چگونه فونت گوشی سامسونگ را بدون نیاز به برنامه تغییر دهیم؟+ فیلم آموزشی

  پنجشنبه، 05 مرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه فونت گوشی سامسونگ را بدون نیاز به برنامه تغییر دهیم؟+ فیلم آموزشی
سامسونگ یکی از بهترین رابط‌های کاربری در دنیای اندروید به حساب می‌آید که قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد. یکی از این قابلیت‌ها، امکان تغییر فونت گوشی های گلکسی سامسونگ و همچنین دانلود و نصب فونت های جدید است. همچنین می‌توانید در گوشی های سامسونگ فونت فارسی را هم تغییر دهید. در ادامه ساعدنیوز به این موضوع خواهد پرداخت.

شرکت های گوشی سازی زیادی در دنیا وجود دارند که هر کدام از فونت مخصوص خود استفاده می کنند، هرکدام از این کمپانی ها به یک نوع خاص برای خودشان فونت ها را تغییر می دهند و یک سبک نوشتن متن اختصاصی اختراع و تولید می کنند. از گذشته تا کنون یکی از داغ ترین بحث های بین کاربران، تغییر فونت گوشی بوده است، البته در گذشته بیشتر تب و تاب تغییر فونت برپا بود اما هنوز هم یکی از قابلیت های مهم گوشی برای کاربران تغییر فونت است. گوشی های اندروید فونت های مختلفی برای انتخاب برعکس گوشی های آیفون دارند که به شما این امکان را می دهند تا فونت گوشی خود را به راحتی تعویض کنید. در گوشی های سامسونگ این قابلیت وجود دارد و شما می توانید به راحتی فونت های پیش فرض را انتخاب کنید و یا با استفاده از برنامه های شخص ثالث روند تغییر فونت گوشی سامسونگ خود را شروع کنید. برای اطلاع از روش های تعویض فونت در سامسونگ، این مطلب از ساعدنیوز را دنبال کنید.

تغییر فونت گوشی سامسونگ بدون برنامه

اگر فقط به دنبال تغییر فونت و درآمدن از یکنواختی هستید، استفاده از فونت های پیش فرض خود سامسونگ می تواند جواب گوی کار شما باشد، اما این را در نظر بگیرید که فونت ها محدود هستند و تنوع بالایی ندارند، اگر به دنبال تنوع بالا هستید باید از طریق برنامه های کمکی اقدام کنید. تغییر فونت در گوشی سامسونگ به روش زیر عمل کنید:

  • وارد بخش تنظیمات گوشی شوید

  • گزینه نمایشگر یا Display را انتخاب کنید.

تغییر فونت گوشی سامسونگ بدون برنامه

  • گزینه Font Size And Style را انتخاب کنید.

تغییر فونت گوشی سامسونگ بدون برنامه

  • گزینه Font Style را انتخاب کنید.

تغییر فونت گوشی سامسونگ بدون برنامه

  • در این بخش شما فونت های گوشی خود را مشاهده می کنید، اگر تابحال به فونت ها دست نزده باشید، روی گزینه پیش فرض یا همان Default تنظیم شده است. برای داشتن فونت های بیشتر روی Download Fonts کلیک کنید تا به صفحه فروشگاه سامسونگ ممنتقل شوید.

تغییر فونت گوشی سامسونگ بدون برنامه

  • در این صفحه فونت هایی را مشاهده می کنید که مخصوص گوشی شما هستند و می توانید آن ها را برای گوشی خود دانلود کنید.

تغییر فونت گوشی سامسونگ بدون برنامه

  • پس از دانلود، فونت ها به صورت خودکار نصب می شوند و در بخش فونت های شما در تنظیمات اضافه می شوند. حالا به صفحه قبلی که تمام فونت های گوشی شما را نشان می داد برگردید، هرکدام که می خواهید را انتخاب کنید.

تغییر فونت گوشی سامسونگ بدون برنامه

به همین راحتی می توانید فونت گوشی سامسونگ خود را تغییر دهید تا تنوع خوبی باشد و از محیط گوشی خود خسته نشوید. حالا در بخش زیر می خواهیم به شما نحوه نصب فونت فارسی گوشی سامسونگ به کمک برنامه را توضیح دهیم.

آموزش تغییر فونت فارسی گوشی سامسونگ

اگر می خواهید فونت های بیشتری داشته باشید و فوت های پیش فرض سامسونگ راضی تان نمی کند، پیشنهاد می کنیم ابتدا برنامه ZFont 3 را از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

  • در این بخش فونتی که دانلود کرده اید را دربخش Local می توانید پیدا کنید.

آموزش تغییر فونت فارسی گوشی سامسونگ

  • برای انتخاب فایل فونت، گزینه Aa را لمس کنید تا وارد پوشه های فونتی گوشی سامسونگ تان شوید.

آموزش تغییر فونت فارسی گوشی سامسونگ

  • پس از انتخاب فونت مورد نظرتان، آن را انتخاب و تایید کنید.

آموزش تغییر فونت فارسی گوشی سامسونگ

  • حالا پنجره ای باز می شود که باید گزینه oneUI #All را انتخاب کنید.

آموزش تغییر فونت فارسی گوشی سامسونگ

در این مرحله صفحه جدیدی نمایش داده می شود که هشت قسمت است:

آموزش تغییر فونت فارسی گوشی سامسونگ

  • گزینه Install font name را انتخاب کنید. توجه کنید احتمالا به‌جای فونت SamsungSans گزینه‎ دیگری نمایش داده شود. هر فونتی که خود اپلیکیشن انتخاب کرده است، نصب کنید.

  • حالا گزینه Change the font to Font Name دقیقا همان فونتی است که اپلیکیشن انتخاب کرده است.

  • الان وقت وارد حساب کاربری سامسونگ شدن است که روی گوشی سامسونگ شما باز است.Your Samsung Account must be signed-in . دلیل این اتصال داشتن یک حساب معتبر سامسونگ برای داشتن فضای تهیه نسخه پشتیبان یا بک آپ است.

  • پس از ورود به حساب کاربری خود در این برنامه، باید گزینه Backup Data (Only Settings) را انتخاب کنید و از تنظیمات یک نسخه بک آپ تهیه کنید.

  • در این قسمت فونتی که روی گوشی شما است را باید پاک کنید، پس Uninstall Font Name را انتخاب کنید و فونت را حذف کنید.

  • وارد بخش How to Change می‌شویم.در این بخش باید فونت مورد نظر را نصب کنید. پس گزینه Install font name را انتخاب کنید.

  • در این بخش گزینه Change the font to Default را انتخاب کنید و گزینه Default را انتخاب کنید تا فونت مورد نظر به فونت اصلی گوشی شما شناخته شود.

  • حالا از شما خواسته می شود که نسخه بک آپ یا پشتیبانی را که در مراحل اولیه گرفتید به برنامه بازگردانید. پس گزینه Restore Data (Only Settings) را انتخاب کنید و دقت کنید که فقط از تنظیمات بک آپ را برگردانید نه قسمت های دیگر. سپس از شما سوال می شود که آیا باید نسخخه پشتیبان را پاک کند یا خیر که توصیه می کنیم پاک نکنید، شاید زمانی به مشکل خوردید به آن تنظیمات نیاز داشته باشید.

سخن پایانی

بنابراین به همین راحتی با این برنامه کارآمد و راحت می توانید فونت فارسی گوشی سامسونگ خود را تغییر دهد و هر فونتی که دلتان می خواهد داشته باشید را روی آن نصب کنید. شما چه برنامه ای را برای تغییر فونت گوشی سامسونگ پیشنهاد می کنید؟ آیا شما هم فونت گوشی خود را تغییر می دهید یا خیر؟ نظرات و تجریبات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (150 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (96 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (90 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (70 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (36 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (21 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (19 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه سه شنبه 2 مرداد 1403
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
کیفرخواست رائفی‌پور صادر شد؛ تحقیقات ادامه دارد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت