه‌ای از ویدئوها هدایت خواهید شد که در عنوان آن‌ها از آن هشتگ استفاده شده است.

از جمله‌ی دیگر شبکه‌های اجتماعی که از هشتگ استفاده می‌کنند می‌توان به

  1. Telegram

  2. Linkedin

  3. Kichstarter

  4. Vine

  5. App

  6. net

  7. Flicker

  8. FriendFeed

  9. GitHub

  10. Tout اشاره کرد.

سخن پایانی

بنابراین شناسایی هشتگ‌های مناسب برای بازاریابی نیازمند درک عمیق شما از محتوای یک متن و آشنایی با هدف کسب‌و‌کار است. شما باید با کلیه‌ی کلمات کلیدی مرتبط آشنایی داشته باشید و سپس با استفاده از کمی خلاقیت بتوانید هشتگ‌هایی بسازید که در ذهن مخاطب ماندگار شوند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (550 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (450 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (436 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (128 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (43 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (24 نظر) تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود! (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (15 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (13 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
شبی که رهبر معظم انقلاب حتی شام برای خوردن نداشتند! عروسی دختر آقا به صرف چند قلم میوه و شیرینی
قتل عام همزمان عروس و پدر ومادرش در شهر بابک کرمان / داماد خودش را هم کشت
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
قوام جمهوری اسلامی در دست مردم است
جزئیات شرط معدل امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی در کنکور
حملۀ پسری 14 ساله با چاقو به دانشگاه سیدنی
خرازی:از همه ابزارها برای حمایت از حزب‌‌الله استفاده می‌کنیم
پیش‌بینی جنجالی هوش مصنوعی؛ ترامپ دوباره به کاخ سفید باز می‌گردد!
از دومین مناظره طوفانی تا اجرای باشکوه علیرضا قربانی در تخت جمشید در حواشی داغ امروز چهارشنبه 13 تیر 1403
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 13 تیر 1403
استوری ترسناک حسین کنعانی زادگان هواداران پرسپولیس را به شدت نگران کرد +عکس
فال ابجد روزانه چهارشنبه 13 تیر 1403
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس