چگونه در ویندوز، اندروید و ios کد QR بسازیم؟+ فیلم آموزشی

  چهارشنبه، 11 مرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه در ویندوز، اندروید و ios کد QR بسازیم؟+ فیلم آموزشی
کد QR یک نمایش بصری از یک رشته متن دیجیتال است. با استفاده از نرم‌افزار مناسب اسکنر کد QR، می توانید دوربین را رو به آن بگیرید و به طور مستقیم به آدرس وب درون کد منبع متصل شوید. در این راهنما، به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید خودتان کدهای QR را بسازید، تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. همراه ما باشید.

کد QR یا Quick Response Code یک نوع کد دوبعدی است که به صورت ماتریسی اطلاعات را ذخیره می‌کند و قابلیت خواندن سریع اطلاعات موجود در آن را فراهم می‌کند. این کد‌ها از الگوهای مشخصی تشکیل شده‌اند که توسط الگوریتم‌های خاصی خوانده می‌شوند. شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای اسکن کننده کد QR، دوربین را به سمت آن بگیرید و مستقیماً به آدرس تعبیه شده در کد بروید یا به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید. احتمالاً کدهای QR را روی پوسترها، بیلبوردها، فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و هر جایی که افراد دوست دارند لینک یا اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند، دیده‌اید. در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید کد QR بسازید. در ادامه با ما باشید.

نحوه ایجاد یک کد QR با استفاده از ابزارهای تحت وب

صرف نظر از اینکه از چه دستگاهی استفاده می کنید، تا زمانی که یک مرورگر وب روی آن وجود دارد، می توانید از یک وب سایت تولید کننده کد QR استفاده کنید. همچنین این تولید کننده های کد QR به شما امکان می دهند با گرافیک های سفارشی، گزینه های رنگی و راه های دیگر کدهای جذاب تری ایجاد کنید. یک کد QR معمولاً شامل اطلاعاتی مثل متن، لینک وب، شماره تلفن، اطلاعات تماس، آدرس ایمیل و غیره است. با استفاده از دوربین گوشی می‌توان اطلاعات رمزنگاری شده در کد QR را خواند و به آن‌ها دسترسی داشت. نکته منفی این است که برخی از این سرویس‌ها رایگان نیستند، یا اگر به صورت رایگان استفاده می کنید، یک واترمارک را در کد قرار می‌دهند. همچنین ممکن است نخواهید لینک خود را به یک سرویس شخص ثالث ارسال کنید و این احتمال وجود دارد که یک تولیدکننده نامعتبر لینک شما را به گونه‌ای تغییر دهد که افراد را به سمت سایت های مخرب هدایت کند.

نحوه ایجاد یک کد QR با استفاده از ابزارهای تحت وب

سایت های بسیار زیادی در زمینه تولید کد QR وجود دارد، اما دو مورد از دیگران محبوب تر هستند، Beaconstac QR code generator و qr.io QR.io . هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند، اما به طور کلی فرآیند اصلی برای هر دو یکسان است، یعنی لینک خود را جای‌گذاری کنید و سپس روی دکمه generate کلیک کنید.

نحوه ساخت کد QR با مرورگر کروم برای دسکتاپ

محبوب‌ترین مرورگر برای کامپیوترها گوگل کروم است که دارای کد QR است و در داخل آن تولید می‌شود.

  • کروم را راه اندازی کنید.

  • به سایتی که می خواهید به اشتراک بگذارید بروید.

  • روی دکمه اشتراک‌گذاری این صفحه در سمت راست نوار آدرس کلیک کنید.

نحوه ساخت کد QR با مرورگر کروم برای دسکتاپ

  • سپس Create QR code را انتخاب کنید.

نحوه ساخت کد QR با مرورگر کروم برای دسکتاپ

  • در منوی ظاهر شده روی Download کلیک کنید.

نحوه ساخت کد QR با مرورگر کروم برای دسکتاپ

  • کد QR به عنوان یک فایل PNG دانلود می شود.

نحوه ایجاد کد QR با مایکروسافت اج

مایکروسافت اج، مرورگری که با ویندوز عرضه می شود، اکنون بر پایه کرومیوم است. این همان فریم ورکی است که گوگل کروم و چندین مرورگر دیگر بر روی آن ساخته شده اند. این بدان معناست که Edge اکنون توانایی تولید کدهای QR را بدون ابزارهای شخص ثالث به ارث برده است و از آنجایی که با ویندوز ارائه می‌شود، سریع‌ترین راه است.

  • Microsoft Edge را باز کنید. می‌توانید آن را از منوی استارت جستجو کنید یا با کلیک کردن روی آیکون آن در نوار وظیفه آن را باز کنید.

نحوه ایجاد کد QR با مایکروسافت اج

  • به صفحه ای که می خواهید به اشتراک بگذارید بروید.

  • روی قسمتی خالی از صفحه راست کلیک کنید. با این کار یک منو ظاهر می شود. روی Create QR code for this page کلیک کنید.

نحوه ایجاد کد QR با مایکروسافت اج

  • روی Download کلیک کنید. با این کار کد QR در دانلودهای شما ذخیره می شود.

نحوه ایجاد کد QR با مایکروسافت اج

نحوه ساخت کد QR در اندروید یا آیفون

چه از دستگاه اندرویدی و چه از آیفون اپل استفاده کنید، روش‌های ایجاد کدهای QR یکسان است. هیچ یک از سیستم عامل ها تولید کننده کد QR نیستند، بنابراین باید از ابزارهای شخص ثالث استفاده کنید. دو راه برای ساخت کد QR در اندروید و آِیفون دارید.

  • از یک وب سایت تولید کننده کد QR از طریق مرورگر خود استفاده کنید، درست مانند مثال بالا روی دسکتاپ.

  • از یک برنامه تولید کننده کد QR استفاده کنید. برنامه های متعددی از این قبیل در هر دو فروشگاه اپل و گوگل وجود دارد. همچنین می‌توانید از Google Chrome استفاده کنید، که با اکثر تلفن‌های اندرویدی ارائه می‌شود یا می‌توانید آن را از اپ استور نصب کنید.

در iOS:

  • وب سایتی که می خواهید به اشتراک بگذارید را باز کنید.

  • روی دکمه اشتراک گذاری ضربه بزنید.

در اندروید:

  • وب سایتی که می خواهید به اشتراک بگذارید را در کروم باز کنید.

  • روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید.

  • روی QR code ضربه بزنید. برای یافتن این گزینه ممکن است مجبور شوید انگشت خود را به چپ یا راست بکشید.

نحوه ساخت کد QR در اندروید یا آیفون

  • روی download ضربه بزنید تا ذخیره شود.


سخن پایانی

بنابراین در این مقاله به معرفی و توضیحاتی درباره کد QR پرداختیم. کد QR یکی از محبوب‌ترین انواع کدهای دوبعدی است که به سادگی و سرعت در اشتراک‌گذاری اطلاعات، لینک‌ها، اطلاعات تماس و بسیاری از اطلاعات دیگر کمک می‌کند. از کاربردهای گسترده‌ای که کد QR دارد، می‌توان به اسکن کد‌های موجود بر روی محصولات، کارت‌های عضویت، بلیت‌ رویدادها و پرداخت‌های امن با آن اشاره کرد. همچنین، این کد‌ها به دلیل قابلیت رمزنگاری اطلاعات، مورد استفاده در کیف‌پول‌های دیجیتال و رمزارزها نیز قرار می‌گیرند. با توجه به شرایط امروز، کد QR به عنوان یکی از ابزارها برای تسهیل ارتباطات و انتقال اطلاعات در جهان دیجیتال شناخته می‌شود. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (196 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (68 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان